Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

TUI fly bagageregels

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Tolle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

TUI fly bagageregels

Bericht door Tolle »

Eind april ga ik met mijn zoon naar Florida. We vliegen met TUI fly (Brussel - Miami). Nu zit ik eens te kijken naar de bagageregels en dan specifiek naar de regels voor ruimbagage. Op de site van TUI fly staat op verschillende plekken andere informatie. Soms gaat het over het maximale gewicht, soms over de totale grootte (lengte + breedte + hoogte) en soms over de individuele maten. In de officiële vervoersvoorwaarden staat het volgende (bron: tuifly.be):

Afmetingen : De maximum afmetingen van de bagage (per stuk) bedragen lente 80cm, breedte 25cm en hoogte 60cm. (er staat echt lente!).

De lengte en hoogte zijn het probleem niet, maar een breedte van 25 cm voor ruimbagage? We hebben 4 koffers op zolder maar de kleinste is toch al bijna 30 cm breed. Idem voor een fatsoenlijke reistas. Zijn er forumleden die ervaring hebben met vliegen met TUI fly? Hoe streng zijn ze op deze afmetingen?
mtl
Amerika-expert

Re: TUI fly bagageregels

Bericht door mtl »

Nooit met TUI Fly gevlogen maar mijn ervaring is dat dit soort maatschappijen behoorlijk streng zijn als het gaat om afmetingen.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Mijn ervaring met TUI Fly voor de VS is al weer 10 geleden (en toen heette het nog ArkeFly :D)
Wij hadden toen 'gewone' hardshell koffers en die konden/mochten gewoon mee. Ook 3 jaar later, toen inmiddels TuiFly naar Curacao met hardshell koffers.

Iets recenter maar toch ook al 5 jaar geleden: met TuiFly naar Portugal met ieder een Eastpak Tranverz (M & L).
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik heb nog niet eerder gezien dat een airline alle maten van ruimbagage specificeert.
De algemene regel is dat lengte + breedte + hoogte maximaal 165cm mogen zijn. Daar telt deze TUI regel ook tot op (80+25+60).
Maar 25cm breed is wel erg smal: dat is de breedte van handbagage (kleine trolley). Geen enkele grote koffer of reistas die daaraan kan voldoen.
Maar ik heb nooit met TUI gevlogen dus geen idee of ze daar met een meetlint alles controleren (met Ryanair zou ik ermee oppassen want die doen dat voor handbagage inderdaad wel).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik lees op de website van Tui Fly dat afmetingen gecontroleerd worden aan de gate. In hoeverre dat echt gebeurt weet ik niet.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Elizabeth Henry »

Ik zou dit als volgt interpreteren:
- de kleinste zijde mag max 25 centimeter zijn
- de één na grootste zijde max 60
- de grootste zijde max 80

Denk dat de meeste koffers wel in die marge passen.
Tolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Tolle »

Dat is nu juist het probleem, de kleinste zijde van een beetje fatsoenlijke koffer is al snel meer dan 25 cm. Met max 25 cm kom je uit op een forse handbagage koffer. Dat kan op zich ook wel (je mag bij TUI fly gelukkig wel meerdere stukken ruimbagage pp meenemen) maar ik heb toch liever 1 fatsoenlijke koffer of reistas :)
Frasi
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

mtl schreef:
04 mar 2022, 17:52
Ik lees op de website van Tui Fly dat afmetingen gecontroleerd worden aan de gate.
Hoe willen ze dat gaan doen? Voor ruimbagage....
Afbeelding
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Elizabeth Henry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Elizabeth Henry »

De echt grote koffers zijn inderdaad vaak meer, dan bedoel ik de 100 liter plus. Maar de meeste mensen zie ik met iets beschaafder formaat rondlopen.
Nu terugdenkend, ik heb een keer met tui gevlogen en toen inderdaad voor mijn normale koffer gekozen. Die is veel groter dan handbagage, maar niet zo groot als mijn allergrootste koffer. Waarbij je die allergrootste koffer eigenlijk niet vol kan stoppen zonder over het maximale gewicht te gaan.
Toch lastig, aangezien koffers in allerlei vormen gemaakt worden...
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

@Frasi Lowcost airlines hebben vaak zo'n soort bak aan de gate. Ze vragen dan om je handbagage erin te doen. Als je bagage erin past dan is het goed. Past het er niet in dan gaan ze ervan uit dat jouw handbagage niet aan de afmetingen voldoet.
Frasi
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@mtl Begrijp ik. By Ryanair heb ik ze ook wel eens de rij zien langslopen met een holle koker: die schuiven ze dan over de koffer/trolley.

Maar we hadden het hier over incheck / ruimbagage. Die heb je al lang afgegeven als je bij de gate bent.
Of bedoel je dat ze aan de incheckbalie de koffers gaan opmeten?
Afbeelding
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Nee, ik bedoelde alleen handbagage. Ik zie nu pas dat de vraag betrekking had op ruimbagage.
MartijnVP
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MartijnVP »

Niet zo hard mee inzitten. Wij hebben in 2017 met TuiFly naar Florida gevlogen, heeft amper gekeken naar de koffers/handbagage.
Op 19/4 vertrekken wij terug met ons 5, met 77CM koffers (American Tourister) naar Miami.

Ik lees hier al die verhalen over, "ik zou toch eerder gaan met alliance luchtvaartmaatschappij". Maar Tui is best ok.
Voor ons was toch de rechtstreekse vlucht doorslaggevend omwille van ons kind (4,5 jaar).
NY, CA, NV, UT, AZ, FL, GA, SC, NC, TN, AL
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

MartijnVP schreef:
07 mar 2022, 10:05
Ik lees hier al die verhalen over, "ik zou toch eerder gaan met alliance luchtvaartmaatschappij". Maar Tui is best ok.
Wij hebben er in 2015 of zo ook mee naar Florida gevlogen en dat was niet zo ok, vooral aan boord (waren vergeten dekens mee aan boord te nemen herinner ik me en niet werkende entertainment). Maar dat kan een keer gebeuren.
Ik vind het wel een issue dat ze geen onderdeel van een alliantie zijn. Als er een probleem met een vliegtuig is kunnen ze je niet omboeken en sterker nog, als dat probleem in Florida ontstaat moet een vervangend vliegtuig uit Europa komen. Er zijn voorbeelden waar mensen pas dagen later naar huis konden.
Dit alles zou ik nog okay vinden als de prijs er dan naar was, maar dat is niet zo.
Delta/KLM bieden vergelijkbare en soms lagere prijzen als je op het juiste moment kunt boeken.
MartijnVP
Amerika-ontdekker

Bericht door MartijnVP »

Snap ik allemaal wel. Maar overstappen en al dan niet een ganse luchthaven moeten door hollen met een kleuter die al meer dan 10u onderweg is van de deur aan huis, daar neem ik gerust het risico voor dat er (héél lage percentage gewijs) problemen zijn met een vliegtuig.

Ik heb voor mijn werk al meermaals met Star Alliance gevlogen, ook daar loopt niet altijd alles volgens een leie dakje.
Ook al zo goed als een dag mogen wachten op een ander vliegtuig. Stuff happens dat neem je er bij als je met het vliegtuig gaat.
Het gaat nu eenmaal om je prioriteiten, voor ons is dat "hoe kunnen we het zo gemakkelijk mogen maken met 5 grote koffers en een kleuter"
En je kan je nu eenmaal wel aanpassen hé, ipad mee met offline netflix content, nintendo switch, etc. Wat drank kopen na de security.

Gelukkig zijn er genoeg mogelijkheden, voor ieder wat wils :)
MartijnVP
Amerika-ontdekker

Bericht door MartijnVP »

harryh schreef:
07 mar 2022, 10:27
MartijnVP schreef:
Dit alles zou ik nog okay vinden als de prijs er dan naar was, maar dat is niet zo.
Delta/KLM bieden vergelijkbare en soms lagere prijzen als je op het juiste moment kunt boeken.
Je moet ook appels met appels vergelijken hé.
Waar vind je voor die prijs een rechtstreekse vlucht? Ik wil je wel eentje zien vinden voor 400EUR/pp vanaf Brussel.
Zoals ik hierboven zei, hangt van je eisen/prio's af.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Klopt :) Vluchten met Delta/KLM naar Floria zijn momenteel niet direct, maat voor corona waren die er wel. Wij vliegen eind deze maand voor 339,- met 1 overstap en zelfs al zou de TUI prijs in de buurt komen dan zou ik het nog niet doen. Bovendien willen wij niet naar MIA.

Iedereen moet het vooral voor zichzelf afwegen op basis van wat hij/zij belangrijk vindt.
Tolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Tolle »

MartijnVP schreef:
Niet zo hard mee inzitten. Wij hebben in 2017 met TuiFly naar Florida gevlogen, heeft amper gekeken naar de koffers/handbagage.
Op 19/4 vertrekken wij terug met ons 5, met 77CM koffers (American Tourister) naar Miami.

Voor ons was toch de rechtstreekse vlucht doorslaggevend omwille van ons kind (4,5 jaar).
Op 19/4 vliegen jullie dus met TUI fly vanaf Brussel naar Miami? Zou je me willen laten weten hoe jullie reis is verlopen en of de koffers nog problemen hebben gegeven? Denk dat het wel los loopt maar toch… Wij hebben ook bewust gekozen voor een rechtstreekse vlucht, geeft me toch meer rust. Ook al reis ik met mijn volwassen zoon :wink:
MartijnVP
Amerika-ontdekker

Bericht door MartijnVP »

Will do! Vandaag net onze stoelen gekozen. Ik stuur wel hoe het proces gaat.
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 20 mar 2022, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het bericht direct boven je niet quoten a.u.b.
MartijnVP
Amerika-ontdekker

Bericht door MartijnVP »

Tolle schreef:
07 mar 2022, 18:33
MartijnVP schreef:

Op 19/4 vliegen jullie dus met TUI fly vanaf Brussel naar Miami? Zou je me willen laten weten hoe jullie reis is verlopen en of de koffers nog problemen hebben gegeven? Denk dat het wel los loopt maar toch… Wij hebben ook bewust gekozen voor een rechtstreekse vlucht, geeft me toch meer rust. Ook al reis ik met mijn volwassen zoon :wink:
Buiten dat de vlucht vertraging had, vliegtuig was onderweg van cancun naar Brussel en had daar al vertraging is verder alles super vlot en gemakkelijk verlopen.

Bagage? Niet eens naar de afmetingen gekeken, enkel gewicht. Handbagage hebben ze niet gewogen of bekeken.

Als je covidsafe pass en negatieve antigeen/pcr test kan voorleggen ben je good to go. Enkel bij het boarden vragen ze het CDC formulier die je in de checklist op dit forum kan terugvinden. Heb je het niet bij? Geen probleem dan printen ze het daar voor je af.

Wij hebben een negatieve antigeen test van toegangsbewijs.nu gebruikt zonder problemen.

Geen stress, nergens voor nodig. Immigrations vroeg enkel het internationale paspoort. Verder niets.

Kortom, vlotte reis gewenst
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer