Overstap Intercont - domestic op ORD

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
knaapje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 30

Overstap Intercont - domestic op ORD

Bericht door knaapje » 11 feb 2019, 13:27

Volgende maand heb ik een overstap met United op O Hare (AMS - O Hare - MCO)

Nu las ik op de site van ORD dat het people mover er tijdelijk helemaal uit ligt en je met bussen naar een andere terminal gebracht wordt.
Dit betekent (aankomst terminal 5) door paspoortcontrole, bagage oppikken, door douane, bagage afgeven, naar buiten naar de bussen en dan naar terminal 1 waar je weer door security en paspoortcontrole moet omdat je "buiten" bent geweest.

Heeft iemand rcente ervaring hoe vlot dit gaat m.a.w. met hoeveel overstaptijd ik moet rekenen?

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 47

Re: Overstap Intercont - domestic op ORD

Bericht door harryh » 11 feb 2019, 13:50

Geen ervaring maar denk dat je allerlaatste stap er niet is; Als je de controles van Terminal 5 uitkomt ben je Domestic. Op Terminal 1 hoef je dan alleen door security. Dit lezende en met regelmatige ervaring van drukte op ORD zou ik zelf van 1,5u uit gaan voor mijn eigen gemoedsrust.

eoms
Amerika-expert

Bericht door eoms » 11 feb 2019, 14:08

knaapje schreef:
11 feb 2019, 13:27
dan naar terminal 1 waar je weer door security en paspoortcontrole moet omdat je "buiten" bent geweest.
Je hoeft maar één keer door de paspoortcontrole.
Asjemenou!

knaapje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje » 11 feb 2019, 16:05

Je zal toch wel je instapkaart en je legitimatie weer moeten tonen met bijbehorende wachtrij.

eoms
Amerika-expert

Bericht door eoms » 11 feb 2019, 16:11

Klopt, maar het is niet zoals de eerste paspoortcontrole wanneer je het land binnenkomt.
Asjemenou!

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 47

Bericht door harryh » 11 feb 2019, 16:17

knaapje schreef:
11 feb 2019, 16:05
Je zal toch wel je instapkaart en je legitimatie weer moeten tonen met bijbehorende wachtrij.
Ja da's gewoon de normale security procedure want je moet zoals altijd na internationale aankomst weer door security - je gaat niet weer door immigrations. Heeft niets met die extra bussen te maken.

grinder
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door grinder » 11 feb 2019, 20:56

knaapje schreef:
11 feb 2019, 13:27
Volgende maand heb ik een overstap met United op O Hare (AMS - O Hare - MCO)

Nu las ik op de site van ORD dat het people mover er tijdelijk helemaal uit ligt en je met bussen naar een andere terminal gebracht wordt.
Dit betekent (aankomst terminal 5) door paspoortcontrole, bagage oppikken, door douane, bagage afgeven, naar buiten naar de bussen en dan naar terminal 1 waar je weer door security en paspoortcontrole moet omdat je "buiten" bent geweest.

Heeft iemand rcente ervaring hoe vlot dit gaat m.a.w. met hoeveel overstaptijd ik moet rekenen?
Ik heb er vorig jaar een kleine 2 uur over gedaan om van terminal 5 naar terminaal 1.
Toen stond er een gigantische wachtrij voor de bussen maar moet wel zeggen dat het heel vlot ging.
En goed opletten dat je aan de juiste rij gaat aanschuiven (terminal 1),is we lgoed aangegeven.
Ik heb wel nergens gelopen,gewoon goed doorstappen.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer