Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Jesjah88
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 jul 2022, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Jesjah88 »

Klopt het dat je bij exitreizen 10 dagen voor vertrek de e-tickets pas ontvangt?
2019: Roadtrip zuid-west | 2022: Roadtrip zuid-west | 2023: Roadtrip Florida
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2069
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

@Jesjah88 Lees even 2 berichten terug. Gisteren geboekt, vandaag gemaild of ze de tickets konden vrijgeven en dat was een paar uur later geregeld al ging dat wat vreemd.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
eborn
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door eborn »

Mochten er nog mensen op zoek zijn naar tickets naar Orlando (MCO) in februari: op dit moment kun je met AA van bijv. 6 februari t/m 20 februari all-in reizen via Philadelphia. Kosten p.p. 437,50. Dat is dus inclusief stoelkeuze en 1 gratis koffer p.p.

/edit: het American Airlines boekingssysteem ligt er nu uit, dus ik ben benieuwd of het een foutje was, of het nu topdrukte is, of dat het gewoon toeval is.

/edit 2: and it's gone...
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14338
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 31
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

marcie216 schreef:
09 aug 2022, 14:46
Maar via deze methode krijg je eigenlijk altijd dat je heen en terug met dezelfde maatschappij vliegt. Het kan dus voordeliger zijn om 2 enkeltjes los te boeken bij verschillende maatschappijen. Of zitten hier nog nadelen aan?
Hoezo is dit voordeliger? Heb je daar voorbeelden van?

Wat jij wilt zijn 2 enkeltjes boeken en dat is altijd duurder geweest dan een retour (al dan niet multi city).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1605
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jill1234 »

Vrijdag vliegen we met United naar de USA; ik heb de vaccinatiebewijzen geupload en de paspoorten, maar krijg bij het paspoort de melding bij alle vier 'verification needed'. Op zich niet erg, we moeten toch de bagage inchecken , maar ik vraag me af waarom wij dus alle vier niet online kunnen inhecken (dat kan natuurlijk pas 24 uur van te voren, maar er staat nu al dat ik langs de balie moet vanwege die 'verficiation needed'
We hebben esta's, zou ik die ergens moeten uploaden?
Deze melding krijg ik: You meet all the requirements, but United has to verify at least one of your documents or your documents are pending validation.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door KW1984 »

Vandaag zijn de prijzen van British Airways op een aantal routes/data sterk verlaagd (weet helaas niet precies welke :( )

Wij zitten ‘vast’ aan BA vanwege vouchers. Hielden al een tijdje de ticketprijzen in de gaten. Eigenlijk alle bestemmingen aan de westkust, voor april/mei 2023.

Prijzen waren al weken/maanden stabiel (hoog). Circa € 700-800 pp inclusief koffers. Vandaag opeens melding van Google Flights dat de vlucht naar LAX ruim € 300 goedkoper was geworden. Dus nu € 475 pp incl koffers (AMS - LAX). Viel mij erg mee, dus maar gelijk geboekt en de vouchers ingewisseld.

Misschien kan iemand hier zijn voordeel mee doen?!
Laatst gewijzigd door KW1984 op 11 aug 2022, 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5904
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Ik kreeg ook al wat price alerts van Google. Nu even afwachten totdat Delta/AF/KLM volgen, eindelijk weer wat concurrentie en terug richting een wat normaler prijsniveau! Ik zie trouwens nog niet veel beweging in de business class prijzen.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Division »

Iemand al met TAP via Lissabon naar de VS gevlogen? Ik zie nergens een optie om een vaccinatiebewijs te uploaden. Wellicht controle aan de gate of pas bij de OLCI?
Afbeelding
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1679
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SemJes »

Bedankt @eborn. Voor familie wat tickets naar Florida geboekt met AA. Ticket zelf was maar $1 (en dan nog $300+ aan belastingen en fees... maar toch :thumbup: )
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5062
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Wow mooie prijs @SemJes :thumbup:
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SnoopyMetKids »

@jill1234 als je met minderjarige kinderen reist moet je meestal langs de balie voor een document check, of iig, het is ons ook nog nooit gelukt om online in te checken. Als er staat dat je alle requirements meet zou ik me er niet druk om maken. Meestal gewoon een extra blik op je paspoort en that's it. ESTA heb ik nog nooit ergens hoeven uploaden. Ik neem meestal de confirmation pages mee voor de zekerheid maar that's it (en aangezien je volgens de message all requirements meet lijkt het me ook niet dat het daar mis gaat). Heel veel plezier alvast, de reis komt nu echt dichtbij!
eborn
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door eborn »

SemJes schreef:
10 aug 2022, 02:38
Bedankt @eborn. Voor familie wat tickets naar Florida geboekt met AA. Ticket zelf was maar $1 (en dan nog $300+ aan belastingen en fees... maar toch :thumbup: )
Graag gedaan!

Ik heb het vermoeden dat dit de tickets zijn die Exit ook aanbiedt. Dat is toch ook allemaal AA? In dat geval zullen ze de komende dagen nog wel vaker langskomen. Volgens de ticketrules is er ook een goedkoper tarief bij aankomst na 29 maart en vertrek voor eind juni. Dus ik verwacht dat er voor de meivakantie ook nog wel wat vrijkomt (daar zijn wij namelijk op aan het azen :D)
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1605
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jill1234 »

SnoopyMetKids schreef:
10 aug 2022, 03:46
@jill1234 als je met minderjarige kinderen reist moet je meestal langs de balie voor een document check, of iig, het is ons ook nog nooit gelukt om online in te checken. Als er staat dat je alle requirements meet zou ik me er niet druk om maken. Meestal gewoon een extra blik op je paspoort en that's it. ESTA heb ik nog nooit ergens hoeven uploaden. Ik neem meestal de confirmation pages mee voor de zekerheid maar that's it (en aangezien je volgens de message all requirements meet lijkt het me ook niet dat het daar mis gaat). Heel veel plezier alvast, de reis komt nu echt dichtbij!
Dank je! Ik heb net even gebeld met United; ze schijnen veel errors te hebben met in de app/ het online uploaden/inchecken etc. Alles is in orde, moeten gewoon even langs de balie, maar dat moeten we toch ivm de koffers :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1623
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door d_vdploeg »

@marcie216 Nog nooit meegemaakt dat twee losse enkeltjes goedkoper waren dan een retour of een multi city. Een enkele reis is altijd duur.

Ander nadeel. Mocht er wat gebeuren met één van je vluchten waardoor je misschien wel wilt veranderen van maatschappij. Denk bijvoorbeeld aan een gecancelde vlucht op de heenweg, waardoor je de terugvlucht ook wilt cancelen, omdat je een andere betere deal ziet, of je helemaal van terugreis wilt afzien.. De andere airline heeft dan geen enkele verplichting richting jou. Als je alles bij één airline boekt hebben ze die verplichting wel.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5904
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Bij de LCC's (low cost carriers) komt het ook intercontinentaal ook wel voor dat je one-ways kunt boeken tegen ongeveer de helft van een retour. Maar je wil dat inderdaad niet, precies om de door @d_vdploeg genoemde redenen.

Je boekt gewoon een retour, met een andere aankomstluchthaven dan die waar je vertrekt. Dat noemen we een "open-jaw" route, en dat boek je bij airlines via de "multi-city" optie, met dan twee vluchten: de heenvlucht (bijvoorbeeld ams-jfk), en als tweede de terugvlucht, bijvoorbeeld sfo-ams. De prijs van zo'n ticket is dan (ongeveer) het gemiddelde van een retourticket ams-jfk en een retourticket ams-sfo voor die data.

Als je dus in Google Flights wilt zoeken, dan zul je merken dat je bij multi-city searches niet snel alle prijzen voor verschillende vertrek- en retourdata kunt zien. Dat zie je wel als je gewoon een retourvlucht zoekt. Als je doorhebt dat de prijs van zo'n open-jaw route dus gewoon wordt samengesteld uit de prijzen van de twee retouren naar beide luchthavens in de open-jaw, dan kun je die kennis gebruiken om toch snel te zoeken in de kalender naar "goedkope" dagen.

Dus in het bovenstaande voorbeeld zoek je de prijzen van een retour AMS-JFK op Google Flights, en de prijzen van een retour AMS-SFO. Je zet overige voorkeuren (airline, alliantie, etc) aan en klikt de kalender open. Dan zie je in beide schermen vrij snel wat de goedkope data zijn rondom de door jou gewenste periode. Daarna kun je in een derde scherm die open-jaw route (multi-city zoekoptie) voor die data doen, en je zult dan zien dat de prijs ongeveer het gemiddelde is.

Concreet voorbeeld:

15-22 november 2022 AMS-JFK, retour SFO-AMS

- AMS-JFK retour: EUR 427, KL641 heen, KL642 terug (https://www.google.com/travel/flights/s ... LVCk7R8jc9)
- AMS-SFO retour: EUR 683, KL605 heen, KL606 terug (https://www.google.com/travel/flights/s ... tGwEJWwoB7)
- AMS-JFK heen op de KL641, SFO-AMS retour op de KL606: EUR 562 (https://www.google.com/travel/flights/s ... r9Pc1NDY98)

En dat is ongeveer wat je zou verwachten: (427+683)/2 = 555, de echte prijs is 562. Verschil zit hem in verschillende luchthaven belastingen (die optel/deelsom geldt alleen voor de kale ticketprijs. Dus als een van de twee luchthavens qua belastingen/luchthaventarief duurder is dan de andere, dan wijkt het iets af. Maar die verschillen zijn meestal klein, dus je kunt dit prima als vuistregel aanhouden bij het zoeken.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1853
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

@roelb enorm interessante post. Geldt dit ook voor bijvoorbeeld wie het volgende boekt:

Vlucht 1: BRU - JFK
Vlucht 2: JFK - LAS
Vlucht 3: LAS - BRU

Dus iemand die eerst 5 dagen NYC wil doen en dan bvb. een week Vegas. Ook boeken als multicity, en wordt door de airline beschouwd als 1 boeking met dezelfde rechten?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5904
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

Dat wordt complexer.

Een dergelijk ticket kan op meerdere manieren worden samengesteld. Bijvoorbeeld als basis de open-jaw BRU-JFK / LAS-BRU, met daaraan toegevoegd een domestic vlucht. Beide fares moeten dan wel te combineren zijn. Om die reden zal dit meestal niet goedkoper zijn dan die domestic gewoon los boeken.

Tot een jaar of 3 geleden was het bij diverse fares een standaard provisie dat je een stopover mocht toevoegen in de US voor een vast bedrag. Dan zou dit voorbeeld opeens bestaan uit een retour BRU-LAS met stopover in JFK. Maar ik zie die provisie eigenlijk niet meer in de huidige fares ex-EU. Soms nog wel in de ex-US fares.

Al met al zal het op dit moment dus meestal niet voordeliger zijn om dit in een ticket te zeten. De domestic vlucht los er naast boeken zal vaak voordeliger zijn.

Je hebt uiteraard wel een klein risico als je later zaken gaat wijzigen en je daardoor niets meer met die losgeboekte domestic vlucht kan. Maar goed, die domestic zal vaak relatief goedkoop zijn in verhouding tot de intercontinentale vlucht. En vaak kun je ook nog kostenloos cancellen voor een credit, en als je enigzins regelmatig vliegt kun je dat wel weer gebruiken.

Ik doe die US domestic vluchten meestal als award ticket kopen. Zeker nu het bij Delta gewoon kwalificerende vluchten zijn die MQM's opleveren, en ze ook nog eens volledig gratis te cancellen zijn. Maarja, dan moet je natuurlijk wel eerst mijlen hebben.
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door marcie216 »

Dankjewel voor de toelichting.

Ik had het puur als gedachte, dat dit een optie kon zijn. Maar uit de reacties blijkt dat dit zelden voorkomt en je dus wel degelijk een nadeel hebt als er iets met je reis gebeurd. Dan zoeken we verder naar een goede deal. Die van BA ziet er in eerste instantie goed uit, geen ideale tijden maar de prijs is erg laag. Hopelijk volgt KLM de komende dagen.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Pleank »

Ook goedkope tickets naar Florida op dit moment met BA.

Ticketfare voor economy basis is 1 euro pp voor een retourtje (als je de taxes en fees niet meetelt) voor veel data in oa maart en juni 2023..

We hebben standard economy (stoel plus bagage inclusief) geboekt met onze vouchers, 4 juni AMS-LHR-MCO en 23 juni MCO-LHR-AMS voor in totaal 872 euro. Blij mee!
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door marcie216 »

Pleank schreef:
10 aug 2022, 22:43
Ook goedkope tickets naar Florida op dit moment met BA.

Ticketfare voor economy basis is 1 euro pp voor een retourtje (als je de taxes en fees niet meetelt) voor veel data in oa maart en juni 2023..

We hebben standard economy (stoel plus bagage inclusief) geboekt met onze vouchers, 4 juni AMS-LHR-MCO en 23 juni MCO-LHR-AMS voor in totaal 872 euro. Blij mee!
Heb je dan geboekt via BA direct of via een Skyscanner? Ik zou graag via BA zelf boeken, maar ik ben daar toch een paar 100 euro duurder uit als dat ik via Skyscanner via een andere site boek
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer