Wij hebben nu drie keer een auto gehuurd via Avis Preferred, en na de laatste twee keer bleek er bij thuiskomst tóch extra geld van de cc afgeschreven te zijn voor een verzekering die we niet geboekt hadden.
Nu is dat na een aantal mailtjes wel weer opgelost, maar toch... Ik had eigenlijk verwacht dat we van dat "verzekeringen-gezeur" af waren.
Zijn er nog meer mensen die deze ervaring hebben, of hebben wij gewoon twee keer pech gehad?
Ik heb afgelopen mei een auto gehuurd met AVIS preferred (prepaid) in MCO en heb achteraf geen kosten gehad behalve die van de toll maar dat klopte allemaal.
De laatste keer was in november, ook prepaid in MCO. Alles klopte bij het ophalen van de auto, en bij het inleveren stond er ook geen bedrag op het bonnetje dat we kregen.
Een dag na thuiskomst was er $54,22 afgeschreven voor een PAI (inzittenden-verzekering als ik het goed heb).
Inmiddels is dat bedrag weer teruggestort, maar ik vind het toch wel een beetje irritant dat dit al twee maal (van de drie) voorgekomen is.
Ik huur altijd bij Avis met Preffered membership (hoogste categorie) en ik check altijd het bonnetje bij het inleveren, ik vertrek niet voordat ik een "0-bon" heb. Op die manier gaat het altijd goed.
Ik wil ook altijd op de bon zien dat de brandstof op vol staat, want ik wil geen gezeur achteraf over wel of geen volle tank. Alle medewerkers verschuilen zicht altijd achter het systeem en dan moet ik maar naar de balie, maar de preffered kiosk kan het gewoon regelen.
Je moet tegenwoordig ontzettend goed opletten of bij het afhalen van de huurauto. En dat geldt voor elke huurmaatschappij. Wij hadden dit jaar een auto gehuurd bij Dollar LA. Eerst raadde de baliemedewerker ons aan om een tolweg verzekering af te sluiten. Dat hebben we geweigerd. Daarna had hij toch ongevraagd stiekem een soort van road assistence verzekering erbij afgesloten die we pas later hebben opgemerkt. Helaas waren we toen al een aantal dagen onderweg. Bij het inleveren van de auto hierover beklag gedaan. Een (andere) baliemedewerker raadde ons aan om contact op te nemen met het hoofdkantoor van Dollar. Bij thuiskomst hebben we via de website een brief verstuurd en de situatie uitgelegd.
Kregen daarop een reactie terug met excuses en de belofte dat het bedrag werd teruggestort wat ook gebeurd is. Toch wel weer een keurige service van Dollar. Maar we hebben ons lesje wel geleerd. Sowieso alvorens je vertrekt alle bonnen (en dat zijn er veel) goed nakijken of er een extra bedrag op staat.
In dit geval is het iets anders, als prefferred membe4 kom je nergens bij een balie. Je auto staat al klaar en er kan dus niets extra “verkocht” worden.
Toch bedankt voor alle reacties. Volgend jaar mei gaan we het gewoon weer proberen. Hebben alweer een auto gereserveerd bij Avis op SFO. Als het dan weer fout gaat dan gaan we de keer daarna naar Alamo ofzo...
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.