Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Aanvraag Esta voor tussenlanding
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Aanvraag Esta voor tussenlanding
Namens mijn broer stel ik deze vraag. Mijn broer wil dit jaar met zijn gezin op vakantie naar een Midden Amerikaans land. Een paar jaar geleden heeft hij een toeristen visum aanvraag gedaan bij het Amerikaanse consulaat omdat hij graag op vakantie naar Amerika wilde. Mijn broer heeft namelijk geen Nederlands paspoort, maar een Afrikaanse. Deze is toen afgewezen, de reden die ze opgaven is omdat hij geen vaste baan had en daardoor teveel risico was.
Nu heeft hij dus tickets gevonden met United naar Midden Amerika met een tussenstop in Houston via United voor 1800 euro (2 volwassen, 1 kind, 1 baby) en een vlucht met KLM rechtstreeks voor 2500 euro.
Moet hij opnieuw een visum aanvragen ondanks dat hij niet op vakantie gaat naar Amerika? Is een Esta voldoende? of helemaal op save spelen en voor de duurdere tickets kiezen?
Nu heeft hij dus tickets gevonden met United naar Midden Amerika met een tussenstop in Houston via United voor 1800 euro (2 volwassen, 1 kind, 1 baby) en een vlucht met KLM rechtstreeks voor 2500 euro.
Moet hij opnieuw een visum aanvragen ondanks dat hij niet op vakantie gaat naar Amerika? Is een Esta voldoende? of helemaal op save spelen en voor de duurdere tickets kiezen?
Re: Aanvraag Esta voor tussenlanding
Vliegen naar Amerika en meteen doorreizen naar een land buiten Amerika heeft geen visum plicht.
Gezien het gezelschap, waarin een kind en een baby zijn, is het echter wel het overwegen waard om rechtstreeks te vliegen, maar dat gaat meer om gemak en comfort dan om geregel met Amerikaans visum.
Gezien het gezelschap, waarin een kind en een baby zijn, is het echter wel het overwegen waard om rechtstreeks te vliegen, maar dat gaat meer om gemak en comfort dan om geregel met Amerikaans visum.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je hebt wel een ESTA nodig als je via de VS vliegt, die krijgt je broer niet omdat er een keer een visum geweigerd is. Ik zou lekker non-stop vliegen. 
- Almere vak V
- Amerika-expert
Ik laat me graag verbeteren. Maar volgens mij zijn de regels als volgt.
Als je voet zet op Amerikaanse bodem, ook zijnde een vliegveld, heb je een ESTA nodig. Is je ooit een visum geweigerd, dan krijg je ook geen ESTA meer. Nogmaals ik laat me graag verbeteren. Maar dat zijn de regels zoals ik ze in mijn hoofd heb zitten.'
Dus blijft er één optie over, en ook wel de prettigste met kleine kinderen, rechtstreeks vliegen.
Als je voet zet op Amerikaanse bodem, ook zijnde een vliegveld, heb je een ESTA nodig. Is je ooit een visum geweigerd, dan krijg je ook geen ESTA meer. Nogmaals ik laat me graag verbeteren. Maar dat zijn de regels zoals ik ze in mijn hoofd heb zitten.'
Dus blijft er één optie over, en ook wel de prettigste met kleine kinderen, rechtstreeks vliegen.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Duidelijk inderdaad. Ik vermoede het al zo, maar ik dacht ik gooi het even in de groep 
Het antwoord van GO66 klopt niet.
Je hebt ofwel een ESTA ofwel een C-visum nodig voor een transit.
https://travel.state.gov/content/visas/ ... ansit.html
Een B, waarvoor hij de vorige keer is afgewezen, is dus niet meer nodig. Maar een ESTA kan dus niet meer. Ten eerste heeft hij geen Nederlands paspoort, lees ik, en ten tweede kan iemand die afgekeurd is voor een visum geen ESTA meer aanvragen. Daar moet een lange periode zijn overgegaan, en zelfs dan zijn er geen garanties.
Je hebt ofwel een ESTA ofwel een C-visum nodig voor een transit.
https://travel.state.gov/content/visas/ ... ansit.html
Een B, waarvoor hij de vorige keer is afgewezen, is dus niet meer nodig. Maar een ESTA kan dus niet meer. Ten eerste heeft hij geen Nederlands paspoort, lees ik, en ten tweede kan iemand die afgekeurd is voor een visum geen ESTA meer aanvragen. Daar moet een lange periode zijn overgegaan, en zelfs dan zijn er geen garanties.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een Cvisum dus, ik lees dat die 160 dollar kost. Dan is het ook nog maar de vraag of je die wel toegewezen krijgt? of zijn ze daar over het algemeen wat makkelijker in dan een B visum?
Hopelijk kan iemand mij helpen?
Het is nu 2018, in mei ga ik van Mexico via Amerika naar Nederland. Vorig jaar had ik daar een esta voor nodig, las ik.
Nu vraag ik me af: is dat nu nog zo en bovenal, ik ben in de zomer van 2017 naar Iran geweest. Kan ik dan nog wel met een esta een tussenlanding maken? Of krijg ik die niet?
In oktober ga ik naar New York, gaat dat met een esta?
Hopelijk weet iemand het antwoord, want ik heb begrepen dat de regels constant veranderen.
Het is nu 2018, in mei ga ik van Mexico via Amerika naar Nederland. Vorig jaar had ik daar een esta voor nodig, las ik.
Nu vraag ik me af: is dat nu nog zo en bovenal, ik ben in de zomer van 2017 naar Iran geweest. Kan ik dan nog wel met een esta een tussenlanding maken? Of krijg ik die niet?
In oktober ga ik naar New York, gaat dat met een esta?
Hopelijk weet iemand het antwoord, want ik heb begrepen dat de regels constant veranderen.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Als je na 2011 in Iran bent geweest kan je niet meer onder het Visa Waiver Programm de USA binnen komen, ook niet in transit. Met een ESTA kan je dus niet meer naar de VS. De enige oplossing is het aanvragen van een visum.
https://www.cbp.gov/travel/internationa ... er-program
Onderschat de visum procedure niet. Goed voorbereid zijn is belangrijk. Wie er te licht over gaat komt al eens bedrogen uit. Een visum aanvragen vergt uiteraard ook wat tijd dus ik zou er zo snel mogelijk aan beginnen.
https://www.cbp.gov/travel/internationa ... er-program
Onderschat de visum procedure niet. Goed voorbereid zijn is belangrijk. Wie er te licht over gaat komt al eens bedrogen uit. Een visum aanvragen vergt uiteraard ook wat tijd dus ik zou er zo snel mogelijk aan beginnen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 71
Zie ook hier https://www.cbp.gov/travel/internationa ... on-act-faq vraag en antwoord.
Maar inderdaad, je zult een B1/B2 visum moeten aanvragen vanwege je verblijf in Iran.
Op zich geen groot probleem, maar bereid je wel goed voor. Kosten zijn $160, visum is 10 jaar geldig en je hoeft dus geen ESTA aanvraag meer te doen.
Op zich geen groot probleem, maar bereid je wel goed voor. Kosten zijn $160, visum is 10 jaar geldig en je hoeft dus geen ESTA aanvraag meer te doen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht