Route ligt vast (LA - Carlsbad - LA) - RV of Auto?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Kobrakai
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Route ligt vast (LA - Carlsbad - LA) - RV of Auto?

Bericht door Kobrakai » 06 okt 2019, 21:10

Hallo,

Ik heb al enkele vragen gesteld en jullie hulp heeft ons al enorm op weg geholpen. Om het nog even kort samen te vatten, gaan we met onze twee meisjes (dan 4 en 5,5 jaar) van 01/04/2020 tot 26/04/2020 richting het westen en vliegen we op LA.

We dromen er beiden al lang van om een reis te maken met een camper(van)/RV, maar we zijn niet helemaal zeker of dit nu net de reis is waarin we dat willen doen. Tot dit weekend waren we er stevig van overtuigd dat we deze keuze zouden maken, maar de twijfel slaagt toe.

Korte samenvatting van onze route: https://goo.gl/maps/HdXFAh5L9LWRwtKh8

LA -> Kingman -> Flagstaf -> Albuquerque -> Santa Fe -> Carlsbad -> Big Bend (optioneel) -> El Paso -> White Sands -> Tucson -> Joshua Tree -> San Diego -> LA

We zijn gewoon van te kamperen (met tent, niet met RV), maar onze eerdere road trips (met de kinderen) waren wel steeds met een wagen en hotels.

De hoofdreden om voor een RV te kiezen is om de avonden en nachten gezellig door te kunnen brengen in de natuur in plaats van in een hotel(kamer). Ik herinner me nog onze nachten in Camp Curry (Yosemite) of de Cabins in Mammoth in Yellowstone, en dat waren hoogtepunten van de trip. Maar dat blijkt nu moeilijker dan gedacht... We zijn al een tijdje bezig met het zoeken naar kampeerlocaties voor het eerste deel van onze trip (LA -> Santa Fe), en stellen vast dat het moeilijk is om leuke campsites te vinden in de natuur. Een groot deel is nog gesloten (openen vanaf eind april/mei), andere zijn dan meer grote parkeerplaatsen, en niet de gezelligheid die we ons inbeelden.
Misschien verandert de situatie later op de trip, als we zuidelijker zijn, maar op dit moment zijn we niet helemaal overtuigd of we dan wel voor een RV moeten kiezen. Binnen een aantal jaar zouden we graag het noord-westen doen (Oregon, Washtington, Montana, Canada), dat is misschien een betere bestemming voor onze eerste RV ervaring als een familie? Bovendien zijn we dan verplicht het in de zomer te doen (schoolplicht).

Ik vermoed dat er een groot aantal onder jullie is die onze route reeds gedaan heeft met een RV en een schitterende ervaring heeft gehad. Ik twijfel er ook niet aan dat we zelf een goede trip gaan hebben, dat bepaal je immers zelf. Maar ik zou willen vragen of onze verwachtingen van kampeeravonden in de natuur onder een heldere sterrenhemel een realistische verwachting is voor deze route én periode van het jaar. En hoe jullie in er dan in slagen net die campsites te vinden :-).

Dank alvast :-).

Elendan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Route ligt vast (LA - Carlsbad - LA) - RV of Auto?

Bericht door Elendan » 07 okt 2019, 12:20

Wij gaan april/mei 2020 ook die kant uit en doen een deel van jullie route. Rondje Phoenix met meest oostelijk ABQ en Sante Fé, maar niets ten westen van Phoenix. We zijn hier nog niet eerder geweest dus nog geen ervaring, maar wij gaan echt weer met een rv op pad.

Heb ook niet iets gelezen over gesloten campings. Volgens mij is het best een drukke periode. Het weer in het zuiden van Arizona en New Mexico is nog niet te warm en er zijn ook veel 'overwinteraars' in die streek. Misschien dat je het stuk bedoeld ten westen van Phoenix waar wij niet komen. Daarnaast hebben we een sterke voorkeur voor kleinere campings en wild kamperen dus misschien dat dat ook scheelt. Wij slaan de grotere RV parken meestal over.
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon: https://www.pindat.com/reis/dagboek/ell ... regon-2019

Kobrakai
Amerika-ontdekker

Bericht door Kobrakai » 07 okt 2019, 12:33

Dag Elendan,

Dank voor je snelle reactie. Kan je me eens een voorbeeld geven van twee of drie campings/locaties die jullie zullen doen tussen Flagstaff & Santa Fe? Dan kan ik eens kijken of dat heel anders is dan waar ik nu op uitkom.

Ik had bijvoorbeeld wel interesse in Fort Tuthill Campground, maar dan krijg ik volgende info: 2019 Season: The campground is open for reservations and drop-in use from May 3 - October 14, 2019.

Dank alvast :-).

Gr.
Dimitri

Elendan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Elendan » 07 okt 2019, 12:50

Wij reserveren niet omdat we altijd onze route willen kunnen aanpassen, maar voor nu willen we het volgende zien tussen Flagstaff en Sante Fé:
Bandelier NM (Santa Fe) hier ligt een campground bij – El Malpais Conservation Area nabij Grants op de Peter Skeen Campground op BLM land- El Morro National Monument (ligt hier ook vlakbij) - Bisti Badlands daar kun je gratis overnachten op de parkeerplaats vanwaar je kunt wandelen, maar in Farmington kun je ook overnachten - Canyon de Chelly NM (daar is ook een campground bij) - Petrified Forest National Park op Mc Hood City Park in Winslow waarschijnlijk.
Zoals je ziet wij kiezen meestal voor de kleine niet officiële RV parken. Maar via campendium.com kun je ook bijna alle RV parken wel vinden. Kijk maar eens:
https://www.campendium.com/arizona/flag ... taff%2C+AZ
hier heb ik Flagstaff genomen als uitgangspunt.
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon: https://www.pindat.com/reis/dagboek/ell ... regon-2019

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z » 07 okt 2019, 21:41

Even los van een rv of auto, is dit best een ambitieus rondje in 3 weken tijd, zeker met twee kleine kinderen is dit best veel rijden volgens mij.

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 07 okt 2019, 22:58

Inderdaad, ik vind het ook een enorme afstand voor 3 weken. Heb je het al eens in en dag-tot-dag schema uitgeschreven om te kijken of het haalbaar is?
Het lijkt me met een auto al ver, ik zou dan zeker niet voor een camper kiezen.
Terug in Texas!

Kobrakai
Amerika-ontdekker

Bericht door Kobrakai » 09 okt 2019, 20:28

Dank.

We hebben in totaal 26 dagen, dus iets meer dan 3 weken. En Big Bend is voorlopig geschrapt, dus dan kom ik op een (theoretische) afstand van ongeveer 2500 mijl. Dat lijkt me wel te doen?

Maar inderdaad, ook daar speelt de afweging RV/auto om de rijtijd voor de kinderen te beperken... Twee à drie uurtjes rijden zodra er enkele bezienswaardigheden tussendoor te vinden zijn lijkt me prima te doen.

Kobrakai
Amerika-ontdekker

Bericht door Kobrakai » 09 okt 2019, 21:23

Dit is de voorlopige "dag tot dagplanning". Maar is nog onder voorbehoud.
image.png
image.png (66.2 KiB) 168 keer bekeken

Tantelotje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Tantelotje » 10 okt 2019, 11:51

Dit is niet bedoeld om flauw te doen, maar je hebt geen 26 dagen om het rondje te rijden.
Aan feitelijke rijdagen hou je er 23 over (camper ophalen op dag 3 en inleveren op dag 26). De laatste 5 dagen verblijf je in regio SD/LA en maak je in dat opzicht weinig kilometers. Dan resteren er dus ongeveer 2500 mijl voor 18 dagen. Dat is best pittig.
En natuurlijk kan dat, maar het is aan jullie om te bepalen of je dat wil en of dat kan met de kids.

Ik denk dat mijn afweging de volgende zou zijn: als je echt helemaal tot aan de Carlsbad Caverns wil gaan, zou ik dit zeker niet met een camper doen. Het is mij te gehaast en met een camper doe je meestal toch overal wat langer over.
Als je de CC schrapt, kun je die 4 dagen die dat oplevert ergens anders plaatsen zodat je meer rust hebt in vooral het eerste deel. Dan zou ik een camper overwegen.

Is het misschien een idee om te kijken voor cabins, bijvoorbeeld op campings? Dan heb je wel het camping idee maar kun je toch met een auto? Vinden wij altijd een leuk alternatief.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NY-Boston-Niagra Falls-DC-Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - Las Vegas
2018: Hawaii San Francisco - Las Vegas
2019: Seattle - LA
2020: Florida

https://jurgenencharlotte.blogspot.com/

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Terpies » 10 okt 2019, 13:37

Bovendien komen je reistijden absoluut niet overeen met de werkelijkheid (misschien onder ideale omstandigheden met een auto), want je rekent geen stops mee, de snelheid van een RV ligt 20-40% lager dan met auto, je pakt de snelste routes (die over het algemeen langs weinig mooie bezienswaardigheden voeren, want routes zijn meestal via Interstates/highways, terwijl je toch just de byways wilt rijden).
Bijvoorbeeld uit je schema: Een rijtijd van 4 uur 45 minuten voor 333 mijl met een RV kun je echt vergeten, dat red je niet.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer