Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door SuzieQ »

Dat lijkt mij wel dat het voor enkel is.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Upgrades zijn altijd per _segment_. Dus niet per enkele reis, maar per losse vlucht.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Logisch ook lijkt mij.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Enkele reis idd. Anders was het helemaal mooi :D
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Kan iemand deze nieuwkomer op de 'vliegmarkt' uitleggen hoe het kan dat exact dezelfde retourvlucht naar bij expedia 698 kost en bij google flights 1961 euro???? Beide zijn toch gewoon systemen die de bestaande vluchten weergeven?
Het is absoluut bij beide een retour en dezelfde vlucht?
Alvast bedankt.
RuthdeLange
Amerikakenner

Aanvullend: vergat: het gata om een retourvlucht van dus. naar LA.
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

We hebben nu tickets op het oog, 580 euro retour Amsterdam-sfo. Overstap 2uur en 2 minuten in philadelphia heen en terug overstap van 1,5 uur in dublin. Wat vinden jullie hiervan?

Of naar la, 568 pp retour vanaf amsterdam. Heen overstap in dublin, terug overstap in heathrow. Dat is mijn twijfelpunt, 1,5 uur overstap tijd maar. Als er iets mis gaat missen we de aansluiting daar
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

1,5 uur waar?
Afbeelding
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

1,5 uur in London heathrow. Heen is 4 uur in dublin. Geen probleem want ik las dat we de security check al daar kunnen doen.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

Net geboekt DUS-LAX vertrek 15-05 retour LAX-DUS 05-06. Beide 1 stop....heenweg op Schiphol, terugreis in Parijs. Totale reistijd heen is 15 uur en terugreis 14 uur......Prijs p.p 375.00.....erg blij mee !!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

waar gevonden/geboekt Henny?
HennyCox
Amerikakenner

Bericht door HennyCox »

Bij schipholtickets geboekt, gevonden via een handige zoektool op vakantiepiraten.nl :thumbup:
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

RuthdeLange schreef:Kan iemand deze nieuwkomer op de 'vliegmarkt' uitleggen hoe het kan dat exact dezelfde retourvlucht naar bij expedia 698 kost en bij google flights 1961 euro???? Beide zijn toch gewoon systemen die de bestaande vluchten weergeven?
Het zal in dit geval niet exact hetzelfde itinerary zijn. Variabelen zijn de ticket issuer (de airline op wiens ticket stock het ticket wordt uitgegeven), fare class voor ieder segment (de boekingscode / letter) en de marketing carrier voor iedere vlucht. Soms kan dezelfde vlucht onder een ander vluchtnummer ook een ander tarief geven.

Maar je hebt inderdaad gelijk, op een paar uitzonderingen na (vooraf ingekochte stoelen vaak bij pakketreizen) zul je overal dezelfde ticketprijzen zien voor exact dezelfde itineraries. Er wordt hier vaak beweerd dat dat niet zo is en dat brokers soms goedkoper zijn dan bijvoorbeeld de airline zelf, maar elke keer als iemand met een voorbeeld komt kan ik het niet nabootsen, en zie ik gewoon overal exact dezelfde prijzen, met hooguit een paar euro verschil (en dat zit hem in ticketing fees).
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Mijn tickets waren vrijwel altijd duurder als ik ze rechtstreeks bij de airline boekte. Ik kijk altijd op de site van de airline zodra ik iets vind bij een broker maar uiteindelijk was boeken bij de broker goedkoper voor mij. En dan hebben we het niet over kleine verschillen. Maar goed dat is puur mijn ervaring.
Daika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Daika »

Ik ben nog steeds op zoek naar vluchten met een schappelijke prijs voor de volgende combinatie:

27 juli tot 30 juli 2018: Amsterdam of brussel naar Las Vegas
18 tot 20 augustus 2018: Denver naar Amsterdam of Brussel

Ik vind enkel vluchten voor ongeveer 1000 €. De goedkopere vluchten hebben meestal een vluchttijd van 20 tot 30 u en dit is voor ons niet haalbaar vermits mijn dochter enorm ziek wordt op een vliegtuig.

We hebben bewust gekozen om van Las Vegas naar Denver te gaan en niet een rondje om niet te snel te moeten gaan en ons helemaal onder te dompelen in de national parks.
Maar nu blijken de multicity vluchten toch wel prijzig te zijn.
Als er iemand tips heeft of iets interessant tegenkomt, verneem ik dit graag.

Ondertussen volg ik elke dag dit forum en zoek op momondo, schipholtickets, cheaptickets, skyskanner, itra matrix (data nog niet beschikbaar), google flights (data nog niet beschikbaar)
RuthdeLange
Amerikakenner

Het zal in dit geval niet exact hetzelfde itinerary zijn. Variabelen zijn de ticket issuer (de airline op wiens ticket stock het ticket wordt uitgegeven), fare class voor ieder segment (de boekingscode / letter) en de marketing carrier voor iedere vlucht. Soms kan dezelfde vlucht onder een ander vluchtnummer ook een ander tarief geven
Roel, het was echt exact hetzelfde maar inmiddels staan ook op google flights aangepaste prijzen die zelfs (want natuurlijk zonder de boekingskosten van expedia) lager zijn dan op expedia. Wel te boeken via vigin per telefoon en jij gaf eerder aan dat ik dan extra kosten zou moeten betalen. Dus moet even uitreken wat dan goedkoper is. Wel bizar, van 1961 euro naar 655..... In een paar dagen voor dezelfde vlucht.
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

roelb schreef: Er wordt hier vaak beweerd dat dat niet zo is en dat brokers soms goedkoper zijn dan bijvoorbeeld de airline zelf, maar elke keer als iemand met een voorbeeld komt kan ik het niet nabootsen, en zie ik gewoon overal exact dezelfde prijzen, met hooguit een paar euro verschil (en dat zit hem in ticketing fees).
Wat imo telt is dat je daar komt waar je heen wilt, met voor jou acceptabele overstaptijden met een voor jou acceptabele prijs.
En mijn ervaring leert dat er grote verschillen zitten tussen tussenpersonen en direct bij de maatschappij.

Als ik dan dit als voorbeeld zie dan denk ik, okay in theorie zal je vast gelijk hebben dat dit niet exact dezelfde tickets zijn maar ze verschillen echt nauwelijks van elkaar (alleen de 10 minuten eerder vertrek volgens Tix) MAAR het scheelt honderden euro's per ticket. Dan weet ik wel wat ik kies.

Hoop dat je de bijlage kunt zien, deze site laat geen grotere bestanden toe helaas.
Bijlagen
prijs van Tix
prijs van Tix
prijs bij BA
prijs bij BA
via Ita software matrix
via Ita software matrix
reisschema Tix
reisschema Tix
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
noizz
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door noizz »

Wij hebben alvast geboekt voor Juli 2018.
We kwamen een mooie ticketprijs tegen bij Connections,weliswaar met een overstap maar toch heel goed te doen.
Heen op 13/07:
Amsterdam-Dublin-San Francisco(overstaptijd 2h15)
Terug op 3/08:
San Francisco-Philadelphia-Amsterdam (overstaptijd 2h30)
Prijs:663€
alex1981
Amerika-ontdekker

Bericht door alex1981 »

Die 10 minuten verschil zit hem in het vertrek vanaf een andere luchthaven :mrgreen: Dan is het prijsverschil makkelijk te verklaren.

De stelling dat je voor de beste prijs altijd ook direct bij de vliegtuigmaatschappij kan boeken is onzin. Afgelopen meivakantie naar LAX gegaan met AA. Komende meivakantie naar MCO met BA. Beide keren geboekt bij Schipholtickets. Uiteraard ook gekeken om direct bij de maatschappij te boeken. Beide keren enkele honderden euro's duurder voor exact dezelfde vluchten.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

mtl schreef:Mijn tickets waren vrijwel altijd duurder als ik ze rechtstreeks bij de airline boekte. Ik kijk altijd op de site van de airline zodra ik iets vind bij een broker maar uiteindelijk was boeken bij de broker goedkoper voor mij. En dan hebben we het niet over kleine verschillen. Maar goed dat is puur mijn ervaring.
Die ervaring hebben wij ook. Op onze reizen naar de VS slechts 2 keer rechtstreeks (BA en UA) bij de luchtvaartmaatschappij zelf geboekt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gesloten