Dus daarmee loop je het risico dat je een mid-size 'moet' rijden als je een full-size hebt geboekt en deze onverhoopt 'op' zijn?Bij Alamo staan de mid-size en standard SUV's bij elkaar.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Als ze op zijn dan krijg je toch automatisch een hogere klasse toegewezen. Als ik een standard suv boek hoef ik toch niet akkoord te gaan met een midsize suv? Ik betaal namelijk extra
De huurauto wordt opgehaald en afgeleverd op SFO. Ik moet er wel bij vermelden dat ik de auto heb geboekt via https://www.alamo.co.uk/deals/vouchercodes/discount/Jozs schreef:Heb je misschien een one way rental? One way fees worden achteraf aangerekend en niet tijdens de boeking bij alamo.co.uk...
Of een tweede bestuurder toegevoegd bij inchecken?
Dit is wat er op alamo.com volledig wordt weergegeven:
Rates, Taxes and Fees
Rental Rate 2 Week(s) at 219.35 / Week(s) $438.69
4 Day(s) at 31.58 / Day(s) $126.30
Extras
Cdw-allocated Inclusive INCLUDED
Ep-extended Protection INCLUDED
Concession Recovery Fee 11.11 Pct (11.11%) INCLUDED
San Mateo County Bus Lic 2.50 Pct (2.5%) INCLUDED
Air Tran Fee 18.00/rntl INCLUDED
Tourism Fee 3.50 Pct (3.5%) INCLUDED
Vehicle License Recovery Fee INCLUDED
Protection
Roadside Assistance Protection ( $5.99 / Day(s)) Added From Contract $107.82
Cdw-allocated Inclusive INCLUDED
Ep-extended Protection INCLUDED
Mileage
UNLIMITED MILEAGE INCLUDED
Fees
Concession Recovery Fee 11.11 Pct (11.11%) $11.98
San Mateo County Bus Lic 2.50 Pct (2.5%) $2.99
Sales Tax (8.75%) $12.58
Total New Reservation Estimate $700.36
Original Payment/Covered by Voucher -$576.52
Amount Due at Counter* $123.84
Approx: £94.12
*Amount Due at Counter will be charged at the counter.
Daar zijn je extra kosten. Je in hebt skip-the-counter gekozen voor roadside plus als extra (accept gekozen ipv decline) en daar moet je apart voor betalen. $107.82 plus wat taxes, in totaal dus die $123.84.Roadside Assistance Protection ( $5.99 / Day(s)) Added From Contract $107.82
-
- Amerika-ontdekker
Dat is precies wat ik ook dacht..........je gaat geen midsize nemen als je voor een maatje groter betaald hebt, toch?Als ze op zijn dan krijg je toch automatisch een hogere klasse toegewezen. Als ik een standard suv boek hoef ik toch niet akkoord te gaan met een midsize suv? Ik betaal namelijk extra
-
- Amerika-ontdekker
Ik ben een beetje aan het shoppen voor een Standard of Fullsize SUV voor Juli/Augustus 2018, maar ik vind de prijzen die ik zie best hoog.
Zijn de huurprijzen altijd zo hoog nu Zomer 2018 nog ver weg is en is wachten verstandig, of zijn huurprijzen vrij constant??
Zijn de huurprijzen altijd zo hoog nu Zomer 2018 nog ver weg is en is wachten verstandig, of zijn huurprijzen vrij constant??
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Er zijn zat website's waar je 48 uur voor aanvang huur gratis kan annuleren. Tevens als jij je op verschillende site's inschrijft krijg je op een gegeven moment kortingsmails zoals bij Alamo, autoeurope, cardelmar enz..
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Kortingsmails? Hmm zijn meestal lokkertjes en uiteindelijk betaal je gewoon het reguliere tarief. Ik heb in emails nooit scherpe aanbiedingen langs zien komen.
Ik vind daarentegen de huurprijzen sowieso al aardig hoog voor 2018. Dus misschien is het gewoon vraag en aanbod. Men reist veel, dus er is ook veel vraag naar auto's en vliegtickets.
Maar dit houdt niet in dat er geen dealtjes te vinden zijn. Zelf kijk ik altijd regelmatig bij usareisen, alamo/brits, netflights.com en de verhuurders direct. Als je een tarief vind dat acceptabel voor je is dan boeken! Wel altijd annuleerbaar zodat je kunt annuleren bij een beter aanbod.
Ik vind daarentegen de huurprijzen sowieso al aardig hoog voor 2018. Dus misschien is het gewoon vraag en aanbod. Men reist veel, dus er is ook veel vraag naar auto's en vliegtickets.
Maar dit houdt niet in dat er geen dealtjes te vinden zijn. Zelf kijk ik altijd regelmatig bij usareisen, alamo/brits, netflights.com en de verhuurders direct. Als je een tarief vind dat acceptabel voor je is dan boeken! Wel altijd annuleerbaar zodat je kunt annuleren bij een beter aanbod.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik heb zeer vroeg een deal vast gelegd bij Hertz voor 5 weken zomer 2018 (1219 euro voor een FFAR). Maar ook ik kijk nog regelmatig. De prijzen lijken nu weer iets te zakken met een maand geleden dus mogelijk dat het nog iets lager gaat worden. De "grote" aanbieders (Hertz, Alamo, National) zijn veel duurder dan de kleinere. Dat kunnen ze niet eeuwig volhouden volgens mij. Ik zou ook "iets" vastleggen wat te annuleren is en gewoon verder zoeken/kijken.
Vorig jaar in SF kreeg ik bij Alamo een gratis upgrade. Ipv een midsize SUV kreeg ik een standard SUV (Hyundai Santa Fe).
Is dit altijd zo bij Alamo of was dit gewoon geluk of misschien omdat er geen midsize meer aanwezig was?
Verder begrijp ik nog steeds niet helemaal waarom ik de ene keer een auto krijg toegewezen (Alamo nov 2016 SF) en de andere keer ik zelf iets mag uitzoeken (Dollar juni 2017 Boston). Ik huur volgende week een standard SUV bij Alamo. Wat moet ik nu doen als ik zelf een auto wil uitzoeken?
Is dit altijd zo bij Alamo of was dit gewoon geluk of misschien omdat er geen midsize meer aanwezig was?
Verder begrijp ik nog steeds niet helemaal waarom ik de ene keer een auto krijg toegewezen (Alamo nov 2016 SF) en de andere keer ik zelf iets mag uitzoeken (Dollar juni 2017 Boston). Ik huur volgende week een standard SUV bij Alamo. Wat moet ik nu doen als ik zelf een auto wil uitzoeken?
Zover ik weet mag je bij alamo altijd zelf uitzoeken hoor.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Helaas. Niet bij alle Alamo vestigingen is het zelf uitzoeken.
Ik was laatst in Palm Springs om de auto om te ruilen en daar kregen we een auto toegewezen.
Uiteindelijk wel onderhandelbaar voor een andere want verderop zagen we een fijnere auto staan, maar geen keus uit een rij.
En dit is niet de enige vestiging.
Ik was laatst in Palm Springs om de auto om te ruilen en daar kregen we een auto toegewezen.
Uiteindelijk wel onderhandelbaar voor een andere want verderop zagen we een fijnere auto staan, maar geen keus uit een rij.
En dit is niet de enige vestiging.
@vinceG
Kreeg je wel een gratis upgrade?
In SF dus ook niet zelf uitzoeken. Ik dacht dat het misschien was omdat ik 'm in LA inleverde.
Kreeg je wel een gratis upgrade?
In SF dus ook niet zelf uitzoeken. Ik dacht dat het misschien was omdat ik 'm in LA inleverde.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Wij mochten op SFO wel zelf uitzoeken, wij hadden wel skip the line bij Alamo. Blijf dat echt een aanrader vinden. Ik weet niet of je dan kans maakt op een upgrade, maar wij huren meestal gewoon de klasse die we willen.
-
- Amerika-ontdekker
Wij gaan volgend jaar (24 Juli t/m 16 Ausgustus) weer richting Westkust en we zitten nog te twijfelen watvoor auto we willen.
In 2015 hadden een fullsize auto (Dodge Charger) en dat beviel prima, maar we denken dat een SUV misschien toch fijner is. We zijn met z'n 3-en (mijn vrouw, onze 16 jarige zoon en mijzelf) en twijfelen tussen een Standard SUV of een Fullsize SUV, waarmee we de laatste optie wel prijzig vinden.
Ik denk dat een Standard SUV ruim zat is, of is een Fullsize zo leuk/geweldig dat het echt iets toevoegt?
In 2015 hadden een fullsize auto (Dodge Charger) en dat beviel prima, maar we denken dat een SUV misschien toch fijner is. We zijn met z'n 3-en (mijn vrouw, onze 16 jarige zoon en mijzelf) en twijfelen tussen een Standard SUV of een Fullsize SUV, waarmee we de laatste optie wel prijzig vinden.
Ik denk dat een Standard SUV ruim zat is, of is een Fullsize zo leuk/geweldig dat het echt iets toevoegt?
Ik ben dat even aan het uitzoeken. Klopt het dat je bij skip the lane online incheckt en dan meteen de garage in kan lopen?laanvdj schreef:Wij mochten op SFO wel zelf uitzoeken, wij hadden wel skip the line bij Alamo. Blijf dat echt een aanrader vinden. Ik weet niet of je dan kans maakt op een upgrade, maar wij huren meestal gewoon de klasse die we willen.
Wie wijst dan je auto toe? Ik kan me niet herinneren dat er in de garage zelf ook iemand was.
Of krijg je meteen te zien welke auto je krijgt als je online incheckt?
Wij hadden met onze 13 jarige dochter een midsize SUV (dus nog een slagje kleiner) en dat was voor ons ruim zat. We hadden een Nissan Rogue. In de kofferbak pasten met gemak onze 3 medium koffers en 2 rugtassen. Eten en drinken voor onderweg hadden we op de achterbank. Zitruimte was zowel voorin als achterin helemaal prima. Wij zouden de volgende keer weer voor een Midsize SUV kiezen met 3 personen.pevadijk schreef:Wij gaan volgend jaar (24 Juli t/m 16 Ausgustus) weer richting Westkust en we zitten nog te twijfelen watvoor auto we willen.
https://sequoiaboom.blogspot.nl/ - Reisverslag 2017
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt "ReisM", daar kan ik wat mee 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Ik vind wel dat er een flink verschil ook zitten tussen Midsize SUVs. Afgelopen zomer in Atlanta stond er zo'n Jeep Compass en nog een andere Jeep. Daarvan vond ik de laadruimte erg beperkt. Onze koffers pasten er niet in.
Gelukkig mochten we toen een Hyundai Sante Fe gratis mee als upgrade.
Wij boeken altijd midsize SUV en hopen dan vooral niet op die kleine Jeeps, maar op iets ruimers. Tot nu altijd gelukt. Vorig jaar in SF kregen we een Chevrolet Equinox mee (dus ook een upgrade).
Gelukkig mochten we toen een Hyundai Sante Fe gratis mee als upgrade.
Wij boeken altijd midsize SUV en hopen dan vooral niet op die kleine Jeeps, maar op iets ruimers. Tot nu altijd gelukt. Vorig jaar in SF kregen we een Chevrolet Equinox mee (dus ook een upgrade).
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Skip the counter heet dat bij Alamo en je mag dan (bij de meeste locaties) inderdaad zo de garage inlopen en zelf een auto uitzoeken. Gebruik ook de zoekfunctie: search.php?keywords=skip+the+counter+alamoohjajoh? schreef:Ik ben dat even aan het uitzoeken. Klopt het dat je bij skip the lane online incheckt en dan meteen de garage in kan lopen?laanvdj schreef:Wij mochten op SFO wel zelf uitzoeken, wij hadden wel skip the line bij Alamo. Blijf dat echt een aanrader vinden. Ik weet niet of je dan kans maakt op een upgrade, maar wij huren meestal gewoon de klasse die we willen.
Wie wijst dan je auto toe? Ik kan me niet herinneren dat er in de garage zelf ook iemand was.
Of krijg je meteen te zien welke auto je krijgt als je online incheckt?
Let wel op: het zijn 2 processen: eerst online inchecken en daarna skip the counter. Over beide dingen is hier al genoeg gezegd en uitgelegd dus even zoeken voor het snelste resultaat.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12819 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties