Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis met kind in camper met autostoeltje.
Reis met kind in camper met autostoeltje.
Hi,
Wij gaan half april met onze dochter van 15 maanden 3 weken door Amerika reizen met een camper van El Monte (c25). Drie jaar geleden hebben wij ook al een rondreis gemaakt, alleen toen met z’n tweeën.
Kan iemand ons een tip geven hoe dit te doen met een autostoeltje? Wij zijn van plan om er daar een te kopen, wellicht heeft iemand tips of recente ervaring hiermee! Alvast bedankt!
Groet, Iris.
Wij gaan half april met onze dochter van 15 maanden 3 weken door Amerika reizen met een camper van El Monte (c25). Drie jaar geleden hebben wij ook al een rondreis gemaakt, alleen toen met z’n tweeën.
Kan iemand ons een tip geven hoe dit te doen met een autostoeltje? Wij zijn van plan om er daar een te kopen, wellicht heeft iemand tips of recente ervaring hiermee! Alvast bedankt!
Groet, Iris.
Re: Reis IrisBW: Reis met kind
Daar is hier al veel over geschreven. Belangrijkste is om te beseffen dat in sommige staten kinderen onder de 2 alleen achterwaarts mogen worden vervoerd, maar die stoeltjes zijn dan weer moeilijk te bevestigen in een camper. Als ik het me goed herinner kunnen die stoeltjes alleen met een 3-puntsgordel vastgezet worden, en die heb je in een camper meestal alleen voorin. Afhankelijk van de staten waar je heen gaat is dit dus een lastige leeftijd.
Terug in Texas!
Kijk eens hier, maar als je in het forum zoekt op autostoel is er wel meer over geschreven.
Terug in Texas!
Re: Reis met kind in camper met autostoeltje.
@IrisBW
Wij vertrekken over een paar weken met onze 2 kids (1,5 en 3,5 jaar) richting het Westen. Wij hebben een C26-C28 camper gehuurd. Ik heb uitgebreid onderzoek gedaan want ik heb stoeltjes nodig die zowel vooruit als achteruit geplaatst kunnen worden. Ik zeg kijk niet verder en schaf via Marktplaats een Cosco Scenera Next aan.
Waarom?
- geschikt voor gebruik in vliegtuig. Als je een stoel hebt geboekt voor je kindje, dan kan hij comfortabel zitten in zijn eigen autostoeltje.
- weegt maar 4,5 kg. Dus makkelijk mee te slepen op reis.
- Vooruit te plaatsen middels de heupgordel en i.c.m.een tether anchor point. Meeste RV's hebben dit op het bankje van de dining.
- Achteruit te plaatsen met alleen de heupgordel. RV's hebben dit standaard in het bankje van de dining.
Wij vertrekken over een paar weken met onze 2 kids (1,5 en 3,5 jaar) richting het Westen. Wij hebben een C26-C28 camper gehuurd. Ik heb uitgebreid onderzoek gedaan want ik heb stoeltjes nodig die zowel vooruit als achteruit geplaatst kunnen worden. Ik zeg kijk niet verder en schaf via Marktplaats een Cosco Scenera Next aan.
Waarom?
- geschikt voor gebruik in vliegtuig. Als je een stoel hebt geboekt voor je kindje, dan kan hij comfortabel zitten in zijn eigen autostoeltje.
- weegt maar 4,5 kg. Dus makkelijk mee te slepen op reis.
- Vooruit te plaatsen middels de heupgordel en i.c.m.een tether anchor point. Meeste RV's hebben dit op het bankje van de dining.
- Achteruit te plaatsen met alleen de heupgordel. RV's hebben dit standaard in het bankje van de dining.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 10 jaar in Virginia
De grotere (zwaardere) "motorhomes" vallen in de meeste staten* onder de categorie "vrachtwagens" en de veiligheidseisen zijn derhalve anders dan bij personenauto's. Het loopt echter nogal door elkaar heen wat betreft autostoeltjes.
*Verkeersveiligheidswetten zijn niet federaal, maar per staat geregeld.
*Verkeersveiligheidswetten zijn niet federaal, maar per staat geregeld.
@Big Al
Met de grotere/zwaardere motorhomes bedoel je denk ik de Class A RV's?
De meesten hier op dit forum (inclulsief mijzelf) zullen een Class C huren, Dat betekent dus dat het stoeltje in o.a. Californie achterwaarts geplaatst moet worden voor kinderen < 2 jaar.
Met de grotere/zwaardere motorhomes bedoel je denk ik de Class A RV's?
De meesten hier op dit forum (inclulsief mijzelf) zullen een Class C huren, Dat betekent dus dat het stoeltje in o.a. Californie achterwaarts geplaatst moet worden voor kinderen < 2 jaar.
- Big Al
- Amerika-expert
Hier is wat informatie:
Californië is overigens altijd een apart geval. Het is een wonder dat voetgangers daar (nog) geen helm hoeven te dragen... De rest van de VS drijft vaak de spot met de Californische veiligheidswetten.
Het opmerkelijkste advies:
Class C RVs are also built on a truck chassis and are usually recognized by the bed over the truck cab. But unlike the Class B vans, these RVs usually weigh over 10,000 pounds. This means they are not required to pass federal seat belt standards. (https://saferide4kids.com/blog/traveling-children-rvs/)
Ik kan echter geen enkele (staats)wet vinden die kinderzitjes in RV's altijd verplicht - zelfs niet in Californië. Zie https://www.nhtsa.gov/sites/nhtsa.gov/f ... dition.pdfWhether you have a Class A, Class C, or Class B RV, keep in mind that, manufacturers are ONLY required to comply with seat belt standards for the front passengers, not any rear occupants that may be traveling in the rig. (https://rvshare.com/blog/things-need-kn ... belt-laws/)
Californië is overigens altijd een apart geval. Het is een wonder dat voetgangers daar (nog) geen helm hoeven te dragen... De rest van de VS drijft vaak de spot met de Californische veiligheidswetten.
Het opmerkelijkste advies:
If an acceptable motorhome can’t be found, considering driving the children separately in another vehicle, properly secured, of course. (https://www.rvsafety.com/rveducation/dr ... ety-in-rvs)
- Big Al
- Amerika-expert
Ik weet niet of dat wel klopt. We hebben heel wat stoeltjes gebruikt door de jaren heen en de handleiding had altijd aanwijzingen voor het gebruik van 2-punts gordels. Niet dat dit altijd lukte, maar dat is een ander verhaal.
Waaruit concludeer jij dat in een RV een autostoeltje niet verplicht zou zijn? Ik kan er geen aparte regels voor vinden, dus zo ver ik weet gelden gewoon de reguliere regels voor een "motor vehicle".
Terug in Texas!
- Big Al
- Amerika-expert
Ik ga het nog even opnieuw uitzoeken.
Voor de goede orde: ik stel niet voor om géén stoeltje te gebruiken. Echter, een motorhome is volgens mij per definitie geen bijzonder veilig vervoermiddel. Ik kan me in de meeste RV's geen veilige plek voorstellen die veilig is voor kinderen. Misschien de passagiersstoel in een Class C of B (met de luchtzak uitgeschakeld) of in een "pilot's seat" in een Class B.
De zijwaartse bank is niet echt veilig, zeker niet voor een kinderstoeltje. De dinette is ook problematisch. Dan heb je ook nog eens het risico dat de kastjes naar beneden vallen bij een ongeval.
Voor de goede orde: ik stel niet voor om géén stoeltje te gebruiken. Echter, een motorhome is volgens mij per definitie geen bijzonder veilig vervoermiddel. Ik kan me in de meeste RV's geen veilige plek voorstellen die veilig is voor kinderen. Misschien de passagiersstoel in een Class C of B (met de luchtzak uitgeschakeld) of in een "pilot's seat" in een Class B.
De zijwaartse bank is niet echt veilig, zeker niet voor een kinderstoeltje. De dinette is ook problematisch. Dan heb je ook nog eens het risico dat de kastjes naar beneden vallen bij een ongeval.
- Big Al
- Amerika-expert
Er ben er (denk ik) uit. Punten:
Onze jongste was acht toen we hem voor het eerst meenamen in onze motorhome. We hebben hem wel een vaste plek toegewezen (bij het raam) in de dinette. Is het veilig? Tja - waarschijnlijk niet. Maar we laten hem ook bomen klimmen (zonder helm of harnas) en we doen ook aan wildwatervaren.
Voor de oudere passagiers is het waarschijnlijk niet anders. Ook al omdat we een Class A hebben. Wat dat betreft zijn is een Class C minder onveilig - maar dat geldt alleen voor de voorstoelen.
Voel ik me onveilig? Nee. Denk ik dat het onverantwoord is? Dat ook niet.
- RV's hoeven niet aan de federale standaard FMVSS 213 te voldoen - de standaard waar kinderzitjes voor ontworpen zijn. (https://www.saferidenews.com/macps/harmonized/)
- De enige veilige plek voor een kinderzitje in een RV is de passagiersstoel van een Class B en C - mits de airbag uitgeschakeld is.
- Het officiële standpunt van de fabrikanten van kinderzitjes is om geen jonge kinderen mee te nemen in een RV. (https://csftl.org/rv-travel-children/)
- Kinderzitjes moeten nimmer zijwaarts geïnstalleerd worden (bijvoorbeeld op de sofa). De kans op nekletsel is daar vele malen groter.
- In sommige RV's is het mogelijk om zitjes op de eetplek te installeren. Mocht het niet passen dan kan de tafel worden neergeklapt. Als het zitje achterstevoren moet worden geïnstalleerd moet de tafel hoogstwaarschijnlijk worden neergeklapt. Dit zal echter niet aan de veiligheidseisen voldoen.
- De aanbeveling is om (kleine) kinderen in een aparte personenauto te vervoeren.
- Sommige staten hebben uitzonderingen voor kinderen in RV's, maar zeker niet allemaal. Als zitjes wel verplicht zijn dan moeten ze ook per de federale regels alsmede de specificaties van fabrikanten geïnstalleerd worden. Dit is vrijwel niet mogelijk in motorhomes.
- Sommige boekingskantoren en verhuurbedrijven verhuren niet (meer) aan huurders met kleine kinderen.
Onze jongste was acht toen we hem voor het eerst meenamen in onze motorhome. We hebben hem wel een vaste plek toegewezen (bij het raam) in de dinette. Is het veilig? Tja - waarschijnlijk niet. Maar we laten hem ook bomen klimmen (zonder helm of harnas) en we doen ook aan wildwatervaren.
Voor de oudere passagiers is het waarschijnlijk niet anders. Ook al omdat we een Class A hebben. Wat dat betreft zijn is een Class C minder onveilig - maar dat geldt alleen voor de voorstoelen.
Voel ik me onveilig? Nee. Denk ik dat het onverantwoord is? Dat ook niet.
@Big Al Bedankt voor deze opsomming van wet- en regelgeving. Het blijft denk ik een grijs gebied. En daarom moet iedereen voor zichzelf de afweging maken of ze het verantwoord vinden om kinderen mee te nemen in een RV.
Enige advies dat ik kan geven is om i.i.g. een amerikaans stoeltje te gebruiken in een RV. Deze zijn veelal goedgekeurd om voorwaards middels de lap-belt en anchorpoint vast te zetten. In een RV kan dit dan bij de dinette aangezien de RV's van de bekende aanbieders minimaal 1 anchorpoint hebben op die plek.
En als je je kindje achterwaards moet vervoeren (omdat deze <2 jaar is, en dat in sommige staten verplicht is volgens de regels voor een auto), dan zijn deze amerikaanse stoeltjes hier ook voor geschikt.
Met de typisch nederlandse stoeltjes kan je helemaal niks in de US in een RV.
Enige advies dat ik kan geven is om i.i.g. een amerikaans stoeltje te gebruiken in een RV. Deze zijn veelal goedgekeurd om voorwaards middels de lap-belt en anchorpoint vast te zetten. In een RV kan dit dan bij de dinette aangezien de RV's van de bekende aanbieders minimaal 1 anchorpoint hebben op die plek.
En als je je kindje achterwaards moet vervoeren (omdat deze <2 jaar is, en dat in sommige staten verplicht is volgens de regels voor een auto), dan zijn deze amerikaanse stoeltjes hier ook voor geschikt.
Met de typisch nederlandse stoeltjes kan je helemaal niks in de US in een RV.
@IrisBW
Uit nieuwsgierigheid, is het gelukt met het vinden van de juiste autostoel?
Uit nieuwsgierigheid, is het gelukt met het vinden van de juiste autostoel?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4882 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 0 Reacties