Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

@ronenivonne Dat weet helaas niemand.
Gilster
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gilster »

Eerste foto’s naar het schijnt van de nieuwe premium comfort bij KLM:

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... omy-klasse
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (48.87 KiB) 1487 keer bekeken
2015: Westkust LA-LA
2016: NY, LA, LV, LA
2017: SF, Sequoia, Zion, LV, Hawaii
2018: LA, LV, SF
2019: LA, LV, Sequoia, SF
2020: LA, Zion, MV, LV, DV, Yosemite, LA
2021: LA, Zion, MV, LV, DV, Yosemite, LA
2022: LA, Zion, MV, LV, DV, Yosemite, LA
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb »

Dit lijken dezelfde stoelen als Delta gebruikt voor Premium Select. Die schijnen prima te zijn, zelf nog nooit in gevlogen. Ben benieuwd of ook het soft product wat KLM er omheen gaat bouwen anders wordt dan in economy. Dus of er aparte crew is voor de cabin, ander eten en drankjes, SkyPriority toegang, is er een amenity kit, de kwaliteit van de kussens en dekens, etc.

In hetzelfde nieuws stond trouwens ook de mededeling dat de huidige business class cabin van de 777's wordt vernieuwd, en dat daarbij reverse-herringbone stoelen toegepast gaan worden. Erg jammer, de huidige stoelen in die cabin zijn gewoon erg fijn voor lange mensen, het zijn de enige stoelen waar ik ooit in heb gevlogen waar ik echt languit in kan liggen. Nieuwere stoelen zijn allemaal krapper qua lengte.
MaaikeVM
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MaaikeVM »

lsl schreef:
24 mei 2022, 20:43
Heb je al contact genomen met de airline? Een overstaptijd van 7 uur, na een wijziging van hun kant uit, moet je niet aanvaarden. Ik ken je maatschappij niet maar je kan waarschijnlijk via een andere route (bvb Brussel-Frankfurt-Denver of Brussel-Londen-Denver) op een veel snellere manier op je bestemming geraken. Zoek de mogelijkheden even op via bvb Skyscanner en Google Flights (de prijzen zijn in deze niet belangrijk) en bel de maatschappij, leg je probleem voor en stel de route voor die je graag wil. De kans is groot dat deze wordt aanvaard, zonder meerkost.
Alvast bedankt voor dit helder antwoord. We vliegen met Delta, zowel onze heen- als terug vlucht. Ik heb zelf al eens gekeken en met Delta zijn er wel alternatieven in de vorm van 2 layovers die wel wat korter zijn. Is het echt zo "simpel" om een nieuwe te kiezen en dit door te geven bij Delta? We zijn meer dan twee weken op voorhand wel geïnformeerd over deze wijziging, ik weet niet of dit veel uitmaakt? Ik kijk er, om eerlijk te zijn, een beetje tegenop om 7u "vast te zitten" op de luchthaven. :|
Laatst gewijzigd door MaaikeVM op 25 mei 2022, 13:01, 4 keer totaal gewijzigd.
Gilster
Amerika-ontdekker

Bericht door Gilster »

@roelb in een eerder bericht leek het er op dat er iig Skyprio voordelen gegeven worden bij dit nieuwe premium product van KLM. Inderdaad interessant wat er gaat gebeuren wat betreft maaltijden en personeel. Mijns inziens goede kans dat ze eerder BC gaan kannibaliseren dan Economy passagiers over krijgen die BC te duur vinden...

Wat betreft de 'upgrade' op de 777, het worden geloof ik bijna dezelfde stoelen als de 787, maar let wel, je krijgt een schuifdeurtje voor meer privacy (denk eerder een opgesloten gevoel, snel kapot en onhandig dan echt toegevoegde waarde). Voordeel is dan weer wel dat je bij het raam kan zitten zonder dat je over je medepassagier moet klimmen straks.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Dat laatste klopt inderdaad, maar is iets waar ik eigenlijk nog nooit last van heb gehad. Ik heb niet zoveel met raampjes, dus alleen is het gewoon 1D of 1G, of eventueel 6D of 6G als rij 1 al vol is. Op beide rijen heb je meer ruimte omdat de footwells bij een bulkhead seat ruimer zijn en dan neem ik de extra overlast op rij 6 graag op de koop toe.

Met z'n tweeen is het bij voorkeur 1A en 1C, of 1H en 1K.

De stoelen in de 787-9 zijn echt krap in de lengte. Ik kan daar dus niet languit in liggen, erg oncomfortabel. Die mijd ik dus. De 787-10 heeft een ander type stoel en heb ik nog niet geprobeerd, dat staat over 2 weken op het lijstje. Het lijkt erop dat bij 1A en 1K daar de stoel iets verder van het voorste deel staat, wat iets meer beenruimte zou betekenen.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

MaaikeVM schreef:
25 mei 2022, 10:28
Alvast bedankt voor dit helder antwoord. We vliegen met Delta, zowel onze heen- als terug vlucht. Ik heb zelf al eens gekeken en met Delta zijn er wel alternatieven in de vorm van 2 layovers die wel wat korter zijn. Is het echt zo "simpel" om een nieuwe te kiezen en dit door te geven bij Delta? We zijn meer dan twee weken op voorhand wel geïnformeerd over deze wijziging, ik weet niet of dit veel uitmaakt? Ik kijk er, om eerlijk te zijn, een beetje tegenop om 7u "vast te zitten" op de luchthaven. :|

Waar heb je het ticket gekocht? Bij Delta? of bij KLM? Of bij een derde partij?

Als je het direct op delta.com hebt gekocht dan is het zo simpel om gewoon te bellen en te vragen om die wijziging. Als je aankomst- of vertrektijd meer dan 1 uur afwijkt van hetgeen je origineel geboekt hebt dan wordt die wijziging normaal gesproken kostenloos uitgevoerd, zolang er maar fysiek ruimte is op de nieuwe vlucht in de geboekte cabin. Zorg dat je zelf vooraf precies weet wat je wilt - vluchtnummers en tijden.

Je kunt naar het NL nummer bellen, je wordt dan door KLM personeel geholpen. De ervaring leert dat je beter direct naar Atlanta kunt bellen en daar vaak beter geholpen wordt, met name als het net even wat lastiger wordt.

Heb je bij KLM geboekt? Dan bel je niet Delta, maar KLM.

Heb je bij een derde partij geboekt? Tja, dan wordt het lastig. Je zult het dan via die partij moeten regelen, en over het algemeen is dat kansloos, behalve als het echt een ouderwets, serieus reisbureau is.
MaaikeVM
Amerika-ontdekker

Bericht door MaaikeVM »

roelb schreef:
25 mei 2022, 13:56
Waar heb je het ticket gekocht? Bij Delta? of bij KLM? Of bij een derde partij?
Tickets werden geboekt via de site van Delta zelf. Heb nu even gekeken en een paar vluchten hebben twee stoelen naast elkaar vrij, dus morgen eens bellen om te horen. Hopelijk doen ze niet moeilijk, want zoals gezegd: weinig zin in 7 uur te wachten op de luchthaven.

Iemand die ervaring heeft met het contacteren van Delta naar aanleiding van een wijziging van hun kant uit?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Als ze via delta.com geboekt zijn kun je het ook zelf online wijzigen. Na het selecteren van de nieuwe vluchten krijg je een overzicht, voordat je bevestigd. Daarop zou het bedrag automatisch op 0 gezet moeten worden. Gebeurt dat niet, dan kun je alsnog bellen.

En ja, ervaring genoeg. En eigenlijk nooit een issue, zelfs als het officieel niet de bedoeling is (airport/co-terminal changes bijvoorbeeld). Ik ben GM bij Delta, dus dat helpt ook wel, en je kunt dan ook een ander nummer bellen (800 325 1551).

Maar officieel kom je in aanmerking voor een kostenloze wijziging als een van de volgende zaken van toepassing is:

Code: Selecteer alles

-A delay of 120 minutes or more
- A change in the routing of a scheduled Delta flight which adds one or more stops to the original itinerary
- A change in equipment from Delta Mainline to Delta Connection carrier
- Any change that causes a misconnect
- If a flight cancels and no comparable or acceptable routing is available within 120 minutes 
Wat vervolgens mag is:

Code: Selecteer alles

... you may reaccommodate the customer as follows: 
- The new flight may be rebook in the same O&D or alternates within a 100 Mile radius of the original flight
- The new flight may be rebooked in the same Cabin (Cabin to Cabin)
- The new flight may be rebooked two days before or two days after the original flight date (+/- 2 days)
Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door Grouchy »

Als je Delta Air lines belt kan je het beste Skype gebruiken. Dan bel je voor niks naar hun 800 nummers
Als je SkyMiles member bent maakt het nummer dat je belt niet uit. In je profiel kan je eigen telefoonnummer toevoegen en het systeem herkent je dan (en je status) automatisch; "Welcome back Grouchy".
Als je met een vreemd 'nummer belt kun je altijd je SkyMiles member nummer invoeren.
Met een overstaptijd van opeens 7 uur verwacht ik weinig problemen. Het beste is van te voren al uit te zoeken wat het beste werkt voor jullie en je wensen maak je vervolgens kenbaar aan de Delta agent.
Gilster
Amerika-ontdekker

Bericht door Gilster »

@roelb en nu de details tbv KLM Premium Comfort:

https://insideflyer.nl/dit-is-m-de-nieu ... m-comfort/
erider
Amerika-ontdekker

Bericht door erider »

Ik vroeg me iets af. Toen we een paar weken geleden met KLM van Atlanta naar Amsterdam vlogen moesten we vlak voordat we het vliegtuig instapte langs een apparaat die een foto van je gezicht maakt (waarschijnlijk om te registreren dat je Amerika hebt verlaten). Bij de meeste mensen werkte dit goed en die kregen een groen lampje. Mijn vrouw en ik kregen echter een rood lampje en de melding 'see attendant'. De attendant die achter het apparaat stond zei dat we gewoon door konden lopen, ik weet niet of ze nu iets heeft gedaan in het systeem.
Later vroeg ik me af of nu wel goed is geregistreerd dat we Amerika echt hebben verlaten, niet dat we met een overstay of iets in de problemen komen. Weet iemand hoe dit zit? Ik kan er nu toch niets meer aan doen.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Nog nooit gezien. Is dit een Covid ding wellicht?

Je vertrek uit de US wordt geregistreerd simpelweg doordat je een vliegtuig met een internationale bestemming board. Die gegevens worden door de airlines doorgegeven aan de TSA. Dat is al sinds jaar en dag zo, en dat is ook de reden dat de USA geen exit-immigrations kent. Die taak hebben ze gewoon bij de airlines neergelegd.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door harryh »

@roelb Wij hebben dat ook al paar keer gehad op ATL die gezichtsherkenning. Zie https://www.govtech.com/products/atlant ... -tech.html, in 2018 al geïntroduceerd voor internationale vluchten:
"Facial recognition is already used in the Atlanta airport’s international terminal, where Delta Air Lines rolled out the technology in 2018 at its check-in counters, boarding gates and at the Transportation Security Administration checkpoint. Customs uses facial recognition at its checkpoints.
At those locations, facial recognition cameras are used to verify identities without travelers having to pull out passports or boarding passes, comparing facial images with a database of passport photos. "

@erider er kunnen meerdere redenen zijn voor rood, bv je paspoort foto is nog niet eerder gebruikt en ontbreekt, dan zullen ze naar je paspoort gevraagd hebben, of er klopt iets niet met je boarding pass, je seat is bv gewijzigd.

Als je zeker wilt zijn of je exit uit de VS goed geregisteerd is kun je dat hier opzoeken https://i94.cbp.dhs.gov/I94/#/history-search
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik zat even door mijn travel history te kijken, maar de laatste keer dat ik vanaf ATL een outbound internationale vlucht had was 29 december 2018, en toen heb ik echt niets gezien. In 2019 nog internationaal vanaf DTW en MSP gevolgen, maar daar ook niets opgevallen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Coyote »

erider schreef:
30 mei 2022, 13:41
Ik vroeg me iets af. Toen we een paar weken geleden met KLM van Atlanta naar Amsterdam vlogen moesten we vlak voordat we het vliegtuig instapte langs een apparaat die een foto van je gezicht maakt (waarschijnlijk om te registreren dat je Amerika hebt verlaten).
Klopt, dit had ik afgelopen december op LAX ook. Was het alweer vergeten maar nu je het zegt, herinner ik het me ook weer. Was ook voor het eerst dat ik dit meemaakte dus kennelijk nog iets nieuws.
erider schreef:
30 mei 2022, 13:41
Later vroeg ik me af of nu wel goed is geregistreerd dat we Amerika echt hebben verlaten, niet dat we met een overstay of iets in de problemen komen. Weet iemand hoe dit zit? Ik kan er nu toch niets meer aan doen.
Ja, zie mijn bericht van vanochtend in het ESTA topic. Daar geef ik een link waar je kunt controleren of je goed 'uitgecheckt' bent voor Amerika. :wink:

Roland
Since 1982: 26 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door harryh »

Die link staat er al 2 berichten eerder ;)
erider
Amerika-ontdekker

Bericht door erider »

Bedankt, ik ga de link checken!
Nonaj
Amerikakenner

Bericht door Nonaj »

Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer.

Ik vlieg 15 juni om 9.50 naar San Francisco. Met KLM. Met een groepsreis.

Nu zag ik dat we in Amerika nog een eind moeten reizen als we arriveren. Dus heb voor de nacht 14 op 15 juni maar een hotel bij Schiphol geboekt. Nu het zo’n zooitje op Schiphol blijkt te zijn, maar goed ook.

Ik hoopte dat op 1 juni de testverplichting zou vervallen maar het lijkt er niet op.

De spoedtest.nl vestiging in mijn woonplaats is net opgedoekt.

Nu lees ik dingen over Testifly en toegangsbewijs.nu. Dat is met filmpjes toch? Jezelf filmen tijdens de test? Dus een antigeen test?

Ik ga het liefst naar een betrouwbare testaanbieder waarvan ik zeker weet dat de uitslag op tijd binnen is. Maar je mag pas de dag van tevoren testen…

Dus ik zou de 14e even langs Spoedtest op Schiphol kunnen voor een antigeen test? Er staat bij de antigeen test ‘niet wereldwijd geaccepteerd’. Maar aangezien de VS antigeen testen accepteert zou het dus mogen?

Of is er wat beters naast Spoedtest of die filmpjes?

Wat is het meest stresskip-proof en heeft de minste kans dat er dingen spaak lopen?
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridUSA »

Testifly en Toegangsbewijs zijn prima. Als je hier de zoekfunctie gebruikt zie je dat er diverse topics over zijn, en de gebruikers zijn zeer tevreden over het gemak, het gebruik en de prijs. Mocht je toch liever een test elders doen dan kun je naar een Spoedtest bij jou in de buurt (ook al is dat dan even wat verder weg nu). Die opmerking 'niet wereldwijd geaccepteerd' gaat erover dat niet alle landen een Antigeen test accepteren. Er zijn landen waar alleen een PCR test volstaat. Dus die opmerking gaat er niet over dat de USA het certificaat niet accepteert, want dat doen ze wel. Ik zou zeker zorgen dat je van te voren thuis al je testuitslag hebt zodat je die al hebt en kunt uploaden. Niet uitstellen wat je al gedaan kunt hebben :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer