Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Er zijn verschillende levels. Ik heb preferred Plus, gematched vanaf Hertz PC en/of National EC Executive Elite.
8DBC5E56-77B2-44B2-99AF-8DDA7371895A.jpeg
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@Terpies
Gelden de voorwaarden van avis europa ook bij avis vs?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Ik weet niet of dit voor Amerika ook geldt maar voor mijn autohuur bij Avis.be kreeg ik voor Canada naast de algemene voorwaarden ook een .PDF-bestand genaamd "AVIS-Location-Specific-Conditions". Hierin staan voorwaarden specifiek voor Vancouver cq Canada.

Je krijgt ze al te zien voordat je de boeking afgerond hebt. Dus dat zou je voor Amerika ook kunnen bekijken.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Yep: https://www.avis.com/en/loyalty-profile/avis-preferred

@Coyote Canada heeft altijd al afwijkende voorwaarden gehad tov de US, en ook heb je niet automatisch alle noodzakelijke verzekeringen, dus goed controleren.

Maar… volgens mij gaat dit forum over Amerika en dit topic over autohuur in Amerika, dus misschien ff apart topic openen?
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Aarjan »

Coyote schreef:
09 sep 2021, 17:22
Aarjan schreef:
09 sep 2021, 15:01
Precies waarom ik zo twijfel!
Heb je al navraag gedaan bij Avis.nl?

Ik vermoed dat het er bij jou nl. nog niet bij in zit.

Roland
Inmiddels ben ik er wel uit.
Via een oude Avis site heb ik wel de juiste info gevonden.
Het zit 'm in de AWD D650000
Deze is zonder CDW/LDW, dus mede forumleden: pas hier mee op!
Bijlagen
Avis.jpg
Avis.jpg (84.48 KiB) 1594 keer bekeken
woutervg
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door woutervg »

Terpies schreef:
12 sep 2021, 18:23
Er zijn verschillende levels. Ik heb preferred Plus, gematched vanaf Hertz PC en/of National EC Executive Elite.8DBC5E56-77B2-44B2-99AF-8DDA7371895A.jpeg
Wel apart dat jij preferred Plus hebt, terwijl ik President Club heb gekregen, komende van Natinal EC Executive Elite.
Ben nu aan het boeken voor april volgend jaar, maar verbaas me over het verschil in tarieven tussen de Europese sites.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Vergeet ook de Flying Blue codes niet mee te nemen bij avis.
. Om in aanmerking te komen voor de Miles, moeten de reserveringen gemaakt worden met een Flying Blue/Avis nummer (AWD-nummer): Ivory members F982700; Silver members F982800; Gold members F982900; Platinum members F983000
Geldig voor alle europese avis sites.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

woutervg schreef:
18 sep 2021, 12:29
Terpies schreef:
12 sep 2021, 18:23
Er zijn verschillende levels. Ik heb preferred Plus, gematched vanaf Hertz PC en/of National EC Executive Elite.8DBC5E56-77B2-44B2-99AF-8DDA7371895A.jpeg
Wel apart dat jij preferred Plus hebt, terwijl ik President Club heb gekregen, komende van Natinal EC Executive Elite.
Ben nu aan het boeken voor april volgend jaar, maar verbaas me over het verschil in tarieven tussen de Europese sites.
Hmm, toch maar even hernieuwde status match aanvragen… Overigens, de eerste (en laatste) keer dat ik een auto via AVIS heb gehuurd was in 2008. Toen hebben we 4 weken in een Hummer :geek2: rondgereden :thumbup:
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Toen hebben we 4 weken in een Hummer  rondgereden 
En bij elke benzinepomp moeten stoppen, zeker? :D
woutervg
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 29 feb 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door woutervg »

@Terpies dat zou ik ook doen, volgens mij,rijg je dan gegarandeerd een upgrade. Ik ga nu voor april volgend jaar een midsize SUV boeken, waarbij ik dan een fullsize zou moeten krijgen.
Dirk70
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 okt 2019, 09:59
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Dirk70 »

Prijzen zijn momenteel heel erg hoog.
Vorig jaar had ik via Happy Tours een SUV voor een prijs van 750 voor 19 dagen LV-LA
Nu vindt je amper iets beneden de 2000
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door asv60 »

Heeft iemand zich toevallig onlangs nog verdiept in underage fee?
Mijn zoon van 23 wil (als de ban er dan af is) in januari naar FL.
Nu heb ik al wat zitten spitten hier en zag dat je met lidmaatschap van ANWB bij Hertz de underage fee kunt laten vervallen.
Hierover heb ik dit gevonden: Member Rentals in the U.S.
• Up to 20% discount
• 10% off U.S. retail prepaid rates
• Free use of one child safety seat with each rental
• No charge for up to four additional drivers who are AAA members and meet standard rental qualifications • Young renter fee waived for AAA members ages 20- 24 who meet standard rental qualifications
Call 1-800-654-3080 or local Hertz reservations office. Reservations can also be made by calling the AAA Discounts & Rewards International Booking phone line
Blijkbaar kun je dit dus niet online boeken.
Vond hier om het forum ook nog een bericht dat bij National er geen underage fee is als je minimaal een midzise SUV boekt met Flying blue code.
Inmiddels werkt die code al een poosje niet meer.
Heeft er nog iemand tips om te huren zonder underage fee?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Ik heb eens 2 weken van 15 tm 29 jan vanaf Miami bij Avis.be ingevoerd met diverse leeftijden en Flying blue. Bedrag blijft hetzelfde! Wellicht meer op gewenste autotype en prijs selecteren. Bij de ene verhuurder zou de prijs zonder extra fee wel eens hoger kunnen liggen dan een ander met fee.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door asv60 »

Oh dat is idd erg goedkoop bij Avis.be. Heb daar nog nooit gekeken en/of gehuurd.
Kom op 333 euro voor 1 week. Heb ingevoerd dat hij 23 jaar is en de flying blue code.
Bij Hertz kwam ik op ruim 900 euro, incl 133 underage fee.
Scheelt nogal wat, bedankt voor de tip!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Avis lijkt momenteel qua prijs goed te scoren op het forum. Sommige leden zijn nog voordeliger uit via de sites van b.v. avis.fr, avis.it of avis.es.
Hangt helemaal af van je data en vertrekplek. Avis.nl en avis.de scoren op mijn data hoog qua prijs.
Waarom dat zo is? Geen idee.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

woutervg schreef:
18 sep 2021, 19:39
@Terpies dat zou ik ook doen, volgens mij,rijg je dan gegarandeerd een upgrade. Ik ga nu voor april volgend jaar een midsize SUV boeken, waarbij ik dan een fullsize zou moeten krijgen.
Meestal zijn upgrades niet van toepassing bij SUV’s, enkel sedans. ALS het zo zou zijn is de upgrade van midsize SUV naar Standard SUV en niet naar Full size.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

asv60 schreef:
19 sep 2021, 09:16
Heeft iemand zich toevallig onlangs nog verdiept in underage fee?
Mijn zoon van 23 wil (als de ban er dan af is) in januari naar FL.
Nu heb ik al wat zitten spitten hier en zag dat je met lidmaatschap van ANWB bij Hertz de underage fee kunt laten vervallen.
Hierover heb ik dit gevonden: Member Rentals in the U.S.
• Young renter fee waived for AAA members ages 20- 24 who meet standard rental qualifications
Dit was ooit zo via ABN save, maar de partnership met Hertz is er niet meer, dat is nu AVIS. Daar geldt echter nog steeds een underage fee:
https://www.abnsave.com/discounts/car-r ... ar-rental/
Vond hier om het forum ook nog een bericht dat bij National er geen underage fee is als je minimaal een midzise SUV boekt met Flying blue code
Kan me hier niets van herinneren dat dit ooit zo geweest zal zijn, maar wellicht vergis ik me :geek2:
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door asv60 »

@Terpies Dat was een bericht van Mattrob uit 2019 in het National topic. Lukt me niet om hier een quote van te maken.
Maar via Avis.be zie ik dus niets van een underage fee, ook niet als ik zijn leeftijd heb ingevoerd.
Zie dat het op Avis.fr nog goedkoper is. Zitten alle verzekeringen er dan wel bij?
Dit staat er: DEZE PRIJS IS INCLUSIEF
Luchthaven-/stadstoeslag
Voertuigregistratiekosten
Lokale belasting
Schadedekking (LDW)
Onbeperkt aantal kilometers
EIGEN RISICO
0.00 SCHADE EIGEN RISICO
USD 0,00 EIGEN RISICO BIJ DIEFSTAL

En op de .fr site: LE PRIX INCLUT
Surcharge aéroport
Participation aux coûts d’immatriculation
Taxe locale
Rachat partiel de franchise en cas de sinistre. Als ik dit vertaal staat er: Gedeeltelijk eigen risico afkoop bij schade. Is dat dan hetzelfde als LDW?
Kilométrage illimité

Ook nog even gekeken voor onze eigen autohuur, maar daar kom ik op de verschillende Avis sites veel hoger uit.
Laatst gewijzigd door asv60 op 19 sep 2021, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Dit staat op avis.nl:
Hoe oud moet ik zijn om een auto te huren?

De minimumleeftijd voor autoverhuur onder de 25 jaar, is afhankelijk van waar u uw auto ophaalt. Op de meeste Europese en Noord-Amerikaanse locaties is de minimumleeftijd om een auto te huren 21, in Scandinavië is dit 19 jaar. In Nederland moet u minimaal 21 jaar oud zijn.

Leeftijdsbeperkingen verschillen ook per voertuig en bepaalde autogroepen zijn niet beschikbaar voor bestuurders onder de 25 jaar. Lees voor meer informatie de "specificaties" over het voertuig waarin u geïnteresseerd bent voordat u deze kiest tijdens het boeken op de offertepagina. We nemen dit ook op in uw boekingsbevestiging.

Lees voor meer informatie het gedeelte Leeftijdsinformatie van de Locatiespecifieke Voorwaarden of neem contact op met ons reserveringsteam.

Hoe lang moet ik mijn rijbewijs hebben?

De minimumvereisten kunnen variëren, afhankelijk van waar u uw huurauto ophaalt. Als u onder de 25 bent en van plan bent om een auto te huren, moet u in de meeste Europese landen, waaronder Nederland, een jaar lang een volledig rijbewijs hebben; in sommige Europese landen, zoals Duitsland, hoeft u slechts 6 maanden een rijbewijs te hebben. In de Verenigde Staten en Canada kunnen de vereisten per staat of provincie verschillen.

Voor bepaalde autogroepen kunnen wij u vragen om uw rijbewijs langer dan 1 jaar te hebben. Lees voor meer informatie de "Details" over het voertuig waarin u geïnteresseerd bent voordat u deze kiest tijdens het boeken op de offertepagina. Wij nemen dit ook op in uw boekingsbevestiging.

Raadpleeg voor meer informatie de sectie Locatiespecifieke voorwaarden - gedeelte Eisen aan rijbewijs en ID - of neem contact op met ons reserveringsteam.

Moet ik extra betalen voor het huren van een auto onder de 25 jaar en hoeveel?

Als u (of eventuele extra bestuurders) onder de 25 bent wanneer u een auto huurt, dient u ieder een toeslag voor jonge bestuurders te betalen. Het bedrag dat u betaalt, is afhankelijk van waar u uw auto ophaalt.

Waar wordt de toeslag voor jonge bestuurders berekend?

De toeslag die van toepassing is op de locatie waar u uw huurauto ophaalt, is inbegrepen in de kosten die we bij uw boeking vermelden.

Hoe kan ik een offerte aanvragen?

Gebruik het boekingspaneel hierboven. Zorg ervoor dat u het vakje "Bestuurder tussen 30 en 70 jaar " uitschakelt en geef uw geboortedatum op wanneer daarom wordt gevraagd. Dit zorgt ervoor dat we u de voertuigen laten zien die beschikbaar zijn voor bestuurders jonger dan 25 jaar.
Vooral de laatste alinea is belangrijk. De betreffende info heb ik niet op avis.be kunnen vinden.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door asv60 »

Ik heb het zo gedaan als in die laatste alinea vermeld wordt.
Geboortedatum ingevuld. Dus dan zou ik de juiste auto's en tarieven(incl underage fee) te zien moeten krijgen.
Op Avis.fr is het zelfs maar 205 euro voor 1 week! Hoop dat er geen addertje onder het gras zit, is bizar goedkoop.
Het gaat om 2-9 jan vanaf MCO.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer