Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)
Re: Alles over National Emerald Club deel 2
Duidelijk.
Dank jullie wel. !
Dank jullie wel. !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: MET VISA ca contract meer dan $1000 goedkoper, waarom?
Weet iemand wat de voorwaarden van National zijn om de contract code van Visa Canada te gebruiken?
Bij mijn reservering is het nl meer dan de helft goedkoper als ik de Visa Canada code gebruik...
Ik heb het ook andersom gegoogeld, "national" icm "visa" en kom dan op een visa contractcode uit die je als visa gebruiker mag gebruiken.
Die geeft echter lang zo veel korting niet als de visa Canada code.....
Kan iemand met zekerheid zeggen wanneer je 'officieel' de visa canada contract code mag gebruiken?
Ik vind het verschil in prijs met die contractcode zo groot dat ik het bijna niet kan geloven (ik heb wel al gereserveerd, zowel de gewenste minivan als de midsize car uit de aisle (ben nu inmiddels executive member dankzij mijn mastercard). Mogelijk staat er in de aisle al een minivan...of vergelijkbaar geschikte auto.
------------------------------------------------------------------
UPDATE 2-4-2018: Oorzaak wordt in de rest van dit draadje ontrafeld, maar ik voeg de oorzaak ook nog even aan deze vraag toe.
Ik had bij het aanmaken van het profiel de CDW en SLP verzekering aangevinkt en blijkbaar komen er daardoor op de rekening extra hoge verzekeringkosten (ik denk gebaseerd op amerikanen?). Zodra je een contract gebruikt (zoals visa Canada) wordt je blijkbaar gezien als buitenlander en komen die $1000+ kosten voor verzekeringen niet bij de prijs op maar staan ze bij de reservering wel als 'included'
(dit is tenminste nu mijn conclusie en ik heb nu goede deals met de flying blue code waar je kostenloos lid van worden).
Bij mijn reservering is het nl meer dan de helft goedkoper als ik de Visa Canada code gebruik...
Ik heb het ook andersom gegoogeld, "national" icm "visa" en kom dan op een visa contractcode uit die je als visa gebruiker mag gebruiken.
Die geeft echter lang zo veel korting niet als de visa Canada code.....
Kan iemand met zekerheid zeggen wanneer je 'officieel' de visa canada contract code mag gebruiken?
Ik vind het verschil in prijs met die contractcode zo groot dat ik het bijna niet kan geloven (ik heb wel al gereserveerd, zowel de gewenste minivan als de midsize car uit de aisle (ben nu inmiddels executive member dankzij mijn mastercard). Mogelijk staat er in de aisle al een minivan...of vergelijkbaar geschikte auto.
------------------------------------------------------------------
UPDATE 2-4-2018: Oorzaak wordt in de rest van dit draadje ontrafeld, maar ik voeg de oorzaak ook nog even aan deze vraag toe.
Ik had bij het aanmaken van het profiel de CDW en SLP verzekering aangevinkt en blijkbaar komen er daardoor op de rekening extra hoge verzekeringkosten (ik denk gebaseerd op amerikanen?). Zodra je een contract gebruikt (zoals visa Canada) wordt je blijkbaar gezien als buitenlander en komen die $1000+ kosten voor verzekeringen niet bij de prijs op maar staan ze bij de reservering wel als 'included'
(dit is tenminste nu mijn conclusie en ik heb nu goede deals met de flying blue code waar je kostenloos lid van worden).
Laatst gewijzigd door tiny2018 op 02 apr 2018, 14:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Zo groot is het verschil niet. Voor die periode van jou is het met standaard emerald club maar 10% duurder.
-
- Amerika-ontdekker
Re:MET VISA ca contract meer dan $1000 goedkoper, waarom?
Roelb,
eigenlijk snap ik de app niet en ook niet hoe jij op 10% komt zonder de contractcode.
via de app was het verschil gister bij mij ong. $1000, nu met het "mastercard elite" contract komt de prijs op $4413 voor een maand!!
dus meer dan $3000 duurder!
Zet ik er geen contract in (dus vink en velden leeg krijg ik een prijs van $4255 voor de minivan.
Via de browser heb ik het ook geprobeerd via de site https://www.nationalcar.com/en_US/car-r ... isa-1.html waarbij de visa contractcode ingevuld die je blijkbaar als visa card houder mag gebruiken.
Daarmee kwam ik ook boven de $2000 uit??
Wat doe jij dan anders dan ik?
eigenlijk snap ik de app niet en ook niet hoe jij op 10% komt zonder de contractcode.
via de app was het verschil gister bij mij ong. $1000, nu met het "mastercard elite" contract komt de prijs op $4413 voor een maand!!
dus meer dan $3000 duurder!
Zet ik er geen contract in (dus vink en velden leeg krijg ik een prijs van $4255 voor de minivan.
Via de browser heb ik het ook geprobeerd via de site https://www.nationalcar.com/en_US/car-r ... isa-1.html waarbij de visa contractcode ingevuld die je blijkbaar als visa card houder mag gebruiken.
Daarmee kwam ik ook boven de $2000 uit??
Wat doe jij dan anders dan ik?
Laatst gewijzigd door tiny2018 op 02 apr 2018, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Re: MET VISA ca contract meer dan $1000 goedkoper, waarom?
Net trouwens ook via de browser (met inloggen) geprobeerd https://www.nationalcar.com/en_US/car-r ... ml?AI=true.
Daarin staat nu ook als standaard contract VISA, ook dan een bedrag boven de $4000.
Alleen de visa CA in de app (in browser kan ik de contractcode niet wijzigen) levert dus een resultaat van $1200 op????
Wat heb jij dan bij je standaard contract?
Daar moet ik denk ik het verschil vandaan komen....
Daarin staat nu ook als standaard contract VISA, ook dan een bedrag boven de $4000.
Alleen de visa CA in de app (in browser kan ik de contractcode niet wijzigen) levert dus een resultaat van $1200 op????
Wat heb jij dan bij je standaard contract?
Daar moet ik denk ik het verschil vandaan komen....
Laatst gewijzigd door tiny2018 op 02 apr 2018, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Je bent waarschijnlijk rates voor de amerikaanse markt aan het vergelijken. Desktop website, eerst het juiste land selecteren en dan pas zoeken.
Edit: ik denk dat ik begrijp waar je het verschil vandaan haalt. Ik kijk naar aisle pick (midsize) tarieven. Jij blijft kijken naar die minivan. Daar kan het verschil best groter zijn. Tja, iets met vraag en aanbod. Daar is echt geen peil op te trekken, revenue management van autoverhuurders is net zo onpeilbaar als bij airlines. Bij elke rate cq contract code gelden totaal andere tarieven. Niet over nadenken, gewoon gebruik maken van het systeem. Bliujkbaar is de gesloten deal met Visa in Canada zodanig dat seizoensinvloeden minder relevant zijn.
Maar zeker met executive status heb je een grote kans dat je in de executive aisle slaagt. Zonde ookom bij voorbaat al meer te betalen.
Edit: ik denk dat ik begrijp waar je het verschil vandaan haalt. Ik kijk naar aisle pick (midsize) tarieven. Jij blijft kijken naar die minivan. Daar kan het verschil best groter zijn. Tja, iets met vraag en aanbod. Daar is echt geen peil op te trekken, revenue management van autoverhuurders is net zo onpeilbaar als bij airlines. Bij elke rate cq contract code gelden totaal andere tarieven. Niet over nadenken, gewoon gebruik maken van het systeem. Bliujkbaar is de gesloten deal met Visa in Canada zodanig dat seizoensinvloeden minder relevant zijn.
Maar zeker met executive status heb je een grote kans dat je in de executive aisle slaagt. Zonde ookom bij voorbaat al meer te betalen.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Met VISA CA contract meer dan $1000 goedkoper???
Roelb,
Wat ik ook probeer ook voor de aisle kom ik zonder contract meer dan $1000 duurder uit.
Dan kom ik op $980 uit mét de visa Ca contract en $2156 als ik de visa CA uitzet (periode 1-8 tot 30 -8).
In de details zie ik dat het grootste verschil zit in de verzekeringen.
* Met VISA CA contract zijn die 'included' en kosten niet extra
* Zonder Visa CA kost de LDW 492 én de SLI 411 extra..... dus $1000 duurder...
Vandaar mijn angst dat op de één of andere manier die visa CA de verzekeringen 'covert'?
Roelb Kan het niet zijn dat jij standaard een ander contract hebt?
Krijg jij die prijzen van 10% meer ook als je het contract leeglaat?
Wat ik ook probeer ook voor de aisle kom ik zonder contract meer dan $1000 duurder uit.
Dan kom ik op $980 uit mét de visa Ca contract en $2156 als ik de visa CA uitzet (periode 1-8 tot 30 -8).
In de details zie ik dat het grootste verschil zit in de verzekeringen.
* Met VISA CA contract zijn die 'included' en kosten niet extra
* Zonder Visa CA kost de LDW 492 én de SLI 411 extra..... dus $1000 duurder...
Vandaar mijn angst dat op de één of andere manier die visa CA de verzekeringen 'covert'?
Roelb Kan het niet zijn dat jij standaard een ander contract hebt?
Krijg jij die prijzen van 10% meer ook als je het contract leeglaat?
Laatst gewijzigd door tiny2018 op 02 apr 2018, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
En check je prijs eens op https://www.nationalcar.de/de/startseite.html of https://www.nationalcar.co.uk/en/home.html
Op bovengenoemde sites hoef je niks te veranderen qua landinstellingen.
Op de "oude" normale site (http://www.nationalcar.com) moet je linksboven het land op een europees land zetten. Heb jij dat gedaan?
Op de nieuwe site, https://beta.nationalcar.com/en/home.html is het linksonder.
Op bovengenoemde sites hoef je niks te veranderen qua landinstellingen.
Op de "oude" normale site (http://www.nationalcar.com) moet je linksboven het land op een europees land zetten. Heb jij dat gedaan?
Op de nieuwe site, https://beta.nationalcar.com/en/home.html is het linksonder.
-
- Amerika-ontdekker
Re:MET VISA ca contract meer dan $1000 goedkoper, waarom?
Op de duitse site zonder inloggen kost 'standard size': 1795
Na inloggen als member: $2276 met standard konto number cq account number = 'Mastercard Elite'
Bij uitzetten van account number wordt het $2213
Met account number van visa CA kost de standard $1020??
Overigens krijg ik nu via de duitse site geen 'aisle' keuzes zoals in de app?
Het lijkt erop dat mijn memberprofiel iets wijzigt waardoor het duurder wordt?
Door het contract te wijzigen wordt het weer goedkoop?
Verder kan ik op de duitse site wel via linksonder de 'taal' wijzigen maar dat is niet mijn resident land lijkt mij.
Bij het invullen van mijn member profiel heb ik wel nederlands ingevuld.
op https://www.nationalcar.co.uk zonder contractcode & andere browser (chrome ipv explorer) kost de standard ook 2213
Krijgen jullie dan andere bedragen en minder grote verschillen tussen met en zonder VISA CA contractcode???
Misschien moet ik er een mailtje aan wagen richting national.
Eerst maar eens met de vraag waarom ik zonder inloggen betere aanbiedingen krijg dan met inloggen?
Na inloggen als member: $2276 met standard konto number cq account number = 'Mastercard Elite'
Bij uitzetten van account number wordt het $2213
Met account number van visa CA kost de standard $1020??
Overigens krijg ik nu via de duitse site geen 'aisle' keuzes zoals in de app?
Het lijkt erop dat mijn memberprofiel iets wijzigt waardoor het duurder wordt?
Door het contract te wijzigen wordt het weer goedkoop?
Verder kan ik op de duitse site wel via linksonder de 'taal' wijzigen maar dat is niet mijn resident land lijkt mij.
Bij het invullen van mijn member profiel heb ik wel nederlands ingevuld.
op https://www.nationalcar.co.uk zonder contractcode & andere browser (chrome ipv explorer) kost de standard ook 2213
Krijgen jullie dan andere bedragen en minder grote verschillen tussen met en zonder VISA CA contractcode???
Misschien moet ik er een mailtje aan wagen richting national.
Eerst maar eens met de vraag waarom ik zonder inloggen betere aanbiedingen krijg dan met inloggen?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Om het nog gekker te maken. Als ik via de national app een auto uit de emerald aisle wil huren voor 3weken Las Vegas in augustus met alleen de coupon code nda2324br, kom ik rond de $2400. Met de visa canada code erbij op $673 en als ik vervolgens de visa canada code weer wis en weer het bestel proces afga, is dezelfde auto plotseling $667 zonder contractcode. Het lukt niet altijd, maar als je het een paar keer herhaalt komt plotseling toch het goedkope tarief zonder visa canada code. Ik heb nu een aisle reservering staan met executive lidmaatschap en achter de hand een minivan voor $863 voor 21 dagen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Kijk anders eens in je profiel of je daar verzekeringen hebt aangekruisd. Die moet je er dan even afhalen in het profiel. En probeer het anders eens met de flying blue code. In ons geval scheelde het een paar tientjes met de visa ca code. Ik heb daar voor gekozen omdat ik als flying blue lid (kun je natuurlijk gratis worden bij de KLM) volstrekt legaal gebruik maak van die code.
Laatst gewijzigd door babarage op 03 apr 2018, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Wat je in ieder geval nooit doet is bellen of mailen met een autoverhuurder over tariefverschillen. Maar ook niet met airlines of hotels. Je gebruikt ze, of je gebruikt ze niet, maar ga nooit slapende honden wakker te maken. De meeste tarieven zijn zo bedoeld, maar soms wellicht ook niet. Dit soort tarieven verdwijnen door mensen die gaan bellen of mailen. Doe dat dus nooit!
Dan vwb National: Als je een rate krijgt zonder CDW en EP dan heb je een rate die niet bedoeld is voor toeristen, maar voor amerikanen. Het klopt dat inloggen als emerald club lid er voor zorgt dat je vaak standaard een rate voor amerikanen krijgt. Volgens mij kun je dat alleen op de desktop site goed fixen. Of door gewoon de juiste contractnummers te gebruiken, want dat is wat de site aan de achterkant automatisch voor je doet als je een europees land selecteert.
Overigens vind ik het wel bijzonder dat je er geen moeite mee hebt om executive status te vergaren zonder dat je er recht op hebt (dat vind ik dan weer niet kunnen, maar goed), maar wel moeite hebt met speciale rates voor buitenlanders.
Misschien is het verstandig dat je, met al deze vragen, gewoon kiest voor een tarief van een broker.
Dan vwb National: Als je een rate krijgt zonder CDW en EP dan heb je een rate die niet bedoeld is voor toeristen, maar voor amerikanen. Het klopt dat inloggen als emerald club lid er voor zorgt dat je vaak standaard een rate voor amerikanen krijgt. Volgens mij kun je dat alleen op de desktop site goed fixen. Of door gewoon de juiste contractnummers te gebruiken, want dat is wat de site aan de achterkant automatisch voor je doet als je een europees land selecteert.
Overigens vind ik het wel bijzonder dat je er geen moeite mee hebt om executive status te vergaren zonder dat je er recht op hebt (dat vind ik dan weer niet kunnen, maar goed), maar wel moeite hebt met speciale rates voor buitenlanders.
Misschien is het verstandig dat je, met al deze vragen, gewoon kiest voor een tarief van een broker.
-
- Amerika-ontdekker
Dat maakt idd een groter verschil!Kijk anders eens in je profiel of je daar verzekeringen hebt aangekruisd. Die moet je er dan even afhalen in het profiel
Nu krijg ik idd weer 'normalere' bedragen, net alsof ze dan de verzekeringen dubbel tellen?
Met flying blue is het verschil idd een stuk kleiner...visa CA is wel iets goedkoper.
full size Aisle met flying blue = 1050 / was 973 met visa
minivan flying blue = 1372 / was 1274 met visa
de verzekeringen zijn nog steeds included dus dat lijkt mij ok.
Dus visa CA is wel goedkoper maar daarvoor weet ik niet aan welke voorwaarden ik moet voldoen (heb wel ook een visa card) en flying blue klinkt het veiligst, en daar ben ik zojuist dus ook maar lid van geworden.
Hest:
Ik heb jouw methode ook geprobeerd maar krijg dat niet voor elkaar. Lijkt op een buggy app...Het lukt niet altijd, maar als je het een paar keer herhaalt komt plotseling toch het goedkope tarief zonder visa canada code.
@roel:
Eigenlijik heb ik er helemaal geen moeite mee om special buitenland rates te gebruiken.Overigens vind ik het wel bijzonder dat je er geen moeite mee hebt om executive status te vergaren zonder dat je er recht op hebt (dat vind ik dan weer niet kunnen, maar goed), maar wel moeite hebt met speciale rates voor buitenlanders.
Was alleen bang dat er iets met verzekeringen niet goed zou zitten.
Daarover ben ik nu iets meer gerustgesteld, als snap ik er nog de ballen van....
Wat de executive status betreft, voorzover ik weet (ben blond) heb ik die gekregen door mijn mastercard creditcard, heb ik dus ook geen enkele moeite mee....
En roel, i.i.g. nog hartstikke bedankt voor de hulp. Zonder jou had ik deze boeking bij National niet eens kunnen bedenken/vinden.
Deze reserveringen die ik nu heb bij national voelt veel beter dan die van dollar, is goedkoper en ook de rijen bij de counter bij dollar (en de andere dollar reviews) trekken mij niet echt.
Als ik alleen de minivan reservering gebruik met de flying blue contract code dan lijkt mij zelfs de hele reservering compleet eerlijk (heb ik nl. zelfs geen voordeel van de executive status).
Als ik wel een minivan in de executive aisle vind maak ik een misschien een 'beetje' gebruik van een dom opgezette status update systeem, maar dat vind ik dan hun fout.
Over de visa CA contractcode twijfel ik nog, maar als er geen alternatief met de flying blue zou zijn zou ik die nu idd gewoon wel gebruiken....
Hest schreef:Om het nog gekker te maken. Als ik via de national app een auto uit de emerald aisle wil huren voor 3weken Las Vegas in augustus met alleen de coupon code nda2324br, kom ik rond de $2400. Met de visa canada code erbij op $673 en als ik vervolgens de visa canada code weer wis en weer het bestel proces afga, is dezelfde auto plotseling $667 zonder contractcode. Het lukt niet altijd, maar als je het een paar keer herhaalt komt plotseling toch het goedkope tarief zonder visa canada code. Ik heb nu een aisle reservering staan met executive lidmaatschap en achter de hand een minivan voor $863 voor 21 dagen.
bij mij meer mensen waar dit lukt? ik heb het nu een aantal keer geprobeerd maar zie deze verandering helaas niet
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Bij mij is het gelukt. Betaal nu voor 3 weken en 5 dagen Seattle in Juni/Juli 875 dollar. Scheelt weer iets.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Als je de MC Elite optie aan laat staan als contract prijs (die standaard aangevinkt staat als je die hebt gebruikt om je als EC Executive aan te melden) krijg je een veel te hoge prijs (waarschijnlijk een prijs incl extra verzekeringen??).
Als je in de reservering gelijk deze optie uitzet krijg je de standaard contract code die geldt als EU burger (vanwege je login als NL of BE). Daarna kun je vergelijken met de overige kortingscodes (waar je wellicht geen ‘recht op hebt’ zoals de visa Canada code) of je zo tot een nog lagere prijs kunt komen.
Voorlopig lijkt ook de kortingscode voor max $30 off ook nog te werken (NDA2423BR), dus die kun je ook invullen.
Bij mijn eigen boeking was de standaard prijs nog lager dan met de VISA Canada of Flying Blue code, dus die heb ik ook niet gebruikt,
Als je in de reservering gelijk deze optie uitzet krijg je de standaard contract code die geldt als EU burger (vanwege je login als NL of BE). Daarna kun je vergelijken met de overige kortingscodes (waar je wellicht geen ‘recht op hebt’ zoals de visa Canada code) of je zo tot een nog lagere prijs kunt komen.
Voorlopig lijkt ook de kortingscode voor max $30 off ook nog te werken (NDA2423BR), dus die kun je ook invullen.
Bij mijn eigen boeking was de standaard prijs nog lager dan met de VISA Canada of Flying Blue code, dus die heb ik ook niet gebruikt,
Zonder een contract code te gebruiken?dejong89 schreef:Bij mij is het gelukt. Betaal nu voor 3 weken en 5 dagen Seattle in Juni/Juli 875 dollar. Scheelt weer iets.
Ik heb een boeking staan met de flying blue code voor 19 dagen ook in Seattle in juli voor 754 dollar.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Zonder contractcode maar met de couponcode zoals bovenstaand genoemd.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Je " moet" wel helemaal door klikken tot het laatste blad van de reservering, soms staat er bij het kiezen van de auto nog de hogere prijs en als je doorklikt op het eind bij reserveren toch de lagere prijs. Zonder eerst de visa canada code in te vullen lukt het mij niet , alleen als ik hem eerst invul, het bestel proces doorloop en daarna weer wis krijg ik de lagere prijs ( inclusief de juiste verzekeringen). Lukt ook alleen met de app en niet op de website. 

Super bedankt allen
Het is gelukt
Scheelt weer 70 dollar en staat er ook nog expliciet op de reservering genoemd; additional driver included (ik weet dat spouse gratis is, maar dit werd niet genoemd in mijn vorige reservering)

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20546 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties