Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alamo in Vancouver : barst(je) in ruit van huurwagen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Jann
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Alamo in Vancouver : barst(je) in ruit van huurwagen

Bericht door Jann »

Hallo,
weet niet direct of dit bericht hier op de juiste plaats staat, gaat over autohuur en Canada... toch maar proberen.

We leverden eergister onze huurwagen (gehuurd bij Usareisen-drive-Canada / Alamo) in met een kleine barstje (20 cm) in de voorruit.
Bij het huren vd wagen namen we het Super Inclusief Pakket (duurste, zoals we altijd doen) en ter plekke namen we nog eens de extra Road Assistance verzekering erbij.

Bij het terugleveren vd wagen kregen we van Alamo te horen dat glasschade niet in ons verzekeringspakket zit en dat 800 CAN $ van onze Visa zou afgaan.

We kregen een blad mee met wat info ivm de schade om af te geven aan de 'verhuurder' (FTI Touristik GmbH in München).
Bij hen moeten we dan proberen de 800 $ terug te vorderen. (aldus Alamo)

Klopt dit allemaal wel ?
Ik las daarnet wat op het forum wat info van forumleden die in de VS ook dergelijke glasschade opdeden en bij Alamo huurden (zelfs met minder verzekeringspakketten) en bijna alle werd niets aangerekend.

Iemand ervaring met een gelijkaardig scenario ?

Dank
Jann
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Alamo in Vancouver : barst(je) in ruit van huurwagen

Bericht door Pascal »

Volgens het screenshot op jullie site van de huurwagen zal het een systeem zijn waarbij je idd de kosten moet betalen aan Alamo ter plaatse om die dan erna terug te claimen bij de duitse broker.

Ps is de barst tijdens jullie huurperiode ontstaan?
Jann
Amerikafan

Bericht door Jann »

Ja, op een rare manier eigenlijk.
We parkeerden onze wagen 's ochtends in Mount Rainier NP om een del van de Skyline Trail te wandelen, tot dan toe niets op gemerkt aan de voorruit.
Toen we na de wandeling opnieuw in de geparkeerde auto stapten, was de barst er in.
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

In de voorwaarden van Alamo Canada staat idd dat de eerste 800,- voor eigen rekening zijn bij schade.
Je moet dan via usareisen canada een extra verzekering afgesloten hebben om dat deel ook af te dekken en dus inderdaad ook daar verhalen.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Canada lijkt het inderdaad iets anders te gaan. Er staat op de Drive-Canada site 'Vollkasko mit Rückerstattung der Selbstbeteiligung inkl. Glas- & Reifenschäden*'. Dan moet je het denk ik eerst zelf betalen en krijg je het later weer terug. Maar dit zou ook in je huurovereenkomst moeten staan.

Twee keer ruitschade gehad in de US. Nooit iets voor hoeven te betalen ter plaatse. Waren wel iets groter dan een barstje:

2018: hert op de voorruit
Afbeelding

2015: ruit gebarsten bij het verwisselen van een band
Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Dit is wat je te zien krijgt bij een proefboeking via de door jou genoemde site:
HAFTUNGSBESCHRÄNKUNG/DIEBSTAHLSCHUTZ (LDW):
inklusive, Selbstbeteiligung
wird von von FTI erstattet; Ausschlüsse siehe AGB's

Dus idd, moet je je tot FTI wenden.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Zal erg van de verhuurder afhangen, maar mijn ervaring is dat het glaswerk aan de wagen een apparte verzekering is van alle andere verzekeringen. Wij huurden 2 weken terug bij Enterprise (in de omgeving Vancouver, Canada) en die vertelden ons daar het 1 en andere in geval als we schade zouden hebben aan de voorruit tijdens onze trip, als het niet groter was dan een bepaalde cm kost het niets voor de verhuurder, maar moest het een groot stuk zijn en de ruit moet vervangen worden dan zou het wel betalen zijn voor de verhuurder. Nu wonen wij in Vancouver en hebben wij ook onze eigen auto verzekering die hier vanalles dekt. De CDW (de collision damage waiver) dekt dit niet. Ze lieten ons weten dat er extra verzekering is voor het glas, maar die hebben we niet genomen en gelukkig hebben we ook geen problemen gehad.
Jann
Amerikafan

Bericht door Jann »

Ok, dank jullie wel.
We zullen ons tot FTI wenden dan in de hoop 'iets' van het betaalde bedrag terug te krijgen.
We gaan van alle documenten kopies maken en opsturen.
Toch bizar dat dit in Canada zo anders is dan in de VS.
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Dit is inderdaad opletten bij het huren.
Er zijn brokers die een (gedeelte) van de verzekeringen zelf behouden en afdekken. een extra winstpotje als het goed gaat.

Heb je de verzekering via de rental het je geen probleem. Heb je de verzekering via de broker zal je zelf moeten voorschieten.

Hier ontstaan ook veelal de problemen over extra afgesloten verzekeringen. De baliemedewerker kan of wil niet zien dat je de verzekering via de broker hebt en probeert je alsnog een verzekering aan te smeren.

Mijn zoon heeft eens in GB een probleem hierdoor gekregen. De gehele verzekering bleek via de broker te lopen en hij kon de schade ( zo'n EUR 1500) zelf voorschieten via zijn creditcard en op de vervaldatum eerst zelf betalen. Hij kreeg het uiteindelijk wel terug maar dat duurde een paar maanden..
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Ik heb problemen gehad met Alamo ivm drop-off kosten en had ook bij usareisen geboekt. Ik heb usareisen een mailtje gestuurd en kreeg al heel snel antwoord dat ze het voor me zouden gaan regelen. Ik zou ze dus even een mailtje sturen. Ik vond hun klantenservice top!
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Jann
Amerikafan

Bericht door Jann »

Hallo, even een update...

We zijn nu 2 maand verder en na een drietal mailtjes heen en weer (wel met alle nodige documenten, foto's, scans enz... te hebben doorgestuurd), kreeg ik vandaag de 800 $ CAD in zijn geheel teruggestort van FTI Touristik GMBH.

Toch wel leuk dat alles idd is verlopen zoals ze ons in Vancouver hadden verteld.

Bij deze …

grtn,
Jann
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21

Bericht door katrienenluc »

Fijn om te lezen Jan!
Een klein vraagje:kon je de mails in het Engels doen of moest dit n het Duits gebeuren?
Jann
Amerikafan

Bericht door Jann »

Hoi Katrien en Luc,

wij deden alle mails vanuit België in het Duits.
We hadden ook via usa.reisen.de geboekt.
Hebben jullie iets soortgelijks meegemaakt misschien... ?

Hoe is het trouwens met jullie ? Ik herinner me dat je een (paar jaar geleden ?) bent geopereerd in de VS aan je rug ?
Toen was ik druk jullie reisverslag aan het volgen maar plots werd het niet meer aangevuld en kon ik het niet meer terugvinden...
Begrijpelijk natuurlijk !
Hoop dat alles nu prima is...
Gaan jullie opnieuw naar de VS of...

Grtn,
Jann
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer