Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

@d_vdploeg Volgens mij zijn de ervaringen hier wisselend.

Nadat ik vorig jaar mijn reservering door Veerle naar Gold Canopy had laten omzetten moest ik toch eerst langs de balie voor ik het pand kon verlaten (ik had de auto al uitgezocht maar bij het uitrijden kregen ze het niet voor elkaar).

Ik heb hier echter ook verhalen gelezen van forumleden die wel direct uit konden rijden.

Toen ik vorig jaar in oktober voor de 2e keer bij Hertz huurde kon ik wel direct auto uit de PC rij kiezen en naar buiten rijden (na controle bij de uitgang).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@Coyote Dat je vanaf de tweede huur direct naar de auto’s kunt dat lees ik ook wel in de voorwaarden van gold rewards. En dat je de eerste keer langs de balie moet ook, dus wat betreft klopt dat dan wel. Nouja we gaan het zien :thumbup:
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 17 jul 2023, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Toch even mijn positieve ervaring met Alamo hier ook even delen, zie ook dit bericht. :)

Ik had via USTravel een Standard SUV bij Alamo gereserveerd. Deze was EUR 300 goedkoper dan Hertz met de 51K code, een kleinere SUV maar met PC keuze waar ik ook een reservering had staan. Beide reserveringen had ik gehouden zodat ik terplekke kon kijken waar ik wilde huren.

In Denver eerst naar Alamo gereden. Omdat ik Skip the Counter had geregeld, mocht ik direct uit de rij met Standard SUV's kiezen. Het aanbod was ruim maar niet de auto's waar ik 3 weken in wilde rijden. Toen een Greeter vroeg of ik mijn keuze al had gemaakt, gaf ik aan liever in een iets sportievere auto te willen rijden, wijzend op een Camaro Cabrio, maar dat ik nog liever in een Ford Mustang Convertible reed. Ze gaf aan even geduld te hebben en liep naar hun kantoortje. Na enkele minuten kwam ze weer naar buiten en vroeg of een Blauwe Ford Mustang Cabrio ook wat voor mij was? Natuurlijk! :mrgreen:

Dus gratis en voor niets een mooie upgrade gekregen van Kelly van Alamo - Denver. Heerlijk ruim 3 weken in rondgereden. 8)

Een positieve ervaring mag ook wel eens verteld worden. :D

Overigens 's avonds de reservering bij Hertz online willen annuleren maar dat lukte op de een of andere manier niet. De reservering is, zoals verwacht, wel automatisch vervallen want geen bericht meer gehad en ook de CC werd niet belast.

Roland
Bijlagen
Mustang_01.jpg
Mustang_01.jpg (505.48 KiB) 1580 keer bekeken

d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Coyote Mooie bak zeg 8) Is het nou trouwens 51K code of 510K code? Ik lees verschillende forumleden die wisselend die codes noemen, of is het dezelfde? En het belangrijkste, kun je ze beiden gebruiken?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Heel officieel de 510K code want voluit is het 510000. :wink:

Scherp! :thumbup:

Roland

d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Coyote Ja sorry beetje flauw :thumbup: Maar geen idee of dat nog verschillende codes zijn ofzo.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Even een stomme/gekke vraag over het ophalen van de auto, want het is alweer jaren geleden dat ik dat heb gedaan. Ik weet dat je vaak zelf de auto mag uitkiezen op basis van de categorie die je gehuurd hebt en met een beetje mazzel is er dan wel ruime keuze. Maar zijn handige tips en tricks daarvoor, handige dingen om op te letten? Kleur en merk is makkelijk en een beetje naar eigen smaak natuurlijk, maar kan je ergens anders nog op letten? Kilometerstand? Staat dat aangegeven op een formuliertje in de auto? Ik weet niet meer zo goed hoe het werkt :) Dus iemand tips en tricks voor het uitzoeken van de 'beste' auto ter plekke?
Ik heb een Midsize SUV (Nissan Rogue of vergelijkbaar) gehuurd, ben benieuwd wat er allemaal zal staan (op O'Hare dus best groot denk ik, Alamo via Sunny Cars).
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Het is volgens mij niet bij elke autoverhuurder zo dat je zelf je auto mag kiezen, maar bij Alamo inderdaad wel. Keuze hangt erg af van moment van ophalen, wij hebben beide situaties meegemaakt, van geen keuze omdat er nog maar 1 auto stond tot meerdere auto's beschikbaar in de door ons gekozen categorie. Daar valt weinig over te zeggen op voorhand.

Waar ik altijd naar kijk is inderdaad milestand en ook of de auto er een beetje netjes uitziet. Afhankelijk van je reisgezelschap kun je bijvoorbeeld de grootste auto uit de rij kiezen van de categorie die je gehuurd hebt. Voor ons, (wij zijn met zijn tweeën) ,is dat minder relevant. Maar ben jij een gezin met 2 kinderen kan de ene auto net het verschil maken, al zou ik daar ook niet de gok nemen.

Verder vind ik banden belangrijk, genoeg profiel en geen beschadigingen? Ook kijk ik even of ik iets in de auto zie van wanneer de auto onderhoud nodig heeft. Als dat over 1500 miles is, laat ik hem staan. Altijd even het contact aan, kijken of er lampjes gaan branden en weer uitgaan, een keer op LAS gehad dat ik bij een auto het contact omzette en er kwam groot maintenance in beeld. Ook die maar even laten staan. :wink:

Verder is het een beetje persoonlijke voorkeur, climate control ipv een handmatige airco en cruise control zijn ook wel fijn. Sommige forumleden willen ook allerlei snufjes zoals sirius xm radio, gekoelde voorstoelen ect. Maar dat kom je bij de ''standaard categorieën'' weinig tegen is mijn ervaring.

Soms wil brutaal zijn wel eens helpen, zie de post van @Coyote hierboven :thumbup:
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Dank je wel! Dus het is niet gek om even een auto in te kruipen en even contact aan om even naar de km stand e.a. te kijken? Goed om te weten! Met maintenance berichtje zou ik 'm inderdaad ook laten staan, dus handig dat het wel gebruikelijk is om dat even te checken.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Ik vind vooral de aanwezigheid van een reservewiel en krik belangrijk. Is het trouwens zo dat je via Sunny ook skip the counter hebt en mag uitzoeken of krijg je een auto aangewezen?
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

d_vdploeg schreef:
18 jul 2023, 10:15
Het is volgens mij niet bij elke autoverhuurder zo dat je zelf je auto mag kiezen, maar bij Alamo inderdaad wel. Keuze hangt erg af van moment van ophalen, wij hebben beide situaties meegemaakt, van geen keuze omdat er nog maar 1 auto stond tot meerdere auto's beschikbaar in de door ons gekozen categorie. Daar valt weinig over te zeggen op voorhand.

Waar ik altijd naar kijk is inderdaad milestand en ook of de auto er een beetje netjes uitziet. Afhankelijk van je reisgezelschap kun je bijvoorbeeld de grootste auto uit de rij kiezen van de categorie die je gehuurd hebt. Voor ons, (wij zijn met zijn tweeën) ,is dat minder relevant. Maar ben jij een gezin met 2 kinderen kan de ene auto net het verschil maken, al zou ik daar ook niet de gok nemen.

Verder vind ik banden belangrijk, genoeg profiel en geen beschadigingen? Ook kijk ik even of ik iets in de auto zie van wanneer de auto onderhoud nodig heeft. Als dat over 1500 miles is, laat ik hem staan. Altijd even het contact aan, kijken of er lampjes gaan branden en weer uitgaan, een keer op LAS gehad dat ik bij een auto het contact omzette en er kwam groot maintenance in beeld. Ook die maar even laten staan. :wink:

Verder is het een beetje persoonlijke voorkeur, climate control ipv een handmatige airco en cruise control zijn ook wel fijn. Sommige forumleden willen ook allerlei snufjes zoals sirius xm radio, gekoelde voorstoelen ect. Maar dat kom je bij de ''standaard categorieën'' weinig tegen is mijn ervaring.

Soms wil brutaal zijn wel eens helpen, zie de post van @Coyote hierboven :thumbup:
Wel of niet zelf mogen uitzoeken hang ook van de locatie af, Alamo O'Hare Chicago mag je niet uitzoeken bijvoorbeeld.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ah op O'Hare niet? Jammer, dan heb ik hier niks aan haha. Voor Boston in de herfst dan misschien.

@Trom Geen idee! Zoals ik hier lees kan je dan dus niet zelf uitzoeken. Nou dan hoop ik maar op een fijne auto :)
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Trom schreef:
18 jul 2023, 11:04
Is het trouwens zo dat je via Sunny ook skip the counter hebt en mag uitzoeken of krijg je een auto aangewezen?
Zijn twee dingen die los van elkaar staan. Skip the counter is alleen maar bedoeld om letterlijk de balie over te slaan. Het is niks meer of minder dan alles vooraf thuis invullen (CC gegevens, rijbewijs ect) en dan kun je zonder dat je langs de balie moet, rechtstreeks naar de parkeerplaats met de auto's.

Of je een auto mag uitkiezen hangt van de verhuurder af, bij Alamo kan dit doorgaan wel, maar blijkbaar, zie bericht van @Bushmaster ook per locatie verschillend. Het zou dus zo kunnen zijn dat je skip the counter hebt gedaan, maar toch een auto toegewezen krijgt. Andersom, het kan dus ook zijn dat je geen skip the counter hebt gedaan, dan moet je eerst langs de balie en ga je daarna naar de auto's en kun je dan een auto uitkiezen.
Dat je een auto toegewezen krijgt is naar mijn ervaring bij Alamo wel uitzondering op de regel, wij hebben de afgelopen 5 jaar bij 5 verschillende vliegvelden (LAS,DEN,MIA,SFO en PHX) gehuurd en alle 5 keer mochten we kiezen.

Doorgaans kun je, als je via een zogenaamde broker boekt (sunny cars, easyterra, rentalcars.com ect) geen skip the counter doen bij Alamo. Dat kan alleen als je rechtstreeks een reservering maakt. Dat is ook de reden dat het bij bijvoorbeeld US travel, of het hier ook wel bekende American Vacations wel kan, je boekt dan namelijk rechtstreeks bij Alamo.

@Bushmaster Is er een speciale reden dat het op ORD niet kan? De vliegvelden die ik hierboven noem zijn ook niet bepaald klein, de grootte van het vliegveld kan het dus niet zijn lijkt mij.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 18 jul 2023, 20:03, 4 keer totaal gewijzigd.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Georgie schreef:
18 jul 2023, 10:53
Dank je wel! Dus het is niet gek om even een auto in te kruipen en even contact aan om even naar de km stand e.a. te kijken? Goed om te weten!
Nee zeker niet, waar je wel rekening mee moet houden is eventuele drukte, als er nog veel meer mensen een auto huren op datzelfde tijdstip kan het zijn dan in de 5 minuten nadat jij die auto hebt geïnspecteerd de garage inmiddels leeg is, het is vaak een komen en gaan van auto's en huurders :wink:

Maar laat je daar niet door opjagen. Als je dan een auto hebt die je niet aanstaat zal je misschien even de greeter moeten aanspreken of even moeten wachten. Met je hele gezin 4 auto's ''bezet'' houden, om ze vervolgens één voor één te checken, dat vind ik persoonlijk een beetje aso.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Thanks voor de tip! Ik reis alleen dus heb helemaal zelf de keuze (hopelijk haha).
Robotjoek1970
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Robotjoek1970 »

Mijn vrouw en ik hebben het plan opgevat om volgend jaar van 29-05-24 t/m 21-06-2023 naar Amerika te gaan, rondje westkust.

Nou heb ik t stappenplan alvast doorgelopen dus overal de hoogste status.

Nu zie ik bij Hertz een auto uit klasse C, welke ik volgens mij nodig heb voor de gratis upgrade (PC), en die komt in die periode dan op €1217 betaal later tarief, en dat vind ik helemaal niet gek, zeker in t achterhoofd houdend dat t dus uiteindelijk een grotere, wat we natuurlijk ook zeker willen, auto word.

Nu mijn vraag: moet ik daar dan ter plaatse nog de PI (persoonlijke verzekering) en de Premium Emergency Roadside Service bij afsluiten of is dat niet nodig ?
En is deze reservering dat kosteloos te annuleren of waar zou ik dat moeten zien ?

Anders ga ik deze alvast vast leggen en dan zie ik wel wat de prijzen in de toekomst doen.

Alvast bedankt voor de hulp en de antwoorden.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Wat mij betreft, en vele anderen, zijn die verzekeringen niet nodig.

Gewoon vastleggen en regelmatig checken.
Ik heb inmiddels al meer dan 10x keer mijn reservering geannuleerd en opnieuw geboekt.
Lussy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Lussy »

is dit een goede deal ?
Via alamo de?

Ihre Anmietung umfasst ohne Kilometerbegrenzung

FAHRZEUG
Bearbeiten

Mittelklasse SUV

Nissan Rogue oder ähnlich

Getriebe:Automatikgetriebe
Nissan Rogue
Zeit und Entfernung

1.078,76 €*
ZUSATZPRODUKTE (2)Bearbeiten
Haftungsreduzierung Inklusive
Erweiterter Schutz Inklusive
STEUERN, ZUSCHLÄGE UND GEBÜHREN
INKLUSIVE

VORAUSSICHTLICHE GESAMTSUMME
1.078,76 €

En deze is zelfde klass
Item Price
Base Rate 979.77 EUR
Item Price
Collision Damage Waiver Full (included)
Ep Inclusive Contract Only (included)
Fuel Service Option (included)
Additional Driver (included)
show
Taxes, Fees & Surcharges
(included)
Taxes, Fees & Surcharges
Item Price
Total Price
Item Price
Total Price 979.77 EUR
Prices shown have been converted for your convenience, there may be a slight currency fluctuation. However the Total price is accurate.

This vehicle comes with unlimited mileage.
Robotjoek1970
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Robotjoek1970 »

Robotjoek1970 schreef:
18 jul 2023, 18:01
Mijn vrouw en ik hebben het plan opgevat om volgend jaar van 29-05-24 t/m 21-06-2023 naar Amerika te gaan, rondje westkust, en te vliegen op Los Angeles.

Nou heb ik t stappenplan alvast doorgelopen dus overal de hoogste status.

Nu zie ik bij Hertz een auto uit klasse C, welke ik volgens mij nodig heb voor de gratis upgrade (PC), en die komt in die periode dan op €1217 betaal later tarief, en dat vind ik helemaal niet gek, zeker in t achterhoofd houdend dat t dus uiteindelijk een grotere, wat we natuurlijk ook zeker willen, auto word.

Nu mijn vraag: moet ik daar dan ter plaatse nog de PI (persoonlijke verzekering) en de Premium Emergency Roadside Service bij afsluiten of is dat niet nodig ?
En is deze reservering dan kosteloos te annuleren of waar zou ik dat moeten zien ?

Anders ga ik deze alvast vast leggen en dan zie ik wel wat de prijzen in de toekomst doen.

Alvast bedankt voor de hulp en de antwoorden.
Sry ging niet helemaal goed, wilde r bij zetten dat we vliegen op Los Angeles
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bushmaster schreef:
18 jul 2023, 11:09
Wel of niet zelf mogen uitzoeken hang ook van de locatie af, Alamo O'Hare Chicago mag je niet uitzoeken bijvoorbeeld.
Die ervaring heb ik ook bij Alamo - Chicago ORD. In mei 2018 mocht ik daar ook niet uitkiezen, ondanks Skip the Counter. Had een Cabrio gehuurd maar uiteindelijk met een Ford Explorer weggereden omdat de Cabrio's (VW Beetle, ze hadden geen Mustangs) mij niet aanstonden.

Overigens ook bij Alamo - Newark EWR mocht ik niet zelf uitzoeken (okt 2018). Locatie was ook niet echt groot. Werd toen auto voorgereden, een Nissan Rogue. Vond ik eerst minder maar bleek een prima wagen te zijn.

Roland

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer