Vliegen na de Corona crisis

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
d_vdploeg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door d_vdploeg » 24 mei 2020, 19:13

Brigit schreef:
24 mei 2020, 17:56
Ik vrees dat u gelijk heeft en de airline dit als een wijziging ziet, blijft wel het punt van dat dit de verkeerde boekingsklasse is waar we nu in geplaatst zijn wat ik niet zomaar acceptabel vind. Ben benieuwd hoe Air France zelf reageert.
Wellicht dat ze je willen compenseren voor het tariefsverschil. Ben wel benieuwd dat als je zelf besluit te annuleren, of je dan je vouchers krijgt ter waarde van je premium economy tickets. Dat lijkt mij wel.

Wanderlust
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Wanderlust » 27 mei 2020, 15:07

Brigit schreef:
24 mei 2020, 17:56
Ik vrees dat u gelijk heeft en de airline dit als een wijziging ziet, blijft wel het punt van dat dit de verkeerde boekingsklasse is waar we nu in geplaatst zijn wat ik niet zomaar acceptabel vind. Ben benieuwd hoe Air France zelf reageert.
Ik kom op het volgende:
Upgrading of downgrading (verandering van klasse)
Als u in een hogere klasse wordt geplaatst (upgrading), mag de luchtvaartmaatschappij daarvoor geen extra kosten in rekening brengen.

Wordt u in een lagere klasse geplaatst (downgrading), dan heeft u recht op terugbetaling van een deel van de ticketprijs, afhankelijk van de vluchtafstand:

a) 30% – vluchten tot 1500 km

b) 50% – vluchten binnen de EU van meer dan 1500 km (behalve vluchten tussen de EU en de Franse overzeese departementen) en alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km

c) 75% – vluchten die niet onder a) of b) vallen, waaronder vluchten tussen de EU en de Franse overzeese departementen

Als u één ticket heeft voor twee of meer aansluitende vluchten, heeft u alleen recht op terugbetaling voor het traject waarop u in een lagere klasse heeft moeten vliegen, en niet voor de hele reis. De terugbetaling moet gebeuren binnen 7 dagen.
Bron: https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... dDowngrade
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021 entrant

tomko
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door tomko » 15 sep 2020, 07:46

volgend jaar dachten we "laten we eens gek doen" als het spaak loopt dan ben je niet meer kwijt dan je deposit bij british airways. Wie vindt dit een goede prijs/aantrekkelijk aanbod voor premium economy op basis van 3 volwassenen met een chevy tahoe in het hoogseizoen?
image.png

CAM1984
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door CAM1984 » 15 sep 2020, 09:44

Het blijft koffiedik kijken met de prijzen, maar afgelopen januari boekte ik ook bij BA een pakketreis (vlucht + huurauto bij Avis) met een Ford Mustang voor zo'n 2000 euro (1 persoon). Ruim 3 weken, midden in de zomervakantie. Ze hadden in die tijd een aanbieding lopen waarbij ik zo'n 500 euro korting kreeg. Wellicht durf je nog af te wachten? Maar als jij dit een prima prijs vindt dan zou ik boeken. Ik vond BA heel netjes met afhandelen van annuleringen. Zie ook mijn ervaringen in andere topics.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 15 sep 2020, 10:54

Wanderlust schreef:
27 mei 2020, 15:07
Upgrading of downgrading (verandering van klasse)
Als u in een hogere klasse wordt geplaatst (upgrading), mag de luchtvaartmaatschappij daarvoor geen extra kosten in rekening brengen.
Wat hier wordt bedoeld is niet de fare bucket, of wat wij in het nederlands de "boekingsklasse" noemen, maar echt de klasse waarin gereisd wordt: dus economy, premium economy (als dit een aparte cabin is) of business.

In dit geval zeg je dat je "Premium Economy" hebt geboekt. Het is hier van belang of dat gaat om een seat-upgrade naar Comfort+, of daadwerkelijk premium economy als aparte cabin, wat bij Delta dus Premium Select is.

Als het dat laatste is, dan gaat het inderdaad om een downgrade. Ik vermoed dat je dan eerst de route met een A350 zou vliegen, maar dat Delta die route nu uitvoert met een ander toestel (vermoedelijk de A330). Je kunt twee dingen doen: bellen en vragen of ze je in business willen zetten, of je geld terug vragen en zelf opnieuw boeken.

Dat laatste mag altijd bij een dergelijke wijziging en is geen enkel probleem. Als je gewoon bij Delta had geboekt had je dit een telefoontje van ongeveer 1 minuut gekost, en was je refund binnen een paar dagen verwerkt. Ticket wordt gecancelled en je krijgt een full refund. Aangezien je nu een Air France ticket hebt zul je met hen zaken moeten doen, maar op zich geldt daar hetzelfde.

Voor dat eerste (een gratis upgrade naar business) geef ik je weinig kans, maar je kunt het proberen.

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Terpies » 15 sep 2020, 21:15

@tomko geen idee hoe de huidige prijzen zich verhouden tot pre-Corona, maar ik vind de prijs nogal fors.
Als dit het prijsniveau zal worden, kan het een prima prijs zijn, dat blijft koffiedik kijken.

Zelf was ik gewend om nooit meer dan €400-450 per persoon voor AMS-MIA, incl koffers, te betalen. Een huurauto voor mij was Max $25 per dag (18 dagen dus $450) (Meestal kreeg ik het voor elkaar om maar rond de $20 per dag te betalen voor minimaal een standard SUV), maar ik neem hierbij altijd de gok om mee te krijgen wat ik wil bij aisle pick, backup boeking voor een standard SUV (Chevy Tahoe is nog nooit een favoriet geweest, die loop ik altijd liever voorbij. Let wel dat je een categorie huurt (en niet perse een Tahoe) waar best wel wat leukere auto’s zullen staan).

Als ik nu voor jouw periode kijk bij national is een EC boeking $624, een standard SUV $826 en een full size $1227. Dit is een gratis annuleerbare reservering tot na dag van ophalen, zonder vooruitbetaling.

Je betaalt dus ruim €1000 per ticket, dat lijkt mij veel te veel...

Trek dat af van jouw gevonden prijs en je weet wat je ticket prijs pp is. Ik zou nooit (en nu zeker niet) een pakket reis boeken, omdat je met auto huur tot de dag van aankomst nog kan kijken hoe de prijzen zich ontwikkelen. Bovendien hoef je de autohuur dan nu ook niet vooruit te betalen, wat je flexibeler maakt.

Voor drie personen zou dus imho de helft van de prijs mogelijk moeten zijn, nogmaals gebaseerd op pre-Corona, dus geen idee wat de prijzen over een jaar gaan doen.

ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ClaireVHaut » 15 sep 2020, 22:32

@tomko forse prijs voor ticket.Lufthansa zit ronde 585 voor zelfde data.

Auto zou ik los boeken
Zoek je informatie over Canada ? Ga dan naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.

Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door Grouchy » 16 sep 2020, 16:42

Valt denk ik meer te halen voor die prijs, zeker omdat het geen rechtstreekse vlucht is en de eerste en laatste leg gewoon in ecoconomy zijn.

Gedurende COVID-19 zou ik die auto zeker apart boeken (en kiezen voor een gratis te annuleren tot op de dag van aankomst booking).

babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage » 16 sep 2020, 17:42

Alleen de leg Amsterdam-London is premium niet mogelijk en eerlijk gezegd business nauwelijks de moeite van veel extra kosten.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust

Brigit
Amerikafan

Bericht door Brigit » 16 sep 2020, 18:32

Heeft er zich iemand al in verdiept hoe het qua verzekering zou zitten als de grenzen open gaan maar NL besluit om de USA oranje te houden? Mijn doorlopende reisverzekering geeft aan van kracht te blijven met uitzondering van Corona-gerelateerde kosten...onze reguliere Nederlandse zorgverzekering dekt natuurlijk maar ziektekosten tot aan Max Nederlands tarief, normaliter ondervang je dit dmv reisverzekering die medische kosten dekt. Vooralsnog denk ik dat we niet gaan zolang er code oranje geldt, maar goed dat hangt er ook van af hoe lang alles gaat duren en of we op een gegeven moment bv al gevaccineerd zijn (en bv deels beschermd).
2012 Montana, 2013 Japan, 2014 Italië, 2015 Tsjechië, 2016 Kroatië, 2017 Tenerife, 2018 Zuid-West USA, 2019 IJsland, NW USA & Canada, 2020 Zuid-Afrika & Noorwegen

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 16 sep 2020, 19:05

@Birgit wat is precies je vraag? Je zult volgens mij toch moeten kijken wat je reisverzekering wel en niet dekt, en anders aanvullende verzekering en/of annuleringsverzekering afsluiten.

Ik heb mijn doorlopende reisverzekering en goede annuleringsverzekering lopen via mijn American Express Gold card. Ik zit nu in Oostenrijk en maak me geen zorgen dat ik bij een eventuele code oranje hier of in Duitsland niet meer thuis zou komen...

Brigit
Amerikafan

Bericht door Brigit » 16 sep 2020, 19:13

Ik bedoel als je op reis gaat terwijl het nog code oranje is. Ik vroeg of iemand uitgezocht heeft hoe je je dan voor extra medische Corona-gerelateerde kosten gaat verzekeren, dat is inmiddels uitgesloten bij vrijwel alle doorlopende reisverzekeringen. Repatriëring als de code van geel naar oranje veranderd zoals in het voorbeeld van Oostenrijk is natuurlijk bijna altijd verzekerd via amex en ook reisverzekering.
2012 Montana, 2013 Japan, 2014 Italië, 2015 Tsjechië, 2016 Kroatië, 2017 Tenerife, 2018 Zuid-West USA, 2019 IJsland, NW USA & Canada, 2020 Zuid-Afrika & Noorwegen

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 16 sep 2020, 21:11

Ik denk dat de US sowieso voorlopig nog gesloten zal blijven.
Ik hoop op clementie dat het reizen voor familie leden in de eerste graad weer wordt toegestaan, dan kunnen wij in ieder geval onze kinderen en kleinkinderen weer knuffelen...maar ik dat zal er voorlopig helaas nog niet inzitten...

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 16 sep 2020, 23:10

Dat denk ik ook niet Terpies. Voor het opzoeken van je geliefde of directe familie kan ik begrijpen dat ze het weer zo snel mogelijk open zouden gooien om hen te kunnen zien.
Maar met de cijfers van de laatste week en ook het dodental van 1300+ vandaag verwacht ik eerlijk gezegd niet zo snel verandering, zeker niet voor vakantiegangers nu de echte herfst en winter er nog aan moeten komen.

Al denk ik dat een flink aantal vliegtuigmaatschappijen echt grote problemen krijgen als ze niet snel weer wat voller zouden kunnen vliegen. Ik begreep dat bv Britisch Airways op dit moment $23 miljoen dollar per dag verlies lijdt en dat potje raakt snel leeg

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer