Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Jochem3121
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Jochem3121 »

Jochem3121 schreef:
14 apr 2022, 15:41
Klopt, excuses!
Tot nu toe echter nog niet echt gevonden waar ik naar op zoek was.

Er is bijvoorbeeld een 'goede' prijs (wat is nog goed tegenwoordig :D ) als we vanuit het vliegveld doorgaan naar Kent en daar de auto huren.
Kan iemand dit aanraden of afraden, qua veiligheid? Wij zijn nog niet bekend met dit gebied, vandaar! :)

Misschien andere goede plekken in Seattle die vanaf Tacoma fijn te bereiken zijn? Wij vinden het niet erg om nog even door te moeten reizen, als het maar niet onbewust richting een ongure plek is. Het scheelt toch vaak honderen euro's op de huur van een auto.
dejong89 schreef:
14 apr 2022, 16:33
Nou ja, het scheelt '' vaak '' honderden euro's is een beetje overdreven
Wij kunnen bijvoorbeeld Downtown Denver onze auto ophalen en dit is 70 euro goedkoper dan op het vliegveld. Dat is fors
Maar ja, een taxi naar het centrum kost ook weer tientallen euro's dus dan is je voordeel dusdanig minimaal dat het te verwaarlozen is.

Ik ben enkele keren in Seattle geweest en ik heb mij geen seconde onveilig gevoeld.
In welke periode zoek je een auto?
Dank voor je reactie, sowieso goed om te horen dat je daar geen nare ervaringen mee hebt.
In dit geval kom ik wel echt prijsverschillen tegen die oplopen tot honderden euro's, maar ik begrijp wat je zegt!

Het gaat om de periode 19 juli t/m 11 augustus :-)
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Ik heb even snel gekeken

Bij Hertz betaal je 1400 usd voor een midsize SUV en dan haal je hem op op het vliegveld. ( gebruik hiervoor de 51k code)
De prijs is gelijk wanneer je hem in de stad ophaalt ( ik heb 2 stadslocaties geprobeerd)

Maar, voor 1195 USD huur je een Mazda 3 of vergelijkbaar. Ben je daarnaast lid van Hertz Gold, dan heb je de keuze uit de gold aisle. De kans is aanwezig dat daar ook een suv tussen staat maar het is geen 100% garantie.
Hoe dat allemaal werkt lees je in het Hertz topic.

Voor een Mazda CX5 betaal je bij Avis.dk 1300 euro met de hier eerder genoemde code.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jochem3121 »

Wat tof dat je mee wilde kijken, bedankt daarvoor!
Is een klein beetje wat wij ook tegenkomen (al schommelt het wel).
Ik weet niet of we het aandurven met codes etc., maar daar moeten we een knoop over doorhakken.

Het wordt ons dus niet (door jou of een ander) per se aangeraden om (ik zeg maar wat) een bus of trein vanaf de airport te pakken naar een rustig plaatsje buiten Seattle om daar een auto te halen?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Als er geen prijsverschil is zou ik niet weten waarom je dat zou doen
De keuze op een vliegveld is vaak (dan wel niet altijd) groter dan een stads locatie. Stel dat je niet te vrede bent over je auto dan kun je altijd nog wel wisselen

Die codes kun je ook gewoon gebruiken. Die van Hertz is '' generic '' en die van Avis voor British Airways Blue leden maar daar kun je gratis lid van worden. Geen zorgen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@dejong89 ; Jouw verkregen enthousiasme en opgebouwde kennis is waardevol.
Te goed om er mee aan een dood paard te trekken
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
sandpatt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door sandpatt »

Kan je na een boeking bij hertz.nl met het 'betaal-later tarief' nog gratis annuleren nadien?
Ik vind dit precies nergens terug in de voorwaarden.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Ja en sterker nog, een no-show is ook toegestaan, vervalt je boeking zonder kosten. Staat in de bevestigingsmail.
sandpatt
Amerikafan

Bericht door sandpatt »

Bedankt Harryh! Ga daar alvast een wagen vastleggen dan. Na enkele weken opvolgen zie ik nu een 'gunstig' tarief.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Heuveldaan
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Heuveldaan »

Beste mensen,

Heb het 'autohuur' forum zeer goed doorgelezen, maar kan het antwoord op mijn volgende vraag niet vinden:
Wanneer je bij Hertz huurt en de PC192021 gebruikt: moet je hiervoor een status hebben? Of kan deze code altijd gebruikt worden. Heb zelf nog noiit een auto gehuurd bij Hertz. Eigenlijk dezelfde vraag voor de 510000code.

Wat zijn de voorwaarden om deze codes te mogen/kunnen gebruiken?

Alvast dank,
Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door Grouchy »

Geen status nodig, alleen lid zijn is genoeg. Zie bijvoorbeeld de omschrijving voor PC 192021 is: Free Day For Hertz Gold Plus Rewards member, enjoy your First Day Free of 5 or more days at participating airport or off airport locations in the U.S., Canada.
tous14
Amerika-ontdekker

Bericht door tous14 »

Gisteravond op SFO onze rental opgehaald.
We hadden via Avis.be een hele mooi deal voor een Chevrolet Tahoe gevonden voor 1260 euro voor 24 dagen. 😀
Bij afhalen bleek deze auto echter niet voorhanden. Door corona en de vele auto-inbraken in SFO was een gedeelte van de vloot uitgevallen.
De medewerker bood ons vervolgens een Ford Edge aan, maar die is een stuk kleiner en niet heel veel anders dan de Ford Kuga die ik thuis rij. Verder kon hij ons niets bieden..
Hiermee ging ik dus niet akkoord. Nadat ik de medewerker had verteld dat het rijden in een grote SUV onderdeel uitmaakt van de "Amerika-beleving" en ik toch echt een grote SUV wilde zei hij dat hij wel even naar zijn manager ging bellen.
Bleek er toch nog wel een alternatief te zijn. De medewerker lachtte breed en zei dat we naar P16 konden lopen en dat daar een auto stond die nog beter was dan we geboekt hadden en waarin ik echt de American Dream in zou beleven.
En hij had niks teveel gezegd. In P19 stond een nieuwe Chevrolet Suburban Premier op ons te wachten.
We zijn onwijs blij met deze oplossing en erg tevreden over Avis
Robisjo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 37

Bericht door Robisjo »

Na alle berichten over Avis zitten wij nu ook te kijken voor autohuur aldaar ipv National.
Bij National had ik altijd SLI en CDW erbij vwb de verzekeringen.
Deze zie ik niet terug bij Avis omdat die denk ik hun eigen benamingen hebben.
Wat ik wel zie is "The prices below include some extras and protections that are included with your rental. ( Cover The Car (LDW) , Cover My Liability (ALI) )" is dit hetzelfde als wat National SLI en CDW noemt?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

tous14 schreef:
15 apr 2022, 14:43
Gisteravond op SFO onze rental opgehaald.
De medewerker lachtte breed en zei dat we naar P16 konden lopen en dat daar een auto stond die nog beter was dan we geboekt hadden en waarin ik echt de American Dream in zou beleven.
En hij had niks teveel gezegd. In P19 stond een nieuwe Chevrolet Suburban Premier op ons te wachten.
De verwarring is duidelijk, stond hij nou in P16 of P19? :lol: :lol: :lol:
tous14
Amerika-ontdekker

Bericht door tous14 »

Harry schreef:
15 apr 2022, 17:28
Hahhaha. P16. Zal de jetlag zijn 😅
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Maar iemand die de AVIS.DK codes gebruikt heeft en in de US zit momenteel en weet of het allemaal zonder problemen verlopen is?
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
PENPE
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 54
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Robisjo schreef:
15 apr 2022, 15:39
Na alle berichten over Avis zitten wij nu ook te kijken voor autohuur aldaar ipv National.
Bij National had ik altijd SLI en CDW erbij vwb de verzekeringen.
Deze zie ik niet terug bij Avis omdat die denk ik hun eigen benamingen hebben.
Wat ik wel zie is "The prices below include some extras and protections that are included with your rental. ( Cover The Car (LDW) , Cover My Liability (ALI) )" is dit hetzelfde als wat National SLI en CDW noemt?
In mijn boeking bij Avis.dk zit de LDW ( het bij National CDW ) alsmede Third Party Liability ( heet bij National SLI )

Afbeelding
PieterSilke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door PieterSilke »

Jozs schreef:
12 apr 2022, 21:48
PieterSilke schreef:
02 apr 2022, 22:17
Wij vertrekken volgende zaterdag en zonet geboekt via de .is.
@PieterSilke Alles goed verlopen bij Avis met het lage tarief?

Hier ben ik dan, tadaaa 😅 nee sorry drukke reis zoals iedereen wel weet. Ondertussen al tot in monument valley geraakt met, jawel de Avis wagen via avis.is voor 400 euros voor drie weken. Alles perfect verlopen bij ophalen. Echter stond de wagen wel niet klaar, moest nog gewassen worden. Na goe half uur kwam de wagen ten voorschijn, nog nat van de carwash. We rijden nu rond in een Jeep Compass. Tevreden met de wagen, echter wel enorm hoog verbruik naar mijn ervaring. Maar klagen mogen we niet met deze top prijs in deze tijden!
PieterSilke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door PieterSilke »

We gebruikten trouwens de BA code, dit zonder problemen is niets naar gevraagd, al was dat indien wel nog geen probleem geweest. Daar we toch simpel lid werden … hopelijk heeft iedereen dezelfde vlotte ervaring zoals wij.
Meisje22
Amerika-ontdekker

Bericht door Meisje22 »

Goed om te horen en fijn dat je reageert! Fijne vakantie gewenst 👍
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Goed om te lezen dat de ervaringen bij Avis positief zijn! :thumbup:

Wat het 'niet klaar staan van de huurauto' betreft, die ervaring had ik zelf ook afgelopen oktober in Vancouver. Ook daar heb ik ruim een half uur moeten wachten op de auto nadat ik al binnen bij de balie was geweest voordat ze de auto schoon kwamen voorrijden.

Zit er zelf aan te denken om de Hertz boeking als backup te houden. De verhuurbedrijven zitten naast elkaar op SFO dus ik zou best eerst even bij Hertz kunnen kijken bij de President's Circle. Wie weet staat er wel een Mustang Cabrio. 8) Zit me dan alleen af te vragen hoe het annuleren van de boeking van Avis dan gaat (betaling ter plekke). Het is volgens mij 48 u van te voren maar wat als je < 48 u van te voren annuleert, tot zelfs het allerlaatste moment? Kan dat even niet terugvinden in mijn voorwaarden. Betaal je dan bijv. een fee?? Ik bedoel, je zult maar niet naar Amerika mogen vliegen door een positieve test en dan moet je ook annuleren.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer