Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Cabinepersoneel British Airways dreigt met zomerstaking

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
FamilieB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Cabinepersoneel British Airways dreigt met zomerstaking

Bericht door FamilieB »

Nou dan denk je dat je met een redelijke kwaliteits-maatschappij gaat vliegen(31 juli DUS-LHR-LAX) met een A380. Dan krijg je dit bericht lezen:
http://www.ad.nl/buitenland/cabineperso ... ~a753d347/
Moeten wij ons zorgen maken? Ik denk wel een beetje, gelukkig gaan we niet heel vroeg in het vakantieseizoen. Eind juli zal er toch wel een overeenkomst zijn? Wat denken jullie?
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Cabinepersoneel British Airways dreigt met zomerstaking

Bericht door boonens »

Ik heb het idee dat juist bij Europese 'kwaliteits-maatschappijen' de kans op stakingen groter is (Air France, Lufthansa, BA). Als ik het bericht goed begrijp zou het maar gaan om een deel van het personeel.

Hoe dan ook, ik heb altijd geleerd dat je je nooit zorgen moet maken om zaken waar je geen invloed op hebt. Of ze staken niet en dan heb je je druk gemaakt om niets. Of ze staken wel en dan kan je er toch niets aan doen.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

BA is al lang geen kwaliteitsmaatschappij meer. Sinds hun huidige CEO de fakkel overgenam, heeft die niet weg gestoken dat die de services wou 'optimaliseren'. Dat staat in de sector gelijk aan slashen in de kosten. En in een industrie die zo fel onder druk staat (je zit nl. met een torenhoge personeelskost) zijn er maar relatief weinig andere zaken waar je kan gaan snoeien dan het personeel.
Legacy carriers hebben de laatste jaren noodgedwongen drastische veranderingen moeten doorvoeren in hun manier van werken om te kunnen concurreren met de lowcost broertjes. Nu ook deze begonnen zijn met intercontinentale vluchten (en een forse uitbreiding zit er zeker aan te komen), zal er nog verder moeten bespaard worden.

Het verschil in prijs zit hem echter wel ergens. Het principe van lowcost airlines bij problemen is, trek je plan en zoek het ff lekker zelf uit. Daar je bij gevestigde airlines (althans bij de meesten) nog steeds iemand hebt die de zaken voor je kan uitzoeken als er wat misloopt.
Ik ga hier geen volledige tirade afsteken, want daarvoor is het gegeven iets te complex, maar kort door de bocht komt het hierop neer: Personeel van lowcost airlines zijn nooit iets anders gewoon geweest dan hun huidige omstandigheden terwijl het voor mensen van legacy airlines vaak een serieuze omschakeling vraagt (ook mentaal).
Collega's van me die het grote BA (of Lufthansa, of gelijk welke grote Europese airline) gekend hebben in tijden met échte service, zijn met verstomming geslagen als zij zien hoe de sector drastische veranderingen heeft doorgaan (en niet altijd positief, daar moeten we eerlijk over zijn)
Geef mensen een keuze tussen een ticket van 100 euro bij een lowcost waarbij je amper support krijgt bij onvoorziene omstandigheden, of eentje van 130 bij een legacy carrier maar met mensen die je kunnen (en mogen!!; want bij lowcost is de "service" die boord- en grondpersoneel MOGEN geven zeer beperkt) helpen en het overgrote deel kiest voor het eerste. En da's jammer, want men verwacht namelijk exact hetzelfde qua dienstverlening dan bij de duurdere airline. Natuurlijk zijn ticketprijzen geen fixed prices, maar je snapt het punt wel denk ik.

Of je je zorgen moet maken is koffiedik kijken. De kansen zijn 50/50, want evengoed wordt die aanzeg gewoon ingetrokken, zoals vaak het geval is.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Wij vliegen hier ook mee. Het is te hopen dat de staking niet doorgaat. Op nu.nl stond dat de maatschappij de passagiers wel naar de bestemming brengt, maar hoe dat dan verloopt is afwachten. En hoe het gaat als je vlucht gecancelled wordt hierdoor weet ik niet.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Heel simpel: dat zorgt de airline er voor dat je alsnog op de plaats van bestemming komt. En als de vertraging langer duurt dan de in de verordening vastgestelde tijd dan heb je ook nog recht op een vastgestelde vergoeding. Tot slot, als je door de vertraging een of meerdere overnachtingen in je reis krijgt zal de airline ook moeten zorgen voor hotelovernachtingen.

Dus je komt er wel. Maar later aankomen kan wel lastig zijn voor al gemaakte plannen op de bestemming.
headhunterke
Amerikakenner

Bericht door headhunterke »

In theorie klopt dat inderdaad Roel. Maar de praktijk leert dat dergelijke omboekingen, zeker in het zomerseizoen, vaak een nachtmerrie zijn.Je geraakt wel op je bestemming, maar wanneer of hoe, dat kan niemand je met zekerheid zeggen. Als je met de familie reist is de kans op een inkorting van je vakantie aanzienlijk hoger, aangezien je als solo of koppel meer kans hebt op een leeg stoeltje. Ik hoop dat het zover niet komt natuurlijk, maar het helpt als je zelf al een plan B, C, D, enz. klaar hebt. Ga er niet van uit dat de airline je nog diezelfde dag (of zelfs de dag nadien) op je bestemming krijgt als je met meerdere mensen reist, want je kan bedrogen uitkomen.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Zeker.. En het kan ook best consequenties hebben, denk maar eens aan huurauto reservingen als je meer dan 24 uur later komt. Maar goed, je komt er uiteindelijk wel en de airline zal echt goed voor je zorgen. Ik zeg niet dat het prettig is :-).
yvonne m
Amerikafan
Partner van: Richard
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door yvonne m »

oei, ik maak me hier wel een beetje zorgen over. Wij vliegen op 19-7 (valt buiten de geplande stakingsperiode, maar toch).
Twee vragen/opmerkingen:
* het vriendje van onze dochter heeft later een ticket geboekt en vliegt met Lufthansa. Hij gaat via een andere route en komt 1 uur eerder aan. Wat nu als wij met zn vijven niet kunnen vliegen...hij zal wel moeten gaan. Staat dat joch daar in SF :( De auto alvast ophalen mag niet want mijn mans naam staat op de reservering en hij is 19.
* hoe gaat het dan overigens met de auto? Ik weet dat we dan als No-show gezien worden. Moet je dan een nieuwe reservering doen? Ik heb al betaald :roll: (doe ik dus nooit meer, ik weet het). Is dit iets wat je dan op de reisverzekering kunt verhalen, of trekt BA de portemonee open?
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

Ik kreeg vandaag antwoord op mijn mail, dat alle reizigers op hun bestemming komen. Hoe ze dat doen daar zijn ze mee bezig en volgt op hun website. Bellen heeft geen zin zeggen ze. Blijft afwachten dus en het zou helemaal fijn zijn als de staking niet doorgaat.
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

BRITISH AIRWAYS HUURT VLIEGTUIGEN QATAR AIRWAYS WEGENS ZOMERSTAKING

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... merstaking
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Dat zou goed nieuws zijn voor de betrokken passagiers.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

Dat zou erg mooi zijn en een opluchting :thumbup:
Duklo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Duklo »

Hinko schreef:BRITISH AIRWAYS HUURT VLIEGTUIGEN QATAR AIRWAYS WEGENS ZOMERSTAKING

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... merstaking
Dat zou inderdaad heel mooi zijn. Overigens steekt BA op deze manier wel een hele dikke middelvinger op richting de stakers... Blijkbaar is het goedkoper om vliegtuigen & personeel van een andere maatschappij in te huren dan te voldoen aan de wensen van het eigen personeel ?!?
Arianne1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Arianne1 »

pumi1000 schreef:Dat zou erg mooi zijn en een opluchting :thumbup:
Deze worden ingezet op europeese vluchten. Hooelijk gaan de overseas dan gewoon volgens schema. Wij vliegen 9-7 zou graag duidelijkheid hebben. Maar helaas geduld is een schone zaak :-(
Status plannen voor vakantie 2019 Oostkust USA/Canada
vakantie Mei/juni 2018; 4 weken relaxen in Florida
via face book: Van Bilsen goes USA
geef een like en je blijft op de hoogte van onze avonturen
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

@Arianne
Wij hebben ook alleen heen Dusseldorf Londen, daarna American Airlines. Dus ik hoop dat we gewoon kunnen vliegen. Blijft afwachten tot juli.
Arianne1
Amerikafan

Bericht door Arianne1 »

Wij hebben de hele route BA :-( Amsterdam heathrow heathrow las vegas.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

yvonne m schreef: * hoe gaat het dan overigens met de auto? Ik weet dat we dan als No-show gezien worden. Moet je dan een nieuwe reservering doen? Ik heb al betaald :roll: (doe ik dus nooit meer, ik weet het). Is dit iets wat je dan op de reisverzekering kunt verhalen, of trekt BA de portemonee open?
Volgens mij is dit doorgaans enkel gedekt indien je een annuleringsverzekering hebt inclusief een module 'samengestelde reis'. Maar pin me er niet op vast.
Arianne1
Amerikafan

Bericht door Arianne1 »

Ik ga er nog gewoon vanuit dat ik ga, misschien een dag of paar uur later( hoop het niet) maar je kan dan de maatschappij toch mailen dat je een dag later bent!
Ik heb een totaalpakket geboekt. Ik ga ervanuit dat mijn touroperater eea regeld als dit nodig mocht zijn :-(
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Als je een pakketreis hebt geboekt ga ik er inderdaad vanuit dat de touroperator het verder wel zal regelen. Die opmerking van mij (over annuleringsverzekering met dekking voor samengestelde reis) is alleen van toepassing op mensen die hun reiscomponenten (vlucht, autohuur, accommodatie) los van elkaar regelen, niet op mensen die een pakketreis boeken.
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

Meestal is de autoreservering tot middernacht geldig op dag van aankomst. Ik ga er ook vanuit dat we gewoon kunnen vertrekken. Ik heb nog steeds niks vernomen of wijziging gehad. Website geeft ook nog steeds dezelfde tekst weer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer