Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
7 seats auto huren: welk type SUV of Minivan
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
7 seats auto huren: welk type SUV of Minivan
Hallo, ik kijk naar de huurprijzen voor ruim een week een auto huren in Jackson Hole, Wyoming. Dat is voor juni volgend jaar dus we hebben nog ff tijd. We komen daar aan met een camper. Die hebben we vanuit Las Vegas mee. We willen graag met 5 volwassenen daar wat flexibeler zijn in GT en YS, maar ook lijkt het ons gewoon een stuk fijner rondrijden naar alle bestemmingen vanwege het parkeerprobleem met de camper (30ft) en het beperkte zicht (voor 3 volwassenen achterin). Nou heb ik of een grote SUV op het oog, of een Minivan. Beide kunnen 3 zitrijen hebben. Heeft iemand ervaringen met het naar buiten kijken op de 3e rij? Maakt dat nog uit? We hebben een discussie daarover nl. Dat bepaalt mede welke we gaan huren. Verder ligt de prijs van een minivan over het algemeen een stuk lager …
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met een grotere groep volwassenen in een van deze twee type auto’s. Wat zullen we huren? Graag advies!
Groet, Angelique
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met een grotere groep volwassenen in een van deze twee type auto’s. Wat zullen we huren? Graag advies!
Groet, Angelique
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Re: 7 seats auto huren: welk type SUV of Minivan
Die vraag kun je beter in het daarvoor bestemde topic stellen viewtopic.php?f=30&t=75544
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen idee hoe het op de derde rij is, maar ik zou er van uitgaan dat het in beide gevallen daar wat minder is. Bekijk zelf eens wat afbeeldingen van modellen die als voorbeeld worden genoemd voor beide types.
Je kunt een auto waarschijnlijk wel makkelijker parkeren maar het blijft vaak lastig. wij hebben ook wel meegemaakt dat de parkeerplaatsen voor auto's vol waren en dat er op de camperplekken nog wel ruimte was. Je moet geluk hebben.
Marianne
Je kunt een auto waarschijnlijk wel makkelijker parkeren maar het blijft vaak lastig. wij hebben ook wel meegemaakt dat de parkeerplaatsen voor auto's vol waren en dat er op de camperplekken nog wel ruimte was. Je moet geluk hebben.
Marianne
Hier een vertrekpunt voor veel info en artikelen over 3 rijen.
Weet niet meer of ik vorige keer over de “extra auto huren” een reactie heb gegeven, maar afgelopen zomer hadden wij inderdaad op een aantal parkeerplaatsen prima leuk voor de camper. Voor de auto parking stond men in de rij, gewoon een kwestie van geluk hebben denk ik.
Wij hebben alleen tijdens een winter reis een Minivan gereden in Colorado (skien). Was best praktisch, waren toen met z’n 6-en, maar wel toen nog wat kleinere kinderen. Ik denk dat ik eerder voor een (hele flinke) SUV zou kiezen met iemand in het midden….
Wij hebben alleen tijdens een winter reis een Minivan gereden in Colorado (skien). Was best praktisch, waren toen met z’n 6-en, maar wel toen nog wat kleinere kinderen. Ik denk dat ik eerder voor een (hele flinke) SUV zou kiezen met iemand in het midden….
-
- Amerikafan
@harryh En ik had juist daar nog gekeken. Omdat het niet over huren an sich gaat en niet over de prijs, dacht ik dat ik daar het draadje zou vervuilen.
Lastig hoor… Zal ik m daar ook stellen dan?

-
- Amerikafan
Ah @Trom Dat was een mooie tip. Ik kom voor de SUV uit op de Jeep Grand Wagoneer, GMC Yukon, Ford Expedition en Chevrolet Suburban (daar hebben we al een vakantie mee gedaan maar in een 5-seater). Niet helemaal onverwacht. Eigenlijk wilde ik weer naar een grote SUV, maar volgens heb ik best positieve berichten gelezen over de ruimte in de Minivan. Als daar nou de prijs zoveel minder van is én de 5e persoon op de derde rij kan ook fatsoenlijk uit het raam kijken, is dit dus een overweging als alternatief.
En natuurlijk heb ik wel al naar modellen gekeken @Martin & Marianne maar veel wijzer word ik daar niet van. Ik ben benieuw naar de praktijkervaring die mensen hebben, daar heb ik misschien wat meer aan
En @paulr over de zomerdrukte. Dat is dan wel ook iets om mee te nemen. Wij zitten daar van 9-18 juni, nog niet helemaal hoogseizoen of wel?
En natuurlijk heb ik wel al naar modellen gekeken @Martin & Marianne maar veel wijzer word ik daar niet van. Ik ben benieuw naar de praktijkervaring die mensen hebben, daar heb ik misschien wat meer aan

En @paulr over de zomerdrukte. Dat is dan wel ook iets om mee te nemen. Wij zitten daar van 9-18 juni, nog niet helemaal hoogseizoen of wel?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Angelique67 Het is niet de bedoeling dat je een bericht dubbel plaatst. Laat het aan het moderator team over, zij zullen het verplaatsen als ze het nodig vinden.
Juni is al aardig druk, wij hebben tijdens onze junireis in 2015 naar onder andere Yellowstone ontdekt dat er toen al schoolvakanties waren.
Marianne
Juni is al aardig druk, wij hebben tijdens onze junireis in 2015 naar onder andere Yellowstone ontdekt dat er toen al schoolvakanties waren.
Marianne
Ja, in de USA is juni ook vakantie... is iets historisch heb ik begrepen. In de zomer moesten de ''kinderen'' op het land werken. Daarom is er vaak 3 maanden ''zomervakantie''. Dan konden de kinderen meehelpen met de oogst. Onze dochter heeft 4 jaar in Alabama gestudeerd en kwam dus in mei/juni naar huis en ging eind augustus weer naar de USA. Is heel gewoon daar...
Even terug gezocht en wij waren afgelopen jaar van 16-23 juni in GT en YS. Wij vonden het opvallend rustig. Er was dus overal ruimte op de parkings, wij waren met een (truck)camper (23 ft). Hebben dus echt nergens een parkeerprobleem gehad, maar waren wél op juiste tijden op juiste plek. Bijvoorbeeld: vanaf Gros Ventre op tijd opgestaan en op parking Jenny Lake heerlijk in het zonnetje ontbeten, daarna gaan wandelen. Of... vanaf Madison even naar de parking van Prismatic gereden, daar ontbijt (wederom in het zonnetje) en daarna naar de overlook gewandeld. Sowieso sta je op de campings in GT en YS vaak in het bos en is het dus best fris in de ochtend in de schaduw. Wij rijden dus eerst naar een mooie open plek in de zon en dan gaan we ontbijten
. Komend jaar wéér in juni met een truckcamper. Ik maak me geen enkele zorg om het parkeren dus....
edit: zie trouwens dat prijsverschil Chevy Tahoe vs Minivan iets minder dan 200,- euro is voor een hele week: dan zou voor mij de keuze zijn... óf met de camper óf de Tahoe
Even terug gezocht en wij waren afgelopen jaar van 16-23 juni in GT en YS. Wij vonden het opvallend rustig. Er was dus overal ruimte op de parkings, wij waren met een (truck)camper (23 ft). Hebben dus echt nergens een parkeerprobleem gehad, maar waren wél op juiste tijden op juiste plek. Bijvoorbeeld: vanaf Gros Ventre op tijd opgestaan en op parking Jenny Lake heerlijk in het zonnetje ontbeten, daarna gaan wandelen. Of... vanaf Madison even naar de parking van Prismatic gereden, daar ontbijt (wederom in het zonnetje) en daarna naar de overlook gewandeld. Sowieso sta je op de campings in GT en YS vaak in het bos en is het dus best fris in de ochtend in de schaduw. Wij rijden dus eerst naar een mooie open plek in de zon en dan gaan we ontbijten

edit: zie trouwens dat prijsverschil Chevy Tahoe vs Minivan iets minder dan 200,- euro is voor een hele week: dan zou voor mij de keuze zijn... óf met de camper óf de Tahoe

In het noorden van de VS is het geloof ik vaak iets later, maar wij wonen in Texas en dit jaar is 23 mei onze laatste schooldag
Terug in Texas!
Een Suburban met 5 stoelen? Ik geloof niet dat dat bestaat, volgens mij wordt deze auto altijd geleverd met een derde stoelrij. Uiteraard kan 'ie neergeklapt zijn, maar hij zit er voorzover ik weet altijd in. Heb je niet iets kleiners gehad?Angelique67 schreef: ↑11 nov 2023, 19:36Ah @Trom Dat was een mooie tip. Ik kom voor de SUV uit op de Jeep Grand Wagoneer, GMC Yukon, Ford Expedition en Chevrolet Suburban (daar hebben we al een vakantie mee gedaan maar in een 5-seater).
-
- Amerikafan
Het was echt een Suburban @roelb. Wel met een heel grote bagageruimte. Dat de derde rij plat lag is dan misschien helemaal aan ons voorbijgegaan? We waren toen met 4 en hadden dus ook geen behoefte aan een derde rij (heel veel spullen mee ook voor kamperen). Maar als ik zoek bij n autoverhuurder (bijv. Usa-reisen.de) dan zegt deze bij dit exact type auto 5-seater. En een andere verhuurder geeft aan 7-seater. Omdat je volgens mij nooit helemaal zeker ook bent welke grote SUV je dan meekrijgt, durf ik niet zo goed dan de selectie van een 5-seater te doen. Maar anders ga ik het wel navragen.
-
- Amerikafan
Aanvulling vorig bericht en reactie aan @paulr Trouwens, ook de Chevy Tahoe staat als 5-seater daar! Mijn voorkeur gaat ook uit naar een SUV.
-
- Amerikafan
Wij hebben dit jaar voor de 2e keer een minivan gehuurd. We hadden een chrysler pacific. Prima zicht vanaf de achterste rij.
Doordat je de achterbank in delen kunt neerklappen kan je eventueel ook nog een of twee grote koffers op een klein stuk van de neergeklapte bank plaatsen.
Een aantal jaar geleden hadden we een Dodge caravan. Ook een fijne auto met goed zicht achter.
Doordat je de achterbank in delen kunt neerklappen kan je eventueel ook nog een of twee grote koffers op een klein stuk van de neergeklapte bank plaatsen.
Een aantal jaar geleden hadden we een Dodge caravan. Ook een fijne auto met goed zicht achter.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
@Angelique67 Voor het zicht: De "c-stijl" (C-pillar) bij de meeste SUVs loopt veel schuiner, waardoor je in het algemeen wat minder zicht hebt door de achterste ramen dan bij minivans.
Ik zou er als dat belangrijk is voor kiezen om meerdere opties te reserveren en bij het ophalen te vergelijken. Je huurt een bepaalde klasse maar geen specifiek merk en type, het hangt af van wat er staat.
Ik zou er als dat belangrijk is voor kiezen om meerdere opties te reserveren en bij het ophalen te vergelijken. Je huurt een bepaalde klasse maar geen specifiek merk en type, het hangt af van wat er staat.
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
hangt er ook vanaf wat je wil gaan rijden.
Wij reden met 5 met de kinderen de eerste jaren in een Dodge Grand Caravan. Heeft kleine koffer, dus deel van achterbank moet plat om daar koffers te zetten. En je kan moeilijk offroad rijden op wegen die high clearance vereisen.
Daarom zijn we overgeschakeld naar FullSUV. Meer kofferruimte en meer mogelijkheden om off the road te rijden.
Een keer kregen we een Suburban mee, dat was de beste en ruimste auto ooit!
Wij reden met 5 met de kinderen de eerste jaren in een Dodge Grand Caravan. Heeft kleine koffer, dus deel van achterbank moet plat om daar koffers te zetten. En je kan moeilijk offroad rijden op wegen die high clearance vereisen.
Daarom zijn we overgeschakeld naar FullSUV. Meer kofferruimte en meer mogelijkheden om off the road te rijden.
Een keer kregen we een Suburban mee, dat was de beste en ruimste auto ooit!
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
https://lukareizen.blogspot.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2684 Weergaves
-