Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

peterz84 schreef:
17 jan 2022, 11:02
Kun je trouwens je gehuurde auto door iemand anders laten inleveren? Ik ben van plan 2 weken te gaan, maar met mensen die een week langer blijven. Als ik die personen als extra driver opvoer, mogen zij de auto dan een week later inleveren, terwijl ik dan al weer in NL ben? (terwijl de auto met mijn CC [en status] is gereserveerd).
Ik zou die persoon wel even een kopie van de bon laten vragen. Ook maak ik altijd een foto van de begin- en eindstand (en dus ook de inhoud van de brandstoftank) zodat ik daarmee eventuele latere discussie voor ben. Ik controleer op de bon ook altijd of ze aangeven dat de fuel ok is. :thumbup:
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door TommyGun »

Ook maar even een poging wagen hier, ik zoek een Standard SUV voor de periode Aug 13 - Sep 3 (SFO), maar met de nodige verzekeringen (LDW en SLI) loopt het totaalplaatje op tot zo'n 3700 USD... Ik ben EE bij National en heb de status laten matchen bij Hertz, maar zonder het gebruik van dubieuze codes zijn de prijzen alsnog bizar hoog.

Ja, ik weet dat ik een andere categorie kan boeken en dan de hoop / geluk moet hebben dat er een SUV bij staat, maar ik wil ook een back-up hebben voor de auto die ik wil...

Iemand nog tips / wie wil meezoeken?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@TommyGun als je boekt bij National/Hertz is het vrijwel alleen interessant om een EC/Gold canopy boeking te maken. Als je echt een specifiek type PERSE wilt huren kun je vaak beter elders kijken. Een standard SUV is meestal wel in de rijen te vinden als je Executive/PC status hebt.

Ik kom op $1100 bij Hertz maar ja...
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

@TommyGun Je hebt klaarblijkelijk nog niet bij de Scandinavische AVIS-sites gekeken. Daar boek je voor jouw periode een full-size SUV (dus nog een klasse groter dan Standard SUV) voor omgerekend:
- 1425 EUR (AWD F982700, hoort bij Flying Blue Ivory, kun je je gratis voor aanmelden via KLM)
- 1346 EUR (AWD D486602, zie eerder in dit topic voor details)

Ter plekke betalen. Je kunt desnoods nog ter plekke kosteloos annuleren. Lijkt me een prima backupoptie voor een reservering bij National? En in de tussenstijd de prijzen in de gaten blijven houden, want een koopje is het natuurlijk niet.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2012
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@TommyGun

Kijk ook eens naar een off airport locatie.
Even een snel voorbeeld van Hertz

voor een Group L ( Chevy Equinox of vergelijkbaar ) betaal je bij afhalen op het vliegveld 3520 usd
Haal je dezelfde auto op bij de locatie aan Maston street ( vlakbij het Powell street Bart station ) dan betaal je 1654 usd
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door TommyGun »

@Terpies Ik ga nog nadenken over een EE/GC boeking, maar met dank aan @Galapogos (ik had inderdaad niet bij de Scandinavische websites van Avis gekeken!) betaal ik nu min of meer hetzelfde voor een categorie die ik graag wil (en zelfs groter). Heb bij avis.no een category Z auto voor omgerekend 1.416,95 euro - erg blij mee! Bedankt :D
@dejong89 Inderdaad overwogen maar qua planning was dat niet praktisch, toch bedankt!
Gebruikersavatar
Maarten-Annique
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 okt 2010, 14:08

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Maarten-Annique »

Is het mogelijk om met hetzelfde account en credit card een tweede reservering maken bij Hertz? Het lukt mij niet.
Ik krijg een foutmelding aan het einde van de reservering bij de betaling.
Ik heb wel dezelfde kortingscode gebruikt bij het maken van een tweede reservering.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door DennisS »

Gisteren zowel tickets als de autohuur geboekt. Bij Avis.is en het is de eerste keer dat wij bij AVIS huren. Normaal gesproken boeken we altijd een SFAR en gaan we twee weken (15 dagen). Nu gaan we van 10-09-2022 tot en met 30-09-2022. Ik zag bij AVIS een FFAR voor in totaal (met autostoel voor onze 2-jarige zoon) € 1300,-

Normaal waren we altijd rond de € 700 kwijt. Dus moet zeggen dat ik € 1300 nog wel mee vond vallen (zeker ook omdat het een FFAR betreft en dus met autostoel voor de kleine man.

Geboekt dus via de Ijslandse website. Gelijk ook een preferred account aangemaakt. Maar zie alleen daar onze reservering nog niet in terug. Moet ik daarvoor contact opnemen met AVIS? Of duurt dat even voordat hij zichtbaar wordt?
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5758
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@DennisS : Geboekt dus via de Ijslandse website. Gelijk ook een preferred account aangemaakt.

In deze volgorde kan je huur niet aan je preferred account gekoppeld worden.
Denk je bij Avis Preferred ook aan statusmatch met Hertz / National ?!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Trom
Amerikakenner
Berichten: 886
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

De scandinavische sites zijn voor mijn bestemmingen in juni (4
juni LAX-27 juni LAS) nog steeds 1 1/2 keer zo duur als mijn boeking bij avis.be in oktober. Toen een edge voor 3 1/2 week voor 950 nu een mazda voor 1450. Een edge zou nog veel duurder zijn.

Wat bedeve zegt kan ik bevestigen. Eerst zonder preferred geboekt. Enkele dagen later preferred aangemaakt, geannuleerd en tegen zelfde prijs nogmaals geboekt. Boeking was toen ook te zien bij avis.com. Eerste keer zul je wel langs de counter moeten.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door DennisS »

bedeve schreef:
19 jan 2022, 13:15
@DennisS : Geboekt dus via de Ijslandse website. Gelijk ook een preferred account aangemaakt.

In deze volgorde kan je huur niet aan je preferred account gekoppeld worden.
Denk je bij Avis Preferred ook aan statusmatch met Hertz / National ?!
Hmmm... kunnen ze dat achteraf niet bij AVIS? Dat zou ik wel bijzonder vreemd vinden. Was bij Alamo nooit een probleem bijvoorbeeld als je boekte via een andere broker dan Alamo.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2012
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Het gaat er niet om dat je via Avis.is boekt maar dat je achteraf een preferred account aanmaakt. Dat had je eigenlijk andersom moeten doen
Heb je al betaald? Zo niet, annuleer , log in en boek opnieuw.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

DennisS schreef:
19 jan 2022, 15:27
bedeve schreef:
19 jan 2022, 13:15
@DennisS : Geboekt dus via de Ijslandse website. Gelijk ook een preferred account aangemaakt.

In deze volgorde kan je huur niet aan je preferred account gekoppeld worden.
Denk je bij Avis Preferred ook aan statusmatch met Hertz / National ?!
Hmmm... kunnen ze dat achteraf niet bij AVIS? Dat zou ik wel bijzonder vreemd vinden. Was bij Alamo nooit een probleem bijvoorbeeld als je boekte via een andere broker dan Alamo.
Alamo heeft geen loyalty program, dus daar heb je ook geen status en ook geen status perks....
jjmbvink
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2013, 09:20
Locatie: Zoetermeer

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door jjmbvink »

Iemand ervaring met Kyte car rentals?
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6813
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Maarten-Annique schreef:
18 jan 2022, 20:14
Is het mogelijk om met hetzelfde account en credit card een tweede reservering maken bij Hertz? Het lukt mij niet.
Het lukt wel als je het uur verandert. Het mag niet exact dezelfde gegevens zijn.
ChantalGrrr
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 jan 2019, 10:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ChantalGrrr »

Hallo allemaal, ik ben met mijn vriend onze huwelijksreis aan het plannen voor mei 2022.
We hebben een huurauto nodig van 27 mei t/m 11 juni. Heeft iemand tips bij welke maatschappij en of er kortingscodes zijn? Heb al wat in het forum gekeken, maar de codes en benamingen vliegen je om de oren en als leek weet ik het dan even niet meer.
Alvast bedankt voor de hulp!
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2012
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@ChantalGrrr
Welke plaats? Dan kunnen we meekijken :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
ChantalGrrr
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 jan 2019, 10:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ChantalGrrr »

Oh natuurlijk haha, Orlando
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Dus je snapt niet wat er geschreven wordt en als we herhalen wat er gezegd is ga je het wel snappen? :thumbup:

Kijk even in de openingspost van het hertz en national topic en probeer dan het stappenplan te volgen. Heb je dat al eens geprobeerd?
Alles wat we je nu zouden vertellen staat exact in deze Posts.
Succes.
ChantalGrrr
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 jan 2019, 10:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ChantalGrrr »

@Terpies Ik snap heel goed wat er gezegd wordt alleen je weet niet altijd waar het vandaan komt. Kijk de kortingscodes nou, ik zie er hier en daar genoemd worden, maar wanneer ze voor het eerst genoemd werden met uitleg is natuurlijk bijna niet terug te vinden (geprobeerd met een paar) dus weet ik niet welke ik wel of niet kan gebruiken. En dat geld zo voor meerdere onderwerpen.
Bedankt voor de tip van dat forum daar ga ik beginnen.

één specifieke vraag al waar komt kortingscode 510000 vandaan? deze toegepast en scheelt echt enorm, maar ben dus niet zeker of ik deze kan gebruiken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer