Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
PeterVH72
Amerika-ontdekker

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Berichtdoor PeterVH72 » 12 jan 2018, 11:53

Vraagje:
DL9378 Uitgevoerd door KLM Royal Dutch Airlines

Vlieg je dan met een toestel van Delta of van KLM?

Galapogos
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Berichtdoor Galapogos » 12 jan 2018, 11:54

KLM

Hinko
Moderator
Partner van: Carly Cupcake
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Berichtdoor Hinko » 12 jan 2018, 11:55

KLM, er staat immers uitgevoerd door KLM :wink:
Verzamelsite met onze reisverslagen: Our trips
Mijn foto's op Flickr

PeterVH72
Amerika-ontdekker

Berichtdoor PeterVH72 » 12 jan 2018, 11:57

Bedankt :thumbup:

hagenaar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Berichtdoor hagenaar » 12 jan 2018, 14:38

Meys17 schreef:Deze retourvlucht van/naar Las Vegas gevonden voor onze rondreis in september bij TixBE voor 452,00 p.p. Na flink wat zoeken lijkt me dit een prima prijs met daarbij gunstige vertrektijden (of kan iemand een beter alternatief vinden?)
Echter, zoals een aantal reacties hierboven door een ander gevraagd, is onze overstaptijd op London Gatwick niet te kort?
Ik heb enkele threads op dit forum gelezen wat betreft London Gatwick, echter zijn deze van enkele jaren terug.
Graag jullie advies! Bij voorbaat dank.

Wij hebben exact dezelfde vluchttijden, maar dan in juli, is daarom flink duurder. Lijkt mij dus een prima prijs.
Betere vluchttijden zijn er volgens mij niet.
Vorig jaar dezelfde overstaptijd op London Heathrow gehad en dat was ruim voldoende.
Ook genoeg verhalen gelezen dat het te kort was, maar dat is een kwestie van pech/geluk hebben.

Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Berichtdoor Laura&Edwin » 12 jan 2018, 22:59

Meys17 schreef:Deze retourvlucht van/naar Las Vegas gevonden voor onze rondreis in september bij TixBE voor 452,00 p.p. Na flink wat zoeken lijkt me dit een prima prijs met daarbij gunstige vertrektijden (of kan iemand een beter alternatief vinden?)
Echter, zoals een aantal reacties hierboven door een ander gevraagd, is onze overstaptijd op London Gatwick niet te kort?
Ik heb enkele threads op dit forum gelezen wat betreft London Gatwick, echter zijn deze van enkele jaren terug.
Graag jullie advies!

Ikzelf vind een uur overstaptijd op Gatwick erg kort. Je bagage is doorgelabeld, maar je moet zelf met je handbagage weer door de security en mijn ervaringen op Gatwick (en ook Heathrow) zijn dat dat behoorlijk wat tijd kost. Een paar minuten vertraging bij vertrek van Schiphol zorgt er dan bij mij voor dat ik met samengeknepen billen in het vliegtuig zit. Je zou het wellicht nét allemaal kunnen halen, maar het is echt erg krap.
Soms kun je ook een vlucht eerder pakken richting Gatwick voor hetzelfde geld of een beetje meer. Ik zou dan daarvoor gaan.
De voorbereidingen op onze reis in 2018
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al

s_janssen
Amerika-ontdekker

Berichtdoor s_janssen » 13 jan 2018, 10:19

Gisteren 3 tickets geboekt AMS-SFO, 9 tm 28 augustus 2018.
Met Finnair via Helsinki, korte overstap.
Voor 578 euro pp. Wel nog reserveringskosten en creditcardkosten, maar al met al nog onder de 600 euro per ticket.
Niet gek voor een trip in augustus.
Niet meteen gevonden via Kayak of Skyscanner, wel via TIX.BE / TIX.NL
Elke dag 3 of 4 stuks beschikbaar.

sanook
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Berichtdoor sanook » 13 jan 2018, 12:13

:offtopic: Je zou het niet verwachten maar de afstand tussen HEL en SFO is kleiner dan die tussen AMS en SFO. (8747 vs 8808), maar ja dan komt er nog wel ruim 1500 km bij om in HEL te komen...

Galapogos
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Berichtdoor Galapogos » 13 jan 2018, 19:34

Ing schreef:
Galapogos schreef:Mocht je een annuleringsverzekering afsluiten, bedenk dan dat bij zelf samengestelde reizen een annuleringsverzekering afhankelijk van de situatie, alleen uitkeert als je ook uitbreiding voor 'samengestelde reizen' hebt afgesloten boven op je annuleringsverzekering.

Dit is (in Nederland) niet waar! Normale annuleringsverzekering van de ING keert ook gewoon samengestelde reizen uit (en zo weet ik het van meer vezekeringen). Gewoon duidelijk in een bestandje laten zien wat je hebt geboekt en voor hoeveel geld en ze keren uit. In mijn geval vorig jaar tot aan de concertkaartjes die bij het tripje hoorde aan toe.

Waar jij het denk over hebt is bij faillissement. Dan wordt er alleen uitgekeerd als het een pakketreis is, niet bij losse reizen.

Mijn (Nederlandse) verzekering bij Allianz stelt in ieder geval dat bij een zelf samengestelde reis de module 'samengestelde reis' noodzakelijk is om kosten vergoed te krijgen die komen kijken bij het annuleren van onderdelen van de reis of het doen van aanpassingen om de reis toch door te kunnen laten gaan. De reden van de annulering/aanpassing moet dan te maken hebben met natuurgeweld, terrorisme, onlusten, stakingen en/of het stukgaan van geboekt vervoer.

Zo te horen is het bij ING anders geregeld. Dat kan natuurlijk. Wat ik schreef is dus niet pertinent waar of onwaar. Het zal er aan liggen welke annuleringsverzekering je hebt afgesloten. Moraal van het verhaal: check altijd even de voorwaarden van je verzekeringspolis om te weten waar je wel of niet voor verzekerd bent.

Emootje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Berichtdoor Emootje » 13 jan 2018, 20:09

Misschien beter een apart topic maken over reis- en annuleringsverzekering. Om toch misschien een tip te geven: de (Flying Blue) American Express Gold card heeft een eigen reis- en annuleringsverzekering. Je boekt je vlucht en alles wat er tussen die 2 data geboekt is, is automatisch verzekerd. En dat voor 170 euro (jaarbedrag voor de creditcard). Voor ons, met 4, was dit voordeliger dan een aparte verzekering afsluiten.
Raymond

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Berichtdoor roelb » 13 jan 2018, 20:16

De normale Amex gold heeft die verzekering ook, maar ook nog andere voordelen (travel voucher van 75 euro, 40 euro welkomstbonus in punten, 4 keer gratis lounge toegang) en is het eerste jaar gratis via een referral.

De KLM kaarten bieden al die extra's niet en zijn eigenlijk alleen interessant als je de 'gratis' segmenten nodig hebt om status te halen.

sanook
Amerikakenner

Berichtdoor sanook » 13 jan 2018, 23:21

Misschien moet er een apart RoelB topic gemaakt worden :wink:

RTB117
Amerika-newbie

Berichtdoor RTB117 » 15 jan 2018, 10:59

Hallo,

ik ben nieuw op dit forum en zie verschrikkelijk veel bruikbare info :thumbup: :offtopic:

Ik ben aan het kijken naar tickets om te vliegen naar Seattle op 7 juli en terug te vliegen vanaf Denver op 28 juli samen met m'n vriendin.

De tickets die ik tegenkom zijn prijzig en ik heb moeite om te bepalen wat nu een gunstige prijs is. Wellicht dat jullie je meningen/ervaringen hierover kunnen geven?

mtl
Amerika-expert

Berichtdoor mtl » 15 jan 2018, 11:43

En wat versta jij onder prijzig?

winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Berichtdoor winterpark » 15 jan 2018, 11:46

Ik denk zo rond de 1000 - 1200 euro, want dat zijn ook de tickets die ik voorbij zie komen voor de genoemde data.
Lastig is dat je vast zit aan heel specifiek die data, soms loont het om ermee te spelen. Net als kijken of andersom (dus vliegen op Denver en terug vanaf Seattle) goedkoper is. Voor de zomer zou ik, denk ik, denken aan deze prijscategorieën:
- 300 - 400: extreem goedkoop voor de zomer, direct boeken"
- 500 - 600: nette prijs
- 600 - 900: prijzig, maar goed, het is zomer
- 900 - 1200: duur

mtl
Amerika-expert

Berichtdoor mtl » 15 jan 2018, 12:04

Je kan twee dingen doen. Of je accepteert de hoge prijzen die er nu staan of je wacht nog even in de hoop iets beters te vinden.

dejong89
Amerikafan

Berichtdoor dejong89 » 15 jan 2018, 19:35

en ik kies voor dat laatste. Ik vind de prijzen van klm momenteel gewoon te hoog. Met BA of AA vlieg je momenteel voor ongeveer 560 euro pp retour naar Seattle in Juni. Bij klm mag je dan nog 80 euro pp aan bagagekosten aftikken. Kom nu op 670 euro uit voor een directe retourvlucht inclusief bagage. Ik blijf het een vreemde zet vinden

Terpies
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Berichtdoor Terpies » 15 jan 2018, 20:00

Heb je ook al gekeken wat de drop-off kosten zijn voor je huurauto? Misschien is het wel de moeite waard om ipv een one-way een rondje te rijden, om zo én duurdere tickets én drop-off kosten te besparen...

Madphil
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Berichtdoor Madphil » 15 jan 2018, 22:05

dejong89 schreef:... in Juni. ...

vergeet niet dat juni en juli nog een groot verschil kan zijn. Midden in juli is echt hoogseizoen. Dat moet ook wel meetellen in het prijsverschil.

RTB117
Amerika-newbie

Berichtdoor RTB117 » 16 jan 2018, 12:09

Dank allen!!!

De prijzen liggen nu rond inderdaad de 1000 euro en dan komen er de one-way drop off fees nog bij.

We willen niet in een loop onze rondreis maken en de data liggen jammer genoeg redelijk vast ivm vrij werk.

De prijzen maar in de gaten houden en hopen dat er wat goedkopers voorbij komt.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht