Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
majtie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door majtie » 11 feb 2019, 22:29

Bedankt Harry, via de mobiele app is het inderdaad gelukt :thumbup: We hebben nu een midsize SUV voor 900 euro, dat is een nette prijs voor bijna 4 weken! Tevens de eerste keer in een SUV dus ben benieuwd! :clap:
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York

Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien » 12 feb 2019, 00:55

Je kan nog goedkoper als je even het eerste bericht in dit onderwerp er op na leest.
Die midsize SUV boeking kan je dan als reserve houden.

Lithondri
Amerika-newbie

Bericht door Lithondri » 12 feb 2019, 06:57

Ook wij hebben ons aangemeld voor een National Emerald account, tevens upgrade naar de Executive Elite.
Wij komen op OAK aan i.p.v. SFO, op Flyertalk zie ik dat er daar natuurlijk een heel pak minder animo is in het desbetreffende topic. We hebben momenteel een boeking gedaan voor een Full-Size zodat we gebruik kunnen maken van de Exec Aisle. Hopelijk staat er een muscle car, of zou ik een backup boeking doen bij SFO "voor het geval dat"? Daar heb ik gerust wel een extra uber rit voor over.

Boeking met de $30 dollar coupon (NDA2324BR) kwam ik uit op € 311 voor 12 dagen.

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 48

Bericht door harryh » 12 feb 2019, 08:35

majtie schreef:
11 feb 2019, 22:29
Bedankt Harry, via de mobiele app is het inderdaad gelukt :thumbup: We hebben nu een midsize SUV voor 900 euro, dat is een nette prijs voor bijna 4 weken! Tevens de eerste keer in een SUV dus ben benieuwd! :clap:
Zoals Stan zegt: Het idee van de Emerald club wordt uitgelegd op de startpagina van dit topic. Een midsize (geen midsize SUV) boeken is het idee hier en dan uitzoeken uit de rij - wordt het nog goedkoper ;)
De midsize SUV boekingkun je nog bewaren voor als er echt niets tussen staat maar denk dat je die niet nodig gaat hebben.

Lord Bonez
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door Lord Bonez » 12 feb 2019, 10:21

Hoi,

Geweldig forum dit. Ik heb me aangemeld voor de Emerald Club. Moet nog ff matchen met mn Hertz Gold (maar dat kan pas na 24-48 uur).

Ik heb nu een Midside SUV gehuurd, ophalen in JAX. Goede prijs dankzij het stappenplan in de eerste post van dit draadje. (zeker vergelen met andere aanbieders). Na m'n Emerald upgrade kan ik misschien een full size huren en hopen op een upgrade.

1 vraag: als ik het stappenplan in post #1 volg, dan ben ik voldoende verzekerd als Nederlander EN dan heb ik recht op 2 bestuurders, correct?

Thanks!

harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh » 12 feb 2019, 10:33

Hoi zoals net gezegd lees het starttopic even goed ;) Je moet geen Midsize SUV maar een gewone Midsize huren om uit de rij te mogen kiezen. Kiezen uit de rij is het mooie aan huren bij National.
Als je persé een Midsize SUV wilt huren zou ik een backup boeking maken bij Alamo, Hertz. Avis etc want National is voor een specifieke klasse meestal niet de goedkoopste.

Verzekeringen en extra bestuurders staan in het start topic ;)

Lord Bonez
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door Lord Bonez » 12 feb 2019, 14:17

Hoi,

Ik wil idd niet perse uit de rij kiezen, ik wil gewoon een midsize SUV :-)
Tot nu toe kwam National als goedkoopste uit de bus. bij hertz met gold membership kwam ik duurder uit.
Misschien nog ff een account bij Avis maken..

Ik had gelezen over de verzekering, ik wilde alleen even zeker weten dat
Loss Damage Waiver
Supplemental Liability Insurance
inderdaad de enige zijn die ik perse nodig heb.

Thanks

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Terpies » 12 feb 2019, 14:34

yep

Brigit
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Brigit » 12 feb 2019, 15:20

Hoi allemaal,

Hoewel dit eigenlijk off-topic is aangezien het over Ijsland gaat wil ik de vraag toch hier stellen omdat er aardig wat mensen ook in Ijsland zelf rondgereisd hebben. Als het niet mag hoor ik het wel....

Heeft er iemand ervaring met ofwel het krijgen van een redelijke aanbieding via National (ik ben via de amex route executive elite member) in Ijsland (en welke contract codes zijn dan interessant, de drie “standaard” codes die het in de USA goed doen leveren geen voordeel op) of heeft het zin om een status match bij een andere grote aanbieder aan te vragen? Ik ga met ons gezin begin juni 6 dagen naar Ijsland en de quotes voor een 4 weel-drive (ivm willen rijden op de F-routes) zijn incl 2e rijder en verzekeringen rond fe 650 euro, dat is hoger dan wat ik aanstaande zomer voor 3.5 week in Canada zal betalen…
2011 San Diego, 2012 Montana & Kreta, 2013 Japan, 2014 Italië, 2015 Tsjechië, 2016 Kroatië, 2017 Tenerife, 2018 Zuid-West USA, 2019 NY, IJsland, NW USA & W Canada

harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh » 12 feb 2019, 16:06

Inderdaad @Brigit die vraag hoort niet hier, dit is het Amerika forum. Er is een forum voor andere landen viewforum.php?f=40, stel 'm daar ;)

Brigit
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Brigit » 12 feb 2019, 16:16

Ok jammer, dat deel vh forum trekt nl nauwelijks bezoekers gezien de lage respons aldaar.
2011 San Diego, 2012 Montana & Kreta, 2013 Japan, 2014 Italië, 2015 Tsjechië, 2016 Kroatië, 2017 Tenerife, 2018 Zuid-West USA, 2019 NY, IJsland, NW USA & W Canada

majtie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door majtie » 13 feb 2019, 00:06

@harryh en anderen: als ik alleen maar midsize boek dan komt het op 820 euro uit maar dan weet je niet wat voor auto je krijgt. Het is dan spring break en de kans bestaat dat je dan in Las Vegas helemaal geen goede auto meer kunt krijgen, althans dat las ik in de uitleg. Ik heb daarom voor zekerheid gekozen, voor 80 euro meer heb ik zeker weten een midsize SUV. Of maak ik nu een denkfout? Wat is het voordeel van die emerald club behalve vrije keuze?
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York

babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage » 13 feb 2019, 00:28

Gratis extra bestuurder als dat je partner of familielid die op het zelfde adres woont is (ws minder relevant voor jou want volgens mij is dat wettelijke verplichting in Nevada dat extra bestuurder gratis is maar in andere staten kan het schelen) en vlot wegwezen na aankomst. Of je uit de aisle kiest met allerlei autos of uit de aisle met specifiek suvs in principe is het instappen en gaan.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust

harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh » 13 feb 2019, 08:05

@majtie prima, weloverwogen keuze voor zo'n klein prijsverschil. Toch zou ik ook een midsize boeken, als er wel wat staat ben je 80euro minder kwijt ;)

Klopt, kiezen uit de rij is het belangrijkste voordeel.

Hele overzicht:
  • Choose Rewards — Choose from Free Rental Days, frequent flyer miles or hotel rewards. Redeem your free days around the globe.
  • Priority Service — Get expedited services when renting in Europe and Latin America and the Caribbean
  • Earn With Enterprise — Rent at participating Enterprise Rent-A-Car locations to earn Free Rental Days and higher status with Emerald Club.
  • Emerald Alerts — Receive helpful email reminders to give you the rental information you need exactly when you need it.
  • Drop & Go℠ — With convenient email receipts, just drop off your car and go (if your car has not been damaged during the rental).
  • Emerald Aisle Access — Choose any Midsize car in the Emerald aisle Area and only pay the Midsize rate (in US and Canada).
  • Faster Free Rental Days — Earn 1 rental credit for every qualified car rental. Free Rental Day = 7 credits.
  • No Second Driver Fees (excluding rentals in Europe) — Never pay extra when family members and business associates do the driving.
  • Special Offers — Receive exclusive members-only discounts and offers through our seasonal emails.

bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve » 13 feb 2019, 08:45

:thumbup: :thumbup: @harryh

Wat geeft dat een heerlijk overzicht en duidelijkheid.
Alle E.C . elementen op een rijtje.
Dank je wel

Ik zet er nog even het filmpje van National Car onder, dan kan het haast voor niemand meer hogere wiskunde zijn.

the proof of the pudding is in the eating

harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh » 13 feb 2019, 09:15

:mrgreen:

diver99
Amerikafan

Bericht door diver99 » 20 feb 2019, 19:37

als ik de app truuk gebruik ben ik inderdaad goedkoper uit. Wat ik kan zien staat dan de boeking op een algemeen nummer en is deze niet gekoppeld aan mijn emerald elite nummer. Klopt dit? Geeft dit dan geen problemen met het ophalen van de auto?
Ik huur een midzise en kan dan kiezen uit alle auto's die er staan behalve de premiums toch? Dus ook een Ford explorer die meestal in de IFAR of FFAR valt.
Sorry bij een dubbele vraag maar heb zo goed en zo kwaad de berichten doorgelezen.
Ik heb de laatste keer ook via de vorige methode gehuurd maar moest toen flink bijbetalen.

harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh » 20 feb 2019, 19:57

In de app zie je Contract ID. Die komt uit je profiel. In de app kun je het vinkje uitzetten en een andere contract id invullen. Je moet er een gebruiken waar je gebruik van mag maken, zoals de 3 genoemd in het starttopic of de algemene Emerald Club Members id 5007125.

Je kunt ivm verzekeringen beter geen codes gebruiken waar je geen recht op hebt. Als vb, als je geen Amex Goldcard hebt moet je niet de bijhorende contract code gebruiken. Bij schade zal er gekeken worden of je die kaart hebt.

Geen probleem met ophalen verder.
En je kunt inderdaad uit de rij uitzoeken.

bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve » 20 feb 2019, 20:17

Gelukkig zal het niet zo ver komen met HarryH ś gedachten over gebruik Amex Contract ID .
Het tarief maakt het gebruik er van al ongeschikt voor ons.
Het is in dit geval niet dezelfde Amex als die van de Hertz CDP @harryh
( Trouwens die jij bedoelt is ook geen bedrijfsgerichte corporate code met alle gebruiksbeperkingen die daar bij horen maar een publicitaire)

@d@diver99 je meld een eerdere naheffing bij National.
Vertel op : waarom , en hoe ben je er van af gekomen.?

In aanvulling op het verzekerings gedeelte van de Emerald Club ; denk er aan dat je in je profiel alle aangeboden verzekeringen op Decline zet.
Je krijgt ze als Europese klant toch al automatisch , dubbel op zorgt voor extra kosten
the proof of the pudding is in the eating

harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh » 20 feb 2019, 20:25

Goede toevoeging @bedeve ik gebruikte het enkel als voorbeeld maar had beter een andere gekozen ;)

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer