Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wachtrijen Schiphol / Privium

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Martin & Marianne »

wie betaald, bepaald.
Je betaalt...
Je bepaalt...

Marianne
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Maarten-Annique schreef:
07 jun 2022, 15:25
Ik heb inderdaad al gebeld en gemaild met KLM Care, maar ze zeggen dat ze niks voor me kunnen doen voor het inchecken. Ik probeer het nogmaals via Schiphol Airport Caddy. Bedankt voor jullie reacties.
Gilster schreef:
07 jun 2022, 17:13
Het zou echter denk ik wel ongepast zijn van Schiphol om de ondersteunende service stop te zetten tbv mensen met een beperking, maar dan wel meet&assist aan te bieden. Die indruk werd enigszins gewekt met de post hieromtrent.
roelb schreef:
07 jun 2022, 17:22
Edit: ik zie dat het op schiphol toch mogelijk is om al hulp vanaf de parkeerplaats of NS station te krijgen. Dat loopt dan niet via de airline, maar via assistentie@airportcaddy.nl.
Die Schiphol Airport Caddy heeft mijn hoogbejaarde vader afgelopen week wel in de steek gelaten. Volgens hun website zouden ze hem bij het uitstappen van de auto al komen ophalen, dat werd hem telefonisch ook verteld, hij moest alleen via email z'n gegevens doorgeven. Dat heeft hij gedaan, maar er is nooit een bevestiging gekomen en er was ook niemand op de opgegeven plaats. Dus toen toch maar degene die hem bracht gevraagd om hulp om hem naar de incheckbalie te brengen. Eenmaal ingecheckt kwam er wel assistentie om hem verder te helpen.

Het is dus uiteindelijk wel goed gekomen, maar alleen doordat iemand hem privé kon helpen met het eerste deel. Ik vond het een slechte beurt van Schiphol Airport Caddy - als je weet dat je geen capaciteit hebt (of alleen maar tegen vergoeding die dienst kan aanbieden), moet je dat vooraf duidelijk aangeven. Het was die dag niet eens uitzonderlijk druk op de tijd dat hij op Schiphol was.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

@Maarten-Annique normaal gesproken kun je je bij de assistentie palen melden en begeleiden ze je vanaf dat punt tot aan de gate. Je kunt er ook voor kiezen zelf in te checken en je daarna te melden. Vervelende daarvan was altijd dat je dan in een wachtruimte net achter checkin moet wachten ver van alles, dus even koffie / ontbijt halen is lastig. Normaal gesproken trekken ze je op het allerlaatste moment holderdebolder door security en douane om je net voor boarden bij je vliegtuig hebben.

De laatste keer (pre Corona) heb ik me laten ophalen bij de hotel shuttle halte. Ik had afgesproken op een bepaald tijdstip maar heb toch via de paal moeten vragen of ze kwamen. Toen ze er eenmaal waren gingen we in 1 ruk langs checkin, security en douane en werden we daarna ergens centraal geparkeerd tot we naar de gate gebracht werden. Maar toen zaten we iig tussen de winkels en restaurants dus dat was prima.

Helaas lijkt het er op dat je momenteel geen afspraak kan maken om ergens opgehaald te worden (idd wel slecht als ze dat voor de betaalde service wel doen!). Maar als je bij de KLM als rolstoel passagier staat (wchr in jouw geval waarschijnlijk) moeten ze bij de begeleiding van Schiphol weten dat ze je die dag moeten begeleiden en kun je je bij de palen melden.

Ik las hier ergens dat @Almere vak V afgelopen week met zijn gehandicapte dochter geen probleem had. Misschien kan hij nog toelichten hoe ze het geregeld hadden.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Janneman99
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Janneman99 »

Fam. Rosmalen schreef:
07 jun 2022, 15:51
Ik had de vraag gesteld hoe lang van te voren aanwezig te zijn ook als we gebruik maken van de meet a& Assist Service.

Bedankt voor je email.

We raden aan om 3 uur voor vertrektijd aanwezig te zijn bij een vlucht naar Amerika en onze service is 2 uur. Met deze service heb je 90 % voorrang op reguliere passagiers. Wil je gebruik maken van de service dan kan je deze boeken via de website
Ik krijg momenteel geen enkele reactie meer op email van Meet & Assist. Ook niet na het invullen van het contactformulier.
Ik heb dus op 30 mei 165 Euro betaald voor mijn vlucht op 14 juli. Als reactie kwam wel de vraag om extra gegevens en heb daarop geantwoord. Nog steeds geen bevestiging van mijn boeking.

Is er ook iemand die telefonisch contact heeft gehad met Meet & Assist? Een telefoonnummer is niet te vinden. Alleen email en een contactformulier.
1986 FL - 1992 NY - 2000 FL - 2005 Stormchase OKC - 2006 FL - 2008/2009/2010 Stormchase CO - 2011/2012/2013/2014/2015 Stormchase OKC - 2016 Nat.Parks SW - 2017 Stormchase OKC - 2018 Nat.Parks Mid - 2019 Stormchase OKC - 2022 FL - 2023 Stormchase OKC
DennisS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door DennisS »

De reacties van meet & assist zijn alle behalve consistent. Sommige krijgen een bevestiging per mail alsmede ook een invoice. Anderen horen weer helemaal niets. Ik heb inmiddels wel van twee verschillende medewerkers te horen gekregen dat onze boeking (voor 10 september) in goede orde is ontvangen. Eentje gaf aan dat er daags voor vertrek contact wordt opgenomen. De andere gaf alleen aan dat de boeking in goede orde was ontvangen.

Op mijn vraag of de host te ontmoeten bij P6 is geen antwoord gegeven. Dat vragen we dus daags voor vertrek nog wel een keer. Kan mij voorstellen dat het daar op die afdeling nu ook piekdrukte is.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Nicky67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Nicky67 »

Hallo allemaal, volg een aantal topics al een paar jaar en zodoende me ook aangemeld. Ook wij hebben 4 dagen geleden meet&assist aangevraagd en betaald. Kreeg wel gelijk 2 standaard mails terug 1 met order nummer en 1 met de invoice. En toen was het stil... 2 mails gestuurd of het was overgekomen dat ik 3 uur van te voren graag de dienst wil afnemen en 1 mail of wij nu van de dienst gebruik kunnen maken. Tot op heden niets meer gehoord. Op de mail met invoice staat wel een tel nummer t.w. 020-7952100. Ik wacht het nog even een paar dagen af en ga dan maar eens proberen te bellen.
Janneman99
Amerika-ontdekker

Bedankt voor deze reactie. Heb zojuist gebeld naar het door jou gegeven nummer. Was de receptie en deze zouden de afdeling M&A verzoeken contact met mij op te nemen. :thumbup:
1986 FL - 1992 NY - 2000 FL - 2005 Stormchase OKC - 2006 FL - 2008/2009/2010 Stormchase CO - 2011/2012/2013/2014/2015 Stormchase OKC - 2016 Nat.Parks SW - 2017 Stormchase OKC - 2018 Nat.Parks Mid - 2019 Stormchase OKC - 2022 FL - 2023 Stormchase OKC
Nicky67
Amerika-ontdekker

Bericht door Nicky67 »

Oke laat maar even weten of daar wat uit komt. Dan hebben meerdere forum bezoekers hier misschien profijt van.
Nicky67
Amerika-ontdekker

Bericht door Nicky67 »

Voor mijn gemoedsrust ook maar even gelijk gebeld😊 kreeg idd ook de receptie en ze ging mij doorverbinden met een collega. Deze kreeg zij niet te pakken dus ook ik wordt terug gebeld.ik zei mijn naam aan her begin van het gesprek en ze had,zonder verdere informatie, gelijk mijn mail voor haar🤗. Nou wordt vervolgd.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Wat ik niet helemaal begrijp is waarom “iedereen” zo druk aan het bellen is naar de meet&greet mensen die het ongetwijfeld kneiterdruk hebben. Als het twee dagen voor vertrek is ok maar anders wacht je toch rustig af? Vliegen ga je toch. Als de service er is prachtig, fijn. Gaat het om wat voor reden niet door dan zal je de rijen moeten doorstaan. Tis wat het is.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Nicky67
Amerika-ontdekker

Bericht door Nicky67 »

"Iedereen"? Hebben nu 2 mensen gebeld! Voor de 1 werkt afwachten maar voor de ander niet. Ik wordt er onrustig van en wil graag alles van te voren geregeld cq duidelijkheid hebben. Als ze mij een bericht sturen dat alles voor elkaar is en dat ze 2 dagen van te voren contact opnemen vind ik dat prima. Als het niet doorgaat ben ik 4 uur van te voren op Schiphol gaat het wel door dan ben ik 3 uur van te voren op Schiphol, zodoende kan ik ook vervoer regelen.
Janneman99
Amerika-ontdekker

Als je net als ik al betaald hebt wil je ook weten of de boeking daadwerkelijk is gelukt. Als je dan helemaal niets meer hoort is dat niet fijn. Ik weet dat ze het druk hebben maar als ze mijn reservering en betaling accepteren moeten ze de follow up eerst regelen.
De reden waarom ik deze vlucht juist NIET wil missen (en die kans is nog steeds best groot op 14 juli) is een persoonlijke. Ik kan me niet veroorloven die vlucht te missen.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Nu op AMS in de non-schengen lounge. Het is hartstikke rustig overal. Reguliere security rij in departures 2 is gewoon normaal, helemaal geen rij voor paspoortcontrole

Niets aan de hand dus..
tombourgui
Amerika-ontdekker

Bericht door tombourgui »

Top bedankt @roelb , dat geeft me wat gemoedsrust voor mijn vlucht morgen :thumbup:
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

20220608_133755.jpg
20220608_133755.jpg (52.31 KiB) 1471 keer bekeken
Dit was net door de paspoortcontrole. Je kunt mooi de rij - of afwezigheid daarvan zien na security, voor de paspoortcontrole. Onze reisgenoten die geen privium hadden waren 2 minuten langer bezig dan wijzelf met Prviivum.
Janneman99
Amerika-ontdekker

Nicky67 schreef:
08 jun 2022, 10:45
Oke laat maar even weten of daar wat uit komt. Dan hebben meerdere forum bezoekers hier misschien profijt van.
Zojuist dan toch een email gekregen dat ik 2 dagen voor vertrek te horen krijg waar ik moet staan om de host te ontmoeten. Het is dus geregeld 😎
Nicky67
Amerika-ontdekker

Bericht door Nicky67 »

@janneman99 dat is goed nieuws. Ik heb nog niets gehoord, wacht het nog maar ff af. Ik hoop dat wij ook op de 19e gebruik kunnen maken van de meet &assist. Het is misschien nu wel rustig maar het zal in juli denkelijk anders zijn.
DreCubeUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door DreCubeUSA »

Verslag vanaf Lounge 2, airside.
met een uur overal doorheen deze morgen. Dus ja, nu ben ik vroeg voor DL57 (10.15 vertrek)
Aankomst om 6.21 op P3 garagfe
Om 6.40 in de rij voor incheck, moest ik in want geen helaas online boarding pass (ondanks approved documenten). Ging vlot kon zo aansluiten in de vrij korte rij. Geen gekke slangen door vertrek 2 of buiten in een tent.
Daarna security met kleine hick ups (mensen die niet begrijpen wat alles uit je zakken nu precies is) en paspoort check waarbij iemand met een verkeerd paspoort voor me staat, moet dus terug en automaat moet even slikken/resetten.
Om 7.45 airside, Lounge 2.
Nu aan de koffie en croissant.

Dus totaal geen overdreven drukte of chaos.
tombourgui
Amerika-ontdekker

Bericht door tombourgui »

Goeiemorgen, bij mij een gelijkaardig verhaal deze ochtend. Vlucht naar Las Vegas met KLM, dus departures 2 non schengen, op een half uurtje door de baggage drop en security.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

babarage schreef:
08 jun 2022, 00:15
Ik las hier ergens dat @Almere vak V afgelopen week met zijn gehandicapte dochter geen probleem had. Misschien kan hij nog toelichten hoe ze het geregeld hadden.
Sowieso is het handig als je aangeeft bij boeken dat je reist met een gehandicapte passagier. Als onze dochter meereist check ik altijd online welke vlucht ik wil hebben. En dan bel ik de desbetreffende vliegmaatschappij om het ticket te boeken. Zij zorgen er vaak al voor dat je vooraan in het vliegtuig zit en nemen contact met de organisatie op die de begeleiding op het vliegveld doet. Eerlijk is eerlijk, dat is altijd top geregeld. Ik heb altijd en veel commentaar op Schiphol. Maar ook op Schiphol is dit top geregeld.

Vorige week heb ik voor de zekerheid toch maar even contact gezocht met de assistentiedesk om er zeker van te zijn dat alles ook goed zou gaan. Via emailadres: assistentie@airportcaddy.nl

En zoals gezegd alles prima geregeld.

Meer kan je lezen op deze pagina:
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/mail- ... sistentie/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer