Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Seyst
Amerikafan

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Seyst »

Motion schreef:
08 apr 2022, 09:54

Maar die link is toch een normale aanmeld link?
En dan word je Emerald - lid.. hoe kom je dan ineens aan executive?

:roll: of mis ik iets?
Stappenplan om gratis Avis Preferrend Plus te krijgen:

Stap 1: Je meldt aan via link 1 bij National Car Rental. Doordat je je aanmeldt via link 1 krijg je automatisch de Executive status toegewezen aan je National account;
Stap 2: Je maakt een Avis account aan (indien je die nog niet hebt);
Stap 3: Via link 2 vraag je een statusmatch met National bij Avis aan.

Link 1: https://legacy.nationalcar.com/en_US/ca ... cale=en_US
Link 2: https://www.avis-preferred.com/statusmatch/index.php

Succes :)
Motion
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Motion »

Dankjewel :clap: , de link die een eindje terug stond was dus niet de juiste link

nu gaat het goed komen!
hdehaan79
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door hdehaan79 »

Ik wil aanvullend nog onderstaande stappen uitvoeren... of is dit al eerder geprobeerd en niet gelukt?
Laatst gewijzigd door hdehaan79 op 08 apr 2022, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@Coyote
Ik heb alles precies zoals jij noemt. Het voordeel van een goed werkende avis.com app lijkt mij dat je gebruik kunt maken van de select and go mogelijkheid en je niet meer langs de (preferred) counter hoeft. Zie het filmpje dat onlangs is geplaatst.
Heb echter het vermoeden dat dat alleen gaat werken als je een boeking via avis.com maakt.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Hou er rekening mee dat als je nooit eerder Avis geboekt hebt je altijd verplicht langs de counter moet ivm rijbewijs, paspoort en CC validatie.
Ook al heb je de app etc.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@nwolf
omdat je in de app al een cc identificatie kunt doen, lijkt het erop dat dat bij select and go niet hoeft. Bovendien wordt bij die procedure je rijbewijs gecheckt bij het uitrijden. Maar doordat de app niet goed werkt, kun je het proces van je cc gegevens updaten niet afmaken. Dus lijkt het op te houden met de app werkend te krijgen in Europa
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Ik lees nu al een tijdje forumleden die verschillende problemen ervaren met de Avis-app. Alleen mijn issue met de Avis-app ben ik nog niet tegengekomen. Iemand die een oplossing weet voor de volgende issue. Wanneer ik in de Avis-app naar 'mijn reserveringen' ga zie ik mijn reservering staan (weliswaar met de verkeerde drop-off locatie, maar dit had @Coyote volgens mij ook). Op het moment dat ik klik op 'bekijk reservering' krijg ik de volgende foutmelding: ''Er is iets mis: er is een fout opgetreden bij het ophalen van je reserveringsgegevens. Probeer het nogmaals.''
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

die drop off fout heb ik ook. De rest herken ik niet. In beide apps komen de reserveringen prima naar voren.
Komt tie in je .com account wel naar voren. Bij mij was het aanvankelijk puzzelen om die op te halen.
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Met het ophalen van de boeking heb ik geen problemen ervaren en is gelijk soepel gegaan na het maken van de boeking. Op zowel de .com en .is website was mijn boeking direct zichtbaar in mijn account. De Nederlandse website kan ik weliswaar niet inloggen met mijn account omdat die het niet herkend zoals het bekend probleem hier.

Heb ook al geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te downloaden. Heeft geen effect gehad helaas..
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Ik zie mijn reservering in de app alleen als ik die opzoek met de code.
Wat opvalt is dat Avis.com dit als een externe boeking ziet en als ik iets wil aanpassen moet ik dit bij de externe partij doen.

Daar kun je duidelijk uit halen dat Avis EU en Avis US 2 gescheiden systemen zijn en misschien zelfs 2 organisaties.

Vooralsnog maak ik me geen zorgen, de app werkt niet, maar zie de boeking dus wel op .com dus is prima zo.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
PENPE
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 54
Contacteer:

Bericht door PENPE »

nwolf schreef:
08 apr 2022, 11:56
Hou er rekening mee dat als je nooit eerder Avis geboekt hebt je altijd verplicht langs de counter moet ivm rijbewijs, paspoort en CC validatie.
Ook al heb je de app etc.
Dit wordt in de boeking overigens nergens aangegeven :roll:

Ik heb geboekt met de AWD-code van BA en op de bevestiging wordt nog wel iets aangegeven over boekingen die zijn gemaakt met een AWD-code :

CORPORATE RESERVATIONS REQUIRE ID VERIFICATION
This reservation was made using a corporate AWD (Avis Worldwide Discount Code) that requires validation of eligibility. Please be prepared to produce your company ID, business card, or a recent email with the company’s email domain (e.g. @xyzcompany.com) for employment verification purposes when picking up your vehicle.

Ik ga er vanuit dat ik gewoon mn BlueMember Card in mn BA-App kan laten zien :wink:
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@PENPE Dit is een paar berichten geleden ook al een aantal keren aangegeven. Met je blue membership zit je goed. Geen zorgen
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Idd, geen angst, komt goed :)
Tot nu toe altijd de ervaring gehad dat je langs de counter moet voor de 1e keer. Heb ook meer het gevoel dat dit is omdat ze je dan extra's kunnen aansmeren omdat je nieuw bent ;)
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

nwolf schreef:
08 apr 2022, 18:20
Idd, geen angst, komt goed :)
Tot nu toe altijd de ervaring gehad dat je langs de counter moet voor de 1e keer. Heb ook meer het gevoel dat dit is omdat ze je dan extra's kunnen aansmeren omdat je nieuw bent ;)

Eerlijk gezegd raak ik er ook gestrest door... Had tweemaal een betaalde reservering staan zonder awd code en beide geannuleerd nadat ik een BA account had aangemaakt, zo erg dom :sadcry:, dit omdat hier meerdere keren voorbij kwam dat de BA Blue Executieve ND code veilig te gebruiken was :lol:

Ik heb nog wel een Hotwire/Alamo reservering staan en geen idee wat daar mee gebeurd als ik deze annuleer als Avis niet moeilijk doet, maar als Avis weigert kan ik door naar Alamo just in case.
(Heb via Hotwire chat te horen gekregen dat ik vrij kan annuleren tot het laatste moment :D, is een onbetaalde reservering. )

Onderstaande Google search geven veel mensen aan dat ze er her en der daadwerkelijk om vragen en op andere plekken weer niet.

https://www.google.com/search?q=avis+co ... e&ie=UTF-8

Uiteraard is hier genoemd dat de BA Blue digitale pas volstaat, maar dit neemt mijn stres helaas niet weg...
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Dus volgende keer BA BLue gebruiken ;).
Heb toen gekeken naar de 3 tiers van BA en de verschillen in prijs, tussen tier 1 en 2 zat geen verschil en bij executive was het wel 10 hele euro's :D
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Resetovic schreef:
09 apr 2022, 18:36

Ik heb nog wel een Hotwire/Alamo reservering staan en geen idee wat daar mee gebeurd als ik deze annuleer als Avis niet moeilijk doet, maar als Avis weigert kan ik door naar Alamo just in case.
(Heb via Hotwire chat te horen gekregen dat ik vrij kan annuleren tot het laatste moment :D, is een onbetaalde reservering. )
Ik wil je stress niet verhogen, maar heb je al enig idee hoe het met de verzekeringen geregeld is via Hotwire?, de autohuur aanbiedingen die ik via Hotwire krijg zijn totaal oninteressant omdat je nog voor zo’n $ 35 a $ 40 per dag aan verzekeringen erbij moet rekenen.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Ik ging er even van uit dat ze die wel hadden geregeld maar idd, dat is voor mij nr1 waarom ik nooit bij een amerikaanse site boek, alle verzekeringen zijn optioneel en er komt dus nog veel bij. vanuit Europa zijn de basisverzekeringen altijd aanwezig.
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

Harry schreef:
09 apr 2022, 20:45
Resetovic schreef:
09 apr 2022, 18:36

Ik wil je stress niet verhogen, maar heb je al enig idee hoe het met de verzekeringen geregeld is via Hotwire?, de autohuur aanbiedingen die ik via Hotwire krijg zijn totaal oninteressant omdat je nog voor zo’n $ 35 a $ 40 per dag aan verzekeringen erbij moet rekenen.

Ik heb een losse CDC/CDW verzekering afgesloten via Rentalcover.com, https://www.rentalcover.com/en/car-rent ... ted-states en auto(Kia Soul of soortgelijk) had ik zonder betaling gereserveerd voor 950 dollar.
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

nwolf schreef:
09 apr 2022, 20:33
Dus volgende keer BA BLue gebruiken ;).
Heb toen gekeken naar de 3 tiers van BA en de verschillen in prijs, tussen tier 1 en 2 zat geen verschil en bij executive was het wel 10 hele euro's :D
Bij mijn weten heb ik een Blue code gebruikt :), N744100 kwam hier voorbij als BA Blue code namelijk en ik heb ook een account, maar blijft gewoon even spannend tot het moment dat ik aan de balie sta....
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Daar heb ik helemaal geen last van :).
Mijn stres valt grotendeels weg als ik 2 vouchers heb dat wij negatief getest zijn en het vliegtuig in mogen, al het andere weet ik financieel wel recht te breien :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer