Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

je hebt gelijk. Ik had 27 juli ingetikt
JanenLien
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door JanenLien »

Een paar weken geleden heb ik een auto gereserveerd bij budget ( betaal later) van 2 juli tot 21 juli aan de scherpe prijs van 28 eur per dag ( midsize suv, MCO airport).

Eventueel zou ik al de 1 juli willen aankomen in MCO, zou het mogelijk zijn om een extra dag autoverhuur te boeken aan diezelfde prijs?
Zo ja , hoe kan ik dit doen?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dat kan je het beste vragen aan Budget.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Afgelopen jaar heb ik dat aan de balie op de airport kunnen regelen, na overleg met de manager ging dat voor hetzelfde tarief als ik de rest van de dagen had geboekt. Weet zo niet meer welke maatschappij ik had gehuurd.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Aivie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Aivie »

Hey iedereen

We zijn op zoek naar een wagen om te huren vanuit Washington 27/07/2022 tot Orlando 16/08/2022.
Nu (dankzij dit forum) ben ik websites aan het vergelijken.
Website 1 ALAMO kan ons een auto aanbieden, GOLD pakket , een mini van voor de prijs van...€804 waarvan we €300 ter plaatse moeten betalen.
Nu dit lijkt mij toch wel HEEL weinig? Zou de totaalprijs €804 zijn of moet ik €804 + €300 reken? Wat dan nog goedkoop is tegenover Hertz of Sunnycars...
Zou dit kunnen? Of eerder kleine lettertjes ergens?

Detail van het GOLD pakket:
Het tarief is inclusief:
  • Ongelimiteerde kilometers
    (*tenzij anders vermeld)
    Schadeverzekering
    Diefstalverzekering
    Aansprakelijkheidsverzekering
    Lokale belastingen
    Extra bestuurder(s)
    Gratis tank brandstof
Dankjewel voor jullie feedback :-)
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Iets te vroeg gejuicht over Exit reizen. :blink:
Kreeg vandaag een bericht dat de auto niet beschikbaar is en dat ze geen alternatief kunnen aanbieden. Jammer, maar ik had mij boeking bij Budget nog laten staan.
Ik lees trouwens dat Budget tegenwoordig ook gebruikt maakt van een online check in systeem? Zelf geen ervaring mee (sowieso geen ervaring met Budget in de VS )
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

@Aivie
Dat klinkt inderdaad als een hele scherpe prijs (gezien de prijzen die ik momenteel vind). Welke website is dat? Wil ik ook wel eens kijken voor mijn periode….
Gast

Bericht door Gast »

dejong89 schreef:
25 okt 2021, 11:04
Kreeg vandaag een bericht dat de auto niet beschikbaar is en dat ze geen alternatief kunnen aanbieden. Jammer, maar ik had mij boeking bij Budget nog laten staan.
Lekker verhaal....je zal maar vlak voor vertrek zitten :(
Eens te meer aangetoond hoe de werkwijze is van de meeste brokers: ze lokken je met een goedkoop tarief, ontvangen je geld en daarna gaan ze shoppen voor je auto (vaak zo laat mogelijk tegen de tijd van je boeking aan). Als ze dan niet een goede winst kunnen maken, zeggen ze doodleuk dat er geen auto beschikbaar is (lees: geen gunstig tarief voor Exit reizen) en cancellen ze gewoon. Dan moet je daarna alsnog zelf halsoverkop een auto (tegen een waarschijnlijk veel te hoog tarief) boeken. Voor mij 100% reden om dit soort partijen echt te mijden.
Als je rechtstreeks bij de verhuurder boekt heb je 100% zekerheid, betaal je achteraf (pas als je de auto weer inlevert) en kun je altijd tot dag van aankomst zelf kosteloos wijzigen.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

@Terpies je moet altijd de bevestiging afwachten tot je boeking zeker is, daarna staat die bevestiging gewoon. Ook bij een broker werkt dat zo.

En ik heb gewoon een bevestiging van de boeking en mijn auto staat bij Alamo ook in het systeem bevestigd, dus niks van wat jij nu zegt.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

Terpies schreef:
26 okt 2021, 09:54
dejong89 schreef:
25 okt 2021, 11:04
Lekker verhaal....je zal maar vlak voor vertrek zitten :(
Eens te meer aangetoond hoe de werkwijze is van de meeste brokers: ze lokken je met een goedkoop tarief, ontvangen je geld en daarna gaan ze shoppen voor je auto (vaak zo laat mogelijk tegen de tijd van je boeking aan). Als ze dan niet een goede winst kunnen maken, zeggen ze doodleuk dat er geen auto beschikbaar is (lees: geen gunstig tarief voor Exit reizen) en cancellen ze gewoon. Dan moet je daarna alsnog zelf halsoverkop een auto (tegen een waarschijnlijk veel te hoog tarief) boeken. Voor mij 100% reden om dit soort partijen echt te mijden.
Als je rechtstreeks bij de verhuurder boekt heb je 100% zekerheid, betaal je achteraf (pas als je de auto weer inlevert) en kun je altijd tot dag van aankomst zelf kosteloos wijzigen.
Nog nooit meegemaakt en boek eigenlijk altijd bij brokers . Is ook geen gewone gang van zaken precovid . Brokers zijn prima om bij te boeken tegen hele gunstige tarieven .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Ik had zelf ook het idee dat het te mooi was om waard te zijn. Ze regelen een auto bij Alamo en waar ik ook zocht, Alamo had op dezelfde datums geen beschikbaarheid meer. Maar, niet getreurd hoor. Wat ik zei, voor hetzelfde geld heb ik een auto bij Budget staan. Niet mijn 1e keuze maar wel de goedkoopste tot nu toe. Kan mijn boeking ook inzien op hun website en alles staat op bevestigd en 0.
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door marc08 »

Terpies schreef:
05 okt 2021, 16:05
Ik heb ook op AVIS gekeken (incl. alle landen varianten) maar ik kom voor mijn periode MCO 4/11 - 3/12 2021 geen prijzen onder de €2000 tegen, zelfs niet met . :thumbup:
Zojuist zelf voor mco geboekt voor 1333 euro. Dat is voor 21 dagen vanaf 13 nov, incl 2 kinderzitjes en gratis annuleren. Weliswaar duurder dan die van national, maar gezien de berichten in dat topic even deze als extra boeking genomen.

Wellicht dat er nu voor jou ook nog interessante prijzen zijn met genoemde code voor avis.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Pf, hebben wij weer. Geboekt via Expedia.ie. Gisteren probeerden we online inchecken bij Budget, kan dat niet want het rijbewijs is niet uitgegeven in Ierland. Moeten we alsnog langs de balie. Expedia zegt: Annuleer uw boeking en boek opnieuw. Ik ga maar eens een chatje sturen via social media. Ik heb zo iets, als mijn rijbewijsnummer klopt, wat maakt het dan uit in welk land deze is uitgegeven? Mijn CC gegevens en adres kloppen wel. Dat lijkt mij het belangrijkste. Heb dit eerlijk gezegd nog nooit eerder gehad bij National,Hertz of Alamo.
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@dejong89
Ik heb het vermoeden dat dit iets binnen Budget is.
Zelf heb ik ook een boeking bij Budget, gemaakt via autoeurope.nl
Als ik ga kijken bij Budgetinternational.com dan kan ik bij "Manage my booking" mijn reservering gewoon ophalen en inzien (autoeurope geeft op de voucher ook het Budget reserveringsnummer). Deze site heeft echter geen online check-in.
Ga ik vervolgens naar Budget.com, dan is mijn reserveringsnummer ineens onbekend.
Nu heb ik gehuurd bij een kleine stadslocatie in San Francisco dus had ik toch al weinig voordeel verwacht van een onine check-in: ik zal toch langs de balie moeten om de sleutel op te halen.
Maar vreemd is het wel.

En de tip van Expedia is ook vooral goed voor hun eigen portemonnee: nu een bestaande boeking aanpassen betekend vaak meer dan 2x zoveel betalen.
(mijn boeking is voor over 2 weken: omdat ik nu pas op 8 nov kan reizen had ik eigenlijk mijn huurauto 2 dagen later willen ophalen. Dat zou nu minimaal het dubbele kosten. Dan maar een dag $40 parkeergarage betalen....)
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@Frasi ik kan wel op Budget.com mijn boeking inzien. Moet ik wel country op U.S.A zetten.
Maar dan... Ach, het is ook niet het meest vervelende in de wereld maar het was wel makkelijk geweest. Hopelijk kunnen ze dit nog omzetten.
image.png
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door ribruijn »

Ik had overigens het linkje al eens gepost, maar zie nu pas dat er bij Avis voor Flying Blue gold en platinum leden apart van een flinke korting ook een gratis car upgrade is. Weet niet of er veel mensen met deze status op het forum staan maar ik krijg met mijn FB code uit de link dezelfde korting als de eerder genoemde mooie code D486602 (en dus in mijn geval ook een car upgrade daarbovenop).

https://www.avis.com/en/business-progra ... rlines/klm
Gilster
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gilster »

Voor flying blue leden is deze link nog makkelijker;

https://secure-one.avisworld.com/nl_NL/Avis-FlyingBlue/

Ben zelf platinum bij FB en heb president’s club status bij Avis. Via FB bij AVIS nooit een upgrade gehad, maar met presidents club telkens de standaard dubbele upgrade. Toch is het wisselend via welke optie ik de meeste korting krijg (via link hierboven of direct op status bij AVIS).
Annet1992
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Annet1992 »

Weet iemand een autoverhuur website waar je de auto pas hoeft te betalen bij aankomst? Vorige keer dat we gingen boekten we bij rentalcars en hoefden we bij aankomst pas te betalen maar nu krijg ik die optie niet. Het is niet perse noodzakelijk hoor maar vond dat wel prettig toen.

En heeft iemand ervaring met discover cars? Zie nu een leuke prijs voor mijn reis maar ken de verhuurder zelf niet. Op internet lijkt iedereen wel tevreden maar kan geen recensies vinden over discover cars in amerika.
Resi_70
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Resi_70 »

Op internet is iedereen tevreden totdat ze een probleem hebben met Discovery cars. Dan zijn ineens de beoordelingen minder goed. Ik heb die dump prijzen ook gezien maar gezien de reviews die ik gelezen had heb ik niet voor hun gekozen.

Wij kregen via Avis de optie om later te betalen alleen was deze een paar tientjes duurder.
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023,(2025 April-02<>April-14)
Inmiddels 142 dagen in Vegas doorgebracht :)
ribruijn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door ribruijn »

Voor alle duidelijkheid: je kan bij Avis rustig kiezen voor “nu betalen” en die extra 100 Euro in je zak steken. Ook een “nu betalen” reservering is gewoon annuleerbaar zonder enige kosten, tot 1 dag voor vertrek. Pas daarna komen er wat (in eerste instantie ) kleine kosten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer