Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Ik zou inderdaad nooit op 2 losse tickets dezelfde dag doorvliegen, dit had ik even erbij gepakt om de prijzen op dezelfde dag te vergelijken. Dan zou ik inderdaad 25 mei aankomen op Atlanta en dan op 26 mei vliegen naar San Antonio. Ik zou gewoon denken dat het goedkoper zou zijn om alles op 1 ticket te boeken in plaats van meerdere losse tickets te boeken. Maar dat laatste is dus toch goedkoper. De optie om op 1 ticket heen richting San Antonio te vliegen en terug via Atlanta en dan een losse enkele reis ticket van San Antonio naar Atlanta is nog de beste optie.
Het is mogelijk om bij het inchecken je baggage direct naar San Antonio te laten labelen hoor. Gewoon aan de incheckbalie tonen dat je een vlucht naar daar hebt op dezelfde dag. Heb dit zelf ook al gedaan.
Gezien op Travel Unlimited:
In de Zomervakantie:
Amsterdam – Washington DC – €291 (Rechtstreeks)
Amsterdam – San Francisco – €302
Amsterdam – New York – €305
Amsterdam – Chigaco – €359 (Rechtstreeks)
Amsterdam – Los Angeles – €366
Amsterdam – Houston – €373
Amsterdam – Las Vegas – €429
https://travelunlimited.be/vluchten/usa ... 91-retour/
Mooie prijzen, misschien heeft iemand er wat aan.
In de Zomervakantie:
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Heeft iemand hier ervaring met upgrade offers die je kunt doen bij Lufthansa?
Ben heel erg benieuwd of iemand wel eens via dit systeem een upgrade heeft gekregen en hoeveel je er dan voor betaald hebt.
Ben heel erg benieuwd of iemand wel eens via dit systeem een upgrade heeft gekregen en hoeveel je er dan voor betaald hebt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
@Kletskous Bedankt, voor zover ik snel ff zie vooral 1e week juli. Ik zoek nog tickets Florida voor augustus 

Via sjyscanner > schipholtickets ook zomervakantie tickets gezien naar Las Vegas vanaf Amsterdam. Ook later in juli en augustus!. Gezien op Travel Unlimited:
In de Zomervakantie:
Kreeg zojuist een nieuwsbrief van KLM, met wat interessante wijzigingen.
Het lijkt erop dat de tariefstructuur op de transatlantische partnership met Delta verder geharmoniseerd wordt.
De update is dat stoelselectie nu gratis is voor statusloze passagiers die een regulier KL of AF economy tarief boeken en vliegen op een KL of AF operated vlucht tussen Europa en de VS/Canada/Mexico.
Dus, boek je bij KLM of Air France een ticket van/naar de US (of andersom) dan kon je voorheen op DL operated vluchten wel gratis stoelen selecteren, maar op AF of KL operated vluchten niet. Dat is dus nu gewijzigd, het kan nu op alle vluchten. Ik neem aan dat dat ook geldt voor een DL main cabin ticket met KL of AF operated vluchten.
Ik vraag me overigens wel af of de loophole, waarbij je met een KL/AF light fare wel kostenloos stoelen kon selecteren op een DL operated vlucht, nog steeds bestaat. Kan me zomaar voorstellen dat ook dat geharmoniseerd is. Ik vraag me ook af of KL/AF dan nu ook de statusvoordelen verruimen en Skyteam Elite/Elite+ passagiers ook gewoon exit row e.d. gratis laten selecteren.
Het lijkt erop dat de tariefstructuur op de transatlantische partnership met Delta verder geharmoniseerd wordt.
De update is dat stoelselectie nu gratis is voor statusloze passagiers die een regulier KL of AF economy tarief boeken en vliegen op een KL of AF operated vlucht tussen Europa en de VS/Canada/Mexico.
Dus, boek je bij KLM of Air France een ticket van/naar de US (of andersom) dan kon je voorheen op DL operated vluchten wel gratis stoelen selecteren, maar op AF of KL operated vluchten niet. Dat is dus nu gewijzigd, het kan nu op alle vluchten. Ik neem aan dat dat ook geldt voor een DL main cabin ticket met KL of AF operated vluchten.
Ik vraag me overigens wel af of de loophole, waarbij je met een KL/AF light fare wel kostenloos stoelen kon selecteren op een DL operated vlucht, nog steeds bestaat. Kan me zomaar voorstellen dat ook dat geharmoniseerd is. Ik vraag me ook af of KL/AF dan nu ook de statusvoordelen verruimen en Skyteam Elite/Elite+ passagiers ook gewoon exit row e.d. gratis laten selecteren.
Hé jammer, hadden ze die update maar eerder gedaan, dat had wel wat gescheeld in de stoelreserveringskosten

- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ah, dat verklaart dan meteen waarom ik als niet-status-hebbende KLM-boeker twee weken geleden plotseling gratis stoelen kon reserveren in de KLM-app, zie deze post.
Ja, het viel me opeens op in de Bluebiz nieuwsbrief. Ik zie het overigens niet op de KLM website zelf staan, dus ze hebben er vooralsnog niet veel ruchtbaarheid aan gegeven.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik kon een maand geleden ook ineens stoelen kiezen gratis........ik vond dat ook raar
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tip: het lijkt er op dat United Airlines de laatste dagen op sommige trajecten bezig is met een soort "avondactie". Kijk je overdag, dan kost bijvoorbeeld een ticket voor een non stop vlucht naar San Francisco eind augustus plus een terugvlucht vier weken later vanaf Denver, inclusief bagage en gratis stoelkeuze, ongeveer 750 euro. Maar na 20.00 uur zakt deze prijs naar €533 om daarna 's morgens vroeg weer te stijgen naar €750. (Je kan ook voor €453 vliegen op deze route, maar dan zit er geen bagage en stoelkeuze bij.)
Martin
Martin
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Dat is geen 'avondactie', maar een standaard schommeling in de prijzen bij de meeste maatschappijen. Ik heb nog nooit overdag een ticket geboekt, die zijn 's avonds veelal goedkoper.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt, maar een maandje geleden schommelden ze niet in die mate. Onze ervaring is overigens ook dat het 's avonds meestal wat goedkoper is, maar dat geldt niet altijd.
Martin
Martin
Voor wat betreft de reguliere airlines en tickets in gepubliceerde fares lijkt dit echt toeval. Fares worden gepubliceerd met een start- en einddatum. Een fare die een etmaal geldig is kan dus wel, maar alleen in onze avond niet. United heeft er overigens wel een handje van de laatste tijd om fares te publiceren die slechts een dag geldig zijn. Maar dan nog is het dus een etmaal, niet een deel daarvan.
Het enige middel dat ik kan bedenken om zoiets als dit te bereiken is spelen met seat inventory. Een inventory management systeem zou op gezette tijden tijdelijk een aantal stoelen in een lagere boekingsklasse kunnen toevoegen en die later weer weghalen. Maar ik denk dat het aannemelijker is dat het effect wat je ziet gewoon een combinatie is van een inventory management systeem dat op gezette tijden (bijvoorbeeld elke ochtend 09.00u EST, dus 15.00u hier) stoelen in goedkopere boekingsklassen toevoegt, en dan de boekingen die die stoelen in de 24 uur erna weer uit de voorraad halen. Wel leuk om dat te analyseren, al die data is op zich gewoon beschikbaar.
Het enige middel dat ik kan bedenken om zoiets als dit te bereiken is spelen met seat inventory. Een inventory management systeem zou op gezette tijden tijdelijk een aantal stoelen in een lagere boekingsklasse kunnen toevoegen en die later weer weghalen. Maar ik denk dat het aannemelijker is dat het effect wat je ziet gewoon een combinatie is van een inventory management systeem dat op gezette tijden (bijvoorbeeld elke ochtend 09.00u EST, dus 15.00u hier) stoelen in goedkopere boekingsklassen toevoegt, en dan de boekingen die die stoelen in de 24 uur erna weer uit de voorraad halen. Wel leuk om dat te analyseren, al die data is op zich gewoon beschikbaar.
-
- Amerika-ontdekker
Tickets 8 personen
Wij willen volgend jaar April naar Orlando vliegen. 4 Volwassenen en 3 kinderen en 1 baby. Tickets komen nu op de markt.
Maar wij nemen maar 5 koffers mee, dus 5 tickets met koffers 3 zonder. Hoe en waar kan ik dan het beste boeken?
Is er een site waar je dit op kan invullen (nog niet gevonden).
Maar wij nemen maar 5 koffers mee, dus 5 tickets met koffers 3 zonder. Hoe en waar kan ik dan het beste boeken?
Is er een site waar je dit op kan invullen (nog niet gevonden).
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Basic economy en economy kun je niet in één boeking combineren. Twee boekingen maken en daarna even contact opnemen om beide boekingen te laten koppelen.
Overigens, 5 koffers, 7 keer een cabin-sized stuk bagage en 7 rugtassen/handtassen ga je niet in een auto krijgen 

- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Rondje pretparken? Vrienden van mij zijn net terug van een rondje pretparken in LA/Anaheim. Zij deden een kleine twee weken met alléén handbagage. 

- Almere vak V
- Amerika-expert
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12819 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne