Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door Ruud2004 »

Eens, blijft ook nog de vraag waarom je een 4wd zou willen hebben. Kans bestaat dat je je dan op plaatsen gaat bewegen waar je niet mee om kunt gaan en vaak ook niet verzekerd bent. Voor een gewone (van wegnummer voorziene) Dirtroad heb je in de VS echt geen 4wd nodig.

AWD (All Wheel Drive) is een ander verhaal.

In dit filmpje uitleg over de verschillen:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bianca89
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Bianca89 »

Wij komen er pas achter genomen dat we met het reserveren van onze auto in Las Vegas voor 3 weken een foutje hebben gemaakt waardoor we nu niet de tweede bestuurder erbij hebben.
Annuleren en een nieuwe auto huren is goedkoper dan die bijbetaling erbij doen, dus ik ben weer opnieuw opzoek naar een toch nog zo goedkoop mogelijke deal.

Ik zie nu in de openingspost dat de 'spouse' gratis is bij Agis en Budget.
Iemand hier ervaring mee? Is dit nog steeds zo?
Op ons paspoort staat nog niet dat we getrouwd zijn (nog maar pas getrouwd). Moeten we dan ons huwelijksboekje meenemen , of hoe kunnen we anders aantonen dat we getrouwd zijn?
2017: Zuid/Noord-Westen
2015: Zuid-Westen
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

In LV is 'n medepassagier gratis bestuurder. Ik was hoofdbestuurder en mijn vader de tweede bestuurder zonder extra kosten bij Alamo.
Bianca89
Amerikafan

Bericht door Bianca89 »

Wij hebben nu via caldermar bij dollar geboekt. Daar staat in de voorwaarden dat een tweede bestuurder $13 per dag kost. Omdat we dachten een pakket geboekt te hebben met gratis tweede bestuurder er achteraan gemaild, maar ze zagen dit niet in het systeem staan en gaven aan dat we dan beter konden annuleren (of bij betalen, maar met 21 dagen de auto huren tijd dat mooi aan).

Bij bijv. Avis zie ik dat een tweede bestuurder $11 kost per dag met een max van $55. Maar Avis zou dus voor een 'spouse gratis zijn, maar dat zie ik in hun voorwaarden nergens terug.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

In Nevada is het state law dat de spouse gratis is dus het maakt niet uit waar je huurt.
Ook bij Dollar. Je had dus niet hoeven annuleren.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Nou, daar is die weer :wink: :
The following must also be at least 25 years of age but are exempt from the additional driver fee and are not required to complete and sign an additional driver form:

• Renter’s employer or regular fellow employee while on company business
• Renter’s spouse or domestic partner
• Disabled renters who have completed a non-licensed renter form
Bij Avis dus automatisch extra bestuurder, nergens op te geven, nergens verantwoorden, gewoon rijden zonder extra kosten, in alle staten van de VS.
Raymon
Amerika-ontdekker

Bericht door Raymon »

Nu zie ik dat een full size boeken bij Alamo via rentalcars.com nog goedkoper is dan direct bij Alamo boeken via Alamo.com.. Blijft apart.

Nu zit ik alleen met die CDW verzekering; begrijp ik het goed dat band- en ruitschade daar niet onder valt?
Twee jaar geleden hadden we bij onze huurauto namelijk meteen in de eerste paar dagen een sterretje in de ruit, sindsdien wil ik zoiets toch liever verzekeren (toen zat het gelukkig in een andere verzekering omdat we via een broker geboekt hadden). Hoe duur zou zoiets zijn als je het niet verzekerd?
En ik zie dat rentalcars.com een extra verzekering aanbiedt die o.a. banden en ruit verzekerd, van rentalcover.com. Iemand hier ervaring mee?
Bianca89
Amerikafan

Bericht door Bianca89 »

Harry schreef:Nou, daar is die weer :wink: :
The following must also be at least 25 years of age but are exempt from the additional driver fee and are not required to complete and sign an additional driver form:

• Renter’s employer or regular fellow employee while on company business
• Renter’s spouse or domestic partner
• Disabled renters who have completed a non-licensed renter form
Bij Avis dus automatisch extra bestuurder, nergens op te geven, nergens verantwoorden, gewoon rijden zonder extra kosten, in alle staten van de VS.
Maar is dat dan speciaal voor Avis, of geldt dat voor alle bedrijven in Nevada (dus ook bij Dollar)?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dit is uit de voorwaarden van Avis.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Raymon schreef:Nu zie ik dat een full size boeken bij Alamo via rentalcars.com nog goedkoper is dan direct bij Alamo boeken via Alamo.com.. Blijft apart.

Nu zit ik alleen met die CDW verzekering; begrijp ik het goed dat band- en ruitschade daar niet onder valt?
Twee jaar geleden hadden we bij onze huurauto namelijk meteen in de eerste paar dagen een sterretje in de ruit, sindsdien wil ik zoiets toch liever verzekeren (toen zat het gelukkig in een andere verzekering omdat we via een broker geboekt hadden). Hoe duur zou zoiets zijn als je het niet verzekerd?
En ik zie dat rentalcars.com een extra verzekering aanbiedt die o.a. banden en ruit verzekerd, van rentalcover.com. Iemand hier ervaring mee?
Band- en ruitschade valt hier vaak niet onder. Dit willen ze je graag aansmeren. Ik heb het nog nooit bijverzekerd.
In NL heb je toch ook geen bandenverzekering? Als ik in de VS een lekke band krijg dan kijk ik of ik het zelf kan oplossen. Er zijn genoeg garages waar dit kan en is vaak goedkoper dan in NL. Wel even kijken of er in de huurauto een 5e wiel zit.
En heb tot 2 keer toe een sterretje in de ruit gehad en gehuurd bij Alamo. Zo ingeleverd en nooit meer iets van gehoord.

Maar goed, als je je er prettiger bij voelt dan vooral ervoor betalen om het te verzekeren! Een zeker gevoel op vakantie kan voor velen een hoop doen.
fietser
Amerikafan

Bericht door fietser »

vimo schreef:Wat zijn voor jullie de belangrijkste dingen waar jullie naar kijken als jullie de garage in lopen en de auto uitkiezen?
Uiteraard zal één van de belangrijkste dingen het onderhoud zijn en 4WD, maar waar letten jullie nog meer op?
(hoe kan je trouwens makkelijk zien, zonder de auto(of in de auto) dat de auto 4WD is?)
Klinkt misschien gek, maar ik kijk behalve naar het model en type zeker ook naar de kleur. Doodzonde als je een leuk model hebt gevonden of toegewezen gekregen en de kleur is zwart of grijs. Sorry, ik weet dat het merendeel van de autobezitters waar ook ter wereld voor dit soort sombere, saaie en laffe kleuren gaat, maar ik knap er echt op af. Niet onbelangrijk aspect is ook de fotografie. Weinig is zo aansprekend als een gele cabrio tegen de achtergrond van Monument Valley, of een felrode SUV op de zoutvlakte van Bonneville, of een oceaanblauwe full size op de Strip...
Met enige weemoed denk ik dan ook terug aan die Amerikaanse sloepen uit de fifties en sixties; die hadden pas coole kleuren.
explorer87
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door explorer87 »

De prijzen van Alamo.com en alamo.co.uk verschillen aanzienlijk.
Voor de periode 21-08 tot 31-08 een midsize suv:
Alamo.co.uk: 472 euro
Alamo.com: 328 euro
Vreemd is ook dat wanneer je je aanmeld als Alamo Insider, de 'base rate' ineens met een 1000 dollar omhoog gaat...
Volgens Alamo support zou dit komen door het land waar je woont (resident).
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Tarief en contract van Alamo Insider is niet voor Europeanen.
Aanmelden voor insider heeft voor de meeste onder ons geen zin.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

vinceG schreef:
Raymon schreef: En ik zie dat rentalcars.com een extra verzekering aanbiedt die o.a. banden en ruit verzekerd, van rentalcover.com. Iemand hier ervaring mee?
Band- en ruitschade valt hier vaak niet onder. Dit willen ze je graag aansmeren. Ik heb het nog nooit bijverzekerd.
Dit is niet helemaal waar. De verzekeringen die door brokers worden aangeboden zijn third-party produkten die niets met de verhuurder te maken hebben. En Rentalcars biedt dat /altijd/ aan, ongeacht of het nu wel of niet nodig zou zijn.

De normale CDW van amerikaanse verhuurders, in ieder geval Alamo en Hertz, maar volgens mij ook de rest, sluit niets uit rondom ruit- of bandschade. Dat is echt iets wat meer bij europese verhuurders gebruikelijk is. CDW is CDW, hoe je de auto ook retourneert, je zult nooit kosten voor herstel aangerekend krijgen. Dus ook als er een sterretje of scheur in de ruit zit. Hell, zelfs al breng je hem terug zonder voorruit.

Wat /niet/ standaard inbegrepen is een dienst die vaak iets als "premium roadside assistance" oid heet. Een abonnement op de wegenwacht zeg maar. Zodat je, als je een lekke band mocht hebben, kunt bellen met de verhuurder en zij iemand sturen om jouw band te wisselen. Of de auto om te ruilen als je voorruit kapot is. Is je auto echt stuk en kun je niet meer verder rijden? Dan kun je altijd kostenloos de verhuurder inschakelen. Maar in situaties waarin je normaal gewoon jezelf moet redden (lekke band) of eventueel naar een verhuurlocatie moet rijden om de auto om te ruilen (bij ernstige ruitschade bijvoorbeeld) is dat standaard niet inbegrepen. Daarvoor is dus die extra "verzekering". De verhuurder komt dan na een telefoontje proactief met een vervangende auto naar je toe, wat er ook is.

Maar let op: dit heeft dus weer niets te maken met de produkten die rentalcars.com en andere brokers aanbieden. Dat zijn 100% overbodige verzekeringen die helemaal los staan van de verhuurder en bedoeld zijn om een resterend eigen risico af te dekken. Een eigen risico dat er in de US niet is. Zolang je het CDW/LDW produkt en het SLI produkt van de verhuurder zelf afneemt (controleer of dit inbegrepen is in je huur) zit je goed. Dat is echt het enige dat je nodig hebt. Extra verzekeringen van brokers zijn geldklopperij.

Roadside assistance bij de verhuurder is een dure luxe die mijns inziens ook onzinnig is. Iedereen kan toch gewoon een band wisselen? En met een ruitbreuk kun je ook prima je vakantie uitrijden of in ieder geval even langsrijden bij een verhuurlocatie voor een autowissel.
Linda85
Amerikafan

Bericht door Linda85 »

Selecteer "Alle auto's". Vul bij CDP code 504224 (ANWB Nederland) in. Dat is meestal een gunstige korting. Druk op "Reserveer als niet-lid" en kies voor "Prive". Voila, daar zijn uw auto's, inclusief tarieven. De prijs die je ziet is _inclusief_ alles. Dus je hebt /geen/ extra verzekeringen nodig. De extra bestuurder, zolang je partner bent (in principe samen op hetzelfde adres woont), is kostenloos als je gold lid bent en je boeking dus ook doet terwijl je ingelogd bent. Die hoef je verder ook niet op te geven. En aangezien er op een Europees rijbewijs geen adres staat kan Hertz dit nooit controlerne, dus ook als je niet samenwoont dan doe je dat voor Hertz wel.
Beste @roelb,

dat is inderdaad iets wat ik mij afvroeg, ik reis met mijn vader (dus geen spouse) en wij wonen ook niet op hetzelfde adres (dus ook niet bijna-spouse :D ). Ik heb nu mijn cc niet bij me dus kan even niet aanmelden als Gold member, maar dit ga ik dan zeker doen om te kijken of er goedkopere tarieven zijn. Als ik het opzoek zonder aangemeld te zijn zijn de tarieven vergelijkbaar met wat ik nu heb. Komen we op het volgende;
130 euro betalen voor eigen risico verzekering?, terwijl er in de VS helemaal geen eigen risico is.
Met die club wilde ik al helemaal geen zaken doen.
Dag @Harry,

Hoe kunnen ze dit er dan bijzetten als het niet bestaat, is dat dan iets wat tix.nl gewoon verzint?

Oke. Als ik mijn conclusies trek uit alle tips van jullie zou ik onze reservering beter kunnen annuleren, Gold member worden bij Hertz, dan nogmaals zoeken, hopen dat er iets goedkopers uitkomt, maar zonder 'eigen risico verzekering' zou dat moeten kunnen.. Bij voorkeur een auto in de "Intermediate" (ICAR) klasse (anders mag ik alsnog niet kiezen?). En dan hoeven we geen second driver meer op te geven omdat dat bij Gold members is inbegrepen en ze toch niet controleren of we op hetzelfde adres wonen? En dat laatste kan bij een ongeluk geen problemen opleveren? Ik wil namelijk geen gedoe hiermee.
Afbeelding
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Mijn vader was bij mij ook gratis de second driver bij Alamo in Vegas.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

@Linda85: Geef even je reisdata, dan kunnen je veel beter helpen.

Edit: ik zie dat ze er al staan. DEN 7/8 - 29/8. Ik ga eens even voor je kijken.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Oke, tarieven, van laag naar hoog:

- Alamo, via Alamo UK (alamo.co.uk/brits), ICAR (intermediate): GBP 734 of EUR 830 prepaid, $993.59 of EUR 872 postpaid, inclusief extra driver (en dat kan /iedereen/ zijn). Met online check-in en zelf uitzoeken uit de rij met intermediate vehicles. Het heeft geen zin om de "duurdere" intermediate te kiezen (4 door ipv 2/4 door), je mag immers uitzoeken en er is maar een rij met intermediates. Grote kans dat je ook een grotere auto mee mag nemen.

- Alamo, via Alamo UK (alamo.co.uk/deals/vouchercodes/) ICAR (intermediate): GBP 823 of EUR 931, inclusief extra driver (en dat kan /iedereen/ zijn). Met online check-in en zelf uitzoeken.

- Hertz, via hertz.nl met ANWB CDP, 7/8-22/8/2017 ICAR (intermediate): EUR 1025 prepaid, geen extra driver

Ik zou gewoon boeken bij Alamo (via alamo.co.uk/brits). Koop op Ebay of Amazon voor 1 of 2 pond een oude Brits guide en je voldoet geheel aan de eisen van dat aanbod. Niet dat daar ooit om wordt gevraagd hoor, maar het zijn nog wel grappige reisgidjes ook. Ondanks dat het je EUR 42 extra kost (met de huidige wisselkoers) zou ik toch kiezen voor postpaid. Het geeft je gewoon meer flexibiliteit. Je hebt dan geen enkele verplichting en zelfs als je niet komt opdagen kost het je niets.

Kies daarvoor in het reserveringsproces voor "Pay later instead". Na de reservering ga je naar alamo.com en voer je de online check-in (hier kun je meteen de extra bestuurder toevoegen) en skip-the-counter uit voor deze reservering. Op dat moment voer je je credit card gegevens in, maar dat betekent nog steeds niet dat je ergens aan vast zit. Als je niet komt opdagen vervalt de reservering kostenloos. De $1 die gereserveerd wordt op het moment dat je online skip-the-counter doet vervalt dan ook.

Nadat je dit hebt gedaan print je het "skip the counter ticket" voor je reservering. Die neem je uitgeprint mee (belangrijk!). Daarmee kun je in Denver gewoon direct doorlopen naar de Alamo verhuurgarage, een auto uitzoeken in de Intermediate rij, en wegrijden. Bij het uitrijden geef je je (in Nederland geprinte) skip-the-counter recu af, samen met je rijbewijs en credit card (let op: dezelfde kaart als die je bij skip-the-counter hebt ingevoerd) en je bent binnen 2 minuten op weg.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Als ik die link van alamo/brits volg kom ik uit op 936 pond terwijl ik via Rentalcars voor dezelfde midsize SUV bij Alamo 770 euro betaal.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Blijven vergelijken!
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten