Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 980
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

@bvbal79 Afgelopen oktober nog een Ford Explorer meegenomen op Las Vegas. In de rijen stonden slechts 3 Ford Mustangs, maar daar had ik niks aan op de wegen die ik ging rijden. De Explorer stond bij de "Reserved" . Gewoon ingestapt en mee naar de exitbooth gereden en 1 minuut later waren we weg.
Flyertalk...tsja...geeft een indicatie van een moment, ik zou er niet Te veel waarde aan hechten, ik keek er ook vaak op, maar geen enkele garantie ergens op.
bvbal79
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 dec 2022, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bvbal79 »

Dan heb je mazzel, de reserved had ook echt reserved kunnen zijn.

Je kan met PC echt niet zomaar elke auto in stappen...
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 980
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

Ok, dan heb ik waarschijnlijk altijd mazzel. Ik ga niet zomaar uit van alle "verhalen" ...ik ga uit van mijn ervaringen. En ik heb hier van niemand echt horrorverhalen gehoord. Lees anders het topic "Auto gehuurd? Welke kreeg je mee?" even door. Daar valt het toch best wel mee, die "verhalen".
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2069
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Mensen zijn heel goed in het zeuren als iets niet goed gaat. Wanneer iets wel goed gaat nemen ze nooit de moeite om dit ook maar ergens achter te laten in een recensie. Klagen is makkelijk, helemaal anoniem.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
eborn
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door eborn »

Kort vraagje over contact opnemen met alpha_nl@hertz.com. Moet dat in het Engels of kan het ook in het Nederlands?
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 347
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Resetovic »

Engels.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2088
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Souraia »

Als ik bij Hertz kijk en ik kies voor cat. C, kom ik uit op een prijs van € 1707, een heel stuk lager dan wat ik nu heb gereserveerd. Voor mij is het wel belangrijk dat wij een SUV krijgen. Hoe groot is die kans op een zaterdagochtend in juli in Boston Logan? Ik kan in de prijs ook niet herleiden of de one way fee hier al in zit.
Bijlagen
image.png
image.png (45.41 KiB) 1020 keer bekeken
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1962
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

@Souraia
Het hele lijstje uit jouw afbeelding is inclusief: als laatste staat daar de one-way fee. Dus die is ook inclusief in de geboden prijs.
Dus geen extra fee nog te betalen bovenop de prijs uit jouw offerte.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19). Planning '24: Colorado e.o.
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 840
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door katrienenluc »

Ik vind bij uscarhire nog steeds goedkopere prijzen dan bij ustravel/alamo. (heb er al een boeking staan)
Het is wel bij Thrifty ipv Alamo, maar lijkt me even goed? Of niet?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1962
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Thrifty en Alamo zitten beide aan de budget-kant van het spectrum. Dus minder voor de zakelijke huurder en meer voor de prijsbewuste vakantieganger. Maar op zich prima verhuurders en doorgaans goede auto's.
Al lijkt Thrifty nog iets meer no-frills te zijn dan Alamo. Bij Alamo mag je vaak zelf je auto uit de rij kiezen. Bij Thrifty (en Dollar) heb ik vaker een auto toegewezen gekregen. Niet zeker of je bij Thrifty intussen al online kan inchecken en direct naar de garage kan. Maar wellicht is dat de afgelopen jaren veranderd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19). Planning '24: Colorado e.o.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14338
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 31
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Souraia schreef:
17 jan 2023, 11:42
Als ik bij Hertz kijk en ik kies voor cat. C, kom ik uit op een prijs van € 1707, een heel stuk lager dan wat ik nu heb gereserveerd. Voor mij is het wel belangrijk dat wij een SUV krijgen. Hoe groot is die kans op een zaterdagochtend in juli in Boston Logan?
Dat is nooit met zekerheid te zeggen. Alles hangt af van wat ze op dat moment in de garage hebben staan.

Wil je met zekerheid minimaal een SUV dan zou je Q4 (Small SUV) kunnen huren. Dan weet je dat in ieder geval minimaal een SUV hebt, mocht in de President's Circle niets staan. Weet echter niet of een Q4 groot genoeg is voor jouw gezin. Een slag groter (cat. L of L4) is gelijk weer een stuk duurder.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 840
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door katrienenluc »

Frasi schreef:
17 jan 2023, 16:34
Thrifty en Alamo zitten beide aan de budget-kant van het spectrum. Dus minder voor de zakelijke huurder en meer voor de prijsbewuste vakantieganger. Maar op zich prima verhuurders en doorgaans goede auto's.
Al lijkt Thrifty nog iets meer no-frills te zijn dan Alamo. Bij Alamo mag je vaak zelf je auto uit de rij kiezen. Bij Thrifty (en Dollar) heb ik vaker een auto toegewezen gekregen. Niet zeker of je bij Thrifty intussen al online kan inchecken en direct naar de garage kan. Maar wellicht is dat de afgelopen jaren veranderd.
Voor 200 dollar minder (voor een week) wachten we dan wel aan de counter ;)
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1962
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Als je dan aan de counter staat: laat je geen upgrade of extra's aansmeren. Reserveer dat wat je nodig hebt zodat je alles kan afwijzen en alleen een akkoord geeft als de rekening $0 aangeeft. De verleiding kan soms te groot zijn om maar toe te geven na een lange vliegreis.
Baliemedewerkers bij de verhuurders werken vaak op commissiebasis dus verdienen er zelf aan als ze je een grotere auto, GPS navigatie, tank benzine (dus leeg inleveren) of road-side assistance kunnen aansmeren.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19). Planning '24: Colorado e.o.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 980
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

@katrienenluc Als je huurt bij Thrifty (al dan niet via een broker) : maak je gratis lid van het Blue Chip Rewards programma van hun en neem een print mee van je lidmaatschap, dan kun je de counter overslaan en gratis extra bestuurder nemen.

https://www.thrifty.com/Bluechip/Enrollment.aspx
arnovdb
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 aug 2008, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Purmerend

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door arnovdb »

Als ik bij Hertz voor de periode 12-4 tot 10-5 een categorie C huur op Chicago O Hare airport (heb PC status) met 510K, kom ik uit op 1156 USD/1071 EUR (betaal later).
Wat vinden jullie van deze prijs? Moet dat goedkoper kunnen?
Ik heb overigens 2 gratis huurdagen in mijn account staan maar bij inzet hiervan krijg ik de melding niet mogelijk vanuit deze locatie.
Heeft iemand dat al eerder meegemaakt?
Dank bij voorbaat!
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2088
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Souraia »

Coyote schreef:
17 jan 2023, 17:11
Souraia schreef:
17 jan 2023, 11:42
Als ik bij Hertz kijk en ik kies voor cat. C, kom ik uit op een prijs van € 1707, een heel stuk lager dan wat ik nu heb gereserveerd. Voor mij is het wel belangrijk dat wij een SUV krijgen. Hoe groot is die kans op een zaterdagochtend in juli in Boston Logan?
Dat is nooit met zekerheid te zeggen. Alles hangt af van wat ze op dat moment in de garage hebben staan.

Wil je met zekerheid minimaal een SUV dan zou je Q4 (Small SUV) kunnen huren. Dan weet je dat in ieder geval minimaal een SUV hebt, mocht in de President's Circle niets staan. Weet echter niet of een Q4 groot genoeg is voor jouw gezin. Een slag groter (cat. L of L4) is gelijk weer een stuk duurder.

Roland

Roland goede tip, ik keek niet verder naar beneden en zag deze optie niet. Alsnog kom ik dus een stuk goedkoper uit dan via Autoeurope. Er staat wel bij de inclusief prijs "one way fee (te betalen bij het inleveren van het voertuig). Ik weet nou nog steeds niet of er hier dus nog kosten bij komen of dat deze prijs die getoond word inclusief one way fee is.
image.png
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Is inclusief.
Dat staat er immers ook :wink:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14338
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 31
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Klopt, is inclusief. Bij Hertz heb je geen 'verborgen' kosten. De prijs die getoond wordt is straks de prijs die je uiteindelijk betaalt bij het inleveren (bij het ophalen wordt het bedrag + waarschijnlijk ± USD 200 extra, gereserveerd op je creditcard).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2088
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Souraia »

Oh fijn :) Ik heb de auto iig al gereserveerd. Heerlijk al deze tips en adviezen. :thumbup:
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door marcie216 »

Net als meerdere mensen de afgelopen tijd schrik ik toch wel van de prijzen wat autohuur kost. De goedkoopste voor mij is nu Hertz met de 510000 code:

10-06 ophalen LA airport (rond 13:00)
29-06 inleveren Las Vegas airport (rond 18:00)

En dan kost dit voor minimum klasse C (ivm statusmatch) €1266 maar liefst. Vorig jaar gebruik kunnen maken van de super actie via Avis.is, maarja dat zit er dit jaar voorlopig niet in. We gaan dit toch maar alvast vastleggen denk ik, veel andere keus hebben we niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer