Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Zit je toevallig op je werk via een intern netwerk? Bij mij doet ie het gewoon. Zowel op het werk als thuis en ik gebruik Chrome.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Nee, ik zit thuis. Begrijp het ook niet.
Of vooraf boeken met een late aankomst en late checkout.. Bij sommige hotels waaraan je loyaal bent heb je soms al een gratis late checkout.eborn schreef: ↑30 aug 2023, 12:05Wij zijn vorig jaar via Brussel Airport naar Orlando gevlogen en dat is goed bevallen. Het enige wat tegenviel was de autoreis terug vanaf Zaventem naar huis (een krappe 2 uur, maar na een dag van zo'n 17 a 18 uur onderweg zonder slaap was dat eigenlijk te gevaarlijk).
Heeft iemand toevallig ervaringen met hotels rondom Zaventem die early-checkin tijden hanteren? Meestal komen de vluchten vanuit Amerika rond 9 uur aan in Zaventem, en eigenlijk zouden we daar dan eerst nog een beetje willen bijslapen voordat we verder gaan. Het huidige prijsverschil met Amsterdam (zo'n 333 euro p.p.) maakt dat namelijk wel aantrekkelijk.
Ik weet alleen niet hoelang je wilt slapen?
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Overstappen op LAX wordt weer ietsjes eenvoudiger tussen TBIT en Terminal 3. Waar Corona toch wel niet goed voor is geweest.
https://news.delta.com/delta-sky-way-la ... d-schedule
https://news.delta.com/delta-sky-way-la ... d-schedule
Terminal 3 at Los Angeles International Airport (LAX) is now directly linked to the Tom Bradley International Terminal via airside moving walkways, effectively eliminating the need for terminal-to-terminal busing.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- bedeve
- Amerika-expert
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Terug van 2.5 week combi New York en Florida. Bedankt voor alle tips en ervaringen die ik van jullie kreeg hier op het forum! Voor het eerst met Delta gevlogen zowel naar en van Amerika als de binnenlandse vluchten: hun service vond ik veel beter dan KLM. Helaas nu flink ziek agv Corona maar blij dat ik er pas hier last van kreeg en niet nog in Amerika. Nog wel een vraagje: reisgenoot is op zowel heen- als terugreis heel erg ziek geweest agv reisziekte. Bij eerdere vliegreizen, met andere type vliegtuigen nooit last gehad. Herkent iemand dat dit bij bepaalde vliegtuigen meer voorkomt of is het puur toeval geweest?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Beterschap! Da's niet zo zeer toeval, het is meer pech denk ik. Wij zijn vorige week ook teruggekomen uit Florida en het was een bumpy ride. Dat heeft met de weersomstandigheden te maken, zoals je weet was het extreem heet in Florida, waardoor het land en water warmer waren dan normaal, dat zorgt voor meer en sneller opstijgende lucht en dat zorgt voor extra turbulentie. Heeft niets met type vliegtuig te maken

-
- Amerika-expert
Dat ziet er op zich wel goed uit, ik zie goeie prijzen, de grote maar voor mij is wel dat ik even naar hun partners keek, daar zit er weinig tot geen meer bij die je kunnen helpen als je bijvoorbeeld een connectie mist. De alliance met AA is voorbij lees ik hier https://www.jetblue.com/airline-partners.
Het gekke is dat het tijdens de reis naar en van Amerika was, niet tijdens turbulentie en juist niet tijdens de vluchten naar en van Florida vanaf New York! En ja het was in Florida inderdaad erg heet. Wat ik wel minder vond bij Delta was dat de luikjes dicht moeten, ook overdag. Gaf toch een wat meer opgesloten gevoel dan anders. Maar ondanks alles, mochten de omstandigheden het tenminste toelaten, staat Amerika wel weer op het programma!harryh schreef: ↑31 aug 2023, 12:12Beterschap! Da's niet zo zeer toeval, het is meer pech denk ik. Wij zijn vorige week ook teruggekomen uit Florida en het was een bumpy ride. Dat heeft met de weersomstandigheden te maken, zoals je weet was het extreem heet in Florida, waardoor het land en water warmer waren dan normaal, dat zorgt voor meer en sneller opstijgende lucht en dat zorgt voor extra turbulentie. Heeft niets met type vliegtuig te maken![]()
-
- Amerika-expert
Da's wel apart dan, misschien volgende keer van die reisziekte pilletjes proberen?
-
- Amerikakenner
Anderen zullen dit wel raar vinden maar ik schrik hier een beetje van. Is dit iets nieuws? Doen andere maatschappijen dat ook?
Wij zijn van die mensen die niet naast elkaar maar achter elkaar gaan zitten om bij het raam te kunnen zitten. Vorige x heb ik overdag uren alleen maar naar buiten gekeken. Vinden wij alle 3 geweldig. Maar als dit beleid is bij Delta dan heeft het ook geen zin om een dure stoel te reserveren want dan is het voor ons niet relevant waar we zitten. Of geen Delta voor ons
Dus ben benieuwd naar ervaringen bij andere maatschappijen en ook naar de reden hiervan.
Laatst gewijzigd door RuthdeLange op 31 aug 2023, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
@RuthdeLange zou je je post even kunnen aanpassen? Het lijkt nu of ik dat zei over die luiken maar dat was ik niet, verkeerde quote. Thx.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat de luikjes voor de ramen naar beneden moesten overdag. Het zou me verbazen als dat wel moet.
-
- Amerika-expert
Delta doet dit overdag alleen als het vliegtuig aan de gate staat ivm koeling, of tijdens nachtvluchten, ook als het weer licht is in de ochtend, zodat je kunt slapen, althans dat is mijn ervaring.
-
- Amerikakenner
Reactie hierboven is herzien n.a.v. vraag Harry. Er ging weer iets fout en kan dit niet meer weghalen. Excuses.
-
- Amerika-expert
Bedankt voor het aanpassen
Ik had het al eens gelezen dat het bij Delta gebruikelijk is dat de luikjes dicht zijn. Had nog gezocht op internet naar de reden hiervoor maar voor de veiligheid willen de meeste maatschappijen de luikjes juist open, vooral tijden stijgen en landen. Tijdens nachtvluchten bij de meeste maatschappijen wel het verzoek om de luikjes te sluiten. Wat begrijpelijk is ivm kunnen slapen. Het viel me ook op dat iedereen braaf de luikjes dicht hield. Alleen toen we bijna weer in Amsterdam landden deden sommige mensen de luikjes open. Best aparte ervaring.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik had 2weken geleden een dagvlucht van London Heathrow naar Phoenix met American, en ook bij ons gingen de window blinds een groot deel van de reis dicht. Ik was daar helemaal niet zo blij mee met het oog op jetlag. En het was me ook volstrekt onduidelijk waarom ze dat deden. Het was ochtend bij vertrek lokale tijd. Het was middag bij aankomst lokale tijd. Er was geen sprake van een nacht die voorbij ging.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Afgelopen juni/juli vloog ik met Delta maar kan me niet herinneren dat op de heenweg (overdag) gevraagd werd om de luikjes te sluiten. Wel op de terugweg (nachtvlucht) maar daarin is Delta niet uniek. Dat doen andere maatschappijen ook. Volgens mij is dat vooral om het zo donker te krijgen in het vliegtuig voor de mensen die willen slapen. En ik moet zeggen dat ik dat wel prettig vind (zit tegenwoordig vaak aan het gangpad). Zodra de landing wordt ingezet moeten de luikjes weer open, zoals hierboven ook al is aangegeven.RuthdeLange schreef: ↑31 aug 2023, 18:45[Anderen zullen dit wel raar vinden maar ik schrik hier een beetje van. Is dit iets nieuws? Doen andere maatschappijen dat ook?
Wij zijn van die mensen die niet naast elkaar maar achter elkaar gaan zitten om bij het raam te kunnen zitten. Vorige x heb ik overdag uren alleen maar naar buiten gekeken. Vinden wij alle 3 geweldig. Maar als dit beleid is bij Delta dan heeft het ook geen zin om een dure stoel te reserveren want dan is het voor ons niet relevant waar we zitten. Of geen Delta voor ons
Dus ben benieuwd naar ervaringen bij andere maatschappijen en ook naar de reden hiervan.
Overigens vind ik het soms wel prettig als de luikjes ook overdag wat dicht blijven met het oog op de felle zon die naar binnen schijnt. Ik probeer daarom ook altijd aan 'de goede kant' van het vliegtuig te zitten (zowel heen- als terugvlucht). Al voorkom je niet altijd dat je wel eens gehinderd wordt door de felle zon die vanaf de andere kant precies in jouw gezicht schijnt. Nou is dat meer het geval tijdens de landing als het vliegtuig vaak wat schuin vliegt en de zon dan recht naar binnen schijnt. Niet voor niets heb ik altijd de zonnebril mee tijdens de vlucht.

Roland
Afgelopen juni werd bij ons ook verzocht aan iedereen om de raampjes dicht te doen tijdens de Delta vlucht. Ik vond dit persoonlijk nogal onprettig. Ik ben iemand die gevoelig is voor jetlags en probeer dus tijdens de vlucht al mijzelf aan te passen aan de nieuwe tijdzone. Als je dus westwaarts vliegt vind ik het dus prettig om de raampjes open te hebben voor daglicht, aangezien het op bestemming ook nog dag is.
Andersom is het ook vervelend om tijdens een nachtvlucht oostwaarts de luikjes dicht te laten terwijl het op de plek van bestemming al 10:00 is. Mijn persoonlijke redenering hiervoor is puur commercieel: ik denk dat mensen in een donkere omgeving eerder de neiging hebben om te slapen, of iets voor zichzelf te gaan doen en dus minder actief zijn. Wat dus weer resulteert in minder consumptie en arbeid voor de crew. Maar Delta zal hier ongetwijfeld een 'goede' reden voor hebben. Een andere redenering die ik mij kon bedenken is dat we vlogen met een behoorlijk oud toestel (767), en het dan eenvoudiger is voor de airco om het toestel koel te houden. Maar goed, dat is een aanname. Ik heb het echter met andere airlines nog nooit meegemaakt. De 767's van Delta vond ik overigens de minst prettige toestellen waar ik ooit long-haul meer heb gevlogen, op de 2-3-2 configuratie na dan.
Maar goed, dit is voor mij verder geen reden om niet meer met Delta te vliegen.
Andersom is het ook vervelend om tijdens een nachtvlucht oostwaarts de luikjes dicht te laten terwijl het op de plek van bestemming al 10:00 is. Mijn persoonlijke redenering hiervoor is puur commercieel: ik denk dat mensen in een donkere omgeving eerder de neiging hebben om te slapen, of iets voor zichzelf te gaan doen en dus minder actief zijn. Wat dus weer resulteert in minder consumptie en arbeid voor de crew. Maar Delta zal hier ongetwijfeld een 'goede' reden voor hebben. Een andere redenering die ik mij kon bedenken is dat we vlogen met een behoorlijk oud toestel (767), en het dan eenvoudiger is voor de airco om het toestel koel te houden. Maar goed, dat is een aanname. Ik heb het echter met andere airlines nog nooit meegemaakt. De 767's van Delta vond ik overigens de minst prettige toestellen waar ik ooit long-haul meer heb gevlogen, op de 2-3-2 configuratie na dan.
Maar goed, dit is voor mij verder geen reden om niet meer met Delta te vliegen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12945 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties