Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
MomOf2
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 aug 2021, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door MomOf2 »

Hallo hallo…

Onze reis komt dichterbij en zo ook de zenuwen mbt het testen en alles wat erbij hoort..

Wie heeft er kortelings gevlogen met Air Europa?
En wie heeft er kortelings gevlogen met een jong kind (5)??

Ik vraag me vooral af of het klopt dat een kind boven de 2j gevaccineerd moet zijn?
En indien geen vaccinatie, het kind zich in de USA moet laten testen na enkele dagen.

Alvast dank
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Nessiezzz »

Hallo,

Je vraagt dit in het topic over prijzen e.d. Voor wat betreft je vaccinatievraag ben je niet de 1e, hier is al heel vaak over gesproken.

At this time, all air passengers ages 2 or older, regardless of citizenship or vaccination status, must show a negative result of a COVID-19 viral test or documentation of recovery from COVID-19 before they board a flight to the United States.
inqubus
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 jan 2009, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door inqubus »

ik weet niet of het hier in de juiste topic staat maar ik zit met een dilemma :)

Vorige week maandag 8 tickets aangekocht bij united om naar Orlando te vliegen via Frankfurt. Ik betaal alles netjes.
op mijn kredietkaart wordt dat bedrag gereserveerd dus vastgezet. Ook had ik netjes mijn mail van united gehad maar geen 2e. Op de site van united stond het nog tussen "my trips" en kon ik ook mijn reservatie nummer opzoeken op de site van lufthansa.

Gisteren keek ik opnieuw naar de online afschriften van mijn bank en zag ik nog steeds enkel een reservatie staan. Een uurtje later was deze weg. Waarschijnlijk omdat ze maximaal een week toestaan. Nu na een snelle google zoekopdracht zag ik topics van mensen dat ze wel een confirmatie mail van united hadden gehad maar dat hun order niet "ticketed" was en dat ze niet konden vertrekken omdat ze geen 2e confirmatie en hun e-ticket niet hadden gekregen.

Bij mij stond het ook zo: not ticketed en met dan nog een extra zin: we will keep this reservation untill en dan mijn datum van vertrek.

Dus hierbij contact opgenomen met united via twitter om te vragen waarom mijn tickets niet waren uitgegeven. Na wat back and forth hebben ze alles correct gezet en heb ik daarna ook voor elke persoon een e-ticket gekregen en zie ik ook op de site van united dat het nu ticketed is.

Maar nu komt het: in mijn confirmatie mails staat alles nu op paid terwijl de reservatie van mijn kredietkaart weg is en zij hebben geen nieuwe betaling gevraagd. Ik ga nog afwachten tot eind deze week maar wat dan daarna? Zo laten of toch melden om te vragen om te betalen? Ik wil niet in Brussel staan met 7 anderen en daar stranden mocht dit plotseling naar boven komen :)
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1867
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door asv60 »

Ik zoek tickets naar Orlando 24 Okt-12 Nov. Bij KLM kom ik op ruim 1000 euro.
Nu zie ik dat Miami veel goedkoper is. Als ik dan 25 Okt- 13 Nov kies, is het ook 2x rechtstreeks voor 785 euro bij KLM.
Het liefst vliegen we op Orlando, maar als een andere luchthaven veel goedkoper is doen we dat.
We zijn best vaak naar FL geweest en ik kan me niet herinneren dat er zulke grote prijsverschillen waren.
Wel als je bv met TAP naar MIA ging was dat minder duur, maar nu lijkt het aan de luchthaven te liggen en niet aan de maatschappij.
Weet iemand waarom Miami zoveel goedkoper is?

PS: ik zoek vanaf AMS omdat we 10 min. van Schiphol wonen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 980
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door HennyCox »

@asv60 Ik vind deze op jouw data:
image.png
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 980
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door HennyCox »

@asv60 En voor Orlando deze:
image.png
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1867
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door asv60 »

Vergat er nog bij te vertellen dat de tarieven die ik noemde incl koffer zijn en direct bij KLM. @HennyCox Die vluchten had ik ook wel gezien. Via Ijsland komt het op 739,50 naar MCO. Is een optie natuurlijk. Die andere vlucht naar MIA die je noemt komt op 728 met koffer.
Ik heb gekeken rechtstreeks bij de maatschappij, ben nog een beetje huiverig voor boeken bij een broker.
Iceland air is 1 van de weinigen die voor MCO ongeveer even duur is als MIA.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door MattRob »

Het zal vast aan periode e.d. liggen, maar hebben wel vaker Miami geboekt omdat het zoveel scheelde tov Orlando (en Tampa). Er vliegen zoveel maatschappijen op Miami, dat het aanbod groter is, en dat daarom de prijs geregeld lager is, was mijn gedachte altijd. Maar zeker weten doe ik het niet ;-) ! Bij mij zit Miami altijd in de vergelijking als ik weer naar Florida ga; voor een mooie prijs vind ik dat prima alternatief.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
MaaikeVM
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 sep 2021, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door MaaikeVM »

Hallo iedereen,

Binnen twee weken vertrekken wij van Brussel naar Denver met een tussenstop in JFK. Door wijzigingen in het vluchtschema hebben wij een layover van 7 uur. Iemand van jullie ervaring met deze iets langere layover zoals bijvoorbeeld goede eetgelegenheden? :-)

Alvast bedankt!
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Wouterkaas »

asv60 schreef:
24 mei 2022, 11:32
Vergat er nog bij te vertellen dat de tarieven die ik noemde incl koffer zijn en direct bij KLM. @HennyCox Die vluchten had ik ook wel gezien. Via Ijsland komt het op 739,50 naar MCO. Is een optie natuurlijk. Die andere vlucht naar MIA die je noemt komt op 728 met koffer.
Ik heb gekeken rechtstreeks bij de maatschappij, ben nog een beetje huiverig voor boeken bij een broker.
Iceland air is 1 van de weinigen die voor MCO ongeveer even duur is als MIA.
Als je vanaf Antwerpen Centraal boekt ben je 638 euro per persoon kwijt met bagage. Dan zit de Thalys van Antwerpen naar Schiphol bij je ticket inbegrepen en neem je dezelfde vlucht die je anders vanaf Schiphol zou boeken.

Als je dit wil overwegen is mijn tip: Zet als vertrekdatum 23 oktober en boek dan de Thalys 's avonds (bijv. 21.30 uur) en de vlucht van 10:15 uur de volgende dag. Voor 25 euro pp boek je zelf een Thalys (of via NS international, goedkoper) naar Antwerpen, eind van de middag op 23 oktober. Boekje mee in de trein ofzo. Haal je de tickets op in Antwerpen, ga je lekker wat eten om de vakantie af te trappen en neem je daarna de Thalys terug om gewoon thuis te gaan slapen. Volgende ochtend naar Schiphol alsof je daar je reis begint. Voor de terugweg kun je de Thalys naar Antwerpen uiteraard skippen.

Het is wat omslachtig, zeker als je in de buurt van Schiphol woont, maar net zoals bij mijn vakantie scheelt het wel een bak geld en op deze manier kun je het zo comfortabel mogelijk maken, zonder dat je op de vertrekdag nog op en neer naar Antwerpen moet. Ik vind het de moeite waard in elk geval. Wij besparen er 800 euro mee.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1333
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ONYX666 »

weet iemand hoe het met de security check/douane op schiphol gaat als je BRU-AMS-LAS vliegt ?
Kom je dan in dezelfde rijen als die nu tot 5 uur vertraging hebben ? of kom je in andere checks (alleen voor connecting flights)

Ik overweeg om te proberen mijn ZWE-AMS-LAS om te laten boeken naar BRU-AMS-LAS (als dat uberhaupt gaat lukken)
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1273
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door IngridUSA »

ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1333
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ONYX666 »

ja daar had ik de vraag (ook iets anders) gesteld. Maar ik denk dat hier meer mensen zijn die deze route gevlogen hebben.
psvwally had geantwoord dat het daar ook druk bij security kan zijn maar ik wil graag weten of je ook in de huidige extra lange rijen komt
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1867
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door asv60 »

@Wouterkaas Ik weet dat die mogelijkheid er is, maar is toch wat te omslachtig en levert niet genoeg voordeel voor mij. Iceland air vanaf AMS is ongeveer 100 euro pp duurder dan KLM vanaf Antwerpen ZWE.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
AlexFL
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 mar 2010, 22:28

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door AlexFL »

asv60 schreef:
24 mei 2022, 10:54
Weet iemand waarom Miami zoveel goedkoper is?
Dat is al 20 jaar zo, ik denk door Mickey.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5875
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

ONYX666 schreef:
24 mei 2022, 13:39
ja daar had ik de vraag (ook iets anders) gesteld. Maar ik denk dat hier meer mensen zijn die deze route gevlogen hebben.
psvwally had geantwoord dat het daar ook druk bij security kan zijn maar ik wil graag weten of je ook in de huidige extra lange rijen komt
Nee. Je gaat in Brussel door security. Je komt vervolgens op Schiphol aan in het Schengengebied, op een B, C of D (bovenste deel) gate. Vervolgens volg je de bordjes naar de gate van vertrek. Ter hoogte van de D pier kom je dan door de zogenaamde "Schengen muur", de grenscontrole dus waar je dus de EU verlaat. Daar kan ook een rij staan, maar dat is dus alleen voor de paspoortcontrole. Heb je privium? Dan kun je aan de uiterst rechtse kant passeren voor het privium poortje.

Door de schengen muur heen loop je gewoon naar je nieuwe gate toe.
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Wouterkaas »

asv60 schreef:
24 mei 2022, 14:47
@Wouterkaas Ik weet dat die mogelijkheid er is, maar is toch wat te omslachtig en levert niet genoeg voordeel voor mij. Iceland air vanaf AMS is ongeveer 100 euro pp duurder dan KLM vanaf Antwerpen ZWE.
Voor 100 euro zou ik het ook laten :lol:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5875
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door roelb »

inqubus schreef:
24 mei 2022, 08:37
Maar nu komt het: in mijn confirmatie mails staat alles nu op paid terwijl de reservatie van mijn kredietkaart weg is en zij hebben geen nieuwe betaling gevraagd. Ik ga nog afwachten tot eind deze week maar wat dan daarna? Zo laten of toch melden om te vragen om te betalen? Ik wil niet in Brussel staan met 7 anderen en daar stranden mocht dit plotseling naar boven komen :)
De reservering is geticket, je creditcard gegevens zijn netjes bekend bij de airline. Jou valt niets te verwijten en er is ook geen risico, zolang er voor alle reizigers een ticketnummer aan die reservering hangt. Ik zou het lekker zo laten en rustig afwachten. Of het wordt vanzelf alsnog gecharged, of je hebt een goede deal.
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door lsl »

MaaikeVM schreef:
24 mei 2022, 12:20
Binnen twee weken vertrekken wij van Brussel naar Denver met een tussenstop in JFK. Door wijzigingen in het vluchtschema hebben wij een layover van 7 uur. Iemand van jullie ervaring met deze iets langere layover zoals bijvoorbeeld goede eetgelegenheden? :-)
Heb je al contact genomen met de airline? Een overstaptijd van 7 uur, na een wijziging van hun kant uit, moet je niet aanvaarden. Ik ken je maatschappij niet maar je kan waarschijnlijk via een andere route (bvb Brussel-Frankfurt-Denver of Brussel-Londen-Denver) op een veel snellere manier op je bestemming geraken. Zoek de mogelijkheden even op via bvb Skyscanner en Google Flights (de prijzen zijn in deze niet belangrijk) en bel de maatschappij, leg je probleem voor en stel de route voor die je graag wil. De kans is groot dat deze wordt aanvaard, zonder meerkost.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Limburg

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ronenivonne »

Iemand een idee hoe lang het covid testen voor vertrek nog aanhoudt?
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer