Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Aggie
Amerika-ontdekker

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Aggie »

Wij hebben afgelopen zaterdag tickets geboekt naar Miami, gevonden via Momondo.nl, geboekt bij Schipholtickets. We betalen 504 pp, voor 17 juli t/m 8 augustus 2018, met AA van AMS naar MIA en met BA terug MIA/AMS...wij zijn helemaal happy!
Het is een kwestie van goed in de gaten houden en op verschillende sites kijken, ik zag deze tickets zaterdag morgen en heb gelijk toegeslagen, deze prijs hebben we nog niet eerder gehad in het hoogseizoen.
scotlandyard
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door scotlandyard »

:) Omdat ik dus graag met een toestel vlieg met 2 stoelen naast ( zonder 3de persoon er naast) vliegen we meestal met Delta. En die hadden een goede prijs voor de vluchten naar Vancouver met een overstap in Seattle. ( Enkel de vlucht naar Seattle was dezelfde prijs of zelfs iets duurder)
Voor de overstap heb je 2 uur en ik dacht mss dat je niet door immigrations moest omdat je nog een vlucht naar Canada neemt. Mr dit is blijkbaar niet het geval en dan lijkt 2 uur mij krap. ( las hier net een andere post van iemand die 4 uur had moeten aanschuiven ). Dus ga nog even naar de seat indelingen en routes en prijzen kijken :-)
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

@Scotlandlandyard

Je moet altijd en eeuwig op de eerste de beste luchthaven waar je in de US land door US Customs. Canada mag dan dichtbij zijn, het blijft buitenland. Als je trouwens vanaf Vancouver dezelfde weg terug zou vliegen, dan ga je op Vancouver al door US Customs voordat je het vliegtuig instapt; dus op de terugweg hoef je in Seattle geen langere overstap in te plannen, wel voor vertrek vanaf Vancouver meer tijd rekenen.

Als de prijzen gunstig zijn om op Seattle te vliegen en je dat een fijne vlucht vind qua maatschappij en indeling, zou je ipv door te vliegen naar Vancouver ook Seattle als eindbestemming kunnen nemen. Ik heb verder geen idee wat je plannen zijn (zou je ook vanaf Vancouver terugvliegen?), maar wellicht is het het overwegen waard. Seattle - Vancouver is tenslotte maar 3 uurtjes rijden.
Ik neem deze route zelf ook geregeld als de vluchten naar Vancouver me te duur zijn.

Bijkomend voordeel is dat autohuur vanaf Seattle veelal goedkoper is dan vanaf Vancouver.
Een paar nadeeltjes aan deze route:
1.Vanwege de autohuur moet je ook terugvliegen vanaf Seattle (of een andere US-luchthaven)
2.US Customs kan een tijdje duren (maar dat geldt ook als je nog doorvliegt naar Vancouver en al zou je rechtstreeks op Vancouver vliegen dan kan je daar ook ook pech hebben). De max die ik tot dusver in de rij gestaan hebben was een uur. Als je met je huidige paspoort nog een geldige Esta hebt kan je trouwens door de machinale verwerking.
3. Op de terugweg moet je rekenen met zeker een uur extra reistijd ivm de grensovergang terug de US in. Omdat je al in de US geland bent, hoef je gelukkig niet naar binnen, je hoeft alleen "maar" in de auto-rij te staan (even uitgaande dat alle passagiers op Seattle geland zijn), maar zelfs dat kan je een uur kosten.
4. Het verkeer rondom Seattlekan druk zijn, dus wel extra reistijd inplannen als je direct vanuit Canada naar Seatac rijdt. Je kan evt. een dagje eerder teruggaan en die dag benutten om nog even lekker te shoppen in de outlets onderweg (die zijn er in Canada niet zoveel en goed als in de US, vind ik altijd een goed excuus, is wel meteen de besparing weer ongedaan, haha). En opletten met hotel boeken, rondom de airport zijn ze vrij duur, evenals in Seattle zelf, maar noordelijk (lekker dichtbij de malls) vind je prima betaalbare hotels.
scotlandyard
Amerika-ontdekker

Bericht door scotlandyard »

Bedankt al voor de reacties en de raad.
Ik had al vluchtig gekeken voor vluchten einde mei/Juni en zag dat de vluchten naar Vancouver goedkoper waren dan Seattle, vandaar dat het me wel wat leek. Terugvlucht zou vanuit Calgary zijn en eerst nog een cruise vanuit Vancouver. Dat is nu zo het idee... Maar ben me nog volop aan het inlezen want er zijn zoveel opties :-)
Vanessa007
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanessa007 »

Julide schreef:Ik heb een voorstel gekregen van connections

Lijkt jullie dit wat of nog beter wachten en verder uitkijken?
Het is een redelijke prijs, maar ik heb ze toch al goedkoper gezien, tss de € 575 - € 595... Ben voor dezelfde datum aan het zoeken, maar dan een weekje langer!
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

Ben eens voor de lol gaan zoeken tijdens het hoogseizoen, wat een jungle! :mrgreen:
Ik vlieg nooit in het hoogseizoen maar was nieuwsgierig.
Wat me vooral opvalt is hoe groot de verschillen zijn voor één dagje eerder of later. Dan zijn de tijden ruk, dan zijn de prijzen ruk. Echt niet te geloven hoe groot de verschillen zijn.

Voor de liefhebbers, vond een mooie, voor 509 euro in het hoogseizoen Amsterdam - Las Vegas met BA, mooie tijden ook, beetje opschieten wel maar zeker te doen.

https://www.momondo.be/flightsearch/?Se ... rrency=EUR
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

Eigenlijk is het die hele week prijsschieten, zie zelfs prijzen van 470 euro Amsterdam - Las Vegas.
Als je dan vervolgens via momondo.nl exact hetzelfde kiest kost de vlucht 2 a 300 euro pp meer.
Echt een jungle. :mrgreen:
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
Julide
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Julide »

Die van 503 was niet meer boekbaar, wel nog gezien voor 525
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik reageer even, ondanks dat ik ingeschreven ben in dit topic krijg ik geen berichten, even reageren dan zit ik er meestal weer in :D
Mirav5410
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Mirav5410 »

Nog steeds op zoek naar tickets naar Portland.
Amsterdam of Brussel - Portland (11 juli 2018 heen)
Portland - naar Amsterdam/Brussel (4 augustus 2018 terug)
Nu goedkoopste wat ik kan vinden 3038 euro voor 4 personen. (Gate1) Heb al veel reacties gehad met de
vraag waarom we niet op Seattle vliegen, is idd wat goedkoper maar familie woont in Portland.

Zou het nog gaan dalen? Eerder al een prijs tegengekomen van onder de 3000 euro maar toen hadden we nog geen toestemming
van het werk voor onze vakantiedagen.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Mooie prijzen maar weten nog niet zeker of we willen gaan in de zomer :geek2:
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Mirav5410 schreef:Zou het nog gaan dalen? Eerder al een prijs tegengekomen van onder de 3000 euro maar toen hadden we nog geen toestemming
van het werk voor onze vakantiedagen.
Niemand hier heeft een glazen bol.
Afbeelding
FlyingKat
Amerika-ontdekker

Bericht door FlyingKat »

Ik wil het toch nog even vragen. Heeft iemand weleens echt goede prijzen gezien voor augustus voor Cleveland, OH of Pittsburgh, PA? Zijn niet echt de toeristentrekkers, en als ik nu kijk is mijn favoriet (Delta) nog 1100 euro per persoon. De rest trouwens ook, behalve Wow en Icelandair (zonder bagage zit Wow op 527 euro, Icelandair zit op 577). Iemand ooit iets daaronder gezien?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Cleveland en Pittsburgh zijn inderdaad geen toeristentrekkers en daardoor zijn vliegtickets naar deze bestemmingen vrij duur. Als je onder de 600 euro met Wow of Icelandair kan vliegen dan zou ik dat ernstig overwegen.
Luci
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Luci »

Wat mij opvalt de laatste 10 dagen dat de ticketprijzen naar New York in de mei vakantie 2018 enorm zijn gestegen. Waar je 10 dagen geleden NY nog kon boeken voor 430 euro met een rechtstreekse vlucht vanaf Düsseldorf ligt de prijs nu rond de 533 euro. Balen dat ik niet geboekt heb. Mocht er nog iemand leuke prijzen tegenkomen dan hoor ik het graag! We zijn met 3, 2 kinderen en een ouder.
marh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door marh »

:roll: We wachten inderdaad nog even...
Begrijp wel dat het 's avonds vaak betere prijzen zijn?
Met 2 kinderen 9 en 11 overstap ander vliegveld Londen niet prettig lijkt mij (teveel stress).
Hoop nog steeds op Delta/Klm vlucht.
Miami lijkt voordeligste te zijn tnt in tegenstelling tot vorig jaar Fort Lauderdale.

Als het niet Florida wordt, wat zou dan voordeligste plek te zijn om op te vliegen in westkust of Las Vegas?

We zijn nog verdeeld in keuze over bestemming (2 voor Florida, 2 voor westkust) :D

Inmiddels ook reactie ontvangen aangezet, nu zie ik het gelijk...
Laatst gewijzigd door marh op 16 okt 2017, 07:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

FlyingKat schreef:Ik wil het toch nog even vragen. Heeft iemand weleens echt goede prijzen gezien voor augustus voor Cleveland, OH of Pittsburgh, PA? Zijn niet echt de toeristentrekkers, en als ik nu kijk is mijn favoriet (Delta) nog 1100 euro per persoon. De rest trouwens ook, behalve Wow en Icelandair (zonder bagage zit Wow op 527 euro, Icelandair zit op 577). Iemand ooit iets daaronder gezien?
Kun je niet beter overwegen om naar Washington DC vliegen en vanuit daar je reis beginnen? DC is wel een gebruikelijke plaats waar de meeste maatschappijen direct op vliegen (oa. KLM, Delta, United etc.), en dus groter aanbod en goedkoper dan Pittsburgh of Cleveland.
FlyingKat
Amerika-ontdekker

Bericht door FlyingKat »

Bedankt Terpies, maar daar heb ik niet echt veel trek in. Dan moeten we veel te ver rijden voor we thuis zijn (wij wonen in die omgeving, hoewel we nu ook even in NL wonen :wink: ). Ik heb me nog nooit echt met goede prijzen bezig gehouden omdat we toch heen en weer moeten (ja ik weet het, goeie redenatie :lol: ), maar lees hier nu al een tijdje mee en ben toch aangestoken om te zien of het voordeliger kan.

Het heeft wat dat betreft al flink geholpen wat betreft mijn oudste (studeert in de VS en komt met de feestdagen naar ons in NL). Wat zij en haar vriend nu samen kwijt zijn, kostte het ons meestal per persoon (keer 3 of 4). :oops: Dus met dank aan AllesAmerika heb ik fink wat geld overgehouden. :thumbup:

Mtl, bedankt voor jouw reactie ook. Ik vind 577 euro een hele goede prijs in augustus... ik denk dat ik de gok maar waag binnenkort.
Fiesta68
Amerikakenner
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door Fiesta68 »

Zonet geboekt :P
Brussel - Miami heen en terug, met Tuifly - 292 heen en terug per persoon
van 10-03-2018 tem 24-03-2018 (nog andere data beschikbaar aan die prijs)
https://www.tuifly.be/nl/last-minute/al ... vens/miami
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Gast

Bericht door Gast »

Fiesta68 schreef:Zonet geboekt :P
Brussel - Miami heen en terug, met Tuifly - 292 heen en terug per persoon
van 10-03-2018 tem 24-03-2018 (nog andere data beschikbaar aan die prijs)
https://www.tuifly.be/nl/last-minute/al ... vens/miami
Tui is zonder ruimbagage, dus minimaal €60 pp extra voor een retour met 1 koffer van 25 kilo. Bovendien moet je bij tui ook betalen voor inflight entertainment en is de service aan boord qua drankjes en eten zeer karig....wel iets om mee te nemen in de prijsvergelijkingen
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer