Ik weet dat TUI is gestopt vanwege de grote concurrentie. Maar blijkbaar hebben ze geen behoefte om weer marktaandeel te pakken. Delta/KLM vliegt enkel nog het winterseizoen, maar als ik zie hoeveel Nederlanders er afgelopen meivakantie rondliepen in Orlando dan zou je toch verwachten dat er markt voor is.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando, 2026: Orlando
- bedeve
- Amerika-expert
Voor AMS wat eerder dan voor BRUS , maar JetBlue komt er aan.
Gelukkig maar dat Schiphol nog wat slots over heeft....
JetBlue is aan haar loyalty programma TrueBlue aan het sleutelen geweest.
Wat het ons te bieden heeft lees je hier :
https://mail.google.com/mail/u/2/#searc ... MNcpdztLnV
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
@bedeve de link brengt me naar een upgrade voor een gmailapp 
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- bedeve
- Amerika-expert
Dank je wel @BonnyR !
In de herkansing :
https://frequentmiler.com/new-jetblue-t ... Instant%29
In de herkansing :
https://frequentmiler.com/new-jetblue-t ... Instant%29
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Interessant programma, nu nog naar Brussel komen 

Bedankt aan de mensen om aan te geven dat je idd een aparte ESTA nodig hebt voor Canada als je daar een tussenstop maakt.
Iemand ervaringen met Air Canada?
we zouden van 11/8 to en met 28/8 naar Orlando gaan. Op MCO of TPA vliegen maakt ons niet onmiddellijk uit.
Air Canada is vele malen goedkoper dan de andere aanbieders zoals United. Het verschil is echt gigantisch met vorig jaar? Dan heb ik nog 730 betaald bagage incl en nu zit dit boven de 920 euro in dezelfde periode.
Iemand ervaringen met Air Canada?
we zouden van 11/8 to en met 28/8 naar Orlando gaan. Op MCO of TPA vliegen maakt ons niet onmiddellijk uit.
Air Canada is vele malen goedkoper dan de andere aanbieders zoals United. Het verschil is echt gigantisch met vorig jaar? Dan heb ik nog 730 betaald bagage incl en nu zit dit boven de 920 euro in dezelfde periode.
Let even op bij Air canada of je niet gedeeltelijk op Air Canada Rouge wordt gezet. Dat is de budgettak van Air Canada en dat zou ik nooit meer doen. Geen beenruimte, geen stoelkeuze. Air Canada zelf is prima.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Zojuist bij het inchecken voor onze vlucht voor morgen van FRA-LAS de mogelijkheid aangeboden gekregen voor alternatief ivm overboeking op onze vlucht. Ik heb gekozen voor voucher $500 met een aankomsttijd 2 uur later in Vegas dan nu gepland. We gaan het zien morgen op welke vlucht we zitten...niet geschoten is altijd mis.
PS: ik heb nu wel gewoon de boardingpass, terwijl er de gehele week heeft gestaan dat ik nog langs de balie moest om paspoort te laten checken.
PS: ik heb nu wel gewoon de boardingpass, terwijl er de gehele week heeft gestaan dat ik nog langs de balie moest om paspoort te laten checken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
@HennyCox
Klinkt als een super deal! Is het nog niet zeker dat je omgeboekt wordt? Moet je toch om de geboekte tijd aanwezig zijn?
Klinkt als een super deal! Is het nog niet zeker dat je omgeboekt wordt? Moet je toch om de geboekte tijd aanwezig zijn?
Onze reizen naar de USA:
Natuur in Florida,
Camper en auto in West USA,
Kerst en zomer in New York
Hawaii
Natuur in Florida,
Camper en auto in West USA,
Kerst en zomer in New York
Hawaii
Werken ze hierbij niet met een biedsysteem? Ik kreeg bij onze vlucht in april ook de optie, maar dan moest je zelf een bedrag invoeren. Mogelijk dat dit kwam omdat de 2e leg een binnenlandse vlucht was.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando, 2026: Orlando
- Ruud2004
- Amerika-expert
Interessant aanbod van deze maatschappij. Vwb EU-compensatie zit deze vluchtwijziging met twee uur op het randje. Ik ben wel benieuwd hoeveel jullie nu later in LAS zijn aangekomen. Een "minuutje" later aankomen en je zou recht hebben op 600 Euro...HennyCox schreef: ↑14 mei 2023, 12:56Zojuist bij het inchecken voor onze vlucht voor morgen van FRA-LAS de mogelijkheid aangeboden gekregen voor alternatief ivm overboeking op onze vlucht. Ik heb gekozen voor voucher $500 met een aankomsttijd 2 uur later in Vegas dan nu gepland. We gaan het zien morgen op welke vlucht we zitten...niet geschoten is altijd mis.

Fijne vakantie!
Of u recht heeft op compensatie hangt af van de verandering in de vluchttijden en wanneer u geïnformeerd bent:
Bent u meer dan 2 weken voor vertrek geïnformeerd, dan heeft u geen recht op compensatie
Bent u tussen 14 en 7 dagen voor vertrek geïnformeerd en bent u meer dan 2 uur eerder vertrokken of 4 uur later aangekomen, dan heeft u recht op compensatie
Bent u 7 dagen of minder voor vertrek geïnformeerd en bent u meer dan 1 uur eerder vertrokken of meer dan 2 uur later aangekomen, dan heeft u recht op compensatie
Bron: https://www.rechtenvanvliegtuigpassagie ... d-rechten/
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Een vraagje - vanaf welke wijziging in je reisschema heb je het 'recht' om te wijzigen?
Case: We vliegen met Delta, geboekt via KLM, BRU - JFK - LAS.
Initieel had deze route 2u05 tijd om over te stappen. Meestal haal je dat gewoon, niet altijd, maar dan is het in principe niet zo heel erg want er gaan dezelfde dag nog twee rechtstreekse vluchten van JFK naar LAS bij Delta.
Door een kleine wijziging in het schema (vroeger vertrek JFK - LAS) is de overstaptijd nu ingekort naar 1u45. Dat kan je nog steeds prima halen, wetende dat de Europese vlucht vaak iets voor schema aankomt, ik de voorste plaatsen in economy kunnen reserveren heb en ik heel hard kan stappen
Echter, ik zou KLM ook kunnen bellen en vragen met op de route BRU - AMS - LAS te zetten. Een voordeel hiervan, naast een quasi zekere aansluiting, is dat je ongeveer 4,5 uur eerder op LAS bent (waar je dan wel nog door immigrations moet, waar dat anders al op JFK gedaan is).
Ik twijfel. Als ik me goed geïnformeerd heb heb ik dit recht niet en kan ik het enkel vragen, omdat de aankomst in LAS niet sterk wijzigt (20 minuten vroeger) én omdat de connectie op JFK niet beneden de minimumtijd gaat. Bovendien vlieg ik economy liever met Delta dan KLM, omdat ik enerzijds de stoelen iets beter vind en anderzijds je vlucht 'gebroken' is, er is een vlucht van ongeveer 8u gevolgd door een vlucht van een kleine 5u in plaats van 1 zeer korte vlucht en dan 1 gigantisch lange vlucht die de 11 uur benaderd.
Wat zouden jullie doen? Persoonlijk neig ik nog steeds naar 'gewoon zo laten' en Delta vliegen.
Case: We vliegen met Delta, geboekt via KLM, BRU - JFK - LAS.
Initieel had deze route 2u05 tijd om over te stappen. Meestal haal je dat gewoon, niet altijd, maar dan is het in principe niet zo heel erg want er gaan dezelfde dag nog twee rechtstreekse vluchten van JFK naar LAS bij Delta.
Door een kleine wijziging in het schema (vroeger vertrek JFK - LAS) is de overstaptijd nu ingekort naar 1u45. Dat kan je nog steeds prima halen, wetende dat de Europese vlucht vaak iets voor schema aankomt, ik de voorste plaatsen in economy kunnen reserveren heb en ik heel hard kan stappen

Echter, ik zou KLM ook kunnen bellen en vragen met op de route BRU - AMS - LAS te zetten. Een voordeel hiervan, naast een quasi zekere aansluiting, is dat je ongeveer 4,5 uur eerder op LAS bent (waar je dan wel nog door immigrations moet, waar dat anders al op JFK gedaan is).
Ik twijfel. Als ik me goed geïnformeerd heb heb ik dit recht niet en kan ik het enkel vragen, omdat de aankomst in LAS niet sterk wijzigt (20 minuten vroeger) én omdat de connectie op JFK niet beneden de minimumtijd gaat. Bovendien vlieg ik economy liever met Delta dan KLM, omdat ik enerzijds de stoelen iets beter vind en anderzijds je vlucht 'gebroken' is, er is een vlucht van ongeveer 8u gevolgd door een vlucht van een kleine 5u in plaats van 1 zeer korte vlucht en dan 1 gigantisch lange vlucht die de 11 uur benaderd.
Wat zouden jullie doen? Persoonlijk neig ik nog steeds naar 'gewoon zo laten' en Delta vliegen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Kan je de Flying Blue miles bij KLM/Delta altijd inzetten als korting op een vlucht naar de USA?
Ik dacht dit vorig jaarq gezien te hebben toen ik boekte voor mijn zoon, heb het toen niet gedaan..
Nu krijg ik een hoger aantal mijlen dan hij heeft (40.000) te zien als prijs bij een vlucht plus dan een kleine bijbetaling.
Wordt er op de KLM site niet wijzer over
Ik dacht dit vorig jaarq gezien te hebben toen ik boekte voor mijn zoon, heb het toen niet gedaan..
Nu krijg ik een hoger aantal mijlen dan hij heeft (40.000) te zien als prijs bij een vlucht plus dan een kleine bijbetaling.
Wordt er op de KLM site niet wijzer over
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@arnovdb
Zelf gebruik ik mijn FB miles alleen om een business class reward ticket te boeken; naar mijn idee krijg ik dan de meeste waarde voor mijn punten.
40.000 voor een economy ticket (met bijbetaling) lijkt me erg duur; ik heb een paar jaar geleden 60.000 punten "betaald" (+ €200 belastingen) voor een business class ticket LAX-AMS.
Zelf gebruik ik mijn FB miles alleen om een business class reward ticket te boeken; naar mijn idee krijg ik dan de meeste waarde voor mijn punten.
40.000 voor een economy ticket (met bijbetaling) lijkt me erg duur; ik heb een paar jaar geleden 60.000 punten "betaald" (+ €200 belastingen) voor een business class ticket LAX-AMS.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
@arnovdb
Hier ook alleen ervaring met het betalen van FB Miles voor businessclass ticket. Hierbij mijn recente ervaring. Ik heb totale aantal Miles teruggerekend naar een enkeltje voor 1 persoon en kwam daarmee gemiddeld uit op 97.000 Miles voor een enkeltje (heen was duurder dan retour, maar ik neem dus het gemiddelde) met een gemiddelde belasting van €285 per enkele reis per persoon. Dit gaat om Dus-Ams-Lax en Las-Ams-Dus.
Het lijkt dus wel iets duurder te zijn geworden tov een paar jaar geleden aan de hand van de informatie van @Frasi . Mijn ticket betreft namelijk ook een overstap en die van Frasi was rechtstreeks.
Hier ook alleen ervaring met het betalen van FB Miles voor businessclass ticket. Hierbij mijn recente ervaring. Ik heb totale aantal Miles teruggerekend naar een enkeltje voor 1 persoon en kwam daarmee gemiddeld uit op 97.000 Miles voor een enkeltje (heen was duurder dan retour, maar ik neem dus het gemiddelde) met een gemiddelde belasting van €285 per enkele reis per persoon. Dit gaat om Dus-Ams-Lax en Las-Ams-Dus.
Het lijkt dus wel iets duurder te zijn geworden tov een paar jaar geleden aan de hand van de informatie van @Frasi . Mijn ticket betreft namelijk ook een overstap en die van Frasi was rechtstreeks.
Klopt deze informatie? Ik heb gelezen dat je als je vrijwillig akkoord gaat met een voorstel van de vliegtuigmaatschappij, je daar geen recht op hebt?Ruud2004 schreef: ↑15 mei 2023, 15:21Interessant aanbod van deze maatschappij. Vwb EU-compensatie zit deze vluchtwijziging met twee uur op het randje. Ik ben wel benieuwd hoeveel jullie nu later in LAS zijn aangekomen. Een "minuutje" later aankomen en je zou recht hebben op 600 Euro...HennyCox schreef: ↑14 mei 2023, 12:56Zojuist bij het inchecken voor onze vlucht voor morgen van FRA-LAS de mogelijkheid aangeboden gekregen voor alternatief ivm overboeking op onze vlucht. Ik heb gekozen voor voucher $500 met een aankomsttijd 2 uur later in Vegas dan nu gepland. We gaan het zien morgen op welke vlucht we zitten...niet geschoten is altijd mis.
PS: ik heb nu wel gewoon de boardingpass, terwijl er de gehele week heeft gestaan dat ik nog langs de balie moest om paspoort te laten checken.![]()
Fijne vakantie!
Of u recht heeft op compensatie hangt af van de verandering in de vluchttijden en wanneer u geïnformeerd bent:
Bent u meer dan 2 weken voor vertrek geïnformeerd, dan heeft u geen recht op compensatie
Bent u tussen 14 en 7 dagen voor vertrek geïnformeerd en bent u meer dan 2 uur eerder vertrokken of 4 uur later aangekomen, dan heeft u recht op compensatie
Bent u 7 dagen of minder voor vertrek geïnformeerd en bent u meer dan 1 uur eerder vertrokken of meer dan 2 uur later aangekomen, dan heeft u recht op compensatie
Bron: https://www.rechtenvanvliegtuigpassagie ... d-rechten/
Kan iemand dit ophelderen?
(Ik heb even gequote voor de volledigheid.)
- Ruud2004
- Amerika-expert
@redeye Dat lijkt mij wel, dat zou grof zijn. Als je al met die 500USD (vluchtwijziging) akkoord bent gegaan, is er geen maatschappij meer die je nog EU-compensatie uitkeert.
Ik zou in deze akkoord zijn gegaan met die 500USD.
Ik zou in deze akkoord zijn gegaan met die 500USD.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Route AMS-MCO met Virgin Atlantic met overstap op EDI.
Voorheen heb ik gevlogen met Air Lingus om gebruik te maken van de douane op DUB.
Verder lees ik dat het nog niet mogelijk is op EDI om daar door de douane te gaan.
Normaal gesproken zit daar ca, 2/3 uur tussen de overstap dus ruim voldoende.
Nu met tickets zoeken kom ik 1.10 uur tegen of 3.45 uur die laatste is zoals het is
maar die 1.10 uur is wel plezierig.
Heeft iemand wel eens gebruik gemaakt van 1.10 uur luchthaven Edinburgh mijn periode is eind juli.
Voorheen heb ik gevlogen met Air Lingus om gebruik te maken van de douane op DUB.
Verder lees ik dat het nog niet mogelijk is op EDI om daar door de douane te gaan.
Normaal gesproken zit daar ca, 2/3 uur tussen de overstap dus ruim voldoende.
Nu met tickets zoeken kom ik 1.10 uur tegen of 3.45 uur die laatste is zoals het is
maar die 1.10 uur is wel plezierig.
Heeft iemand wel eens gebruik gemaakt van 1.10 uur luchthaven Edinburgh mijn periode is eind juli.
Ik neem aan dat EDI Edinburgh in Schotland is? Die hebben volgens mij geen USA Immigrations. Die tref je dan bij aankomst in Amerika. Of de overstaptijd van 1.10 in Edinburgh voldoende is? Ik vind het erg krap eerlijk gezegd. Maar wellicht is EDI een kleine luchthaven en lukt het wel. Aan de andere kant mocht het fout gaan zijn er dan mogelijkheden om dezelfde dag op een andere vlucht gezet te worden? iets om over na te denken.
@mtl
Klopt Schotland..
Ik lees dat er 1 terminal is met 2 verdiepingen.
AMS - EDI volgens mij met KLM.
Neem aan dat de koffers direct door gelabeld worden weet alleen niet of ik weer door
de security moet gaan met handbagage of dat je alleen naar de ander gate hoeft te lopen?
Klopt Schotland..
Ik lees dat er 1 terminal is met 2 verdiepingen.
AMS - EDI volgens mij met KLM.
Neem aan dat de koffers direct door gelabeld worden weet alleen niet of ik weer door
de security moet gaan met handbagage of dat je alleen naar de ander gate hoeft te lopen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12820 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties