Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

In de A380 van BA in 2017 ook gekozen voor bijbetalen voor stoelen bovenin omdat je dan met z'n tweeën naast elkaar kunt zitten.

Wij zaten op rij 72 (J en K). Prima plekje met extra opbergruimte bij het raampje.

Zie overigens niet zo direct het voordeel om nog veel verder achterin te zitten. Met eten ben je dan vaak als laatste aan de beurt omdat ze vanuit achterin eerst naar voren lopen met de karretjes en dan terug naar achteren werken.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Inges »

@bedeve waarom achterin? Ik heb nog geen stoelen vast gelegd dus ik kan nog alle kanten op ;-) Maar ik ben wel benieuwd naar de reden waarom verder achterin. Ik heb een keer bij een 747 achterin gezeten en daar had ik spijt van (vreselijk veel herrie). Maar dat was dan ook wel een mega oud vliegtuig.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Galapogos »

Goede vraag ja. Ik zit doorgaans liever ergens in het midden, bij de vleugels. Dat is volgens mij het meest comfortabel. Je hebt voor zover ik weet dan minder last van bewegingen van het vliegtuig, turbulentie, etc. En dan het liefst een plek aan het gangpad. Bij een raampje zitten is leuk, maar als er dan een wildvreemde tussen jou en het gangpad zit, sta je toch minder snel op om naar het toilet te gaan of zomaar even je benen te strekken.

Achterin heb je inderdaad meer last van het geluid van de motoren. Maar hoe het bij een A380 op de bovenetage is weet ik niet. Ik heb in 2012 een vlucht met een A380 mogen meemaken. Zat toen beneden, economy class. Erg ruim, maar eigenlijk té ruim. Door de bolling van het vliegveld was het niet mogelijk om met je hoofd tegen de zijkant van het vliegtuig een dutje te doen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@Inges kijk even op Seatguru. Ik weet niet welke vlucht je hebt, maar ik zie dat er configuraties bij BA voor de A380 zijn waar de pantry achter de achterste rijen zit op het bovendek, ik zou die zelf niet willen. Heb regelmatig A380 gevlogen (vooral Emirates), bovendek heeft minder motorgeluid en je zit inderdaad wat gunstiger dan beneden als je tegen de wand wil liggen/steunen, die loopt taps toe naar boven. En je bent er iets eerder uit als er een 2e slurf wordt gebruikt.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

Inges schreef:
11 apr 2021, 12:00
@bedeve waarom achterin? Ik heb nog geen stoelen vast gelegd dus ik kan nog alle kanten op ;-)
Omdat jij aangaf boven te willen zitten.
En de "economy " afdeling is nou eenmaal achterin.
Vanwege de luchtverversing en geluiden , wc gangers en wat dies meer zij kom ik tot die suggestie.
Zowel bij Air France ,Lufthansa en BA heb ik A380 zitmogelijkheden uitgetest.
Voor een BA soloreiziger op de A380 is 25D een aanbeveling !!
Ook al zit je dan niet boven..
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ruud2004 »

In 2018 LHR-YVR retour met de A380 gevlogen en boven achterin in dat kleinere gedeelte met z'n tweetjes naast elkaar (Seat 82 a/b) gezeten. Je bent, zoals Ronald aangaf inderdaad daar wel het laatste aan de beurt bij de maaltijden. Voor ons geen probleem, wij slaan de warme bakjes toch altijd af. Verder zit je daar (afhankelijk van je medepassagiers) best rustig en het lawaai van de motoren vonden wij te verwaarlozen. De A380 is, net als de B787 en de A350, best een stil vliegtuig. Aan de raamzijde zit inderdaad een handige bak waar je spullen in kwijt kan, de bovenbakken waren door de toelopende kont van het vliegtuig wel wat smaller. Mijn trolley (maximale maat BA) kon er niet in.

Vwb stoelreservering, dat hebben wij met een tussenstop in Europa de laatste jaren niet meer gedaan. Je kan als transitpassagier immers eerder inchecken dan de grote meute in bv FRA, ZRH, MUC of LHR/LGW en dan is de stoelkeuze nog ruim voldoende. Tel bij LHR /LGW daar ook nog een uur tijdverschil bij op en je komt altijd wel goed terecht. Je bent natuurlijk niet de enige transitpassagier dus je moet er wel snel na opening van de incheck bij zijn!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

Ja, de A380 is sowieso een stuk stiller. Viel ons toen ook op.

Volgens mij hebben wij toen bewust NIET gekozen om zoveel mogelijk achterin te zitten mede door de te verwachten toeloop van passagiers die naar het toilet moeten. Nou moet ik zeggen dat ik mij daar ook niet echt aan stoor. Bij United zat ik de afgelopen vluchten op een Exit seat bij het toilet. Heb de wachtende mensen nooit als naar ervaren. En poppetjes kijken is ook leuk... :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

@Inges mijn geheugen heeft me in de steek gelaten.
De opmerking van @Coyote zette mij aan het denken.
Dus heb ik mijn BA boardingpassen er bij gehaald
En dan zie ik zie dat ik in 20216 80 A/80 B heb geboekt.
En daarna alleen 70 A/B en 70 K/J .....
Laatst gewijzigd door bedeve op 11 apr 2021, 14:37, 2 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Inges »

harryh schreef:
11 apr 2021, 12:41
@Inges kijk even op Seatguru.
Ja dat heb ik al gedaan. Ik zit het aller liefste bij het raam (ik kan rustig uren naar buiten kijken ;-)) en ik zag al op seatguru dat de plekken bij de deur geen raam hebben. Wel meer beenruimte maar als er geen raam is wil ik daar dus niet zitten :-)

Hier de indeling: https://www.seatguru.com/airlines/Briti ... =285&date=
bedeve schreef:
11 apr 2021, 12:48
Omdat jij aangaf boven te willen zitten.
En de "economy " afdeling is nou eenmaal achterin.
Nee dat is de A380 van Air France. Bij BA heb je meer economy bovenin. Ik zit toch liever niet helemaal achterin. Ik heb een allergie voor paprika en heb dus graag wel wat eten te kiezen. Rijst gerechten bevatten vaak paprika en dan kan ik het niet eten. Dus ik wil niet helemaal achterin denk ik.

We reizen overigens met z'n tweeen dus bovenin samen zitten heeft wel de voorkeur dan de 3-4-3 indeling beneden
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Wij zijn met de a380 van Lufthansa gevlogen van FRA naar MCO.
Fijn vliegtuig. Bovenin in economy was het bij ons veel rustiger dan in de enorme economy beneden.
Eigen pantry en toiletten, en indien nodig kun je altijd ff via de trap naar het toiletten complex beneden.
Bij het verlaten van het vliegtuig konden we via de business class redelijk snel naar buiten.
Ik zou volgende keer ook graag weer boven reserveren.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Inges »

Terpies schreef:
11 apr 2021, 17:36
Bovenin in economy was het bij ons veel rustiger dan in de enorme economy beneden.
Dat is bij BA niet zo. Daar is de economy verdeelt over boven en beneden. Maar toch denk ik dat ik boven wil zitten. Bedankt voor het meedenken allemaal!

Indeling A380 BA: https://www.seatguru.com/airlines/Briti ... 80_new.php
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Dan is de layout bij Lufthansa volledig anders (en daardoor erg fijn bovenin):
1385CEFC-80EF-472D-AE0C-F1D5F47233B3.jpeg
https://www.seatguru.com/airlines/Lufth ... 380_V3.php
Gebruikersavatar
Fiesta68
Amerikakenner
Berichten: 505
Lid geworden op: 23 aug 2010, 12:31
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Gent

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Fiesta68 »

harryh schreef:
10 apr 2021, 19:12
Ik vond mijn vluchten voor november BRU-TPA via Google flights. Volgens G kon ik ze bij KLM, Airfrance, Delta en Virgin boeken voor 333,-. Uitgevoerd door Delta. Maar wat ik ook probeerde, bij KLM kreeg ik ze niet. Alleen met een veel langere reistijd met 2 overstappen ipv 1.

Bij Airfrance en Delta kreeg ik ze wel.
Maar alleen KLM en Airfrance hebben gunstige annuleringsvoorwaarden. Dus bij Airfrance geprobeerd.
Wij hebben hier hetzelfde voorgehad maar dan wel Brussel - Miami, niet teruggevonden bij KLM (wel met 2 overstappen), wel bij Air France, vlucht uitgevoerd door Delta. Dus dan geboekt bij Air France (Europese voorwaarden in geval van annulatie), onze stoelen bij Delta vastgelegd, was gratis.
Aangezien onze Golden Mastercard geen pandemie dekt hebben we toch voor onze gemoedstoestand er toch een verzekering bijgenomen (dan voelen we ons toch een pak geruster).
Er is telkens een tussenstop in New York, bij de heenvlucht 1u55 onder normale omstandigheden is dit voldoende.
De aansluiting van New York met Delta naar een andere bestemming ook uitgevoerd met Delta is dit gegroepeerd? En zou de transfertijd dan minder zijn?

Wat ik me afvroeg... ik dacht dat ik ergens gelezen had dat de grenscontrole naar USA al in Zaventem zou kunnen? Is dit zo?

Wel blij dat we toch gewacht hebben op een mooie aanbieding en hopelijk kan het tegen die tijd (oktober - november).
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

De Minimum Connection Transfer Time at New York (JFK) voor Delta International-Domestic is 1h 25 min.

Ja, in BRU komt er pre-clearance. Volgens dit artikel moet het Belgische parlement dat nog goedkeuren. En r moet ook nog een technische overeenkomst worden afgesloten tussen CBP en Brussels Airport Company. https://diplomatie.belgium.be/nl/newsro ... ls_airport
Gebruikersavatar
Fiesta68
Amerikakenner
Berichten: 505
Lid geworden op: 23 aug 2010, 12:31
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Gent

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Fiesta68 »

De Minimum Connection Transfer Time at New York (JFK) voor Delta International-Domestic is 1h 25 min.
Indien het toch niet zou lukken dan is er nog een latere vlucht naar Miami (vanuit NY) met Delta.

Ik moet zeggen "harryh" dat we je raad opgevolgd hebben ivm de tussenstop in Usa :wink:

"Zodra het programma operationeel is, zal Brussel Airport de eerste luchthaven zijn op het Europees vasteland met Amerikaanse preclearancecontroles."
Oei... tegen wanneer dat dit in orde gaat zijn... :roll:
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Goed te horen ;) en inderdaad, afwachten dan. Wij vertrekken in november ook vanuit BRU, zou mooi zijn om dan al pre-clearance te hebben en snel door te kunnen op JFK.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Hoe staat het hiermee? Vorig jaar september werd het aangekondigd maar sindsdien is het stil.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Gretver :cry:
Na vorige week de heenweg overhoop te hebben gegooit, heeft KLM nu ook de terugweg aangepakt.
Krijg net bericht dat de geboekte vlucht (22/8 LAS-AMS) is geannuleerd en dat ze ons een dag eerder hebben gezet. :evil: :evil:
Scheelt wel een (dure) zaterdagnacht in Las Vegas, maar liever niet. Morgen maar eens bellen naar de mogelijkheden om toch op zondag 22/8 terug te vliegen. Allemaal hopende dat het geheel door kan gaan uiteraard.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Ben benieuwd of er op korte termijn überhaupt vliegverkeer mogelijk gaat zijn.
Interessant artikel over UK<->US travel.
https://edition.cnn.com/travel/article/ ... index.html
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Vandaag toch maar besloten om te boeken voor augustus 2021. Vond goede prijzen online incl bagage, net geen €600 pp incl ruimbagage (12/8 AMS->MSY, 10/9 MSY->AMS). Geboekt bij vliegtickets.nl (momondo etc en rechtstreeks bij alle airlines ook gecheckt, maar nergens zo goedkoop gevonden).

Blij mee, nu begint het spel van de auto's....en hopelijk staat er iets leuks als we aankomen tegen die tijd, want op flyertalk zijn de huidige berichten nergens echt hoopvol.
Heb nu zowel een aisle als een standard SUV boeking gedaan bij National (Hertz was nu een veelvoud van mijn prijs), maar we blijven zoeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer