Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 911
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Hier is de noodzakelijke info te vinden:
Endt001
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 apr 2023, 14:45

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Endt001 »

redeye schreef:
06 jun 2023, 11:39
@Endt001 Wat zijn je data en tijden? Dan kunnen we je helpen zoeken!
Bedankt voor jullie hulp zover. Ik heb al geboekt voor volgend jaar dus het is moeilijk te vergelijken aangezien Hertz de enige is waar ik al kon boeken. Als ik kijk naar de prijzen van dit jaar vond ik 1500 euro voor 23 dagen in de klasse FRAR (L4) Nissan Pathfinder 7 personen een nette prijs.

Datum is 22 juli t/m 14 augustus 2024
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2055
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Dat is ook een nette prijs, gezien de huidige markt.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
jefke88
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2022, 22:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door jefke88 »

Binnenkort vertrekken we voor 3,5 week naar de USA en hebben bij Budget.be een huurauto vastgelegd. Ophalen in Indianapolis, terugbrengen in Houston.

Ik heb de indruk echter dat er een verzekering ontbreekt op het overzicht:
Offerte is ook inclusief
Onbeperkte kilometers
Luchthaven-/stadstoeslag
Lokale belasting
Voertuigregistratiekosten
Toeslag enkele reis
Schadedekking

Aanvullende informatie
Je huurprijs is inclusief een toeslag enkele reis van 300,00 $.

Schadedekking vermeldt enkel CDW. Is deze volledig qua verzekeringen, ik heb de indruk dat LDW ontbreekt?
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door redeye »

@Endt001 Ik heb even voor je gezocht en heb leukere aanbieding(en) voor je gevonden.
22 juli tm 14 augustus 2024. Ophalen Los Angeles Culver City (dit ligt niet op LAX! Je kunt hier een Uber/taxi oid naartoe nemen. Is 19 minuten/11 km met de auto zegt Google Maps.) en terug brengen Los Angeles Airport (LAX).

Als ik de standaard CDP 510000 gebruik krijg ik de volgende prijzen:
$1224 (= met huidige koers €1143) voor een Large SUV (T) GMC Yukon of gelijkwaardig
$1435 (= met huidige koers €1340) voor een Extra Capacity Large SUV (T6) Chevrolet Suburban of gelijkwaardig.

Als ik de CDP gebruik die hoort bij een Amex Platinum creditcard zijn dit de prijzen:
$1012 (=€945) voor Large SUV (T)
$1181 (=€1103) voor Extra Capacity Large SUV (T6)

Heb jij dus nog bijv. een creditcard of ANWB lidmaatschap waardoor je in aanmerking komt voor een andere kortingscode?

Zijn dit de ‘zo groot mogelijke SUV’s’ waar je op hoopte?


(Ik moet inmiddels aandelen krijgen voor de Hertz locatie Culver City! :D)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5053
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

jefke88 schreef:
07 jun 2023, 10:18
Schadedekking vermeldt enkel CDW. Is deze volledig qua verzekeringen, ik heb de indruk dat LDW ontbreekt?
Check even de openingspost, dit is een veel voorkomende vraag viewtopic.php?p=1227970#p1227970
CDW en LDW zijn vergelijkbaar, 1 vd 2 is okay, maar ik zie hier niets over een aansprakelijkheidsverzekering, SLI of LI.
jefke88
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2022, 22:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door jefke88 »

Bedoelde SLI inderdaad. Dank voor het nagaan. Daarnet dan maar via Drive-USA.de een nieuwe boeking gemaakt, was gelukkig maar 20 euro duurder en daar zit alles inbegrepen.
Endt001
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 apr 2023, 14:45

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Endt001 »

redeye schreef:
07 jun 2023, 11:06
@Endt001 Ik heb even voor je gezocht en heb leukere aanbieding(en) voor je gevonden.
22 juli tm 14 augustus 2024. Ophalen Los Angeles Culver City (dit ligt niet op LAX! Je kunt hier een Uber/taxi oid naartoe nemen. Is 19 minuten/11 km met de auto zegt Google Maps.) en terug brengen Los Angeles Airport (LAX).

Als ik de standaard CDP 510000 gebruik krijg ik de volgende prijzen:
$1224 (= met huidige koers €1143) voor een Large SUV (T) GMC Yukon of gelijkwaardig
$1435 (= met huidige koers €1340) voor een Extra Capacity Large SUV (T6) Chevrolet Suburban of gelijkwaardig.

Als ik de CDP gebruik die hoort bij een Amex Platinum creditcard zijn dit de prijzen:
$1012 (=€945) voor Large SUV (T)
$1181 (=€1103) voor Extra Capacity Large SUV (T6)

Heb jij dus nog bijv. een creditcard of ANWB lidmaatschap waardoor je in aanmerking komt voor een andere kortingscode?

Zijn dit de ‘zo groot mogelijke SUV’s’ waar je op hoopte?


(Ik moet inmiddels aandelen krijgen voor de Hertz locatie Culver City! :D)
WOW dat is knap gevonden. Je bent geweldig! Als ik CDP51000 gebruik als particulier (prive) kunnen ze die dan niet weigeren als ik met mijn gezin aan de balie sta?

Ik heb een platinum Visa kaart en een ANWB Gold card welke ik gebruik om auto's te huren (zit automatische aanvullende auto verzekering op).

Ik had de huidige reservering al betaald maar dan ga ik deze annuleren
Trom
Amerikakenner
Berichten: 911
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Of je 510000 wel of niet gebruikt is een eigen keuze. Velen vinden het geen probleem om hem te gebruiken. Maar bij een CDP kan, al gebeurd dat blijkbaar vrijwel nooit, altijd gevraagd worden om aan te tonen dat je er gebruik van mag maken. Velen zeggen de code geeft "Generic" aan dus iedereen kan hem gebruiken.
Persoonlijk wil ik gewoon geen mogelijk gezeur bij het afhalen en kies ik er voor om de code niet te gebruiken.
Ik kijk ook al naar aanbiedingen voor 2024 en de 510000 code is de enige die op dit moment goede prijzen geeft. Maar voor de zomer van 2023 geeft Hertz bij de Visa code 618583 en de Mastercard code 795091 betere prijzen dan de 510000 voor de categorie die ik zoek (L: grote standaard categorie met 2 rijen). Welke code op mijn bestemming beter is hangt echt van de categorie auto af.
Mijn keuze is dus nog maar afwachten.
Velen zullen een andere keuze maken maar gelukkig is iedereen daar vrij in.
Endt001
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 apr 2023, 14:45

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Endt001 »

Met dank aan forumlid @redeye zojuist een GMC Yukon FFAR (cat. T) vastgelegd voor € 940,-- EURO, zonder codes.

Een superaanbieding voor 23 dagen en precies de auto die je in Amerika wil rijden. Hier word ik echt heel blij van € 540,-- bespaard en een grotere auto!
@redeye super bedankt. Uiteraard moet ik hier nog de kosten bijrekenen voor 2x een Uber of Taxi. Deze kosten zullen meevallen aangezien het maar 11 km is.

Belangrijk detail is wel dat andere forumleden wel even op moeten letten dat deze locatie openingstijden kent van ma t/m vrijdag van 08:00 t/m 17:00, zaterdag van 09:00 t/m 12:00 en op zondag gesloten is.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1333
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

Volgens mij hoef je maar 1 keer uber. Je had bij terugbrengen lax kunnen kiezen
Endt001
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 apr 2023, 14:45

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Endt001 »

@Rjkd, je heb gelijk. Heb ik niet aan gedacht. Zojuist gekeken wat de kosten worden bij inleveren bij LAX maar dan scheelt 200 dollar. Dan pak ik wel een UBER voor 30 euro.
Kobe Bryant
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2015, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Kobe Bryant »

Trom schreef:
07 jun 2023, 21:30
Of je 510000 wel of niet gebruikt is een eigen keuze. Velen vinden het geen probleem om hem te gebruiken. Maar bij een CDP kan, al gebeurd dat blijkbaar vrijwel nooit, altijd gevraagd worden om aan te tonen dat je er gebruik van mag maken. Velen zeggen de code geeft "Generic" aan dus iedereen kan hem gebruiken.
Persoonlijk wil ik gewoon geen mogelijk gezeur bij het afhalen en kies ik er voor om de code niet te gebruiken.
Ik kijk ook al naar aanbiedingen voor 2024 en de 510000 code is de enige die op dit moment goede prijzen geeft. Maar voor de zomer van 2023 geeft Hertz bij de Visa code 618583 en de Mastercard code 795091 betere prijzen dan de 510000 voor de categorie die ik zoek (L: grote standaard categorie met 2 rijen). Welke code op mijn bestemming beter is hangt echt van de categorie auto af.
Mijn keuze is dus nog maar afwachten.
Velen zullen een andere keuze maken maar gelukkig is iedereen daar vrij in.
Kun je die Mastercard code ook gebruiken als je een Rabocard hebt, zoals ik? Dat is een creditcard van de Rabobank, maar met een Mastercard logo erop.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 911
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@Kobe Bryant mastercard geeft zijn kaarten uit via allerlei banken en instellingen. Dit staat op hun site:
Je kunt jouw Mastercard creditcard aanvragen via banken en kaartuitgevende instanties. Je creditcardaanbieder kan je helpen de kaart te vinden die het beste aansluit op jouw behoeften en levensstijl.
Kobe Bryant
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2015, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Kobe Bryant »

Dank je, dan kan ik die code gewoon gebruiken.

Ik heb nog een andere vraag: Hoeveel eerder dan de afgesproken tijd kun je doorgaans de auto ophalen zonder dat men moeilijk doet (lees: extra kosten rekent)? De ophaal- en inlevertijd van 13.00 uur is een compromis, om een dag huren te besparen. Maar ik zou de auto graag eerder ophalen dan 13.00 uur.
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door redeye »

@Endt001 Wat leuk om te horen dat je hebt geboekt!! Het is inderdaad een hele goede aanbieding.
Wij gaan zelf september dit jaar en wij hebben de Chevrolet Suburban (of gelijkwaardig) geboekt. Ik deel je mening helemaal. Voor het ultieme gevoel tijdens een roadtrip door Amerika is zo’n grote Amerikaanse bak (voor ons) een must!

En het best van allemaal is natuurlijk dat je het voor een fantastische prijs hebt geboekt!! :thumbup:
Hatboxghost
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 dec 2016, 21:02
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Hatboxghost »

Net een auto gehuurd bij USTravel.nl.

Alamo, fullsuze Gold, alles betaald, en netjes alles via de e-mail gehad.
Nu wilde ik alvasst Skip The Counter gaan doen, maar dan moet je eerst de "Accelerate Check-In" doen, alles ingevuld, ook de 2e bestuurder ingevuld, en dan wil ik op "confirm" klikken, en dan ineems komt er een scherm met de onderstaande tekst:

"Driver Detalis Missing

You have additional drivers added to your reservation whose details are not complete
Once check-in is finished, you will not be able to edit driver details

Are you sure you would like to continue ?
"

Ik klik natuurlijk nergens op, en ga alles opnieuw invullen, met vervolgens dezelfde tekst.

Daarna ook mijn eigen gegevens (1e bestuurder) gewist, en opnieuw ingevuld, en dan eens geen 2e bestuuder genomen en ook op "confirm" geklikt, en kreeg deze exacrt dezefde tekst als hierboven, snap er niks van.

Iemand een idee waar het fout kan gaan ?
RobinCarlo
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 sep 2014, 00:26

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door RobinCarlo »

Ter info voor wie naar California vliegt: autohuur lijkt bij alamo (via travelus.nl) ineens serieus goedkoper te zijn geworden.

In september gaan wij 3 weken. We halen de auto op in Portland Oregon, en leveren in in Las Vegas. Auto ligt vast maar af en toe check ik de prijs. Momenteel zitten we op 1700 voor een kleine SUV, tegenwoordig een goeie deal...

Echter, ik check vaak ook even wat het prijsverschil is als we in LA zouden ophalen ipv Portland (wat niet meer gaat voor ons, maar kan het niet laten).
Enkele weken geleden was de prijs zo wat het zelfde. vandaag: bijna 1000 EURO goedkoper, zat op 870 voor dezelfde auto, enige verschil: LA of San Diego als pickup ipv Portland.

Dus... vlieg je naar California? Dit weekend even (her)boeken.

Tipje...

Groeten!
South-West road trip video: https://vimeo.com/147467466
Bart&Danielle
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 mar 2008, 17:15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Bart&Danielle »

Wij zijn redelijk last minute nog op zoek naar een huurauto voor deze zomer.

Aankomst 14 juli 20.00u Denver
Vertrek 4 Augustus 9.00u los Angeles

2 volwassen en 2 kinderen (8 en 10)
2 grote en 4 handbagage koffers.

We denken mede door de bagage dat we een standaard Suv nodig zullen hebben.

Alles wat we tot nu toe vinden is dik 2000 euro.
Rentalcars.com
Usareisen.de
Ustravel.nl
Al geprobeerd ...

Iemand tips?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5053
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@Bart&Danielle kijk ook even bij Hertz, $1.655,50 voor cat C voor jullie trip, uitzoeken uit de rij, dat komt wel goed voor jullie gezin. Kijk even in het openingstopic van het Hertz UC topic voor uitleg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer