Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Tantelotje »

Ben er zelf ook blij mee en had tegelijkertijd niet verwacht nu al zo'n prijs tegen te komen :thumbup:
Liesbethds11
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Liesbethds11 »

@Roland, ik heb enkel een optie op de tickets genomen, maar we gaan idd rustig nog wat afwachten. Andere steden zijn geen optie, onze route zit in ons hoofd :lol:
2007 New York
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door ikbeneva »

Wij willen graag in de meivakantie naar Orlando. Ik heb de vluchtprijzen in de gaten gehouden, maar het lijkt met de week duurder te worden… enige vluchten die nog redelijk te betalen zijn, gaan met een overstap op Londen (met vaak overstap luchthaven), maar dat zien we niet zitten.

We wilden in eerste instantie voor een vlucht met overstap in Amerika kiezen, maar vanwege de prijs zitten we nu sterk na te denken over Iceland Air met een tussenstop in Keflavik. Bij Iceland Air heb je de optie voor Economy Light (afgerond 2400 euro) of Economy Standard (afgerond 2800 euro).

Verschil hierin is niet/wel koffers en niet/wel stoelkeuze. Gezien wij met alleen handbagage willen reizen is Light prima voor ons. Wij hebben alleen twee kids en willen daarom wel bij elkaar zitten.

Weet iemand of ze daar bij Iceland Air naar kijken? De kids zijn dan 12 en 7.

Verder vinden we het ook geen probleem om te betalen voor de stoelen, weet iemand hoe dit werkt en waar ik ongeveer aan moet denken qua prijs? Als dit bijvoorbeeld 25 euro is, is dit prima te doen. Verder las ik ergens in een oud forum bericht dat je pas stoelen kan reserveren twee weken voorafgaand aan de vlucht, maar dat heb ik maar 1x gelezen en twijfel of dat (nog) klopt.

Laatste vraagje: De overstaptijd op de terugvlucht is 55 minuten. Lijkt voor mij heel kort, maar gezien het kleine vliegveld lijkt mij dit te doen?

Alvast bedankt voor de reacties!
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Heb je de hopper app al eens geprobeerd? Die kan voor je bekijken wanneer er de beste prijzen zullen zijn en vanaf wanneer de prijzen zullen stijgen. Voor jouw periode eind april/begin mei zullen prijzen tot half oktober nog ca 150 euro dalen. Je kunt ook voorkeuren in app aangeven zoals gewenste overstaptijd.
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door ikbeneva »

Nee, die ken ik niet! Ik zal ‘m gaan downloaden! Bedankt voor de tip!!

Het is voor ons alleen de eerste keer dat we zelf een reis volledig plannen én dat we zover weg gaan, dus het geeft ons wel een bepaalde rust als we de tickets geboekt hebben 😉 ..ik zie de villa’s die ik als favoriet op airbnb had gemarkeerd voor me neus verdwijnen 😅
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

bedeve schreef:
08 aug 2023, 11:20

Miles doneren aan een aantal goede doelen zoals artsen zonder grenzen leverde eerder XP ś op .
Nu niet meer.
Misschien niet helemaal duidelijk wat je bedoelde "Bedeve" ? Maar ikzelf had nog 19 XP nodig om Platinum te worden en deze maand liep het termijn van een jaar af, dus heb 38500 miles gedoneerd en werd direct Platinum. Dus doneren werkte 2 weken geleden nog. Zag wel dat er al veel "potten" vol gedoneerd waren.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Yep : jouw laatste zin @Robbie&Irene ; een heleboel goede doelen hebben hun beoogde donaties bereikt ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Robbie&Irene schreef:
15 aug 2023, 19:29
ikzelf had nog 19 XP nodig om Platinum te worden en deze maand liep het termijn van een jaar af....
Voor mij was 31 juli DE dag...
Ik ben nieuwsgierig naar jouw strategie.
Zelf doe ik er alles aan om net geen Platinum te worden.....tot op de laatste 5 XP om over te houden voor het volgende jaar...

Jij doet er alle moeite voor om juist wel Platinum te worden...
Het voordeel van de klasse upgrade snap ik.
Wat zie jij nog meer als voordelen ?
Stuur mij een PB !
Robbie&Irene
Amerikakenner

Bericht door Robbie&Irene »

Met Gold had ik sinds april geen gratis economy comfort stoelen meer bijvoorbeeld en met Platinum dus wel. Ook zag ik bij mijn collega's dat zij sneller een gratis upgrade naar business class kregen met hun Platinum. Daar ik in 2024 veel minder zal vliegen voor mijn werk ben ik in ieder geval nog 1 jaar Platinum waarna ik dan voor 1 jaar terugval naar Gold in 2025. Het kan best dat ik dan ook ga "xp-hunten", vooralsnog wordt het dan stuk moeilijker om zelfs Gold te behouden...
MandyNMJ
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door MandyNMJ »

Hoi allemaal!

Wij gaan in mei 2024 retour vliegen op Las Vegas. Wij zijn gewend aan vliegen met 1 overstap, maar omdat dit onze eerste vliegreis met ons zoontje wordt, hebben we toch wel een sterke voorkeur voor een rechtstreekse vlucht. Ons zoontje zal op dat moment 15 maanden oud zijn. Ik heb een aantal vragen, dus hopelijk hebben jullie wat tips voor ons! We willen van 11 tm 31 mei gaan, mochten vliegtickets veel goedkoper zijn als we een dag eerder heen of later terug vliegen is dat ook prima.

- Wij zouden vanaf Amsterdam, Brussel, of Dusseldorf kunnen vliegen, maar qua rechtstreekse vlucht lijkt dit alleen vanaf Amsterdam te kunnen. Voor met zijn drieën waarbij de kleine op schoot zit, zie ik nu een prijs van €2014,-. Is dit duur Voor deze vlucht, verwachten jullie dat dit juist goedkoper of duurder wordt?

- Iemand ervaring met het vliegen en een kindje van deze leeftijd? In hoeverre zou het toch te doen zijn met een tussenstop (aangezien dit wel heel veel goedkoper is)? En is het dan toch heel veel fijner om een eigen stoel voor ons zoontje te boeken?

- Bepaalde sites voor goede vluchtprijzen van deze rechtstreekse KlM vlucht?

Als jullie andere tips hebben voor ons hoor ik het natuurlijk heel graag. Alvast bedankt voor jullie hulp!
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@MandyNMJ Je zou de hopper app kunnen installeren. Die geeft prijsvoorspellingen. Voor jouw data geeft hij aan dat de prijs tot half oktober zal dalen. Voor de afgelopen mei/juni periode heb ik de prijzen AMS-LAS gevolgd. Hij bleek in de werelddealweken van KLM het scherpst. Als die dit keer weer komen zijn die waarschijnlijk in de eerste helft van september.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

MandyNMJ schreef:
16 aug 2023, 10:46
- Iemand ervaring met het vliegen en een kindje van deze leeftijd? In hoeverre zou het toch te doen zijn met een tussenstop (aangezien dit wel heel veel goedkoper is)? En is het dan toch heel veel fijner om een eigen stoel voor ons zoontje te boeken?
Ik heb geen kinderen, maar:
In maart dit jaar zijn we naar Curaçao gevlogen. KLM, directe vlucht. Wij zaten in het deel met extra beenruimte en met ons een hele hoop gezinnen met kleine kinderen waarvan zeg maar 75% op schoot moest zitten en andere (ook echt kleine) kinderen een eigen stoel hadden.
Deze vlucht is zo'n 10 uur, dus vergelijkbaar lang. De rij voor ons zat een gezin met 4 volwassenen en 1 kindje op schoot. Dat meisje heeft praktisch de hele reis gehuild. Eten kon niet gegeten worden omdat dochter telkens op schoot moest, vrij rondkruipen is ook niet echt een idee en al helemaal niet als het eten wordt uitgeserveerd. De rij naast en schuin voor ons idem dito (wij zaten in het midden). Aan de andere kant zaten 2 volwassenen met 1 kindje. Ook echt nog klein; moest bij het lopen aan een handje. Maar die had haar eigen stoel. En die hoorde je niet. Ja, heel even bij stijgen en dalen en een momentje tussendoor. Wat verder naar achteren ook een kindje wat echt nog op schoot had gemogen in een eigen stoel. Hoorde je ook niet.

Ik snap dat het duurder is om een extra ticket te kopen, maar ik kan werkelijk geen reden bedenken waarom je het jezelf en je kind zou aan doen om 10 of 11 uur achter elkaar op schoot te moeten zitten en beide geen kant op te kunnen. Koop zo'n opblaasbaar ding wat je voor de stoel zet en je kind heeft een heerlijke speelruimte, en eventueel ook ruimte om languit te liggen.
En qua overstappen... tsja, ik zie vaak genoeg hele gezinnen, ook met kleine kinderen, die overstappen. Kan ook juist lekker zijn om de vlucht op te breken. Ik zou het wel weten: neem een overstap en boek van het geld wat je daarmee 'overhoudt' een ticket voor je zoon.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

@MandyNMJ Denk dat het ook heel erg van het kind afhangt. We hebben er recentelijk weer 2 keer 10+ uur opzitten met onze 1.5 jaar oude dochter en we wisten voor de tijd al dat het weinig nut zou hebben om voor haar een stoel bij te boeken. Wanneer dingen een beetje spannend zijn dan wil ze toch dicht tegen ons aan bij ons op schoot. Ik zou haar dan met geen mogelijkheid vast kunnen zetten in haar eigen stoel. Dat zal volgend jaar waarschijnlijk al weer heel anders zijn, maar voor nu was bij ons op schoot de beste oplossing en heeft ze lekker een aantal uurtjes kunnen slapen.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Tja onze ervaring met onze kleinzoon van op dat moment ook zo'n 15 maanden was vooral op de terugreis (wat een nachtvlucht was) heel vermoeiend Wij hadden ook geen eigen stoel geboekt voor hem en dat heeft ons dus achteraf gespeten. Hij kon moeilijk op schoot slapen en was heel onrustig wat zich uitte in veel huilen. De heenreis ging overigens wel goed omdat hij dan meer vrijheid had en wij hem niet constant op schoot hoefden te hebben.

Het jaar daarop gingen we opnieuw met hem naar Amerika. Hij was inmiddels 2 jaar en moesten we voor hem natuurlijk verplicht een stoel boeken.
Een verademing. Mijn dochter had van tevoren een Caress Harnas gekocht. Dit is een tuigje met een vijfpunts gordel die je kunt bevestigen in de stoel van het vliegtuig. Voor een kindje voelt dit alsof ze in hun eigen autostoeltje zitten. Daardoor ging het slapen ook veel beter en wij als ouders en grootouders hadden onze handen vrij.
Kortom gelet op onze ervaring zou ik aanraden om voor de kleine een eigen stoel te boeken. Veel ontspannender zowel voor het kind zelf als voor de ouders.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21

Bericht door katrienenluc »

@Trom
Trom schreef:
16 aug 2023, 11:16
Je zou de hopper app kunnen installeren. Die geeft prijsvoorspellingen.
Ik heb de app ondertussen ook geinstalleerd, maar ik kan maar 2 watches ingeven, klopt dit?
Als ik de derde mogelijkheid ingeef, zie ik de knop om hem te volgen niet meer staan.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Volgens mij kunnen het er meer zijn. Onder de actuele laagste prijs staat een blauwe knop met 'volg deze reis'.
Voor prijsalarmeringen gebruik ik ook graag skyscanner.
katrienenluc
Amerikakenner

Ik gebruik ook al jaren skyscanner, ik hou me daar maar bij denk ik ;)
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Zo doe ik het ook. Hopper om een idee te krijgen over prijsontwikkeling en skyscanner voor alarmen. En als je geduld hebt om te wachten dan waren de prijzen van klm voor vluchten naar LAS afgelopen keer het best tijdens real deal dagen die vermoedelijk begin september zijn.
katrienenluc
Amerikakenner

Ik zoek voor 29 juni 2024, dus ik weet het, ik ben vroeg :)
Meestal boeken we echter toch begin september al. KLM deals zijn meestal niet voor juli helaas.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

katrienenluc schreef:
17 aug 2023, 11:57
Ik gebruik ook al jaren skyscanner, ik hou me daar maar bij denk ik ;)
Wat goed is moet je goed laten , maar ....
Ga eens spelen met Google Flights .
Er zijn YouTube filmpjes als een soort handleiding.
Maar als je wat bezig bent met de filters helemaal op eigen keuzes in te stellen kom je verder dan je via Skyscanner , Momondo etc zou komen.
Ander voordeel : Googlle laat je sneller bij de vlieger boeken !

Probeer eens wat !
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer