Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Air Transat
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Air Transat
Ik geef dit topic even een schopje omhoog. Wij willen naar Vancouver vliegen en Air Transat komt steeds als goedkoopste naar boven.
Ik ken deze maatschappij niet en vooral mijn man is een beetje huiverig om hiermee te vliegen.
Heeft iemand recente ervaringen met AIr Transat? Is het veel minder in vergelijking tot bijv. KLM? En zo ja in welk opzicht?
Ik ken deze maatschappij niet en vooral mijn man is een beetje huiverig om hiermee te vliegen.
Heeft iemand recente ervaringen met AIr Transat? Is het veel minder in vergelijking tot bijv. KLM? En zo ja in welk opzicht?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik heb geen ervaring, maar je kunt al snel zien dat ze heel veel stoelen in hun A330 stoppen, Air Transat heeft 9 stoelen in een rij (3-3-3), KLM (en eigenlijk alle andere maatschappijen die ik ken) heeft 8 stoelen op een rij (2-4-2). Dat betekend in ieder geval erg krappe stoelen in de breedte.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het even opgezocht; Air Transat naar Vancouver; Airbus 330-220 stoellengte 32/33 inch- breedte 17 inch
KLM naar Vancouver; Boeing 777-200 ER stoellengte 31 inch - breedte 17,5 inch
De stoelen zijn dus maar iets smaller dan die van KLM, dus de gangpaden zijn waarschijnlijk smaller. Dat zou ik kunnen verbeteren want achterin zijn een paar rijen met maar 2 stoelen naast elkaar dus daar is wat meer tussenruimte denk ik?
KLM naar Vancouver; Boeing 777-200 ER stoellengte 31 inch - breedte 17,5 inch
De stoelen zijn dus maar iets smaller dan die van KLM, dus de gangpaden zijn waarschijnlijk smaller. Dat zou ik kunnen verbeteren want achterin zijn een paar rijen met maar 2 stoelen naast elkaar dus daar is wat meer tussenruimte denk ik?
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
De stoelen zijn hetzelfde in de gehele cabine, dus ook achterin waar er misschien wat minder naast elkaar staan. De breedte is hetzelfde van alle stoelen en die halve inch lijkt misschien niet veel maar kan wel een verschil maken op een lange trip.
Trouwens, die KLM 777-200ER heeft 3-4-3 en dat is ook de krappe uitvoering. Er zijn steeds minder maatschappijen die in economy met de (originele) 3-3-3 uitvoering vliegen.
Dus voor jouw keuze maakt het allemaal niet heel veel uit, je kunt kiezen uit krap of heel krap
Trouwens, die KLM 777-200ER heeft 3-4-3 en dat is ook de krappe uitvoering. Er zijn steeds minder maatschappijen die in economy met de (originele) 3-3-3 uitvoering vliegen.
Dus voor jouw keuze maakt het allemaal niet heel veel uit, je kunt kiezen uit krap of heel krap

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Wel ff appels met appels vergelijken... A330-200 bij Air Transat heeft 345 zitplaatsen met 17 inch pitch Economy, bij Delta 234 plaatsen met 18 inch pitch in Economy. Grote verschil zit 'm daarnaast dus in aantal stoelen business class en dergelijke, Air Transat heeft 12 plaatsen in Club Class en 333 in economy, Delta maar 168 in Economy. Die veel grotere hoeveelheid passagiers in Economy helpt niet tijdens het boarden. Op Schiphol zal dat, net als met een 777 trouwens die ik daarom bij KLM vermijd, al standaard voor vertraging zorgen omdat er vrijwel nooit een 2e slurf wordt gebruikt en de crew tegenwoordig pas laat aan boord kan/komt.vana schreef:De stoelen zijn dus maar iets smaller dan die van KLM, dus de gangpaden zijn waarschijnlijk smaller.
Ik ben vorige zomer met Air Transat naar Calgary gevlogen (en terug). Geen enkele reden om onrustig van te worden. Ze brengen je van A naar B, inclusief bagage en je krijgt te eten en te drinken onderweg. Schermpje in stoel voor entertainment. Allemaal vrij vergelijkbaar met KLM, ik vond het serviceniveau beter dan bijvoorbeeld British airways. Het is een behoorlijk grote maatschappij met veel vakantievluchten vanuit Canada, maar blijft in Nederland nog een beetje onder de radar. Zou zo weer instappen, hun prijzen zijn zeer aantrekkelijk.
@discussie hierboven: Lijkt mij niet zinvol om een vergelijking met Delta te doen; die vliegen niet zonder overstap naar Vancouver.
@discussie hierboven: Lijkt mij niet zinvol om een vergelijking met Delta te doen; die vliegen niet zonder overstap naar Vancouver.
Laatst gewijzigd door tomhster op 25 aug 2018, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp het verschil Harry. Maar wij hebben voor de tickets naar Vancouver alleen maar de keuze tussen de 777 van KLM en de 320 bij Air Transat
Voor Vancouver kunnen we niet kiezen voor Delta.
Dan is de keuze dus tussen iets smaller maar meer beenruimte bij Air Transat of iets breder en minder beenruimte bij KLM.
En natuurlijk of de stoelen harder zijn, of het eten slechter is bij Air Transat e.d.
Ik vind het lastig. De tickets bij KLM zijn op dit moment € 980 (met stoelkeuze en koffers) en bij Air Transat € 750. Dat vind ik best wel een groot verschil. Maar hoewel we allebei niet zo groot zijn, als je 10 uur opgevouwen zit lijkt het me ook niet lekker.
Dus afwachten of de KLM tickets nog goedkoper worden? Of nu maar meteen boeken met Air Transat? Keuzes, keuzes, keuzes...ik ben er slecht in. oops:
(we willen overigens rond 22 juni 2019 heen vliegen en dan 3 weken later terug)
Voor Vancouver kunnen we niet kiezen voor Delta.
Dan is de keuze dus tussen iets smaller maar meer beenruimte bij Air Transat of iets breder en minder beenruimte bij KLM.
En natuurlijk of de stoelen harder zijn, of het eten slechter is bij Air Transat e.d.

Ik vind het lastig. De tickets bij KLM zijn op dit moment € 980 (met stoelkeuze en koffers) en bij Air Transat € 750. Dat vind ik best wel een groot verschil. Maar hoewel we allebei niet zo groot zijn, als je 10 uur opgevouwen zit lijkt het me ook niet lekker.
Dus afwachten of de KLM tickets nog goedkoper worden? Of nu maar meteen boeken met Air Transat? Keuzes, keuzes, keuzes...ik ben er slecht in. oops:
(we willen overigens rond 22 juni 2019 heen vliegen en dan 3 weken later terug)
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh bedankt voor je bericht Tombster, dat klinkt niet slecht.
Je zit echt niet merkbaar meer of minder opgevouwen. Ik ben zelf 1,90 en weet dat elke centimeter telt, maar dat merk je meer in de lengte dan in de breedte. Als je de stoelarmleuning omhoog doet scheelt dat ook. Je bespaart 500 euro met z'n tweeën, daar kun je veel leuke dingen mee doen.
Eten is in beide gevallen acceptabel, maar niet denderend. Het zou zelfs weleens bij dezelfde cateraars vandaan kunnen komen.
Van alle keuzes die je nog moet maken over je vakantie lijkt mij dit één van de makkelijkste. Air Transat in dit geval. Ik heb overigens niets tegen de KLM, ik vlieg er volgende week weer mee.
Eten is in beide gevallen acceptabel, maar niet denderend. Het zou zelfs weleens bij dezelfde cateraars vandaan kunnen komen.
Van alle keuzes die je nog moet maken over je vakantie lijkt mij dit één van de makkelijkste. Air Transat in dit geval. Ik heb overigens niets tegen de KLM, ik vlieg er volgende week weer mee.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ze zijn goedkoper, dus ik zou nu bij Air Transat boeken.
Als jullie echt met KLM wilden vliegen was er al gekozen. Dus dit betekent (volgens mij) dat jullie ze ongeveer gelijk vinden.
Maar wachten voor goede prijzen bij KLM kan ook.
Als jullie echt met KLM wilden vliegen was er al gekozen. Dus dit betekent (volgens mij) dat jullie ze ongeveer gelijk vinden.
Maar wachten voor goede prijzen bij KLM kan ook.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Er zijn meer maatschappijen die op Vancouver vliegen. In 2015 zijn wij met British Airways via LHR naar Vancouver gevlogen.
Mijn advies: Als je de prijs voor jullie goed vindt gewoon boeken, en niet meer naar ticketprijzen kijken
Mijn advies: Als je de prijs voor jullie goed vindt gewoon boeken, en niet meer naar ticketprijzen kijken

- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jullie hebben me over de streep getrokken; ik heb zojuist geboekt bij Air Transat.
Ik kon voor zowel de heen-als terugreis een (betaalde) stoel op een rij van 2 achterin boeken. Dus er zit in ieder geval niemand naast ons (als ze het toestel niet gaan veranderen)
Ik kon voor zowel de heen-als terugreis een (betaalde) stoel op een rij van 2 achterin boeken. Dus er zit in ieder geval niemand naast ons (als ze het toestel niet gaan veranderen)
Air Transat, ook zo een waardeloze maatschappij. Onvriendelijk personeel, mensen laten er gewoon zakken met afval achter zonder dat de supervisor steward er wat van zegt, minder beenruimte dan bij KLM, zeer slecht eten (vooral ontbijt).
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Had je dat niet kunnen zeggen voordat ik boekte
Achtergelaten afval heb ik ook vaak genoeg gezien bij andere maatschappijen, ook bij KLM (vooral in de business class).
De beenruimte bij Air Transat is 3 cm meer dan die bij KLM (voor de vluchten die wij konden nemen) en het eten vind ik niet zo belangrijk, ik neem zelf wel een ontbijtreep mee. Die €500 die ik bespaar vind ik veel belangrijker.
Tenminste dat vind ik nu, misschien denk ik er na de vlucht wel anders over.

Achtergelaten afval heb ik ook vaak genoeg gezien bij andere maatschappijen, ook bij KLM (vooral in de business class).
De beenruimte bij Air Transat is 3 cm meer dan die bij KLM (voor de vluchten die wij konden nemen) en het eten vind ik niet zo belangrijk, ik neem zelf wel een ontbijtreep mee. Die €500 die ik bespaar vind ik veel belangrijker.
Tenminste dat vind ik nu, misschien denk ik er na de vlucht wel anders over.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Ach meestal krijg je dezelfde energie terug van het cabinepersoneel als je uitstraalt. En soms heb je de pech dat je een chaggerijnig iemand treft. Ken beuren. Na 10 uur hoef je dr niet meer tegenaan te kijken denk ik dan maar
. Vliegtuigeten is bij alle maatschappijen hit or miss waarbij ik met name het ontbijt meestal een miss vind. Maar wat je zegt. Niks wat een meegenomen ontbijtreep ofzo niet oplost.

89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dit is een eenmalige ervaring. Op een andere vlucht krijg je waarschijnlijk te maken met ander personeel of hetzelfde personeel in een andere gemoedstoestand, andere mensen die wellicht geen afval achterlaten of een andere supervisor steward die daar dan wel iets van zegt.stormbreaker schreef: Onvriendelijk personeel, mensen laten er gewoon zakken met afval achter zonder dat de supervisor steward er wat van zegt,

De kans dat het eten of de afmetingen van een stoel veranderen is aanzienlijk kleiner.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Waarom heb je voor een betaalde stoel gekozen? Voor ons zou dat een verschil in prijs van 140 euro pp betekenen. Dat is toch wel heel veel voor een stoel niet?vana schreef:
Of zie ik iets over het hoofd?
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Kan je bij Air Transat je stoel 24u voor het opstijgen kiezen (bij het online inchecken) of krijg je er een toegewezen?
Groeten, Katrien
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
In het toestel waarmee wij vliegen zitten achterin 5 rijen aan beide kanten van maar 2 stoelen bij elkaar. Die waren nog vrij en het lijkt me heel fijn om niemand naast ons te hebben. Het was €12,- p.p. per enkele reis dus voor ons is het maar € 48 extra. Dat heb ik er wel voor over.katrienenluc schreef: Waarom heb je voor een betaalde stoel gekozen? Voor ons zou dat een verschil in prijs van 140 euro pp betekenen. Dat is toch wel heel veel voor een stoel niet?
Of zie ik iets over het hoofd?
Hoe kom jij trouwens aan die €140 pp?