Esta probleem op Schiphol

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door Wanderlust »

@ stormbreaker, heb je je social media opgegeven bij de ESTA aanvraag?
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door Coyote »

beabert schreef:https://www.hln.be/de-krant/terrorist-v ... ~a4a8d81a/
Deze kwam ik vandaag tegen in de krant
Ik vind het een sterk verhaal.

Advocaat geeft aan dat hij ESTA ingevuld heeft en nu ineens geen groen licht krijgt? Normaal gesproken krijg je akkoord als je overal nee op kunt antwoorden. Waarom komt hij er niet door? Of is een advocaat tegenwoordig bij voorbaat verdacht (je moet aangeven waar je werkt)?

Tenzij Amerika natuurlijk zijn naam eerder al 'gevlagged' heeft en hij daardoor op zwarte lijst staat.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door Gast »

Wanderlust schreef:@ stormbreaker, heb je je social media opgegeven bij de ESTA aanvraag?
Dat heb ik idd gedaan, beter niet kunnen doen. Maar ben nou eenmaal een eerlijk en oprecht mens.
Gast

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door Gast »

Coyote schreef:
beabert schreef:https://www.hln.be/de-krant/terrorist-v ... ~a4a8d81a/
Deze kwam ik vandaag tegen in de krant
Ik vind het een sterk verhaal.

Advocaat geeft aan dat hij ESTA ingevuld heeft en nu ineens geen groen licht krijgt? Normaal gesproken krijg je akkoord als je overal nee op kunt antwoorden. Waarom komt hij er niet door? Of is een advocaat tegenwoordig bij voorbaat verdacht (je moet aangeven waar je werkt)?

Tenzij Amerika natuurlijk zijn naam eerder al 'gevlagged' heeft en hij daardoor op zwarte lijst staat.

Roland
Als de advocaat die de terrorist verdedigd niet wordt toegelaten zonder visum of helemaal niet dan vind ik dat nog steeds meer dan terecht. Amerika beslist zelf wie of wat het toelaat (ook dus goederen).
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door Coyote »

En dit geeft antwoord op welk stuk uit mijn quote?? :think:

Maar kennelijk houdt Amerika bij wie bepaalde personen verdedigt. Vind ik best wel opvallend.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door Old Faithful »

Natuurlijk beslist een land zelf wie het toelaat. Maar als een advocaat niet wordt toegelaten omdat hij/zij een terrorist heeft verdedigd, vind ik het wel eng worden. Het recht op verdediging is een fundament onder het rechtsstelsel in ons democratisch land. Ik dacht niet dat dit in de V.S. anders is.
Groet,

Old Faithful
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door babarage »

Eens, een land bepaalt dat altijd zelf maar in het internationale verkeer is een stukje redelijkheid nodig. Stel dat het zo zou dat de VS advocaten van terreur verdachten weert dan knabbelen ze aan het fundament van de rechtsstaat van onschuldig tot anders bewezen. Het zou ook raar zijn als je als ander land zo meent te moeten mengen in het rechtssysteem elders. Wat nou als wij als Europa zeggen dat wij omdat wij tegen de doodstraf zijn dientengevolge iedereen die daar mee te maken heeft (rechters, advocaten, officieren van justitie, juryleden, gevangenispersoneel) een visum moet gaan aanvragen om hierheen te komen?

Daarnaast, als Esta een schimmig verhaal wordt waarom mensen hem wel of niet krijgen en er eigenlijk geen echte zekerheid is als je hem hebt je hem niet opeens kwijt bent zonder aantoonbare reden dan gaat er iets niet goed. Esta (net als de Canadese ETA) is heel mooi maar je moet snel inzichtelijk hebben wat er mis gaat als er iets fout loopt. Hoe houdbaar is het als dat niet zo is, zijn we dan niet beter af met een visum? Vooralsnog hoor je hier op het forum gelukkig nog maar sporadisch dat het misgaat maar tegelijkertijd ook van luchthaven medewerkers ook berichten dat het vaker gedoe is. Met de verhoogde paranoïditeit in de wereld gaan de eisen alleen maar strikter worden vrees ik en ws dus meer gedonder met de estas.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gast

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door Gast »

Door dit soort verhalen ben ik blij dat ik gelijk afgelopen zomer gebruik heb gemaakt van de (helaas korte) mogelijkheid om Global Entry aan te vragen. Hierdoor ben je gelijk onderdeel van het Trusted Traveler en TSA pre program en behoren deze issues in ieder geval tot het verleden (in ieder geval voor de komende 5 jaar).

https://www.cbp.gov/travel/trusted-trav ... a-precheck

Het vreemde is nu als ik Netherlands citizenship aanvink op de site er alsnog staat dat Global Entry aanvragen vanuit NL wel mogelijk is, wellicht kan iemand dit proberen via deze link:

https://www.dhs.gov/trusted-traveler-pr ... trucker=no
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door Queste »

Die site lijkt oud te zijn. Als je de details openklapt zie nog steeds staan dat je kan aanmelden na het verkrijgen van FLUX lidmaatschap. Het linkt ook door naar https://ttp.cbp.dhs.gov/ en als je daar NL invult na het inloggen krijg je weer alleen SENTRI als keuze
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Pevsteen
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 feb 2013, 14:53
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Mol
Contacteer:

Re: Esta probleem op Schiphol

Bericht door Pevsteen »

De zoektocht naar de reden heb ik ondertussen ook gestart
DHS TRAVELER REDRESS INQUIRY PROGRAM (TRIP)
Traveler Inquiry Form

Thank You: peter vansteenkiste Your Redress Control Number is: xxxxxx

To complete the process, please mail or e-mail COPIES of the following documents to DHS:

Passport
A signed copy of this page

You can mail or e-mail the documents and signed form to:

DHS TRIP
Attention: Control number 2278735
601 South 12th Street TSA-901
Arlington, Virginia 20598-6901

OR by E-Mail to trip@dhs.gov
ben benieuwd, of, of wanneer ik er iets zal van ontvangen of uberhaubt iets van zal te weten horen.
wordt vervolgd

Peter
2019 : Namibië
2018 : Corsica (na weigering Usa)
2017: Ijsland
2016 : Zuid-Afrika
2015 : Noord-Amerika
2014 : Sri Lanka
....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer