Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Additional driver. Tips voor een (gratis) twee bestuurder gezocht.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Essiej
Amerikafan

Additional driver. Tips voor een (gratis) twee bestuurder gezocht.

Bericht door Essiej »

Hoi !

Mijn vader komt in Januari weer langs hier :clap: duurt nog even, maar ik vroeg mij af of er ook rental bedrijven zijn die gratis een tweede persoon laten rijden? Ik heb geen eigen auto namelijk, en we willen toch samen rijden zodat hij ook kan rond kijken tijdens het rijden. Alleen een additional driver is nog best duur. Ik zat is wat te googelen en ik zie eigenlijk alleen maar gratis additional driver als het je partner is. Iemand ervaring? :thumbup:
Laatst gewijzigd door Hinko op 15 aug 2017, 07:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
goldenhills
Amerika-expert

Re: Additional driver

Bericht door goldenhills »

Zie hier voor een soortgelijke vraag / discussie:
viewtopic.php?f=30&t=67978

In Californie zijn extra bestuurders gratis.
Laatst gewijzigd door goldenhills op 15 aug 2017, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Wij hebben altijd gratis een extra bestuurder en dat is geen partner maar een zus. Ik moet even aan mijn zus vragen waar dat gratis is (we huren altijd bij Alamo dus dat zal het wel zijn), mijn zus regelt dit nl. bij ons.

Antwoord van zus: :wink:
Wij huren altijd bij Alamo en dan vaak via alamo.co.uk/brits maar daar mag je geen Amerikaans rijbewijs voor hebben...
Laatst gewijzigd door Trails op 15 aug 2017, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Volgens mij mag je alleen extra bestuurder zijn als je aan dezelfde voorwaarden voldoet als de hoofd bestuurder, even afgezien van de kosten. Dat betekend dat je geen Amerikaans rijbewijs mag hebben.
hemmie
Amerika-expert

Re: Additional driver. Tips voor een (gratis) tweede bestuurder gezocht.

Bericht door hemmie »

Wij zijn via de AAA Hertz Gold, dan is 2e bestuurder ook gratis, maar moet je beide AAA lid zijn. Dat gaat hem dus ook niet worden denk ik. Ik denk idd ook dat het heel lastig gaat worden, doordat jullie verschillende soorten huurders zijn.
Terug in Texas!
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Additional driver. Tips voor een (gratis) twee bestuurder gezocht.

Bericht door babarage »

AAA zou wel werken als vader lid is van de Nederlandse Anwb.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
_TJ_
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door _TJ_ »

Wij waren ook opzoek naar een gratis tweede bestuurder (die geen partner is!).

Dit is mogelijk bij Alamo.co.uk/brits maar die was vrij duur. Ik ben lid geworden bij Hertz Gold, maar hierbij een tweede bestuurder alleen gratis te zijn als het je partner is. Uiteindelijk waren we het goedkoopst uit bij Avis, daar is momenteel een kortingsactie op de website te vinden. Tweede bestuurder is ongeveer 55 euro
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

bij Hertz

Exceptions

AAA - Spouse/Domestic Partner* of AAA members are not required to have a separate AAA membership in order to receive the free AAO privileges. For other rentals, the AAO fee is also waived when both the renter and the AAO are AAA members.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gast

Bericht door Gast »

Essiej schreef:Hoi !

Mijn vader komt in Januari weer langs hier :clap: duurt nog even, maar ik vroeg mij af of er ook rental bedrijven zijn die gratis een tweede persoon laten rijden? Ik heb geen eigen auto namelijk, en we willen toch samen rijden zodat hij ook kan rond kijken tijdens het rijden. Alleen een additional driver is nog best duur. Ik zat is wat te googelen en ik zie eigenlijk alleen maar gratis additional driver als het je partner is. Iemand ervaring? :thumbup:
Volgens mij woon jij zelf in de US toch? Kun je dan niet beter gewoon bij jou in de buurt even langs de lokale Car rental om navraag te doen naar rental prijzen, extra driver en overige voorwaarden?
Het lijkt mij goedkoper voor jou om daar te huren (ook al heb je nu geen auto, waardoor je waarschijnlijk wel voor verzekering e.d. moet betalen), maar dat kun je gelijk vergelijken met de prijzen vanuit NL, als je vader hetzelfde aanvraagt vanuit NL.

Ik ben benieuwd naar de outcome. Succes!
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Ik wilde ook graag een tweede bestuurder en ik ging met mijn moeder, dus ook geen partners. Wij hebben uiteindelijk voor Alamo Brits gekozen. Andere optie was geweest via AVIS Flying Blue, speciale actie van de KLM waarbij 2e bestuurder gratis is (ongeacht de relatie).
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer