Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen delta handbagage
-
annemietje
- Amerika-ontdekker
Ervaringen delta handbagage
Hoi, ik ga in oktober met delta naar NY. Ik vlieg op een erg goedkoop tarief met enkel handbagage. Ik las in de voorwaarden dat je naast je handbagage een handtas mag meenemen. Hierop vind ik geen beperkingen qua formaat, maar een luiertas, laptoptas mag ook dus lijkt me dat deze vrij groot mag zijn . Heeft iemand ervaringen met hoe groot deze "extra" tas mag zijn?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Ervaringen delta handbagage
Andere airlines geven vaak wel maximale afmetingen voor dit ‘personal item’, dus je zou daar eens kunnen kijken wat gebruikelijk is. Het idee is in ieder geval dat je dit extra stuk handbagage onder de stoel voor je kunt plaatsen, oftewel dat dit niet in de overhead lockers hoeft.
Zolang je met goed fatsoen kunt zeggen dat het een accessory is, no problem. Dat geldt voor alle legacy airlines. Sowieso, op intercontinentale vluchten is het geen issue, ruimte genoeg en ik heb nog nooit een opmerking gehad. En ik reis altijd met een cabin trolley en een niet al te grote rugtas (waar laptop, alle electrnica, kabels, vloeistoffen e.d. ingaan). En nog een losse jas en reiskussentje.
Op vluchten met kleinere toestellen met ruimtegebrek wil men nog wel eens gate checken (kostenloos) en dan zijn non-elite passagiers met grote cabin trolleys en nog iets anders de eerste die het "verzoek" krijgen om hun trolley te gate-checken. Als elite heb je er geen last van.
Op vluchten met kleinere toestellen met ruimtegebrek wil men nog wel eens gate checken (kostenloos) en dan zijn non-elite passagiers met grote cabin trolleys en nog iets anders de eerste die het "verzoek" krijgen om hun trolley te gate-checken. Als elite heb je er geen last van.
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik heb in die 10 jaar dat ik naar de States reis (minstens 3 keer per jaar) nog nooit problemen gehad om zowel een trolley als een goedgevulde rugzak (schoolrugzak-formaat) aan boord te nemen.
Ik ben geen fan van veel handbagage mee te nemen aan boord, maar soms heb ik geen andere keuze en nog nooit is er een probleem van gemaakt, zeker al niet als je je personal item onder de stoel voor je plaatst.
Ik ben geen fan van veel handbagage mee te nemen aan boord, maar soms heb ik geen andere keuze en nog nooit is er een probleem van gemaakt, zeker al niet als je je personal item onder de stoel voor je plaatst.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Het formaat van een handtas/persoonlijk item is wel redelijk bekend toch? Das geen extra rugzak, trolley of big shopper.
Ik heb 1x gehad dat ik naast een trolley ook nog een grote tas bij me had. Bij de gate vroegen ze wel (omdat er veel handbagage was) of ik 1 item in het ruim wilde doen. Aangezien in beiden breekbaar spul zat heb ik geweigerd en dat was geen probleem.
Ik heb 1x gehad dat ik naast een trolley ook nog een grote tas bij me had. Bij de gate vroegen ze wel (omdat er veel handbagage was) of ik 1 item in het ruim wilde doen. Aangezien in beiden breekbaar spul zat heb ik geweigerd en dat was geen probleem.
Mijn rugtas is mijn laptoptas. En dat is echt een personal item. En ik stop daar tegenwoordig alles in dat bij security apart moet. Kwestie van rugzak leegschudden in een bak. De trolley kan dan gewoon dicht blijven. Nog nooit, en dan ook echt nog nooit ook maar een opmerking over gehad, ook niet in economy of in de tijd zonder elite status.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Nog nooit problemen gehad bij Delta met een trolley in combinatie met een rugzak/aktetas/aktekoffer of zelfs een trolley voor mn laptop. Heb het altijd keurig op mn trolley staan en er is werkelijk geen haan die er naar kraait. De ervaring leert dat we hiermee in Nederland zeer netjes omgaan. Als ik soms in Amerika zie waar die Amerikanen het vliegtuig mee instappen en vervolgens met een stalen gezicht zich beroepen op het feit dat het handbagage is, moet ik soms erg lachen. En zij lachen weer als het vervolgens gratis in het ruim wordt gelegd.
-
annemietje
- Amerika-ontdekker
Dankjewel! Ik neem mijn rolkoffertje mee en een iets grotere handtas. Dat moet lukken!
Sterker nog, dat moet niet alleen lukken, dat is gewoon precies wat de bedoeling is!
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Exact zoals roel het zegt. Tenzij je met "bepaalde" airlines reist is het inderdaad precies zoals het hoort.
Hier in Europa zijn we best brave mensen wat betreft die handbagages als je het vergelijkt met de mastodonten die Amerikanen meezeulen
Hier in Europa zijn we best brave mensen wat betreft die handbagages als je het vergelijkt met de mastodonten die Amerikanen meezeulen
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 5513 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 18 Reacties