Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Het is voor mij weer even geleden, maar als ik het me goed herinner kun je, als je één boeking maakt, voor alle 4 de stoelen kiezen met zilver.
Vandaag de optie omgezet naar boeking. Was uiteindelijk 745 euro pp incl koffer en stoelreservering met United. Ik zie dat je van België bent. Was bij Joker. Tarief niet online te vinden maar wel in kantoor zelf (wellicht ook via callcenter?). Prijzen waren wel wat gestegen ondertussen zei de medewerker.katrienenluc schreef: ↑08 sep 2023, 15:00Mocht ik deze prijs vinden voor onze trip naar Chicago, ik zou direct boeken. Ik vind incl bagage enkel boven de 1000 euro! Dat is pas duurdeebee7 schreef: ↑04 sep 2023, 19:07776 euro voor komende zomer (1/7-24/7): AMS - SFO (nonstop) en LAX-SFO-AMS. Inclusief baggage met united. Is dat een goede prijs? Ik ken vooral de prijzen van de oostkust.... Is via Joker reizen in België. Online kan ik deze prijzen incl baggage niet vinden. Ik heb een camper gehuurd dus ben niet heel flexibel in data en route.
Persoonlijk lijkt me dit toch nog wel redelijk duur. Maar momenteel online alvast niets beters te vinden.![]()
Vluchten: Heen: AMS - San Francisco (rechtstreeks) op 1 juli / Terug: LA-SFO-AMS op 24 juli
- bedeve
- Amerika-expert
Alhoewel ik zelf voorkeur heb voor de tweewiels haal ik deze trolleys nog even terug in beeld.
Vind ze prachtig !
Met een SkyTeam verbinding mag ik gratis 56 kg meenemen ....
Geen haar op mn hoofd....
Geen extra bagagekosten, nix te mnaken met rijen voor check in balies, nix te maken met lange rijen bij bagagebanden....nooit bagage kwijt.
Mijn oproep aan hen die zoeken naar een beperking van hun ticketkosten : probeer het eens uit....laat de koffer thuis
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Persoonlijk zou ik boeken bij de maatschappij waarmee je vliegt. Zeker als je later nog stoelkeuze wilt wijzigen of bagage wilt toevoegen.
Zo vloog ik afgelopen juni met Delta (heen en terug) en die heb ik rechtstreeks bij Delta geboekt. Eind deze maand vlieg ik met KLM (heen en terug) en heb ik rechtstreeks bij KLM geboekt.
Ik spaar zowel bij Delta als bij KLM. Bij Delta kon ik nog punten inzetten voor een betere stoel. Had nog punten van jaren geleden die ik eindelijk eens kon gebruiken.
Roland
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
k weet niet of het nog zo is maar het was in ieder geval 2 jaar geleden zo dat als je een light ticket bij KLM of Air France boekte en je met Delta vloog je op hun site gratis stoelen kan vaslteggen als je een Delta account hebt. Kan zich dus wel zeker lonen om bij aandere partij in dezelfde alliantie een vliegticket te boeken.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
ik zie nu dat als ik bij delta boek dat stoelen toch betaald moeten worden (28 doller pp per vlucht) ondanks dat het een economy ticket is
- ronenivonne
- Amerikakenner
Dit was in het verleden bij Delta rechtstreeks boeken ook, alleen niet via KLM boeken als light ticket en dan via delta met klm boekings nummer stoelen vast leggen. Dit was gratis hoe vreemd het ook klinkt. Weet niet of dit nog steeds zo is.
2010: Florida
mijn vluchten zijn met klm dus denk dat het dan sowieso niet zou gaan en zijn ook geel light tickets maar incl bagage
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Dit had ik ook. Heb deze week tickets naar Vegas gekocht. Via KLM website. Heenweg met KLM. Terug met Delta. Bij het boeken (standaard tickets) stond vermeld: inclusief ruimbagage. Niet gratis vooraf stoelen vastleggen. Echter, voor de terugweg kon ik gewoon nu al via Delta website gratis stoelen vastleggen.
Heen vliegen we premium comfort. Dus daar konden we sowieso stoelen voor vastleggen.
Heen vliegen we premium comfort. Dus daar konden we sowieso stoelen voor vastleggen.
Loves Vegas!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Goedemiddag, ik wil tickets boeken voor ams-nyc van 30-5 tot 6-6.
Voor 2 tickets via KLM Real Deal Dagen, rechtstreeks, inclusief 2 x ruimbagage 1378 euro.
Is dit een prijs om nu al te boeken, of gewoon nog even rustig afwachten tot +/- november?
Voor 2 tickets via KLM Real Deal Dagen, rechtstreeks, inclusief 2 x ruimbagage 1378 euro.
Is dit een prijs om nu al te boeken, of gewoon nog even rustig afwachten tot +/- november?
Als jij het een goede prijs vindt dan boeken. Zo niet dan wachten.
Zoals men aangeeft, als dit een prijs is waar je je prettig bij voelt, dan direct boeken.
Maar om eerlijk zijn denk ik dat het zeker nog wel voordeliger kan. Zeker op de route ams-jfk kom ik vaak wel eens leukere prijzen tegen. Volgens mij is dit de enige route vanuit Nederland richting de US waar dagelijks zoveel verschillende vluchten voor beschikbaar zijn, met alle prijs gevolgen van dien.
Maar nogmaals, als dit een prijs is waar je je vooraf op had ingesteld. Waarom dan wachten? Gewoon boeken en niet meer achterom kijken.
Maar om eerlijk zijn denk ik dat het zeker nog wel voordeliger kan. Zeker op de route ams-jfk kom ik vaak wel eens leukere prijzen tegen. Volgens mij is dit de enige route vanuit Nederland richting de US waar dagelijks zoveel verschillende vluchten voor beschikbaar zijn, met alle prijs gevolgen van dien.
Maar nogmaals, als dit een prijs is waar je je vooraf op had ingesteld. Waarom dan wachten? Gewoon boeken en niet meer achterom kijken.
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
Vraagje over de naam op een ticket.
Ik vlieg in april 2024 naar Las Vegas vanaf Amsterdam.
Op mijn Esta heb ik mijn volledige naam genoteerd (voornaam + doopnamen + achternaam), omdat dat moet.
Ik heb een vlucht geboekt met alleen mijn voornaam + achternaam (geen doopnamen).
Nu vraagt KLM om mijn paspoortgegevens te uploaden. Moet ik nu hier ook mijn doopnamen vermelden?
Het invulveld vermeld voornaam en het volgende invulveld achternaam.
Is mijn voornaam "John" genoeg hier of moet ik "John Frederik Henk" invullen?
Er is nu altijd inconsistentie tussen de namen op officiële documenten.
Ik vlieg in april 2024 naar Las Vegas vanaf Amsterdam.
Op mijn Esta heb ik mijn volledige naam genoteerd (voornaam + doopnamen + achternaam), omdat dat moet.
Ik heb een vlucht geboekt met alleen mijn voornaam + achternaam (geen doopnamen).
Nu vraagt KLM om mijn paspoortgegevens te uploaden. Moet ik nu hier ook mijn doopnamen vermelden?
Het invulveld vermeld voornaam en het volgende invulveld achternaam.
Is mijn voornaam "John" genoeg hier of moet ik "John Frederik Henk" invullen?
Er is nu altijd inconsistentie tussen de namen op officiële documenten.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Uiteindelijk wordt vaak nog op het vliegveld de optisch leesbare regel van je paspoort gescand. Dat is ook wat ESTA vraagt te doen. Ik zou de namen aanhouden die je daar ziet.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik heb daar ook alleen 1 voornaam staan zie ik als ik inlog bij KLM. Op het vliegveld scannen ze het paspoort toch nog. Er staat voornaam (geen voornamen). Ticket is ook zo geboekt als jij. Esta wel alle voornamen (dat kreeg ik ooit eerder als antwoord van KLM).
Ik kon de chatfunctie op KLM site gebruiken zojuist en heb het even nagevraagd (dan weet ik het zelf ook zeker). Beide alleen voornaam en achternaam is voldoende.
Ik kon de chatfunctie op KLM site gebruiken zojuist en heb het even nagevraagd (dan weet ik het zelf ook zeker). Beide alleen voornaam en achternaam is voldoende.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
Dank je voor de reacties op mijn post voor de namen op de tickets en de paspoort upload..
Ik heb zelf ook gechat en alleen voornaam is voldoende dus.
Ik heb zelf ook gechat en alleen voornaam is voldoende dus.
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
@deebee7 Dank je voor de tip, maar heb prijs gevraagd en ik vond dezelfde vlucht 100 euro goedkoper, rechtstreeks bij American Airlines. In elk geval nog steeds 945 euro, dus ik wacht nog maar wat af.deebee7 schreef: ↑08 sep 2023, 18:24
Vandaag de optie omgezet naar boeking. Was uiteindelijk 745 euro pp incl koffer en stoelreservering met United. Ik zie dat je van België bent. Was bij Joker. Tarief niet online te vinden maar wel in kantoor zelf (wellicht ook via callcenter?). Prijzen waren wel wat gestegen ondertussen zei de medewerker.
Vluchten: Heen: AMS - San Francisco (rechtstreeks) op 1 juli / Terug: LA-SFO-AMS op 24 juli

Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
https://lukareizen.blogspot.com/
Spijtig geen betere prijs daar. +900euro is nog wel stevig voor de zomer. Ik zou ook nog even wachten dan.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik zie al een paar weken op diverse data een retourtje AMS - NYC voor 432 euro. Rechtstreekse vlucht met Virgin Atlantic. Is dat een fijne maatschappij?
Ben ook benieuwd naar Virgin, bieden voor de meivakantie ook prima prijzen voor een retourtje Orlando.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20551 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties