Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bagage en stoelen Icelandair
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Bagage en stoelen Icelandair
Zojuist hebben wij tickets geboekt met Icelandair van Ams naar MCO, via Schipholtickets. Ik ben via Momondo doorverwezen en dan wordt op geen enkele wijze duidelijk dat er geen bagage bij zit, dat zie ik nu net pas op het ticket. Als je direct kijkt bij schipholtickets zie je het wel, maar doorgestuurd via momondo niet. Wat nu? Iemand ervaring met bijboeken van bagage bij Icelandair, als het ticket niet via hun geboekt is?
Ook blijkt dat ik geen stoelen vast kan leggen, we reizen met 2 kinderen, iemand daar ervaring mee?
Wat een gedoe, wijze les om.voortaan altijd bij de airline te boeken...
Ook blijkt dat ik geen stoelen vast kan leggen, we reizen met 2 kinderen, iemand daar ervaring mee?
Wat een gedoe, wijze les om.voortaan altijd bij de airline te boeken...
Re: Bagage en stoelen Icelandair
Ik heb vorig jaar geboekt via Tix bij Icelandair. Echt prima bevallen, niks mis mee.
Ik mocht zelfs 2 koffers van 23 kg meenemen, niet gedaan overigens.
Stoelen van tevoren reserveren kan ik me niet herinneren. Maar vastleggen doe je toch pas bij (online) inchecken.
Enige dat anders was bij Icelandair is dat je geen eten kreeg aan boord. Maar ik vind dat geen probleem en daar was de prijs ook naar.
Ik mocht zelfs 2 koffers van 23 kg meenemen, niet gedaan overigens.
Stoelen van tevoren reserveren kan ik me niet herinneren. Maar vastleggen doe je toch pas bij (online) inchecken.
Enige dat anders was bij Icelandair is dat je geen eten kreeg aan boord. Maar ik vind dat geen probleem en daar was de prijs ook naar.
Volgens mij is dat veranderd.
Kost je nu EUR 88 als je de goedkoopste klasse hebt geboekt.
Zie:
http://www.icelandair.nl/information/ba ... d-baggage/
Ik heb daarom pas United geboekt o.a. omdat, dat met bagage uiteindelijk voordeliger was.
Kost je nu EUR 88 als je de goedkoopste klasse hebt geboekt.
Zie:
http://www.icelandair.nl/information/ba ... d-baggage/
Ik heb daarom pas United geboekt o.a. omdat, dat met bagage uiteindelijk voordeliger was.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zijn van die vervelende trucjes om goedkope tickets aan te kunnen bieden.
Nu al een paar keer gekeken, maar een reguliere vlucht met een veel betere route en kortere reistijd komt vaak maar net iets duurder, alles meegerekend.
Nu al een paar keer gekeken, maar een reguliere vlucht met een veel betere route en kortere reistijd komt vaak maar net iets duurder, alles meegerekend.
Wij hebben rechtstreeks bij Icelandair geboekt en hebben wel stoelen kunnen reserveren. De plekken bij de nooduitgang (meer beenruimte) worden later pas vrijgegeven, maar wel eerder dan online check-in.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Heb je niet 48 uur bedenktijd zodat je de tickets nog kunt annuleren?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hallo,
Wij hebben dit jaar via een reisbureau vluchten met Icelandair geboekt en net even gecheckt: bij ons is er wel 1 stuk bagage van 23kg per persoon inbegrepen...
Dus het is pas vanaf het 2de stuk dat €88 aangerekend wordt. Althans dat is wat ik lees bij onze info...
Groetjes
Wij hebben dit jaar via een reisbureau vluchten met Icelandair geboekt en net even gecheckt: bij ons is er wel 1 stuk bagage van 23kg per persoon inbegrepen...
Dus het is pas vanaf het 2de stuk dat €88 aangerekend wordt. Althans dat is wat ik lees bij onze info...
Groetjes
Icelandair heeft vier soorten Economy:
Light = geen checked luggage
Standard = 1 x 23kg checked luggage
Flex = 1 x 23kg checked luggage
Comfort = 2 x 23kg checked luggage
Goed opletten dus. Als je via Icelandair zelf boekt is het verschil duidelijk. Via andere sites zie je Light als LT terug in je boekingscode.
Hier is de link:
http://www.icelandair.us/information/ba ... d-baggage/
Light = geen checked luggage
Standard = 1 x 23kg checked luggage
Flex = 1 x 23kg checked luggage
Comfort = 2 x 23kg checked luggage
Goed opletten dus. Als je via Icelandair zelf boekt is het verschil duidelijk. Via andere sites zie je Light als LT terug in je boekingscode.
Hier is de link:
http://www.icelandair.us/information/ba ... d-baggage/
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Sorry, om de een of andere reden krijg ik geen notificaties meer als er een nieuwe reactie is, dus ik heb nooit meer gereageerd. Ik zal nog even een update geven over hoe het is afgelopen. We hebben inderdaad tickets zonder bagage gekocht, dat overkomt ons nooit meer. Maar wat er wel veranderd is bij Icelandair is dat je nu wel telefonisch bagage bij kan boeken (à 71 euro per koffer enkele reis) als je bij een externe partij geboekt heb. Een half jaar geleden kon dat nog niet. Dus we hebben nu gelukkig wel bagage erbij in, maar de volgende keer boeken we weer gewoon rechtstreeks, scheelt een hoop gestress.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht