Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Isherea schreef:
10 apr 2022, 20:49
Je hebt Pay later, dus worden zeker nog wel in rekening gebracht, net zoals bij de overige verhuurmaatschappijen. Zoals ik het zie staat er nergens dat ze inclusief zijn, zoals bij National en Hertz. Zou het toch even navragen anders heb je wel een goede prijs.
Wat me opvalt is dat je overzicht/screenshot er niet echt als Avis.denk uitziet, of ligt dat aan mij?
In mijn optiek is de prijs die getoond wordt, ook de prijs die straks betaald wordt. Er zijn ook forumleden die vooraf betaald hebben. Die zouden e.e.a. kunnen controleren wat er op hun .com-website print vermeld staat.

Ik heb te maken met drop off kosten en daar staat wel een bedrag aan tax bij vermeld. Maar die is puur voor de drop-off.

Ter vergelijking: vorig jaar september bij Avis.be een auto gehuurd in Canada (Vancouver). De Euro-prijs op de bevestiging van Avis.be was nagenoeg ook de Euro-prijs die achteraf afgerekend werd op mijn creditcard, zij het dat er EUR 14,41 verschil in zat. Te laag bedrag voor taxes op een totale huurprijs van toen EUR 1049,40 denk ik. Waar het verschil dan vandaan kwam, weet ik niet. Bedrag is in Euro's afgerekend en niet in CAD. Misschien is er achter de schermen een verrekening van Avis Canada naar Avis België waardoor er een koersverschil is ontstaan.

Wat is er mis met het screenshot? Is gewoon van Avis.com hoor. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

PENPE schreef:
10 apr 2022, 21:45
"..Geen wizard nummer, dus ook geen PC?.." Hoe bedoel je ??
Ik denk dat bedoeld wordt dat er bij Wizard nummer N/A ingevuld staat. Oftewel, er is geen koppeling met je Avis account zo lijkt het.

Ik heb dat er wel in staan. Mijn Europese Wizard nummer staat vermeld op de .com-site als ik daar mijn boeking opzoek.

Roland
Bijlagen
Wizard.JPG
Wizard.JPG (18.06 KiB) 1264 keer bekeken

PENPE
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 54
Contacteer:

Bericht door PENPE »

klopt , ik heb (nog) geen account aangemaakt
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Zo te zien heb ik het systeem van Avis in de war geschopt, van de 5 boekingen waren twee afgeboekt en uiteindelijk ook weer bijgeschreven na annulering.

Had verder nog 3 stuks als reservering staan, waarvan 2 geannuleerd en 1 aangehouden reservering is vandaag ook verdwenen zonder af te zijn geboekt....
Mijn reservering is nog wel gewoon actief, maar durf nu ook niet te bellen om dit aan te kaarten omdat ik bang ben dat ze mijn hele reservering misschien zullen annuleren.
Vrijdag nog wel contant gehad met de Deense helpdesk en mijn reservering stond gewoon goed in het systeem.
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

Spannend allemaal hoor, een autootje huren voor een prikkie in de USA :). Leuk om te zien dat er toch veel verschillende strategieen worden toegepast om tot de beste prijs en gewenste auto te komen.

Zeker de strategie tot een aisle pick en een backup booking bij een andere maatschappij lijkt mij best spannend.

Dan ben je al een hele dag onderweg, pis je ook nog eens naast de pot met je National Executive of Hertz Five star/ president cirlcle status omdat er geen fatsoenlijke SUV’s staan.

Met een beetje pech moet je weer terug in de rij van de maatschappij waar je backup boeking staat. Moet er niet aan denken dat ik met 2 jengelende kids na een slopende dag nog zorgen moet maken over het ophalen van een geschikte auto.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@paul-s83 Dat is dan weer het voordeel van alleen reizen, geen jengelende kids bij me. :wink:

Zit er overigens over na te denken om eerst bij Hertz te kijken op SFO. Staat daar een geschikte auto in de President's Circle dan kies ik die. Is het niks kan ik altijd nog naar Avis. De verhuurbedrijven zitten bij elkaar. Moet dan nog wel even uitzoeken hoe het zit met annuleren bij Avis op het laatste moment. Wat voor consequenties dat heeft.

Roland

Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Voor mijn post-paid Avis, bij Avis.be geboekt, heb ik het geprobeerd om uit te zoeken.
Hierbij kwam ik er niet helemaal uit of het nou gratis is of maximaal €65.
Ik heb het niet bij Avis gevraagd.

Heb bij Hertz een full-size sedan gereserveerd, 10 dagen Boston - Chicago voor $409, no drop-off, PC.
En de Avis boeking is een minivan voor €930.
Hertz in september vorig jaar al gedaan, toen ik dacht met vrouw en dochter te gaan. Later gaven mijn schoonouders aan ook mee te willen, en dan wordt 4 volwassenen en een kind van 9 in een sedan net wat krap met bagage misschien.
En Boston had al nooit de meest uitgebreide PC keuze voor de pandemie, dus ik laat het er van af hangen of flyertalk berichten over PC over het algemeen weer wat positiever zijn voordat we vertrekken of ik de Avis aanhoudt of eerder al annuleer, maar anders maakt die €65 ook niet zoveel verschil op het totaal.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ik heb gisteren bij Avis.dk dus een auto gehuurd en gelijk betaald. Nav de discussie hier ben ik even verder gaan zoeken en vind dit in mij mail.

Gedekt bij diefstal en schade
U bent gedekt voor onopzettelijke schade, maar als reparatie nodig is, moet een eigen risico worden betaald. Bij het ophalen van uw voertuig kunt u tegen een kleine vergoeding bij het personeel uw eigen risico verlagen. Deze auto heeft een eigen risico van DKK Deze auto heeft een eigen risico van 0,0 ..

WAT ZIT ERBIJ
Luchthaven / stad toeslag
Zonder registratie
Lokale belasting
Aansprakelijkheid van derden
Gedekt bij diefstal en schade
Onbeperkte kilometers

Moet ik mij hierom zorgen maken?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Nee, er staat eigen risico is 0, zoals altijd in de VS er geen eigen risico is.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Fijn, dan hoef ik mij daar geen zorgen om te maken. :thumbup:
Piepelot
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Piepelot »

Ik heb dit topic over de Avis.dk en Avis.is kortingen doorploegd. Gisteren heb ik uiteindelijk de sprong gewaagd en heb een boeking gedaan via de DK website met de code N744100.
Ophalen ATL op 08/08 om 17.00 uur - terug bij Orlando Hilton Disney op 21/08 om 17.00 uur. Was iets van 1123 euro kwijt voor een Ford Expedition. Een mooie prijs eigenlijk.

Het enige wat mij nu stoort is dat ik toch nog langs een counter moet voor het papierwerk, omdat ik een US-newbee ben en dus nog nooit bij Avis heb geboekt.

Tweede minpunt vond ik toch wel dat ik niet op Disney property kon eindigen (om over te stappen in hun free shuttle systeem). Ik heb namelijk geen zin om met kroost en pak en zak langs de weg te staan wachten op een Lyft of Uber om op Disney Property te gaan.
Ik heb dus eerder de voorkeur voor National of Alamo, maar die prijzen reiken toch gemakkelijk aan 1350 USD voor een Standard SUV (Ford Edge).
Ik betaal dus meer voor een kleinere auto. (Alamo via Happy Tours USA)
Via Alamo kan ik een express delivery doen, maar geen skip the counter omdat het via een third party is. Wil ik via Alamo boeken, dan worden de prijzen gewoon verdubbeld...

Enige tips om rechtstreeks via Alamo te boeken maar dan met een price match trukje, of andere inside info over corporate codes of coupons?
Een speciale landextensie van Alamo die wat voordelen oplevert?...

Ik heb een Mastercard Gold, maar geen speciale voordelen hieraan toegekend, helaas.
Ik ben ook Flying Blue lid.

Iemand zin om hier zijn magic over te laten werken? Eeuwige dankbaarheid is u gegund :-)
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Resetovic schreef:
10 apr 2022, 23:34
Zo te zien heb ik het systeem van Avis in de war geschopt, van de 5 boekingen waren twee afgeboekt en uiteindelijk ook weer bijgeschreven na annulering.

Had verder nog 3 stuks als reservering staan, waarvan 2 geannuleerd en 1 aangehouden reservering is vandaag ook verdwenen zonder af te zijn geboekt....
Mijn reservering is nog wel gewoon actief, maar durf nu ook niet te bellen om dit aan te kaarten omdat ik bang ben dat ze mijn hele reservering misschien zullen annuleren.
Vrijdag nog wel contant gehad met de Deense helpdesk en mijn reservering stond gewoon goed in het systeem.

Even terugkomend op mijn eigen bericht, ik heb net uit eerlijkheid gebeld met Avis.dk en letterlijk aangegeven wat hier boven staat in het kort, maar degene heeft het nagelopen en zegt is gewoon betaald terwijl ik zeg van niet 😂
Ze konden niks raars vinden, dus vindt het wel prima zo en ik zie het dan wel, misschien dat het als nog af wordt geboekt.
rocco92
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door rocco92 »

Ik heb met de goedkope prijzen 2 weekenden terug op Avis.DK gereserveerd met de (KLM) Flying Blue code F982700 code. Nu twijfel ik toch even of dit de juiste code is voor mijn Flying Blue Explorer (in de KLM app). Als ik Google zie ik namelijk aparte codes tussen Flying Blue, Air France en KLM (waarbij KLM begint met de Z). Nu staat deze code onder Flying Blue, maar ik kan niet vinden wat het verschil is tussen KLM Flying Blue en gewone Flying Blue?

Daarnaast had ik ook nog een vraag over de tweede bestuurder:

Ik heb een geregistereerd partnerschap met mijn vrouw maar dit is in de VS niet erkend. Moet ze dan apart nog ingeschreven worden aan de balie en is ze dan wel/niet inbegrepen onder de 2e gratis bestuurder? We halen de auto op op SFO.
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Die code is geen probleem hoor, Flying blue is Flying blue.
Voor Avis is je partner altijd automatisch extra bestuurder, als je maar op hetzelfde adres woont (en elkaar lief vindt) getrouwd, geregistreerd partnerschap of gewoon samenwonend is allemaal goed.
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Voor onze reis in de zomer hebben wij bij onze autohuur opgegeven dat wij in San Francisco de auto ophalen om 14:00 en inleveren in Los Angeles om 14:00. Nu zijn er alleen twee wijzigingen doorgevoerd. Onze aankomst tijd is veranderd van 13:30 naar 11:45 en vertrektijd van 16:55 naar 19:20.

Hoe gaan jullie om in dit soort situaties? Vooral voor de terugvlucht vind ik 14:00 inleveren van mijn auto op het vliegveld erg vroeg voor een vlucht van 19:20. Is er een mogelijkheid om dit te verlengen? En zouden we bij aankomst direct door kunnen naar Avis. Of is +/- 1,5 uur voor ophaaltijd nog te vroeg om je auto te mogen ophalen?
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Meer tijd voor je vakantie, op zich goed nieuws!

Heb je bij met Hertz geboekt met de Amex platinum code, dan heb je 4 uur extra, zo overboek ik het gat meestal deels.

Zo niet, dan is het een keuze of je een paar uur of dag extra wilt betalen, of iets anders kan doen.

Het kan best wel 2 uur duren voordat je na de landing bij de huurauto bent, en dan is het vaak niet erg als je wel iets eerder de auto op komt halen.
Dan wel op de tijd op het huurcontract letten, want die wordt dan voor inleveren ook vervroegd. Dus soms beter om je reservering iets te laat in te laten gaan, dan te vroeg. Want bij te laat komen ophalen, is het niet altijd zo dat de inlevertijd mee naar achteren aangepast wordt. Misschien wel als je het expliciet vraagt.

Bij inleveren op LAX, waar verblijf je? Met wie vlieg je?
Hoe laat kan je je bagage al inchecken.
Misschien kan je in de ochtend je bagage al op het vliegveld droppen, of direct inchecken, of in storage, of als je hotel bij de airport is in storage in je hotel laten. En dan de auto in de ochtend inleveren en met een taxi of zo nog lekker op pad?
Of auto inleveren, en later met taxi vanaf hotel…
Of keuze maken om de auto langer te houden en daarvoor te betalen.
Je kan een nieuwe reservering maken, maar heb je dan een goed tarief?
Je kan te laat inleveren en dan kijken wat de schade is.

Je kan ook een reservering voor 1 dag maken, en je auto inleveren en de nieuwe gelijk weer ophalen, of soms zelfs aangeven dat je bij inleveren gelijk weer naar buiten wil rijden met dezelfde auto.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
habbekuk
Amerikakenner

Bericht door habbekuk »

Harry schreef:
11 apr 2022, 15:48
Voor Avis is je partner altijd automatisch extra bestuurder, als je maar op hetzelfde adres woont (en elkaar lief vindt) getrouwd, geregistreerd partnerschap of gewoon samenwonend is allemaal goed.
Dit staat op de Deense website:
Ja, natuurlijk. We begrijpen dat u het plezier met anderen wilt delen, dus we maken het makkelijk voor u om een extra bestuurder toe te voegen. Uw extra bestuurder zal gewoon dezelfde huurregels volgen als u. Het enige wat u anders moet doen is betalen om hem toe te voegen, zodat hij onder uw huurovereenkomst valt. Vergeet niet dat we alle rijbewijzen moeten zien wanneer u uw huurauto ophaalt. Het bedrag dat u zult betalen, staat in uw online offerte. In sommige landen hoeven bestuurders met een gemeenschappelijke achternaam niet meer te betalen. Het bedrag verschilt per land en zal duidelijk zijn wanneer u uw huurauto online reserveert.

Ligt het dan soms wel anders?
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

https://www.avis.com/en/help/usa-faqs/additional-driver

SPOUSE OR PARTNER
A spouse or life partner can drive a rental car without an additional fee as long as they have a valid driver’s license and are 25 or older.
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Ben ook blij met deze tijden, en voor de heenweg maak ik mij nog niet heel druk. Hoogstens een uurtje wachten op de auto.

Wij hebben geboekt in de goede tijd van Avis.is, dus betalen +/- 450,- voor 21 dagen. Voor ons is de beste optie om gewoon een dag bij te boeken. Kan ik gewoon later komen aanraden en krijg ik dan gewoon de kosten voor een extra dag...Of krijg je bij later inleveren zonder te melden een boete die aardig hoog is?

Ik zit er alleen nog wel over na te denken om bij Hertz een back-up boeking aan te maken omdat daar meermaals op wordt gewezen hier. Alleen kom ik er niet uit hoe dit precies een voordeel is, aangezien ik de Avis-boeking twee dagen van de voren moet annuleren. Dan zou ik voor aankomst in SF al een keuze moeten maken...
Pepito schreef:
11 apr 2022, 16:29
Bij inleveren op LAX, waar verblijf je? Met wie vlieg je?
Wij verblijven in Hollywood en vliegen met KLM. De voorkeur gaat er naar uit om niet eerst langs het vliegveld te rijden. Het liefst regelen wij het voorafgaand (extra dag bijboeken of gewoon later komen opdagen met de auto). Kan ik gewoon later komen aanraden en krijg ik dan gewoon de kosten voor een extra dag...Of krijg je bij later inleveren zonder te melden een boete die aardig hoog is?
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

habbekuk schreef:
11 apr 2022, 16:33
Harry schreef:
11 apr 2022, 15:48
Ligt het dan soms wel anders?
Ja, het ligt anders, je hebt te maken met de Amerikaanse regels en niet de Deense, zie de Quote van petersz84.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer