Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto huren in San Francisco.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Christophe69
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Auto huren in San Francisco.

Bericht door Christophe69 »

Onze rondreis begint in SF, maar twijfel of ik al meteen een huurwagen moet nemen. Ik lees hier dat SF goed te doen is zonder auto, daarom dacht ik om daar een dag of 2 later een auto te huren. We verblijven 3 nachten in SF.
Iemand ervaring met een huurwagen in de stad ophalen? Naar het schijnt is dit goedkoper dan op de luchthaven?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Auto huren in San Francisco

Bericht door Marcopstal »

Het kan, maar het is interessanter om de wagen op de luchthaven af te halen. Je moet het bekijken in functie van huurkost, parking, transport naar het hotel, ...

Een wagen direct na aankomst afhalen gaat meestal vlot, als je er speciaal voor moet terugkomen kost het extra tijd. Allemaal zaken om in afweging te nemen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Auto huren in San Francisco.

Bericht door dejong89 »

2x in SF geweest.

De eerste keer hebben wij na aankomst de BART gepakt naar het hotel en de auto pas 3 dagen later opgehaald op het vliegveld.
met het OV en te voet is alles goed te doen in SF. ( wel ff op de heuvels letten........................ )

De 2e keer hadden wij SF aan het eind van onze reis gepland en toen hebben wij geen gebruikt van de auto. Deze hadden we dan bij het hotel geparkeerd en verder per bus en voet. De auto hebben we niet gemist.

Of het goedkoper is om in de stad een auto te huren dat weet ik niet. Dat kan per dag schelen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Mijn ervaring is dat een auto hebben in SF weinig voordeel biedt. Kost in het ergste geval ook nog flink aan parkeerkosten.
Ophalen in de stad kan goedkoper zijn en lekker dichtbij. Nadeel kan zijn dat je op deze kleinere locaties niet zelf je auto kan uitzoeken én dat wachtrijen erg lang kunnen zijn (was jaren geleden zo, niet zeker of dit nog actueel is).
Met BART reis je redelijk eenvoudig en snel terug naar SFO en het car rental center. Je kan er dan ook nog voor kiezen om alleen de auto op te halen en dan terug de stad in om partner en bagage op te halen. En dan toch nog even met de auto Lombart street af :thumbup: .
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
CAM1984
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door CAM1984 »

Afgelopen jaar een auto opgehaald bij Alamo in downtown SF. Kleine garage, geen keuze, maar wel een upgrade want mijn economy auto was niet beschikbaar. Afhalen ging bij mij heel soepel, geen wachttijd, maar ik haalde de auto dan ook pas aan het eind van de middag op. SF is prima te doen met het OV, Lyft en/of Uber en daarnaast is parkeren vaak prijzig. Maar als je veel spullen hebt is het wellicht fijner om de auto op de luchthaven te huren zodat je minder hoeft te slepen en wat in je auto kunt achterlaten.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Frasi schreef:Met BART reis je redelijk eenvoudig en snel terug naar SFO en het car rental center. Je kan er dan ook nog voor kiezen om alleen de auto op te halen en dan terug de stad in om partner en bagage op te halen.
Daar kruipt toch best wel wat tijd in denk ik dan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Aurora
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Aurora »

We hebben wel eens een auto pas na een paar dagen opgehaald in SF, maar altijd vanaf het vliegveld, want daar heb je ruime keuze in auto’s en je rijdt makkelijk weg.
Voor SF vind ik het niet nodig om een auto te hebben, want het OV is prima en lopend kun je ook veel doen. Het enige wat vervelend is dat het altijd weer tijd kost om eerst naar het vliegveld te gaan om de auto op te halen. Daarnaast kost het natuurlijk minder tijd als je een taxi pakt, maar daar zitten ook weer kosten aan verbonden.

Ik vind het altijd een persoonlijke keuze. Zelf zou ik een volgende keer kijken naar een hotel in SF met shuttleservice, zodat ik makkelijk van en naar het vliegveld kan en dan daar bij vertrek uit SF een auto ophalen. Tot nu toe pakte ik altijd een taxi (lekker makkelijk) maar dat kan best oplopen. Daar heb ik me wel op verkeken bij het terugbrengen van de camper. De taxi terug naar het hotel was schrikbarend duur. :shock:
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
bedeve
Amerika-expert

Re: Auto huren in San Francisco

Bericht door bedeve »

Marcopstal schreef: Je moet het bekijken in functie van huurkost, parking, transport naar het hotel, ...
:thumbup:
Meten is weten.
Dus zet de kosten eens op een rijtje om te vergelijken.
Ik lees hier dat een taxi "schrikbarend duur " is .
Maar hoe duur is duur ?
En wat vind jij "schrikbarend " ?

Met deze link kun je je Uber kosten berekenen

https://www.uber.com/nl/cities/san-francisco/
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Je kan een auto ophalen Op het vliegveld van SF. Of je haalt een auto op BIJ het vliegveld van SF. BIJ het vliegveld is letterlijk anderhalve mijl verder en bij mijn recente boeking leverde dat een besparing van een kleine honderd euro per dag op.

Dan zijn er ook nog mensen die parkeren in SF duur vinden. Maximale bedrag voor 24 uur parkeren in SF is $35. Hartje centrum, onder Union Square. Probeer daar je auto maar is voor kwijt te raken in Amsterdam.
B & G
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door B & G »

Ik heb al op beide plaatsen meermaals gehuurd. Downtown was niet per definitie goedkoper maar je hebt weinig aan een auto in SF, de besparing zit hem dus eerder in een aantal dagen minder huur en uitgespaarde parking kosten. Die uitgespaarde kosten zal je moeten vergelijken met de kost van verplaatsingen zonder wagen. Dus even de totale berekening maken en afwegen of je dit het extra gedoe waard is.

Voor kortere overnachtingen neig ik eerder naar huren op de luchthaven, daar heb je vaak vrije keuze en het is gewoon gemakkelijk met de bagage. Mijn laatste dag in SFO zit ik liefst zo vroeg mogelijk in de auto en op weg naar de volgende plaats in plaats van nog tijd te verliezen met het halen van een auto.
Voor langere overnachtingen begint het echt wel door te tellen. Als alternatief kan je dit ook wel in rekening brengen bij de keuzen van hotel/motel. Er zijn redelijk wat mensen die verblijven in een van de motels die wat verder uit van centrum liggen maar waar je wel gratis kan parkeren. Allemaal keuzes, afhankelijk van je interesses en wat je s'avonds nog wil doen natuurlijk.
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

heb vorige week auto gehuurd bij hertz fisherman's wharf voor ophaling na onze vierde dag sfo. Normale keuze. Ophaling late namiddag, volgende morgen bij schemering richting Yosemite. Voor SFO : 2 wandeldagen, 2 fietsdagen.

Jacques
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Wanneer ga je? We hebben een grote auto gehuurd sunny cars/alomo zonder e/r en vertrekken eind aug. Het scheelde ons €600!! om deze auto drie dagen later op te halen (september). Persoonlijk zou ik als het maar weinig scheelde hem gelijk na de vlucht ophalen en niet gebruiken in SF, maar dit scheelde mij veel te veel :D
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Kijk eens bij Hertz voor San Francisco. Je kan de auto ophalen op het vliegveld. Of bij het vliegveld South San Francisco. Letterlijk 2 minuten met de taxi. Scheelde mij meer dan €1.000.

In het autohuurtopic heeft bedeve nog meer tips voor je.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer