Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Wij hadden een paar weken geleden een overstap in München van 55 minuten. We hadden dit op het nippertje gehaald. Dat betrof een vlucht naar Kaapstad. Alhoewel zowel de aankomst als vertrek in terminal 2 was moesten we toch veel roltrappen op en af en ook met een treintje. Ik zou het niet nogmaals zo boeken in ieder geval.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Het blijft een gok, vliegen vanaf Schiphol was de afgelopen maanden zoals bekend ook dramatisch.
In Zaventem heeft men regelmatig last van stakingen..
Ik kijk naar de prijzen vanaf zowel Düsseldorf als Brussel maar mijn voorkeur gaat uit naar Düsseldorf.
We'll see.
Reny
In Zaventem heeft men regelmatig last van stakingen..
Ik kijk naar de prijzen vanaf zowel Düsseldorf als Brussel maar mijn voorkeur gaat uit naar Düsseldorf.
We'll see.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Dan weet ik dat in iedergeval.Niet echt fijn zo moeten haasten.michelly schreef: ↑06 dec 2022, 11:53Wij hadden een paar weken geleden een overstap in München van 55 minuten. We hadden dit op het nippertje gehaald. Dat betrof een vlucht naar Kaapstad. Alhoewel zowel de aankomst als vertrek in terminal 2 was moesten we toch veel roltrappen op en af en ook met een treintje. Ik zou het niet nogmaals zo boeken in ieder geval.
Wij hebben dit zelf in Houston gehad.Allemaal ook net gered.Wil dit ook niet nog een keer.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Bij Delta boeken via google flights in main cabine,bagage en zetelkeuze inbegrepen.jillmaeve schreef: ↑06 dec 2022, 11:40
Is Brussel wel goed te doen?
Daar zie ik een ticket incl. bagage voor 700 p.p heen met een overstap van 1.05 in München.Weet niet of dit voldoende tijd is voor een overstap daar.
En terug wel rechtstreeks.
Wel een eindje rijden maar hopelijk daar geen chaos op het vliegveld.
Zelfde vluchten rechtstreeks bij Delta,zelfde prijs maar geen stoelkeuze.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt voor de tip!Marcel5050 schreef: ↑06 dec 2022, 19:25Bij Delta boeken via google flights in main cabine,bagage en zetelkeuze inbegrepen.
Gr.
Reny
Onze verslagen:
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Dat wist ik niet.Marcel5050 schreef: ↑06 dec 2022, 19:25Bij Delta boeken via google flights in main cabine,bagage en zetelkeuze inbegrepen.
Bedankt voor de tip!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb zojuist geboekt en ben helemaal happy!!
Half september 2023 vliegen we van Düsseldorf naar Denver en begin oktober 2023 vliegen we weer terug.
Geboekt via Google flights - Delta Airlines.
Prijs voor 2 personen inclusief koffer en stoelreservering 1436 euro.
Misschien zou het goedkoper kunnen maar ik ben in ieder geval blij met deze prijs.
Kan eindelijk na 3 jaar weer de details (en hotels) gaan plannen.
Groetjes,
Reny
Half september 2023 vliegen we van Düsseldorf naar Denver en begin oktober 2023 vliegen we weer terug.
Geboekt via Google flights - Delta Airlines.
Prijs voor 2 personen inclusief koffer en stoelreservering 1436 euro.
Misschien zou het goedkoper kunnen maar ik ben in ieder geval blij met deze prijs.
Kan eindelijk na 3 jaar weer de details (en hotels) gaan plannen.
Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Prima,ik had ook nog een prijsalarm staan en daar is de prijs met ongev 300€ gestegen dus ben ik blij al geboekt te hebben.Ik kijk nu niet meer dus moest de prijs dalen weet ik niet en kan ik dus ook geen spijt hebben.
Wat vinden jullie?
In augustus 2023 gaan wij trouwen in Florida.
Voor onze directe familie gaan wij de vliegtickets betalen en in totaal hebben we 14 vliegtickets nodig.
Het grootste deel van deze mensen is nog nooit buiten Europa geweest.
Normaal als ik alleen voor ons gezin(3personen) vliegtickets boek wacht ik op de lagere prijzen.
Alleen nu heb ik 14 tickets nodig.
Wat vinden jullie: nu boeken met waarschijnlijk iedereen bijelkaar of wachten op de lagere prijzen en hopen op iedereen bijelkaar.
In augustus 2023 gaan wij trouwen in Florida.
Voor onze directe familie gaan wij de vliegtickets betalen en in totaal hebben we 14 vliegtickets nodig.
Het grootste deel van deze mensen is nog nooit buiten Europa geweest.
Normaal als ik alleen voor ons gezin(3personen) vliegtickets boek wacht ik op de lagere prijzen.
Alleen nu heb ik 14 tickets nodig.
Wat vinden jullie: nu boeken met waarschijnlijk iedereen bijelkaar of wachten op de lagere prijzen en hopen op iedereen bijelkaar.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Bel eens met KLM,
Voor 'groepen' zijn er soms speciale mogelijkheden (kortingen).
Voor 'groepen' zijn er soms speciale mogelijkheden (kortingen).
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
Gaat behoorlijk wat kosten. Als je 14 tickets wilt voor dezelfde vlucht dan zal door het vraag en aanbod principe de prijs flink omhoog gaan. Of de groep moet verdeeld worden over meerdere vluchten om de kosten te drukken. De tip van Hans B is inderdaad een goede.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Eens met de twee al gegeven antwoorden, maar hoewel ik niet van de reisbureaus ben, is het nu misschien wel handig om offertes op te vragen. Voor een reisbureau als bv Exit reizen of America Vacations (er zijn er meer) zou je een goede klant kunnen zijn, wellicht kunnen zij je een goed aanbod doen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bedankt voor jullie reacties.
We gaan even rondbellen
We gaan even rondbellen
14 personen op dezelfde vlucht: travel agent gebruiken of inderdaad even de airline zelf bellen. Al zal de airline zelf nooit de trucendoos opentrekken om het goedkoper te maken. Een goede travel agent doet dat (in overleg) wel.
Voordeel van een TA is ook dat (afhankelijk van de mogelijkheden van het tarief) de reservering vastgezet kan worden, maar pas betaald hoeft te worden als er geticket wordt. Realiseer je wel dat je meestal een hogere prijs zal betalen dan het goedkoopste ticket dat je voor diezelfde route online vind. De reden is simpel: als je 14 stoelen (tegelijk in een reservering) wilt hebben op dezelfde vlucht dan kom je automatisch in een hogere fare class (boekingsklasse) terecht, en betaal je dus een hogere prijs.
Het systeem werkt als volgt: op een vlucht waar bijvoorbeeld nog 200 stoelen vrij zijn in de economy cabin worden deze aangeboden in verschillende boekingsklassen. Bijvoorbeeld Y-200 B-200 M-200 K-100 H-50 L-50 Q-18 T-10 V-2
Daarnaast zijn er voor de route die je vliegt tariefregels gedefnieerd. Een tariefregel kan bestaan voor een of meerdere fare classes, waarbij voor elke fare class een andere prijs geldt.
Stel nu dat je AMS-MCO gaat vliegen met een directe vlucht, waarbij de beschikbaarheid is zoals hierboven in het voorbeeld gegeven. Voor het citypair AMS-MCO is een tariefregel voor een restricted non-refundable round-trip fare gepubliceerd die voor jouw reis voldoet (minimale/maximale verblijfsperiode, dagen, wensen rond wijzigingen, kosten, uiterste ticketing date, etc) en daar staan de volgende tarieven in:
V - 180
T - 270
Q - 330
In de tariefregel staat een QR surcharge ("brandstoftoeslag") van EUR 200.
Dat betekent dus dat je, als je 2 tickets nodig hebt, er voldoende stoelen zijn in fare class V, en je onder deze tariefregel een fare van EUR 180 + EUR 200 = EUR 380 betaalt voor een round-trip AMS-MOC (en daar komen dan nog de belastingen en luchthaventoeslagen bij).
Maar heb je er 3 tot 10 tickets (in een reservering) nodig, dan is er geen beschikbaarheid onder fare class V, en zul je dus het tarief bij "T" moeten betalen. Je betaalt dan per ticket EUR 270+EUR 200=EUR 470.
Jij hebt echter 14 stoelen nodig. Dan wordt het dus fare class Q, totaal EUR 530 per persoon.
Nu je weet hoe het systeem werkt zie je wellicht ook meteen mogelijkheden om het goedkoper te houden. Je kunt er immers ook voor kiezen om het in losse brokjes te boeken. Dus eerst voor 2 personen in fare class V, dan 8 in fare class T en de resterende 4 in Q. Maar nog beter: je kunt na die eerste twee stoelen ook even rustig een dag wachten. Meestal zal het revenue management systeem van de airline weer opnieuw stoelen beschikbaar maken in fare classes die leeg zijn. Geen garanties, maar als je ver genoeg voor de vlucht zit zal dit meestal zo zijn. Zodra de beschikbaarheid in V dus weer van 0 naar 2 (of 3 of 4 oid) gaat dan kun je meteen weer een nieuwe reservering doen voor de volgende passagiers. Daarna weer een dag wachten, en zo voorts.
Groot nadeel van die methode is dat er geen garantie is dat het je gaat lukken om iedereen op dezelfde vlucht te krijgen. Ook is het echt van belang dat je goed de tariefregel leest die je gebruikt. Als de uiterste boekingsdatum voor die tariefregel bijvoorbeeld vandaag is, dan kan het "boeken in brokjes" uiteindelijk ook duurder worden. Want misschien is het tarief waarop je dan morgen gaat terugvallen wel fors hoger dan gewoon vandaag die 14 stoelen in Q boeken. Een ander nadeel is dat de boekingen bij IRROPS zoals schemawijzigingen, materiaalwijzigingen, annuleringen, vertragingen, etc) niet als een boeking gezien worden. Het zou dus kunnen dat een annulering er voor zorgt dat de groep alsnog gesplitst wordt.
Een goede travel agent snapt dit en kan je goed adviseren en het voor je regelen. Wil je het zelf doen, dan heb je echt toegang nodig tot een dienst als experflyer, om beschikbaarheid en tariefregels in te kunnen zien.
Voordeel van een TA is ook dat (afhankelijk van de mogelijkheden van het tarief) de reservering vastgezet kan worden, maar pas betaald hoeft te worden als er geticket wordt. Realiseer je wel dat je meestal een hogere prijs zal betalen dan het goedkoopste ticket dat je voor diezelfde route online vind. De reden is simpel: als je 14 stoelen (tegelijk in een reservering) wilt hebben op dezelfde vlucht dan kom je automatisch in een hogere fare class (boekingsklasse) terecht, en betaal je dus een hogere prijs.
Het systeem werkt als volgt: op een vlucht waar bijvoorbeeld nog 200 stoelen vrij zijn in de economy cabin worden deze aangeboden in verschillende boekingsklassen. Bijvoorbeeld Y-200 B-200 M-200 K-100 H-50 L-50 Q-18 T-10 V-2
Daarnaast zijn er voor de route die je vliegt tariefregels gedefnieerd. Een tariefregel kan bestaan voor een of meerdere fare classes, waarbij voor elke fare class een andere prijs geldt.
Stel nu dat je AMS-MCO gaat vliegen met een directe vlucht, waarbij de beschikbaarheid is zoals hierboven in het voorbeeld gegeven. Voor het citypair AMS-MCO is een tariefregel voor een restricted non-refundable round-trip fare gepubliceerd die voor jouw reis voldoet (minimale/maximale verblijfsperiode, dagen, wensen rond wijzigingen, kosten, uiterste ticketing date, etc) en daar staan de volgende tarieven in:
V - 180
T - 270
Q - 330
In de tariefregel staat een QR surcharge ("brandstoftoeslag") van EUR 200.
Dat betekent dus dat je, als je 2 tickets nodig hebt, er voldoende stoelen zijn in fare class V, en je onder deze tariefregel een fare van EUR 180 + EUR 200 = EUR 380 betaalt voor een round-trip AMS-MOC (en daar komen dan nog de belastingen en luchthaventoeslagen bij).
Maar heb je er 3 tot 10 tickets (in een reservering) nodig, dan is er geen beschikbaarheid onder fare class V, en zul je dus het tarief bij "T" moeten betalen. Je betaalt dan per ticket EUR 270+EUR 200=EUR 470.
Jij hebt echter 14 stoelen nodig. Dan wordt het dus fare class Q, totaal EUR 530 per persoon.
Nu je weet hoe het systeem werkt zie je wellicht ook meteen mogelijkheden om het goedkoper te houden. Je kunt er immers ook voor kiezen om het in losse brokjes te boeken. Dus eerst voor 2 personen in fare class V, dan 8 in fare class T en de resterende 4 in Q. Maar nog beter: je kunt na die eerste twee stoelen ook even rustig een dag wachten. Meestal zal het revenue management systeem van de airline weer opnieuw stoelen beschikbaar maken in fare classes die leeg zijn. Geen garanties, maar als je ver genoeg voor de vlucht zit zal dit meestal zo zijn. Zodra de beschikbaarheid in V dus weer van 0 naar 2 (of 3 of 4 oid) gaat dan kun je meteen weer een nieuwe reservering doen voor de volgende passagiers. Daarna weer een dag wachten, en zo voorts.
Groot nadeel van die methode is dat er geen garantie is dat het je gaat lukken om iedereen op dezelfde vlucht te krijgen. Ook is het echt van belang dat je goed de tariefregel leest die je gebruikt. Als de uiterste boekingsdatum voor die tariefregel bijvoorbeeld vandaag is, dan kan het "boeken in brokjes" uiteindelijk ook duurder worden. Want misschien is het tarief waarop je dan morgen gaat terugvallen wel fors hoger dan gewoon vandaag die 14 stoelen in Q boeken. Een ander nadeel is dat de boekingen bij IRROPS zoals schemawijzigingen, materiaalwijzigingen, annuleringen, vertragingen, etc) niet als een boeking gezien worden. Het zou dus kunnen dat een annulering er voor zorgt dat de groep alsnog gesplitst wordt.
Een goede travel agent snapt dit en kan je goed adviseren en het voor je regelen. Wil je het zelf doen, dan heb je echt toegang nodig tot een dienst als experflyer, om beschikbaarheid en tariefregels in te kunnen zien.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Mooi duidelijk uitgelegd @roelb
Roland

Roland
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb dit soort mooie uiteenzettingen van @roelb wel gemist zeg. Goed dat je er weer bent Roel! 

Ik boek 10+ stoelen op dezelfde vlucht met meerdere personen en meerdere computers tegelijk. Coördinatie via een Teams. Gaat eigenlijk altijd prima en geeft dan geen hogere tarieven. Je wordt niet als groep gezien, want verschillende boekingen, verschillende creditcards, maar op dezelfde vlucht. Inderdaad kan dat bij overboekingen en andere calamiteiten een probleem opleveren. Maar daar heb ik al jaren nooit last van gehad.
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
@roelb wow bedankt voor het uitgebreide antwoord.
Als je het zo uitlegt snap ik nu waarom de offertes die we binnen hebben duurder zijn dan dat we zelf kijken op websites.
Experflyer is zeker niet iets waar iedereen zomaar bij kan?
Heb je toevallig ook nog tips voor een goede TA die ons hierbij kan helpen?
@Erniebert wij gaan alles betalen dus moet van 1 creditcard/rekening af.
Als je het zo uitlegt snap ik nu waarom de offertes die we binnen hebben duurder zijn dan dat we zelf kijken op websites.
Experflyer is zeker niet iets waar iedereen zomaar bij kan?
Heb je toevallig ook nog tips voor een goede TA die ons hierbij kan helpen?
@Erniebert wij gaan alles betalen dus moet van 1 creditcard/rekening af.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
@p9ol
Je zou hier eens kunnen proberen na te vragen: https://www.travelmasters.world/?fbclid ... 9_g-ATCUzA.
Of een e-mail sturen naar sandra@travelcounsellors.be. Ik weet dat Sandra heel veel USA ervaring heeft.
Ik weet niet of deze dames ook "alleen vluchten" regelen maar je kunt het proberen.
Gr.
Reny
Je zou hier eens kunnen proberen na te vragen: https://www.travelmasters.world/?fbclid ... 9_g-ATCUzA.
Of een e-mail sturen naar sandra@travelcounsellors.be. Ik weet dat Sandra heel veel USA ervaring heeft.
Ik weet niet of deze dames ook "alleen vluchten" regelen maar je kunt het proberen.
Gr.
Reny
Onze verslagen:
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik heb een ticket geboekt bij Delta, type Main Cabin dus met stoelkeuze en bagage.
De terugvlucht wordt door KLM uitgevoerd, en daar moet je dus bijbetalen voor stoelkeuze.
In totaal moet ik volgens Delta 79,88€ betalen voor stoelkeuze voor 2 personen voor de terugvlucht met 2 legs (LAS-AMS + AMS-BRU).
Daar valt niet veel aan te doen veronderstel ik?
En zonder bijbetalen is de stoelkeuze dan te kiezen 24hr voor vertrek of enkel automatisch aan de incheckbalie?
De terugvlucht wordt door KLM uitgevoerd, en daar moet je dus bijbetalen voor stoelkeuze.
In totaal moet ik volgens Delta 79,88€ betalen voor stoelkeuze voor 2 personen voor de terugvlucht met 2 legs (LAS-AMS + AMS-BRU).
Daar valt niet veel aan te doen veronderstel ik?
En zonder bijbetalen is de stoelkeuze dan te kiezen 24hr voor vertrek of enkel automatisch aan de incheckbalie?
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12819 Weergaves
-