Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

DavyA schreef:
23 feb 2022, 13:03
Dag Marcel ik heb ooit met een Mustang in Hawaii (Oahu) een palmboom gekust met de spiegel, de spiegel was hierdoor afgebroken. Gehuurd bij Alamo via www.usareisen.de. Ik heb toen een formuliertje moeten invullen (5 minuutjes werk) en heb er verder niks meer van gehoord. Wij hadden toen de all inclusive verzekering bij hen.
Met een NL (of EU) rijbewijs heb je altijd alle verzekeringen (mits je niet gebruik maakt van een corporate code die de verzekeringen verwijdert), dus je een all inclusive verzekering laten aansmeren voor huur in de US is geldklopperij. Eens te meer een reden om een broker te mijden.

Het enige wat je extra zou kunnen bijverzekeren is je eigen dommigheid (o.a. sleutels in afgesloten auto laten, geen band kunnen verwisselen). Dat is een keus die je zelf maakt. De rest is verzekerd (OOK schade aan onderzijde auto en ruit en lekke banden zijn normaal verzekerd, in tegenstelling wat sommige verhuurders je alsnog proberen aan te smeren).
pepilein
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door pepilein »

Marcel5050 schreef:
23 feb 2022, 12:40
Zijn er hier mensen die daadwerkelijk al een ongeval gehad hebben met een huurwagen?Hoe word dat ginds afgehandeld?, maar wat te doen wanneer je onderweg een ongeval hebt?
Ik heb 29 dec. j.l. een ongeval gehad. We staken een drukke weg over toen er ineens een auto zonder licht nog langs kwam scheuren (konden helaas dat zonder licht niet bewijzen). We ramden de auto aan de zijkant. Airbags popten open en we stonden met 1 klap stil. Gelukkig beide geen letsel. Andere auto was rondgedraaid en had kapot wiel en achterzijkant mega deuk en schade. Ook daar alle passagiers gelukkig zonder noemenswaardig letsel. (hoofd beetje gestoten door een kind). Binnen 5 minuten stond er brandweer en politie en die waren zeer behulpzaam en vriendelijk. We moesten daarna wachten op een statetrooper die verkeersongevallen afhandelt (in Florida tenminste). Helaas echter die dag was hij alleen in zijn county en waren er overal ongevallen. Heb 7 uur moeten wachten. (dat zal niet standaard zijn) Vervolgens waren we met een uurtje klaar. Gegevens invullen en verklaringen opnemen. Conclusie was: ongeval en verzekeringswerk. Had gehuurd bij National (met flying blue Code en daar is nooit naar gekeken noch naar gevraagd) en alle verzekeringen waren uiteraard in orde. Ben daarna midden in de nacht kwartiertje naar mijn huis gelopen. Tijdens het wachten met Nederland (ANWB alarm Centrale en familie) gebeld en met National gebeld om de volgende dag een nieuwe auto op te halen op MCO. De dag erna probleemloos weer een auto mogen uitzoeken (wat we maar wilde, want we waren genoeg geschrokken aldus het vriendelijke personeel aldaar). Op het vliegveld een toe rapport (wegsleep rapport) en police rapport laten zien en dit was voldoende. Tijdens de botsing een bril kwijt geraakt en de Stoelverhogers van mijn dochter, die gelukkig niet in de auto zat. Daarna niks meer gehoord van het ongeluk en of vragen nog gehad.
In Nederland een claim ingediend bij de ANWB reisverzekering en alles terug gehad (Uber rit naar MCO, kosten bril, kosten verhoger, alle belkosten naar Nederland). Zeer tevreden dus over afhandelen van National en ANWB (Unigarant eigenlijk)
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

Terpies schreef:
23 feb 2022, 13:05

Bij schade Verhuurder bellen, bij ongeval 911.
lijkt me vrij logisch....wat doe je thuis als je een ongeval hebt? Dan bel je ook 112 toch?
Wanneer er geen gekwetsten zijn word het hier meestal zonder politie afgehandeld maar dat is ginds natuurlijk geen optie.Wat ik graag zou weten is wat je doet eens politie weg is en je staat daar 1500 km.van de plaats waar je de wagen gehuurd hebt.
Thijs86
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Thijs86 »

Wat ik graag zou weten is wat je doet eens politie weg is en je staat daar 1500 km.van de plaats waar je de wagen gehuurd hebt.
Als je nog fatsoenlijk kunt rijden, rij je naar de dichtstbijzijnde vestiging van het verhuurbedrijf. Dan krijg je daar gewoon een nieuwe. Anders bellen met de verhuurder, meestal staat er op het contract wel iets van een hulplijn. Dan zal je auto moeten worden gesleept. Het vervelendste is dat je in de VS regelmatig ver van de dichtstbijzijnde stad bent. Dan kan je er een hoop tijd aan kwijt zijn. Ik heb wel eens 300km moeten omrijden vanwege het omruilen van een beschadigde auto.
Saskia45
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Saskia45 »

hallo,
ik ben al een tijdje aan het meelezen en puzzelen met de verschillende codes op verschillende websites die hier in het topic genoemd worden, maar ik blijf de prijs behoorlijk vinden.
Wij zoeken voor 2 dagen in LV een auto, 12-14 augustus, 4 volwassenen, 4 (grote) koffers.

Avis.is lijkt de beste maar nog steeds behoorlijk hoge prijs te hebben met avis preferred en code D486602:
mid-size (mazda CX5): ISK 27923 (€197)
mid-size ford edge: ISK 34817 (€245)

Via rentalcars.com:
Alamo - Nissan Rogue: €290

Via happytoursusa:
IFAR/Nissan Rogue van $161 bij Dollar en Thrifty
SFAR/ford edge $184 bij Dollar en Thrifty
IFAR/Nissan Rogue $319 bij Hertz
SFAR/ford edge $327 bij Hertz

Van Dollar en Thrifty begreep ik dat die geen skip the counter hebben bij ophalen?
Eerdere vakanties hadden we een huurauto via sunnycars, we hebben dus verder nog geen status opgebouwd.

Zien we een mooi aanbod over het hoofd?
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gast

Bericht door Gast »

Kun je niet beter een Uber nemen? Of ben je van plan om nog trips buiten LV te maken?

Via hertz groep c voor $140 met PC status keuze uit 3 aisles.
Ik begrijp het niet zo goed: wil je zeggen dat je in die twee/drie dagen met je koffers blijft zeulen en daarom een SUV nodig hebt of kun je die koffers ook in hotel laten?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Saskia45 schreef:
23 feb 2022, 17:15
hallo,
Eerdere vakanties hadden we een huurauto via sunnycars, we hebben dus verder nog geen status opgebouwd.
Zien we een mooi aanbod over het hoofd?
Om status op te bouwen en dus behalve bij Alamo ook elders de counter links te kunnen laten liggen zul je wel iets moeten doen.
Dat gaat niet vanzelf

Ondertussen zie ik voor jouw data dit bij Hertz . Dat zul je zelf toch ook wel tegen zijn gekomen...
vegas.png
:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Saskia45
Amerikafan

Bericht door Saskia45 »

dank voor de vriendelijke reactie, het is gelukt bij Hertz te boeken.

Nb niet iedereen is even bedreven in de wereld van de autohuur, zelfs niet na het lezen van tig pagina's topics....
2000 Zuidwest
2023 West-Canada
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

Eens met @saskia45. Soms wordt er geirriteerd gereageerd op een vraag van iemand, maar ik denk niet dat ook maar iemand die een vraag stelt het verkeerd bedoelt en gewoon op zoek is naar informatie. Ondanks dat veel antwoorden terug te vinden zijn middels de zoekfunctie, begrijp ik heel goed (loop ikzelf namelijk ook tegenaan) dat niet alles direct duidelijk is voor iedereen. Sommigen hebben al tig keer een auto gehuurd en weten alles over alle kortingen etc, sommigen hebben tig keer een auto gehuurd (ikzelf) en hebben zich nog nooit écht verdiept in de wereld van de kortignscodes etc. Lui? Nee. Tijdgebrek en ja, dat is zo. Naast drie kinderen en een eigen bedrijf blijft er niet heel veel tijd over om topics van 40 pagina’s door te spitten.

Ik ben heel blij met dit forum want ben al stukken wijzer geworden, ondanks dat ik al ontelbaar vaak in Amerika ben geweest en ook mij, eerlijk gezegd, het dus tegenvalt, dat ik niet al die foefjes al beheerste :wink:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Saskia45 schreef:
25 feb 2022, 16:32
Nb niet iedereen is even bedreven in de wereld van de autohuur, zelfs niet na het lezen van tig pagina's topics....
NB : en niemand hier is in die materie bedreven geboren ...daar moet je wel iets voor doen.
Maar heb je iets gedaan met dat zoekresultaat wat ik je aanbood ?

@kwarktaart : your a free man ; je hoeft geen gebruik te maken van de kennis die anderen delen...
Als je dat wel doet , doe het dan wel met respect.
Een eigen bedrijf een reden om iets niet uit te zoeken ??
Een eigen bedrijf voeren des te meer een reden om datgene wat je wilt benutten te krijgen tegen de best mogelijke prijs.
Niet verdiepen is een keuze

En voor wat mijzelf betreft : als je het niet bevalt dan laat je het gewoon links liggen !
Stuur mij een PB !
Saskia45
Amerikafan

Bericht door Saskia45 »

Zoals ik aangaf is het gelukt te boeken, eerst hertz gold aangemaakt. Daarna twee browserschermen-truc met 510K code. Onduidelijk was dat nergens stond wat de cancelation policy was behalve ('betaal later'). Daar heb ik over gechat met hertz. Na afronden van de reservering stond de cancelationpolicy wel in de kleine lettertjes. Vreemd is nog wel dat daar ook staat: 'het spijt ons dat u uw #1Club of Gold nummer niet kon toevoegen aan uw bestaande reservering online' terwijl ik ingelogd op het gold rewards account heb geboekt en ook sparen aangevinkt staat. Heb een mail naar gold-service van Hertz gestuurd. Net als dat in de mail zo'n google blok bovenaan verscheen (kun je makkelijk aan je google agenda toevoegen als je wil) waarin 'Thrifty' staat en geen Hertz.
Kortom, helemaal eruit ben ik nog niet, maar goed desnoods boek ik alsnog via avis.is een alternatief.
2000 Zuidwest
2023 West-Canada
Saskia45
Amerikafan

Bericht door Saskia45 »

Andere vraag:
hebben jullie aan elk account dat je bij een verhuurder hebt je creditcard gegevens hangen? Of kan ik die verwijderen van een account en weer toevoegen als ik wil iets wil reserveren? Kon het in de faq op hun website niet terugvinden.
(Loskoppelen kan niet van een reservering, dat snap ik)
2000 Zuidwest
2023 West-Canada
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Saskia45 Ja ; bij gebruik /reservering laten staan . Bij niet gebruik / canceling uit profiel halen.

Als je eerder via brokers hebt gehuurd is je vraag naar cancellation policy begrijpbaar.
een USA verhuurder zal die vraag niet begrijpen : hoezo , als je niet komt opdagen is jouw boeking in 24 hrs uit het systeem verdwenen.
Er is geen no show
Stuur mij een PB !
Saskia45
Amerikafan

Bericht door Saskia45 »

ik heb via hertz.nl geboekt, en dus via hen de chat gedaan, maar kreeg antwoord via een duitse agent, dus ik stelde vragen in het NL en kreeg in het duits antwoord... gelukkig is er google translate en idd enige verwondering over mijn vraag klonk er wel in door:)

Ik was hier al tegen gekomen dat het zo werkt met no show, maar wilde het wel graag zelf zien in de reservering :wink:
2000 Zuidwest
2023 West-Canada
Saskia45
Amerikafan

Bericht door Saskia45 »

Nog een vraag:
ik heb een account bij Hertz aangemaakt als volgt: voornaam getrouwde naam - meisjesnaam en zo dus ook de reservering gemaakt. Dat is ook zoals op mijn creditcard staat. Is dat correct of had ik een account en dus reservering op mijn meisjesnaam moeten zetten (zoals o.a. bij tickets en zoals op mijn rijbewijs)?

geeft dat een probleem?
2000 Zuidwest
2023 West-Canada
Dee89
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Dee89 »

Goedenavond allemaal, net als wat @Saskia45 en @kwarktaart, het is soms heel lastig om net dat ene bericht tussen alle andere berichten terug te vinden. En ook ik zie door de bomen het bos niet meer wat betreft de autohuur. Sorry! :(

Ik heb verschillende topics al doorgespit en heb mijzelf en partner al aangemeld bij Hertz en National. Echter krijg ik het niet voor elkaar om te upgraden, ook geeft vooral National foutmeldingen bij sommige codes of er zijn helemaal geen auto's beschikbaar.

Wat betreft de auto maakt het voor mij niet uit (daar ben ik een vrouw voor ;), als onze koffers in ieder geval in de achterbak passen), maar mijn vriend wil het liefst Fullsize SUV of Convertible.
We zullen de auto later in de vakantie, de avond voor we uit Orlando vertrekken, ophalen. D.w.z. 30 april in de avond en we leveren de auto weer in voor vertrek naar/bij het vliegveld op 11 mei om ong. 15:00u. De prijzen die ik nu voornamelijk tegenkom, ook met de kortingscodes die wel werken, schommelen ongeveer tussen de $1250 en $1500. Ik begrijp uiteraard dat Tante C daar ook mee te maken heeft, maar ik vind dit nog best duur. Of zijn dit tegenwoordig de 'normale' prijzen..

Vriendelijk dank voor jullie reacties! En nogmaals excuus voor dit zoveelste bericht wat betreft autohuur :oops:
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

We hopen allemaal op terug betere prijzen.
Vroeger waren prijzen van 600€/$ voor 3 weken normaal, nu is het 1000€/$.

Nog meer dan vroeger loont het dus om te proberen de beste prijs in de wacht te slepen.
Lees zeker het 1e bericht van het Hertz Ultimate Choice en het National Emerald Club onderwerp door.
Berry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Berry »

De pre Corona prijzen komen dit jaar sowieso niet meer terug. Als je nu nog boeking moet doen voor deze zomer ben je helaas gewoon aan de beurt...
Uiteraard zit er verschil tussen een matige en een slechte deal, maar verwacht niet meer een top prijs te vinden ergens. Je daar op instellen kan wellicht ook helpen :wink:

Er zijn een aantal kortings koningen op dit forum en als je hun oude berichten terugleest komen alle tips & tricks wel voorbij!
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

@Dee89 om het wat eenvoudiger te maken, voor Florida is al voor langere tijd alleen Hertz interessant voor een nieuwe boeking, National is veel te duur. Dat spaart je werk ;)

Volg de instructies in het Hertz Ultimate Choice topic zou ik zeggen. Lid worden, klasse C met CDP 510000 boeken en uitzoeken uit de rij is de way to go.
Full size SUV of Convertible ga je alleen niet in de rij op MCO vinden, die zul je voor de hoofdprijs moeten boeken. Ik zou de verwachting een beetje bijstellen, een Ford Explorer (standard SUV) is een riante auto en dan betaal je midsize klasse C.
bas1997
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door bas1997 »

Hi allemaal,

Medio april gaan wij (een vriendin en ik; allebei 24 jaar) een rondreis maken door Amerika. Daarvoor hebben we een auto nodig. Via dit forum op de Ijslandse website van Avis terechtgekomen (dankjewel daarvoor). Echter als wij in de voorwaarden kijken staat er tegenstrijdige informatie over de Young Drivers Fee:

In de booking conditions staat het volgende:
image.png
Terwijl in de Location Specific Conditions United States het volgende staat:
image.png
Weet iemand welke van de twee voorwaarden voor ons zal gaan gelden? En hebben jullie wellicht nog tips om zo goedkoop mogelijk een auto te huren als 24-jarige?

Alvast bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer