Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstaptijd Washington Dulles (terugweg)
Overstaptijd Washington Dulles (terugweg)
Zojuist zie ik dat onze overstaptijd op Washington Dulles nog maar 55 minuten is.
We komen uit LA en vliegen naar Amsterdam.
Ik kan nergens op de website een minimale overstaptijd vinden.
Heeft iemand hier ervaring mee?
We zitten helemaal achterin het vliegtuig en dit kan ik ook niet meer veranderen heb ik net gezien.
Ik kan alleen topics vinden over de heenweg.
We komen uit LA en vliegen naar Amsterdam.
Ik kan nergens op de website een minimale overstaptijd vinden.
Heeft iemand hier ervaring mee?
We zitten helemaal achterin het vliegtuig en dit kan ik ook niet meer veranderen heb ik net gezien.
Ik kan alleen topics vinden over de heenweg.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Almere vak V
- Amerika-expert
Re: Overstaptijd Washington dulles ( terugweg)
In principe moet dat tijd genoeg zijn. Dulles is één grote lange pijpenla waaraan zo'n beetje alle gates liggen. Ik kwam de vorige keer uit Seattle en moest letterlijk 30 meter lopen van de ene naar de andere gate voor mn vlucht naar Amsterdam. Tijd genoeg zelfs om nog wat te eten.
Je kan redelijk goed vantevoren uitzoeken welke gates je krijgt als je kijkt met welke maatschappij je vliegt. Als je al van LA dezelfde maatschappij hebt als naar Amsterdam kan het al bijna niet misgaan. Als je alles via 1 maatschappij hebt geboekt. Mogen ze je zelfs het ticket niet verkopen als er te weinig tijd is om je layover te halen.
Ik neem aan dat je niet twee losse tickets hebt geboekt bij twee verschillende maatschappijen. Want dan is het antwoord ook heel helder en overzichtelijk. Not even close...
Je kan redelijk goed vantevoren uitzoeken welke gates je krijgt als je kijkt met welke maatschappij je vliegt. Als je al van LA dezelfde maatschappij hebt als naar Amsterdam kan het al bijna niet misgaan. Als je alles via 1 maatschappij hebt geboekt. Mogen ze je zelfs het ticket niet verkopen als er te weinig tijd is om je layover te halen.
Ik neem aan dat je niet twee losse tickets hebt geboekt bij twee verschillende maatschappijen. Want dan is het antwoord ook heel helder en overzichtelijk. Not even close...
Het zijn beide United vluchten en uiteraard alles op één boeking.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Almere vak V
- Amerika-expert
Dan zou ik me verder niet druk maken. Zodra de deur in LA dichtgaat weten ze op Dulles dat je onderweg bent. En van welke gate je moet komen. Kortom, veel plezier!!
Bedankt.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Nou, ik heb met een united/continental naar een united/continental overstap toch ooit eens die hele pijplijn samen met 1000 anderen tegelijk moeten lopen en er minimaal 20min over gedaan. Nog geen probleem natuurlijk, maar dat was veruit het drukste vliegveld en langzaamste overstap op een terugvlucht vanuit de USA voor mij. Toen waren die maatschappijen nog maar net samengevoegd dus misschien dat het daaraan lag, maar verder bijna altijd binnen 5 a 10 min bij een volgende gate gestaan op een terugvlucht
Bedankt Paul.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Ook hier dezelfde vraag:
Aangezien ons reisschema van onze terugvlucht is gewijzigd door de maatschappij, hebben wij nu slechts 1 uur overstaptijd in Washington Dulles.
We komen van San Francisco met United en gaan terug naar Brussel met Brussels Airlines.
Is 1 uur voldoende en hoe zit het met bagage en security?
Dankjewel.
Aangezien ons reisschema van onze terugvlucht is gewijzigd door de maatschappij, hebben wij nu slechts 1 uur overstaptijd in Washington Dulles.
We komen van San Francisco met United en gaan terug naar Brussel met Brussels Airlines.
Is 1 uur voldoende en hoe zit het met bagage en security?
Dankjewel.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 70
Zou geen probleem moeten zijn, bagage gaat vanzelf mee en geen security checks meer etc. Je moet ws wel van de ene naar de andere terminal, reken op zo'n 15min.
De MCT is minder dan een uur op IAD dus zou het goed moeten komen en je hebt daarom geen recht op een andere vlucht - maar vragen kan altijd als je je er niet prettig bij voelt.
De MCT is minder dan een uur op IAD dus zou het goed moeten komen en je hebt daarom geen recht op een andere vlucht - maar vragen kan altijd als je je er niet prettig bij voelt.
Re: Overstaptijd Washington Dulles (terugweg)
Maak je echt geen zorgen. Het enige dat je zelf moet doen is naar je nieuwe gate wandelen. Er is geen sprake van security, koffers, noem maar op. Uitstappen, even kijken op het bord naar welke gate je moet, en daarheen wandelen.
Gate sluit in de US, net als in Nederland, altijd 15 minuten voor vertrek, dus je hebt pak 'm beet 45 minuten om naar je nieuwe gate te wandelen. IAD is op zich niet heel klein, maar 45 minuten is tijd voldoende om drie keer op en neer te wandelen tussen de twee verste gates in een terminal (lengte is ca 1km). Als je van A/B naar C/D moet (of andersom) dan moet je met de trein, kost een paar minuten (rijdt continu, kostenloos natuurlijk).
Gate sluit in de US, net als in Nederland, altijd 15 minuten voor vertrek, dus je hebt pak 'm beet 45 minuten om naar je nieuwe gate te wandelen. IAD is op zich niet heel klein, maar 45 minuten is tijd voldoende om drie keer op en neer te wandelen tussen de twee verste gates in een terminal (lengte is ca 1km). Als je van A/B naar C/D moet (of andersom) dan moet je met de trein, kost een paar minuten (rijdt continu, kostenloos natuurlijk).
-
Aurora
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
We hebben het vorig jaar gehad. Hadden in principe een uur en dat werd 45 minuten door vertraging, we hebben het gehaald want we hoeven maar vier gates verder te lopen voor de aansluitende vlucht. Ik zou me niet druk maken hoor.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Nee hoor. Boston is een (slechte) uitzondering. Andere vliegvelden met meerdere terminals hebben eigenlijk bijna altijd airside verbindingen, in wat voor vorm dan ook.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 70
Nope geen security checks op IAD bij een overstap op de terugweg.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1619 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 3 Reacties