Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
- Belenos
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ja, dat klopt inderdaad. Ik zal dat even verduidelijken in mijn post. Voor een paar tientjes meer pak je het vliegtuig vanuit Dusseldorf Airport naar Frankfurt, maar ik maak bewust de keuze voor de trein omdat dit op de terugweg de overstaptijd flink verkort en ik vermoed ook dat het een relaxtere manier van reizen is. Daar is op dit forum ook al wat over gezegd.viewtopic.php?f=30&t=78805
Wat ik met de auto doe moet ik ook nog even uitvogelen, maar er zijn parkeergarages in het centrum en parkeren bij airport, overnachten en met de s-bahn naar centraal is ook een optie.
Wat ik met de auto doe moet ik ook nog even uitvogelen, maar er zijn parkeergarages in het centrum en parkeren bij airport, overnachten en met de s-bahn naar centraal is ook een optie.
Bij het station van Duisburg, daar stap je op de ICE. Kost iets van 10 Euro per dag.Motion schreef: ↑06 jun 2023, 10:09Maar de ICE naar Frankfurt vertrekt niet vanaf Dusseldorf airport maar vanuit het centrum van Dusseldorf. En waar laat je dan je auto..Belenos schreef: ↑05 jun 2023, 14:55Inmiddels worden de eerste prijzen van reizen in de meivakantie 2024 langzamerhand bekend. Lufthansa.com biedt momenteel betaalbare tickets aan voor deze periode naar Tampa (Florida) vanuit Düsseldorf. Goedkoopste (voor het light tarief) is € 417. Met ruimbagage (economy basic) betaal je € 537. Bij de goedkoopste optie leg je het eerste gedeelte (Dusseldorf - Frankfurt) af met de hogesnelheidstrein (ICE), maar dat vind ik persoonlijk juist wel interessant. Het tweede gedeelte (Frankfurt - Tampa) gaat met Eurowings Discover.
- Belenos
- Amerika-ontdekker
Dank voor de tip! Is parkeren bij Duisburg Hbf prettiger/beter geregeld dan bij Düsseldorf Hbf?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik ben aan t kijken voor tickets in april naar LAX en in mei terug van DEN.
Nu staat er bij KLM standard "Geen gratis stoelkeuze vóór het inchecken".
Betekent dit dat er helemaal géén keuze is vóór het inchecken óf wel een keuze maar tegen betaling?
Nu staat er bij KLM standard "Geen gratis stoelkeuze vóór het inchecken".
Betekent dit dat er helemaal géén keuze is vóór het inchecken óf wel een keuze maar tegen betaling?
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Voor het inchecken is het niet mogelijk om een gratis stoel te kiezen,
tijdens het inchecken wel.
Ander nieuws: KLM België heeft, bij vertrek vanaf Brussel/Antwerpen, een tijdelijke vaderdag korting van 50 euro met de code : DADROCKS50
tijdens het inchecken wel.
Ander nieuws: KLM België heeft, bij vertrek vanaf Brussel/Antwerpen, een tijdelijke vaderdag korting van 50 euro met de code : DADROCKS50
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Pas bij inchecken gratis, nu al kiezen is betalen, tenzij je ticketklasse hoger boekt
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Ik zag dat ook staan toen ik een proefboeking maakte voor SLC. Echter toen ik bij opties kwam, kon ik tot mijn verbazing alsnog gratis stoelen boeken. Probeer het eens.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hoi,
In de meivakantie van 2024 willen we graag naar Orlando toe met onze kinderen van dan 12 en 7 jaar. Ik vroeg mij af; welk vliegveld is met kinderen het fijnst om over te stappen? Waar gaat het snel, hoef je niet heel veel te lopen, is het niet een hoop uitzoekwerk waar je precies moet zijn etc.(haha ja, ik snap wellicht onmogelijk, maar ik bedoel dan meer; welk vliegveld komt dan het beste uit de bus om over te stappen?)
Ik heb al gezocht op het forum, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik begreep uit mijn zoektocht het volgende:
1) New York is een no go om over te stappen, omdat dit lang duurt
2) Bij Londen is het goed opletten qua overstap of je wel op hetzelfde vliegveld blijft of moet reizen naar een ander vliegveld
Verder heb ik gelezen dat het aan de ene kant fijn is om over te stappen in de VS, omdat je dan bij een eventuele gemiste vlucht sneller weer een vlucht hebt naar je eindbestemming, maar dat het met kinderen juist weer fijn is om de overstap te doen in Europa, omdat ze dan wellicht nog fris en fruitig zijn om hier zonder al te veel gepiep doorheen te gaan.
Ik ontvang graag tips en adviezen!
In de meivakantie van 2024 willen we graag naar Orlando toe met onze kinderen van dan 12 en 7 jaar. Ik vroeg mij af; welk vliegveld is met kinderen het fijnst om over te stappen? Waar gaat het snel, hoef je niet heel veel te lopen, is het niet een hoop uitzoekwerk waar je precies moet zijn etc.(haha ja, ik snap wellicht onmogelijk, maar ik bedoel dan meer; welk vliegveld komt dan het beste uit de bus om over te stappen?)
Ik heb al gezocht op het forum, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik begreep uit mijn zoektocht het volgende:
1) New York is een no go om over te stappen, omdat dit lang duurt
2) Bij Londen is het goed opletten qua overstap of je wel op hetzelfde vliegveld blijft of moet reizen naar een ander vliegveld
Verder heb ik gelezen dat het aan de ene kant fijn is om over te stappen in de VS, omdat je dan bij een eventuele gemiste vlucht sneller weer een vlucht hebt naar je eindbestemming, maar dat het met kinderen juist weer fijn is om de overstap te doen in Europa, omdat ze dan wellicht nog fris en fruitig zijn om hier zonder al te veel gepiep doorheen te gaan.
Onze voorkeur voor Orlando of Tampa is Atlanta. Snelle verbindingen op het vliegveld. En heel veel vluchten naar Orlando en Tampa elke dag. Mocht je er 1 missen door omstandigheden.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Voor mij maken ATL of JFK weinig verschil, al vaak daar overgestapt naar Florida. Voor allebei geldt: Soms heb je geluk, maar meestal bij allebei lange rijen voor immigrations. En wel een stukje lopen en per treintje naar een andere terminal.
Overstappen in Europa: Voor mij niet. Veel te veel risico op vertraging en missen aansluiting. Kijk naar deze zomer: Kans op 31 dagen staking op LHR https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -te-staken. En ander vliegveld wil je al helemaal niet met kinderen @ikbeneva.
Twee weken terug zijn we via PHL gegaan met AA naar MCO en dat is veel relaxter, maar vliegen met AA met een overstap in de VS vind ik (extreem) duur. Hadden Covid-19 vouchers van BA die op moesten.
Overstappen in Europa: Voor mij niet. Veel te veel risico op vertraging en missen aansluiting. Kijk naar deze zomer: Kans op 31 dagen staking op LHR https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -te-staken. En ander vliegveld wil je al helemaal niet met kinderen @ikbeneva.
Twee weken terug zijn we via PHL gegaan met AA naar MCO en dat is veel relaxter, maar vliegen met AA met een overstap in de VS vind ik (extreem) duur. Hadden Covid-19 vouchers van BA die op moesten.
Net rechtstreekse tickets geboekt naar Orlando met Delta vanaf Amsterdam in de kerstvakantie. Ik vond het weer opvallend hoeveel prijsverschil er zit tussen een boeking tegen Nederlandse tarieven en tegen Amerikaanse tarieven. Ik heb gechat (via iMessage) met Delta en kreeg een Amerikaans persoon te spreken. Nu voor 3457 dollar (omgerekend 3220 euro) 4 tickets in main cabin geboekt. Dus inclusief eerste koffer en stoelkeuze. Als ik in NL via Delta.com zou boeken kwam ik op 3800 euro voor een basic ticket en 4292 euro voor een main cabin ticket. Ook is het onhandig dat je via delta.com (of de app) geen kindertickets kan boeken en dat scheelt toch ook nog best wel wat viel mij op. Dus tip voor iedereen die Delta tickets wil boeken: gebruik de chatfunctie
Desktop and Android: https://bit.ly/PMDelta
Apple devices: https://bit.ly/PrivateMessageDL
Desktop and Android: https://bit.ly/PMDelta
Apple devices: https://bit.ly/PrivateMessageDL
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
Hoi,
Wij doen het liefst een overstap in Europa. Als je in Amerika een overstap doet moet je eerst door de douane heen. Soms is het erg druk bij de douane. Als je dan niet genoeg tijd hebt tussen je vluchten kan het zomaar zijn dat je je vlucht mist. Als je in Europa overstapt heb je hier geen last van.
Groet,
Zed.
Wij doen het liefst een overstap in Europa. Als je in Amerika een overstap doet moet je eerst door de douane heen. Soms is het erg druk bij de douane. Als je dan niet genoeg tijd hebt tussen je vluchten kan het zomaar zijn dat je je vlucht mist. Als je in Europa overstapt heb je hier geen last van.
Groet,
Zed.
- girliecathy
- Amerikakenner
Wij zijn vorige keer via Dublin gevlogen dat is ons prima bevallen.
-
- Amerika-expert
Douane=immigrationsZedro schreef: ↑08 jun 2023, 13:53Wij doen het liefst een overstap in Europa. Als je in Amerika een overstap doet moet je eerst door de douane heen. Soms is het erg druk bij de douane. Als je dan niet genoeg tijd hebt tussen je vluchten kan het zomaar zijn dat je je vlucht mist. Als je in Europa overstapt heb je hier geen last van.

Niet mee eens, de kans op vertragingen in Europa is veel groter, alleen al bij vertrek, dan voor de overstap op LHR, FRA etc, de security lines (zie mijn bericht over de stakingen op LHR) en/of paspoortcontrole en dan heb ik het nog niet de nog steeds achterblijvende capaciteit bij security.
Als je je aansluiting in Europa mist op de heenweg, dan is er veel grotere kans dat je die dag niet meer in VS komt, want er gaan nu eenmaal veel minder vluchten de grote plas over dan er in de VS vertrekken. Mis je je aansluiting in de VS, dan gaat er 2u later wel weer een volgende.
-
- Amerika-expert
Goed idee, maar wel beperkt qua bestemmingen, dan kun je alleen naar Miami en niet naar Orlando als ik het goed heb, wat @ikbeneva vroeg.girliecathy schreef: ↑08 jun 2023, 15:19Wij zijn vorige keer via Dublin gevlogen dat is ons prima bevallen.
- Belenos
- Amerika-ontdekker
Zoals je ook al leest in de andere posts is dat erg persoonlijk en kan de ervaring per keer weer verschillen. Ik ga volgend jaar meivakantie voor de derde keer via Frankfurt naar FLorida. Dat is toeval want mijn voorkeur gaat uit naar een overstap in de VS, omdat je dan - zoals eerder al genoemd - minder risico loopt bij een overstap. Maar dat risico bij een overstap in Frankfurt kun je natuurlijk wel beperken door te zorgen dat je genoeg overstaptijd hebt. Er worden soms combinaties met maar een uur overstaptijd aangeboden. Daar zou ik persoonlijk zenuwachtig van worden, maar vaak kun je ook voor rond de 2,5 uur kiezen.ikbeneva schreef: ↑08 jun 2023, 11:42Hoi,
Voor de rest vind ik (ervaring met kinderen van 5 en 7) Frankfurt een prettig vliegveld, maar wij moesten wel 20 minuten van de ene naar de andere terminal lopen vorig jaar. Ik heb daar persoonlijk geen problemen mee. Met kleine kinderen vond ik het wel prettig om de overstap in Europa te hebben inderdaad. Op een geven moment wordt het erg laat (nl-tijd) en dan is het wel prettig dat de kinderen in het vliegtuig in slaap vallen en bij aankomst wakker worden in de plaats van bestemming en niet nog een overstap voor de boeg hebben.
Ik vlieg overigens met lufthansa (uitgevoerd door Eurowings Discover naar Florida) liever op Tampa dan op Orlando. Die vlucht komt twee uur eerder aan, het vliegveld is kleiner/overzichtelijker en het ritje van 1.15 uur vind ik prima te doen als je toch een huurauto hebt. van MCO naar Orlando is (zonder verkeer) ook nog een klein halfuur en al met al ben je dan met de vlucht op Tampa een stuk sneller waar je moet zijn. (Ik ga even uit van de omgeving WDW, maar dat kan natuurlijk verschillen afhankelijk van waar je hotel/villa is).
ps. Als je enigszins in buurt van Dusseldorf woont is de vlucht Dusseldorf - Tampa in de meivakantie momenteel voordelig te boeken bij Lufthansa.com. Let wel op dat er ook combinaties bij zijn waarbij je het eerste gedeelte naar Frankfurt (en ook weer terug) met de ICE vanaf Dusseldorf Centraal Station aflegt. Dat moet je wel prettig vinden natuurlijk.
- girliecathy
- Amerikakenner
@harryh Aerlingus vliegt ook naar Orlando.
-
- Amerika-expert

Ben wel benieuwd op welke bron deze informatie is gebaseerd?harryh schreef: ↑08 jun 2023, 15:43Niet mee eens, de kans op vertragingen in Europa is veel groter,Zedro schreef: ↑08 jun 2023, 13:53Wij doen het liefst een overstap in Europa. Als je in Amerika een overstap doet moet je eerst door de douane heen. Soms is het erg druk bij de douane. Als je dan niet genoeg tijd hebt tussen je vluchten kan het zomaar zijn dat je je vlucht mist. Als je in Europa overstapt heb je hier geen last van.
Ben het overigens met @Zedro eens, alhoewel ik ook jouw punt snap. Toch heeft overstappen binnen Europa ook mijn voorkeur om een extra keer door immigration te voorkomen. Kan mij voorstellen dat dat voor de die-hard Amerika fans hier met Global Entry minder een pijnpunt is. Sowieso hebben de meeste Europese maatschappijen mijn voorkeur boven die uit de VS. Heeft wellicht ook te maken met mijn woonplek. Ik ben sneller op BRU/DUS/CGN en net zo snel op FRA dan op AMS.
-
- Amerika-expert
@snagh Iedereen moet maar voor zichzelf bepalen wat voor hem/haar het belangrijkste is, ik geef alleen input.
Hoezo een extra keer door immigrations? Dat is maar een keer, hoe je ook gaat.
Voor mijzelf spreek ik uit ervaring van honderden vliegtrips, er gaat vaker in Europa iets mits wat grotere impact heeft bij het missen van je vlucht dan als dat in de VS gebeurt. Met alle ellende op Schiphol het afgelopen jaar, was BRU voor mij een prima alternatief, vooral de Delta vluchten naar JFK en daar overstappen. En ja, lange rijen bij immigrations is een risico, waar dan ook. Inderdaad heb ik sinds vorig jaar Global Entry om daar omheen te kunnen.
Ik ben geen fan van de Europese maatschappijen, bijvoorbeeld vanwege een ander handbagage beleid, zie een eerdere vraag van afgelopen weken daarover. Maar ook dat is weer heel persoonlijk blijkt uit andere reacties.
Hoezo een extra keer door immigrations? Dat is maar een keer, hoe je ook gaat.
Voor mijzelf spreek ik uit ervaring van honderden vliegtrips, er gaat vaker in Europa iets mits wat grotere impact heeft bij het missen van je vlucht dan als dat in de VS gebeurt. Met alle ellende op Schiphol het afgelopen jaar, was BRU voor mij een prima alternatief, vooral de Delta vluchten naar JFK en daar overstappen. En ja, lange rijen bij immigrations is een risico, waar dan ook. Inderdaad heb ik sinds vorig jaar Global Entry om daar omheen te kunnen.
Ik ben geen fan van de Europese maatschappijen, bijvoorbeeld vanwege een ander handbagage beleid, zie een eerdere vraag van afgelopen weken daarover. Maar ook dat is weer heel persoonlijk blijkt uit andere reacties.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12450 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties