Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Souraia »

Ja ik heb het via vertalen even opgezocht. Dit is een geweldige prijs, die ik post corona ook vaak betaalde. 1649 euro voor 27 dagen in het hoogseizoen. Ik ben er blij mee.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Het gekke van die avis van N744100 code is wel dat ik nergens meer kan vinden dat die actief is. Bovendien staat op een site van ba dat hij te gebruiken is voor mensen uit b v Australië en Polynesië. Er staat dan dat Europeanen niets hoeven in te voeren omdat de korting automatisch wordt toegevoegd. Soms lees je in een google verwijzing wel het nummer maar is tie dan uit het artikel verdwenen. Of kijk ik niet goed en hebben jullie iets anders gevonden.
PENPE
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 54
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Mijn ervaring met dit soort codes is dat je bij het boeken met een mogelijk vervallen code hier meteen een (error) melding krijgt.
Ben wel benieuwd op welke BA-site jij gelezen hebt dat de N744100 alleen geldt voor inwoners van bepaalde landen...
VincentK
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door VincentK »

Ik heb er in ieder geval direct gebruik van gemaakt, geboekt via Avis.dk. Aangemeld bij BA Executive Club zodat ik in ieder geval een Blue status heb. Omgerekend ongeveer E1540,- voor een rental van 21 dagen eind aug/begin sep (groep W, midsize SUV, betalen bij afhalen). Ook met een al bestaand Avis(.nl) Preferred account.

Hele mooie prijs wat mij betreft. Mijn National (Emerald Executive) boeking voor een Full-size (Executive Area) komt zelfs iets hoger uit (E1610,-).

Bedankt :thumbup:
Gast

Bericht door Gast »

Trom schreef:
10 apr 2022, 16:38
Het gekke van die avis van N744100 code is wel dat ik nergens meer kan vinden dat die actief is.
Zie hier: https://eixnbeweb02.rent-at-avis.com/av ... spreferred

en hier: https://www.avisworld.com/avisonline/pl ... sh_airways
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

VincentK schreef:
10 apr 2022, 16:55
Ik heb er in ieder geval direct gebruik van gemaakt, geboekt via Avis.dk. Aangemeld bij BA Executive Club zodat ik in ieder geval een Blue status heb. Omgerekend ongeveer E1540,- voor een rental van 21 dagen eind aug/begin sep (groep W, midsize SUV, betalen bij afhalen). Ook met een al bestaand Avis(.nl) Preferred account.

Hele mooie prijs wat mij betreft. Mijn National (Emerald Executive) boeking voor een Full-size (Executive Area) komt zelfs iets hoger uit (E1610,-).

Wat een bedragen tegenwoordig he..... Voor dat geld vlieg je met 3 naar de US. Maar het is wat het is :lol:
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@jarjarbinks
In dat eerste document zie ik juist dat de code alleen voor bv Australie geldt.
Het tweede document vind ik overtuigend. Er staat weliswaar dat N744100 een korting van 10% geeft maar in m.n. de klasse f met o.a. mazda cx leek nog wel iets meer aan de hand in dat betreffende weekend. Maar dan wel bekeken met de bril van nu. Drie jaar geleden was het 'slechts' een mooie prijs geweest.
Thx jarjarbinks!
Gast

Bericht door Gast »

VincentK schreef:
10 apr 2022, 16:55

Welke data reis je en welke ophaal/inlever locatie?

Bij National heb je (bij mijn weten) een midsize sedan boeking nodig voor toegang tot de aisles en geen full size (suv?).
VincentK
Amerika-ontdekker

Bericht door VincentK »

Ja, klopt inderdaad. De site laat dezelfde rate zien voor mid-size en full-size (sedan overigens) met beide "Executive Area" erbij. Ik zat met full-size (sedan) in m'n hoofd als boeking zodat we die minimaal hebben (ipv een mid-size) mocht de aisle onverhoopt leeg of slecht zijn. Maar geen idee of dat ook zo werkt.

We hopen op een mooi gevulde aisle op LAS met een aantal SUVs, en dan dus eventueel de Avis boeking als backup (die notabene nog iets goedkoper is ook).

19/8 ophalen op Las Vegas aiport en 9/9 ook weer inleveren op LAS.
Gast

Bericht door Gast »

Trom schreef:
10 apr 2022, 19:16
@jarjarbinks
In dat eerste document zie ik juist dat de code alleen voor bv Australie geldt.
Kijk vooral naar de tweede verwijzing. Zo heb ik deze code gevonden. Staat geen restrictie bij dan alleen BA en Blue hebben.
Die is gratis en zo aangemaakt dus geen enkel probleem lijkt me.

Was op ziek gegaan na de tip over avis.is en andere codes. Toen ben ik een een aantal gaan testen en voor mij kwam avis.dk en de BA blue code er voordelig uit. Voor anderen kan dat anders zijn maar lees al dat dit voor meerdere mensen goed werkt. Nog steeds niet heel goedkoop maar beter dan veel tarieven die ik gezien heb. Alleen Hertz komt zeker nog in de buurt. Die heb ik weer voor een trip in september daar was Avis weer veel duurder.
Gast

Bericht door Gast »

VincentK schreef:
10 apr 2022, 19:36
Bij hertz met CDP 51000 kom ik op $1050 voor een midsize sedan, groep c, die je kunt gebruiken om met status (five star of president’s circle) een auto te kiezen uit de rijen, scheelt toch weer ruim 650 euro :thumbup:
Kijk voor meer info ook even in het Hertz topic.
Bijlagen
F932A0D7-6373-4B54-92FF-EFB8A00D2FB8.jpeg
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Mijn tarief in juni voor 23 dagen mazda cx halen lax en brengen las was 404 prepaid :shock:
Gast

Bericht door Gast »

De Avis special prijs zeker @Trom ? Helaas niet meer te boeken.
PENPE
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Ik was vd week nog net op tijd bij avis.dk met mn Avis-boeking met BA-code en "Pay at Collect" voor eind Mei :

Afbeelding

Wilde de volgende ochtend nog ff boeking doen voor September , maar helaas toen weer hoge bedragen :sadcry:
Laatst gewijzigd door PENPE op 10 apr 2022, 20:20, 2 keer totaal gewijzigd.
VincentK
Amerika-ontdekker

Bericht door VincentK »

Isherea schreef:
10 apr 2022, 19:53
VincentK schreef:
10 apr 2022, 19:36
Bij hertz met CDP 51000 kom ik op $1050 voor een midsize sedan, groep c, die je kunt gebruiken om met status (five star of president’s circle) een auto te kiezen uit de rijen, scheelt toch weer ruim 650 euro :thumbup:
Kijk voor meer info ook even in het Hertz topic.
Kijk, dat is nog eens een tip. Ik kan als het goed is met mijn FB Plat. AMEX de Five Star status bij Hertz krijgen. Ga ik ga gelijk naar kijken. Bedankt!
Gast

Bericht door Gast »

PENPE schreef:
10 apr 2022, 20:13
Ik was vd week nog net op tijd bij avis.dk met mn Avis-boeking met BA-code en "Pay at Collect" voor eind Mei :
Je boeking is zonder fees en taxes? Lijkt me dat die nog gerekend moeten worden toch?
PENPE
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Worden niet berekend in mijn geval, dus....

Als anderen die ook geboekt hebben wel taxes berekend kregen , gaan we dit ongetwijfeld in dit topic lezen :roll:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door PENPE op 10 apr 2022, 20:59, 3 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

Je hebt Pay later, dus worden zeker nog wel in rekening gebracht, net zoals bij de overige verhuurmaatschappijen. Zoals ik het zie staat er nergens dat ze inclusief zijn, zoals bij National en Hertz. Zou het toch even navragen :thumbup: anders heb je wel een goede prijs.
Wat me opvalt is dat je overzicht/screenshot er niet echt als Avis.denk uitziet, of ligt dat aan mij?

Geen wizard nummer, dus ook geen PC?
PENPE
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door PENPE »

In de bevestiging die ik kreeg na boeking bij avis.dk stond het duidelijk aangegeven zoals National/Alamo het ook altijd doet :

WHAT IS INCLUDED
Airport/city surcharge
Vehicle Registration Fee
Local Tax
Third Party Liability
Covered for loss or damage
Unlimited Mileage

Overigens heb ik het idee dat het in rekening brengen van Airport/city surcharge , Vehicle Registration Fee en Local Tax afhankelijk is van de staat waar je de auto huurt. Heb de boekingen bij National (daar huur ik normaliter) van de afgelopen trips nog even bekeken : Op MIA , MCO , JAX (Florida) en IAH (Houston,Texas) wordt dit niet in rekening gebracht, echter op IAD (Washington-Dulles) dan weer wel :roll:

Goed gezien dat mn screenshots er anders uitzien , deze heb ik gemaakt nadat ik met mn reserveringsnummer had ingelogd bij avis.com :mrgreen:

"..Geen wizard nummer, dus ook geen PC?.." Hoe bedoel je ??
hdehaan79
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door hdehaan79 »

Heb het vermoeden dat het ook aan het type auto ligt. Ingelogd op avis.com en daar voor LAX gekeken: bij een pick-up wel tax en airport fee, bij een suv helemaal niets…
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer