Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door harryh »

En nu weer de WOW Air super sale https://wowair.nl/offer/you-say-how-we-say-wow/ 99,99 enkele reis, dat is excl. koffer etc. O.a. in oktober naar SFO en een flink aantal andere bestemmingen. Actie loopt t/m maart, dan zijn de prijzen wel een stuk hoger.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zou wel heel goed nadenken of je met wow wil vliegen.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Die discussie wordt al hier gevoerd, eens ;)
Met de prijzen van OneWorld op dit moment is er volop bewijs dat je geen - zogenaamde - low cost airline nodig hebt voor goeie deals, en je loopt veel minder risico als er wat mis gaat zoals vertraging, missen aansluiting etc.
Mattie112
Amerika-ontdekker

Bericht door Mattie112 »

Droopy4u schreef:Ik heb net Brussel Orlando geboekt met BA en Virgin.
20-apr-2019 t/m 10-mei-2019 (3 weken) incl bagage 23 kg voor € 270,41 p.p. retour.
Dat is dan wel met vliegveld wisselen op Londen, maar ik ben er blij mee :clap: . Met een gezin van 4 scheelt het toch flink.
En hoe lang heb je dan om over te stappen? Heathrow naar Gatwick?
mwaterl
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mwaterl »

Even een meer gedetailleerde vraag opgesteld dan mijn vorige post hier:

Ik ga voor het eerst ooit vliegtickets kopen, naar Orlando, om Walt Disney World te bezoeken. Ik heb ondertussen al uren besteed aan info zoeken en vergelijken, maar zie door de bomen het bos niet meer. Hulp zou fijn zijn!

Ik wil het liefst reizen vanaf Schiphol (AMS), maar nabijgelegen luchthavens zouden kunnen als het een fijne reis en (veel) goedkopere prijs is.

Vertrekdatum is 23 februari (evt. 22). Terugkomst 4 maart, dus vertrek uit Orlando op 3 maart.

Uiteraard gaat het om reizen per vliegtuig. Daar huren we dan een auto voor naar het hotel en de parken.

Ik heb de afgelopen dagen op veel sites gekeken, skyscanner vind ik tot nu toe het handigst, maar overal vind ik ongeveer hetzelfde. Afhankelijk van het tijdstip op de dag heb ik tot nu toe als goedkoopst vluchten rond de €400 p.p. gevonden, maar met alle bagage en belastingen kom ik alsnog op 1100-1200 voor de gehele reis (2 personen). Dat is bijvoorbeeld met Lufthansa.

Ik wil proberen niet langer dan 17 uur onderweg te zijn.

Het duurt nog lang (22 weken) voordat ik vertrek. Moet ik nu al boeken omdat 1100 een goede prijs is, of kan het nog veel goedkoper worden in de komende tijd en moet ik even wachten?

Anders tips en tricks m.b.t. reizen naar/in Orlando zijn ook welkom, maar het gaat vooral om de vliegtickets.
Purk87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Purk87 »

Wij zijn twee weken terug met TUI voor €900,- inclusief bagage naar Orlando Sanford gevlogen. Een week voor vertrek was het nog iets lager. Ik zou nog even wachten. Er gaan genoeg vluchten die kant op. Alleen TUI vliegt 21/2 of 24/2 heen.
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
Droopy4u
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Droopy4u »

Mattie112 schreef:
Droopy4u schreef:Ik heb net Brussel Orlando geboekt met BA en Virgin.
20-apr-2019 t/m 10-mei-2019 (3 weken) incl bagage 23 kg voor € 270,41 p.p. retour.
Dat is dan wel met vliegveld wisselen op Londen, maar ik ben er blij mee :clap: . Met een gezin van 4 scheelt het toch flink.
En hoe lang heb je dan om over te stappen? Heathrow naar Gatwick?
Heathrow naar Gatwick inderdaad (terug vice versa)
Overstaptijd is 4:40 uur heen en 4:35 terug, dat is wel een heel lange tijd natuurlijk (lijkt me tijd genoeg), maar ik heb me er niet door laten tegenhouden omdat ik ook wel een paar keer naar Miami ben gevlogen en daar dan nog 3:30 mocht rijden naar Orlando.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

mwaterl schreef:Ik zit de afgelopen dagen de tickets een beetje in de gaten te houden en de goedkoopste tickets AMS-MCO-AMS zijn nu 375,- (op vergelijkingssites). Daar zal natuurlijk nog wel wat bijkomen met bagage enzo.

Mijn vraag aan jullie: is dit een beetje een okee prijs? Moet ik zo snel mogelijk gaan boeken of kan het nog veel goedkoper?
Ik zie deze vraag vaker voorbij komen. Of het een okee prijs is hangt vooral van jezelf af. Ben jij bereid dit voor een ticket te betalen? Dan is het een okee prijs. Voor iedereen is het weer anders. Wij kunnen niet in jouw portemonnee kijken.

Stel een max. prijs in wat jij voor een ticket wilt betalen. Zie je die prijs, boeken! Anders, doorzoeken.

Als ik bijv. naar mijzelf kijk: als ik een ticket van rond de € 500 (incl. bagage) kan vinden met prima vliegtijden ben ik tevreden. Daar zoek ik naar en is tot nu toe altijd gelukt, welke bestemming dan ook in Amerika. :D

Overigens, als je dit topic de laatste dagen een beetje in de gaten hebt gehouden dan zie je dat op dit moment tickets voor onder de € 300 worden gevonden, doe er je voordeel mee.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
M23M
Amerikafan

Bericht door M23M »

sanook schreef: Staat vermeld: inclusief bagage (23 kg pp).
Waar zie jij dit staan? :) Ik zie ze op dit moment nog gewoon voorbij komen.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Je moet de vluchten hebben van BA/Virgin, dan zie je, als je bv doorklikt naar Schipholtickets, dat de bagage incl is
Afbeelding
https://engine.schipholtickets.com/pers ... ef66a34003
Dit voorbeeld, € 540,-, is de prijs voor 2 personen. Ondanks de vliegveldwissel toch wel een mooie prijs denk ik. Let er wel op dat je genoeg tijd hebt voor die wissel, in gegeven voorbeeld is dit op de terugweg 3 uurtjes en ik betwijfel of dat genoeg is.
Overigens heeft Virgin ook naar SFO mooie aanbiedingen voor maar ca 287 euro, ook incl bagage en deze is zónder vliegveldwissel !
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

mwaterl schreef: Ik heb de afgelopen dagen op veel sites gekeken, skyscanner vind ik tot nu toe het handigst, maar overal vind ik ongeveer hetzelfde. Afhankelijk van het tijdstip op de dag heb ik tot nu toe als goedkoopst vluchten rond de €400 p.p. gevonden, maar met alle bagage en belastingen kom ik alsnog op 1100-1200 voor de gehele reis (2 personen). Dat is bijvoorbeeld met Lufthansa.
Realiseer je dat skyscanner en consorten websites zijn die voornamelijk gelieerd zijn aan brokers, tussenpersonen dus.

Wil je gewoon direct zoeken in de systemen van airlines, gebruik dan Google flights. Is ook vele malen sneller.

Voor jouw vraag:

https://goo.gl/flights/CPEFy

Direct bij United, AMS-MCO retour op de gevraagde data, 366 euro voor restricted, 80 euro meer (446) voor het normale tarief, inclusief bagage. Boek _nooit_ een restricted tarief waarna je alsnog bagage gaat inchecken. Dan betaal je meer en zit je ook opgezadeld met extra restricties, zoals kosten voor stoelen, etc. Gewoon een normaal, regulier economy tarief kopen dus. Bij United ben je, als je direct bij de airline boekt, dus 892 euro kwijt voor twee personen.

In deze route zit wel een lange connectie in Chicago. 6,5 uur zelfs. Wil je die vermijden, dan kun je twee en een half uur later vertrekken en een uur eerder aankomen, maar dan kost het ticket wel 25 euro per persoon meer. Ook kun je voor diezelfde 25 euro meer een route met Lufthansa via FRA vliegen op de terugweg. Klik maar even op de link hierboven en dan op "Remove flight" bij de terugweg. Dan zie je alle opties.

De door jou genoemde 1100 euro is dus veel te veel en nergens voor nodig. Gewoon dit tarief bij United direct boeken, ben je klaar en heb je niets te maken met tussenpersonen en brokers, dat is echt beter. Je hebt 24 uur bedenktijd na het boeken, waarin je kostenloos kunt cancellen (je krijgt dan het volledige bedrag terug). Dus je klikt op de link, daarna de knop "SELECT" achter "Book with United". Dan krijg je dus standaard het "restricted/basic economy" tarief. Maar rechtsonderaan de boekingspagina van United zie je een knop "Economy from EUR 445". Als je daarop klikt ga je verder met het reguliere tarief, inclusief bagage, stoelselectie, etc.

Let op, in de fare rules staat:
TICKETS MUST BE ISSUED ON/BEFORE 20SEP 18.
Dat betekent dus: vandaag, voor middernacht nog boeken. Anders is dit tarief in ieder geval weg en geen garantie of er morgen weer een vergelijkbaar tarief wordt gepubliceerd. Star Alliance (United/Lufthansa en consorten) hebben er de laatste tijd een handje van om fares te publiceren die slechts 1 dag geldig zijn. Zogenaamde "flash sales" dus. Maar je hebt dus, als je direct bij de airline boekt, altijd 24 uur bedenkttijd voor vluchten van en naar de USA (en bij veel airlines ook voor alle andere vluchten). Dus je kunt nu risicoloos die tickets kopen en pas morgen definitief beslissen.

Vanaf BRU kun je overigens nog veel goedkoper vliegen:

https://goo.gl/flights/kxcSc

Prijs: EUR 261 voor basic economy, normale tarief is 80 euro meer, dus 341 euro per persoon, totaal 682 euro. Moet je wel naar Brussel en vroeg in de ochtend weg. Route op de heenweg is net iets langer dan jouw 16 uur, met twee connecties, een op LHR (London) en een op PHL (Philadelphia). Terugweg is 1-stop via MAD (Madrid). Maar goed, dan bespaar je dus wel 210 euro tov de route met United. Let op: American (vlucht op de heenweg) staat wel bekend om kale in-flight entertainment opties (lees: in veel toestellen nog geen of kleine schermpjes).

Wil je zo efficient mogelijk vliegen dan is er nog een optie binnen Skyteam (Delta/KLM/Air France/etc), met vertrek op de 22e ipv de 23e:

https://goo.gl/flights/WHG6b

Kost wel wat meer, EUR 548 per persoon (normale tarief, inclusief bagage), maar dan vlieg je dus wel direct op de heenweg (totale reistijd: 11 uur, 9 minuten) en op de terugweg vrijwel direct, totale reistijd nog ruim onder de 12 uur (11:37, inclusief de connectie op JFK). Boeken bij Delta, bij KLM betaal je een tientje meer en kun je vaak het normale tarief niet selecteren door de buggy website. Heenweg is de directe vlucht AMS-MCO, terug via JFK met een connectie van een kleine anderhalf uur.
Laatst gewijzigd door roelb op 19 sep 2018, 22:43, 2 keer totaal gewijzigd.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Roel, waarom komen we die vluchten van BA/Virgin (bv BRU-MCO €270, BRU-SFO €287 incl bagage !) niet tegen bij Google voor de prijzen zoals ze wel bij de brokers te vinden zijn ? Zelfs Expedia heeft die mooie prijzen (ook al geeft skyscanner/momondo in eerste instantie een hogere prijs voor Expedia, als je doorklikt gaat de prijs omlaag !)
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Dan zijn het dus geen gepubliceerde fares, maar komen ze vermoedelijk van een consolidator af.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Dus het is wel degelijk de moeite waard om naast Google Flight ook Momondo en/of Skyscanner te gebruiken !
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Als je consolidator tickets acceptabel vindt. Dat betekent vaak: geen changes, bij sommige airlines geen of minder mijlen, je staat achteraan in de rij als er iets mis gaat, als er schedule changes zijn ben je aangewezen op die tussenpersoon en is zelf invloed uitoefenen op de nieuwe route lastig of onmogelijk, etc. En uiteindelijk scheelt het allemaal niet veel. Want ik zie voor een paar tientjes meer (330 oid) ook een route met oneworld, direct bij American.
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Ik snap echt niet waarom jij altijd brokers afbreekt. Quasi altijd vind je zo goedkopere tickets, nog nooit problemen mee gehad. Paar keer flight changes/vertragingen gehad en dit (meestal rechtstreeks met de airline zelf) altijd kunnen oplossen.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Tja, ik vlieg alleen binnen Skyteam, en daar is dit sowieso geen issue, brokers zijn nooit goedkoper. En ook de fares van United die ik hierboven noemde zijn precies even hoog als via tussenpersonen.

Maar goed, ik heb al regelmatig tickets moeten cancellen omdat er onverhoopt iets gebeurde of tussenkwam. Als dat consolidator fares waren geweest was ik her geld kwijt geweest, nu alleen een change fee, die soms zelfs gewaived is. Alleen dat al doet die paar tientjes voordeel volledig teniet.

En voor de vraagsteller geldt dat boeken bij United goedkoper is dan de door hem of haar zelf gevonden fare bij een tussenpersoon.
Tinus1955
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tinus1955 »

Brokers zijn wel vaak goedkoper. Genoeg voorbeelden gegeven in dit topic.
Google Flight raad ik zelf niet aan, is vaak niet heel snel met prijsupdates is mijn ervaring en vele goede brokers worden niet meegenomen waardoor je meestal niet de laagste prijzen ziet. Verschil in ticketprijs kan met gemak honderden euro's schelen.
Boek niet bij een broker als je vlucht wijzigingen verwacht, maar ook direct bij de airline heb je bij de goedkoopste tickets vrijwel nooit een optie om te wijzigen/annuleren.
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Ik ben zelf premier gold bij united (star Alliance) en ik kan je verzekeren dat jouw theorie niet altijd opgaat wat betreft boeken bij de airline zelf betreft. Soms kan het zijn dat ze dezelfde prijs hebben of dat je beter bent daar te boeken ivm baggage (wat voor mij geen issue is vermits ik steeds baggage mag meenemen op united vluchten)
Ik heb soms al telefonisch contact gehad met de airlines zelf waarbij ze vol ongeloof zeiden dat een bepaalde prijs niet boekbaar was via hun, maar toch zonder enig probleem bij een of andere broker.
Gewoon steeds vergelijken is de boodschap. Amper verschil, boek bij de airline zelf, substantieel verschil, boek ergens anders is mijn devies.(maar weet gewoon goed wat je boekt)

Misschien niet relevant in een amerikaforum, maar wel in de brokersdiscussie. Dit jaar hadden wij een ongelooflijke deal gevonden in business naar Brisbane (Australië) met Eva air om mijn broer daar te bezoeken. De prijs via cheaptickets.de was 1200€ pp goedkoper dan via Eva air zelf. 2 maand voor vertrek wijzigt hun vluchtschema waardoor wij plots een dag vroeger moeten vertrekken en 24 uur in Taipei moeten wachten op onze terugvlucht naar Ams. Ik heb toen met Eva zelf meteen contact gezocht en na 2 telefoontjes hadden ze ons al op een vlucht van china airlines (zelfs een andere alliantie) naar Taipei geboekt zodat we ons aaorspronkelijk vluchtschema behielden. En dit alles zonder enig contact met cheaptickets.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Mijn ervaring is, en die heb ik al vaker getikt, dat brokers goedkoper zijn als de airline zelf de tickets in de aanbieding heeft gehad. Kortom, ben je te laat bij de airline, dan is de kans aanwezig dat een broker ze nog heeft.

Dat gezegd hebbende: wij hebben 1x bij een broker geboekt omdat de situatie als ik hierboven beschrijf zich voordeed. Een vlucht van Amsterdam naar Penscola voor een spotprijs, kort van te voren. En onze 2e vlucht werd geannuleerd en we kregen er een overstap van 6.5 uur voor terug. Dat werd toen prima opgelost door cheaptickets, maar ik heb ook verhalen gehoord van mensen wiens brokers bijv alleen via e-mail bereikbaar waren, of totaal onbuigzaam waren.

Plus: wat Roelb schetst heb ik ook al eens meegemaakt. Wij wilden bijvoorbeeld in 2017 naar het noordwesten, maar door onvoorziene omstandigheden werd dat het diepe zuiden. Het ticket kon ik zelf super makkelijk omboeken op de website van United. Dat kan niet met een broker. Of althans: niet even makkelijk.

Ook moesten we dit jaar Delta tickets naar Los Angeles annuleren vanwege privéomstandigheden (geen overlijden, andere orde). Tickets zijn gecancelled door Delta en we hebben het volledige bedrag terug gehad. Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat me dat met een broker, met onze reden, niet geluk was.

Vaak geldt dat goede aanbiedingen echt wel terugkomen. En als je echt nu moet beslissen, tja, boek dan met een broker. Maar weet wel dat je in tijden van tegenspoed niet altijd op ze kunt terugvallen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer