Ook wij hebben de mail van supersaver gehad over de geannulleerde vlucht en geen alternatief aangeboden gekregen. Deze voegen we als bewijsstukken bij, waarmee we NAAR MIJN MENING goede kans maken op (gedeeltelijke) compensatie.
Toch echt blij dat we al andere tickets geboekt hadden en ons nu niet druk hoeven te maken over of we wel een terugvlucht voor ons viertjes gaan vinden en of dat niet met ondoenbaar veel overstappen gaat zijn.
Ik hoop dat er nog positiever nieuws komt voor mensen die nog op wat langere termijn een vlucht met Air Berlin hebben staan. Wij zijn klaar voor vertrek
Daggie74 schreef:Een (failliete) luchtvaartmaatschappij die een vlucht annuleert, dan wel niet redelijk omboekt (en ja, dit is idd open voor discussie) valt wel degelijk onder de aflevergarantie, ook al betreft het geen fysiek product: Een reisorganisatie waar u net een vakantie heeft geboekt, gaat plotseling failliet (bron:icscards.nl). En nu niet vallen over het woordje reisorganisatie of failliet, een airline valt daar ook onder evenals het niet afleveren van een dienst.
Ik hoop voor je dat je gelijk hebt/krijgt hierin. Maar over het algemeen zijn de verkooppraatjes mooier dan hoe het er in de praktijk aan toe gaat, net als met verzekeringen. Waarschijnlijk een hoop kleine lettertjes waar ze je niet over vertellen als je hun product/verzekering aanschaft maar waar direct op gewezen wordt als je er aanspraak op wilt maken. Zal Visa direct zelf uitkeren of pas nadat het geld verhaald is bij de failliete maatschappij ? In het eerste geval zal ze dat veel geld gaan kosten, dat zullen ze niet graag doen ...
Nogmaals, ik hoop voor jou en alle anderen dat iedereen zijn geld terug zal krijgen als het tot een faillissement komt (kans lijkt me wel heel groot)
Natuurlijk is het eerst zien, dan geloven, maar meerdere medewerkers van ics zeggen hetzelfde: niet vliegen door annulering valt onder het niet afleveren van de dienst en daarmee onder de garantie van de kaart. Ik heb al wel eens eerder gehad dat iets niet werd geleverd, toen kreeg ik zonder gedoe direct mijn geld terug. Dus ik heb hoop, want ik heb ook weinig geloof meer in een goede afloop bij AB.
Voor ons is het zo dat onze vakantie er vanaf hangt, wij kunnen (en willen) niet nog een keer 2400 euro (4 tickets met XL stoelen) neertellen voor nieuwe tickets...
Ik heb dit forum globaal in de gaten gehouden,
Momenteel zitten we te wachten bij de gate om straks naar San Francisco te vliegen met Airberlin. Het enige wat niet soepel verliep was het online inchecken.
Ik heb jaren gelden (2004) hetzelfde aan de hand gehad met VBird. Visa (ICS cards) heeft toen netjes en zonder vragen de tickets vergoed.
Al ging het toen maar om €80.
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Mijn maatje is na een kleine vertraging van anderhalf uur vanuit DUS vertrokken richting LAX met Air Berlin.
Vertrek 17-09 om 12:15.
Hij landt om half 3 plaatselijke tijd.
Ze vliegen dus nog steeds. Terugvlucht zien we wel.
Maar dat geeft dus nog steeds hoop voor andere passagiers.
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019, 2023 en 2024.
September 2026 ga ik weer bijna 4 weken naar L.A.
@ Big-AL: bedankt voor dit positieve AirBerlin geluid (Al is het natuurlijk normaal dat niet gecancelde vluchten gewoon doorgaan ).
Hopelijk komt er de komende weken geen kink in de kabel voor onze vlucht naar San Francisco. Ik blijf duimen....ook voor alle anderen hier op het forum.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Zeker logisch bij niet gecancelde vluchten gelukkig.
Maar ik heb ook berichten gelezen van mensen die al door de security waren en zaten te wachten en ineens werd hun vlucht zonder reden gecancelled.
Je weet het dus nooit.
Maar inderdaad, een positief berichtje mag ook wel eens.
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019, 2023 en 2024.
September 2026 ga ik weer bijna 4 weken naar L.A.
Big-AL schreef:Mijn maatje is na een kleine vertraging van anderhalf uur vanuit DUS vertrokken richting LAX met Air Berlin.
Vertrek 17-09 om 12:15.
Hij landt om half 3 plaatselijke tijd.
Ze vliegen dus nog steeds. Terugvlucht zien we wel.
Maar dat geeft dus nog steeds hoop voor andere passagiers.
Kijk dit willen we graag horen !!dat het gewoon nog vliegt... fijn ..positieve reacties ik hoop dat meer mensen huidige ervaringen kunnen delen/geven
Heeft iemand een link naar een officiële mededeling (van AB) dat vanaf 25/9 AB niet meer vanaf DUS naar MCO vliegt? Tussen hun press releases kan ik het niet vinden, wel op bijv. luchtvaartnieuws, waar hebben zij dat dan vandaan? Na 25/9 is de vlucht niet meer boekbaar, dus het lijkt me waar dat die route stopt, maar ik zie het bij AB niet staan.
Wij hebben ondanks we nog tijd hebben vandaag andere tickets geboekt. Wij hebben via Delta Airlines tickets geboekt voor April. Rechtstreeks AMS - MCO en terug van MCO naar AMS met een overstap in Atlanta. We waren er klaar mee, we zouden eignelijk in Januari gaan. We zien wel of we het geld kunnen verhalen uiteindelijk. Hopelijk wel.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Dankjewel, Heidem! Vandaag heb ik bericht van AB dat er 25-9 bericht komt of de vluchten die nu gecanceld zijn in de toekomst wel doorgang vinden. Daarnaast heb ik bericht van Kilroy (onze reisagent) dat de nu geannuleerde vluchten voor oktober en november gelden en dat AB hoopt vanaf december de vluchten wel weer uit te voeren.
Daarnaast heeft ICS me vandaag gezegd dat een algemeen bericht (bijv. op hun website) tot annuleren van AB voldoende is om te kunnen betwisten, je hoeft dus geen persoonlijk bericht te krijgen.
Wij wachten nog even, we willen het liefste gewoon gaan, dus we geven het nog even tijd.
Wij hebben ook 2x geboekt naar MCO vanuit DUS via een internetboeker w.o. supersaver en vliegen vooralsnog met Airberlin..
Wij hebben voor zowel de vlucht van 20 nov a.s als de vlucht in Feb 2018 nog niks vernomen dat deze niet door zouden gaan, ook de sites w.o. checkmytrip geeft alleen nog Confirmed.
Net nog meer nieuws vanuit Kilroy: de medewerkers van AB hebben morgen (21/9) een interne bijeenkomst.
Hopelijk vloeit daar weer nieuws uit naar buiten.
Over een weekje moet er toch meer duidelijkheid zijn.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Ik weet niet of het topbonusprogramma helemaal losstaat van AirBerlin maar dat is weer in het leven geroepen. Krijg er net een mailtje over. Lijkt overgenomen te zijn door Etihad.
Hoog tijd voor duidelijkheid, want van dit soort geruchten/nieuws word ik onrustig aangezien het voor ons zou betekenen: wel een heenreis, maar geen terugreis.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.