Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Berichtdoor roelb » 19 mei 2017, 11:12

Als je ten minste een keer een toll charge krijgt rekent Hertz $4.95/day per rental day, dus inclusief alle dagen waarop je /geen/ toll charges hebt, tot een maximum van $24.95. Oftewel, voor een rental van 5+ dagen betaal je gewoon $24.95 extra. Plus natuurlijk de daadwerkelijk toll charges.

Als je veel over tolwegen rijdt kan dit handig zijn. Maar voor een enkele tolpassage kan het dus lonen om anders te betalen. Of dat kan en hoe hangt er helemaal vanaf waar je heen gaat.

harryh
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 44

Berichtdoor harryh » 19 mei 2017, 11:38

Arno schreef:Ik denk 't niet.

@Arno ben benieuwd waar je dat op baseert- zowel het Hinko tarief als het HarryH tarief waren beide eind mei ;)

harryh
Amerikakenner

Re: Toll

Berichtdoor harryh » 19 mei 2017, 11:40

goState schreef:Weet iemand hoe het toll systeem precies werkt bij Hertz.

Voor Florida kun je dit voor alle verhuurders hier vinden.

bzawity
Amerika-ontdekker

Berichtdoor bzawity » 19 mei 2017, 14:08

vimo schreef:
bzawity schreef:Jammer roelb... het leek mij erg leuk om in zo een convertible te rijden tijdens mijn vakantie. Nou is de pret er wel een beetje van af :sadcry: :sadcry: ...

Super vreemd dat ze hier zo moeilijk over doen in de US, lijkt mij... vooral niet aantrekkelijk voor toeristen onder de 25?

Het is maar een auto hé! Het is nou eenmaal zo, dus als je een cabrio wilt huren, wat wij ook wel leuk vonden, dan zal je echt een dag moeten wachten of inderdaad een hogere prijs betalen.
Wij huurde hem voor 30 euro per dag in Las Vegas....

En was je toen ook onder de 25 toen je de auto huurde in Las Vegas? Voor hoelang had je een cabrio? Ik kom op 71 euro per dag voor een cabrio.....

Zeg... nog een vraag, wat als ik de auto huur op naam van mijn vriendin die een jaartje ouder is dan ik (25)? Mijn vriendin durft op zulke plekken niet te rijden dus dat wil ik dan doen, maar zo ontkom ik de underage fee? Of raden jullie mij aan dit niet te doen? Want ik weet dat als ik ga rijden en ik maak een ongeluk dat ik niet verzekerd ben, maar dan ben ik toch alleen de klos als ik tegen een andere auto aanrijdt? Als ik een paaltje raak dan kan ik gewoon zeggen dat mijn vriendin het heeft gedaan en zijn we verzekerd.

Wat adviseren jullie hierin? Ik moet zeggen dat ik best goed kan rijden, ik rij in NL gemiddeld 40-50k kilometers per jaar. Wat is de kans dat ik een ongeluk maak (beetje algemene vraag)

Mrvanilla
Medebeheerder
Aantal x V.S. bezocht: 9

Berichtdoor Mrvanilla » 19 mei 2017, 14:15

Ik denk dat je het antwoord zelf ook wel weet. Het is meer dan onverstandig en ik zou het dan ook nooit aanraden. Je zegt dat je goed kan rijden (volgens mij zegt iedereen dat van zichzelf) maar daar heb je helemaal niets aan als iemand anders tegen jou aanrijdt. Dan wordt het uiteindelijk toch een verzekeringsverhaal en ben je alsnog de klos. Niet alleen financieel maar worst case zelfs strafrechtelijk.. Heb je daarnaast enig idee van het feit dat de Amerikaanse samenleving het begrip aanklagen naar 'the next level' heeft getild? Het is zowat het eerste dat geroepen wordt als er iets gebeurd.

Bushmaster
Amerika-expert

Berichtdoor Bushmaster » 19 mei 2017, 14:17

Mijn vriendin durft op zulke plekken niet te rijden dus dat wil ik dan doen, maar zo ontkom ik de underage fee? Of raden jullie mij aan dit niet te doen? Want ik weet dat als ik ga rijden en ik maak een ongeluk dat ik niet verzekerd ben, maar dan ben ik toch alleen de klos als ik tegen een andere auto aanrijdt?

Heel slecht plan. Een ongeluk zit in een klein hoekje, al dan niet door eigen fout.
Dat genoemde paaltje is het probleem niet, het gaat pas echt fout als er letsel (i will sue you) aan te pas komt. Bij een ongeval zijn er altijd getuigen, en dan ben je goed de klos als je "driver swap" gaat proberen toe te passen
Laatst gewijzigd door Bushmaster op 19 mei 2017, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.

elinebeluga
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Berichtdoor elinebeluga » 19 mei 2017, 14:17

Je weet idd het antwoord zelf al. Dat zou heel heel heel dom zijn!!
Heel veel risico, is je dat het prijsverschil tussen huren op jouw naam of die van je vriendin waard?

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Berichtdoor Old Faithful » 19 mei 2017, 14:18

maar dan ben ik toch alleen de klos als ik tegen een andere auto aanrijdt? Als ik een paaltje raak dan kan ik gewoon zeggen dat mijn vriendin het heeft gedaan

Hoe kun jij zeker weten dat je hooguit tegen een paaltje rijdt en niet tegen een andere auto of zelfs een persoon? Om maar niet te spreken van de mogelijkheid dat een andere auto jou aanrijdt. Je hoeft zelf geen schuld te hebben.
MIJN advies zou zijn: NIET DOEN. Risico's moet je alleen bewust nemen als je zeker weet dat je goed met ALLE eventuele gevolgen kunt leven.
Just my 2 cents.

edit: terwijl ik zat te typen bleek al dat 3 forumleden (min of meer) dezelfde mening zijn toegedaan.
Groet,

Old Faithful

Almere vak V
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 34

Berichtdoor Almere vak V » 19 mei 2017, 14:46

bzawity schreef:
Wat adviseren jullie hierin? Ik moet zeggen dat ik best goed kan rijden, ik rij in NL gemiddeld 40-50k kilometers per jaar. Wat is de kans dat ik een ongeluk maak (beetje algemene vraag)

Waarom denk je dat ze in Amerika zoveel letseladvocaten hebben??

heidem
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Berichtdoor heidem » 19 mei 2017, 16:38

Zelfs in Nederland ga je met weinig moeite failliet als je niet verzekerd bent en aansprakelijk bent voor een ongeval waarbij een ander letsel oploopt, laat staan in de VS.

bzawity
Amerika-ontdekker

Berichtdoor bzawity » 19 mei 2017, 17:08

Jullie hebben ook allemaal helemaal gelijk hoor. Ik dacht er heel even omdat ik geergerd was door de under age fee. Maar ik kwam net een heel mooi prijsje tegen voor een jeep grand cherokee 21 dagen inclusief underage fee 1120 dollar.

Super dus.

Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Berichtdoor Stan.Gobien » 19 mei 2017, 17:34

Jeep Grand Cherokee is normaal Standard-SUV categorie, en dat zijn altijd mooie SUV's. Eventueel huur je enkele dagen een cabrio om toch de ervaring te hebben.

vimo
Amerikakenner

Berichtdoor vimo » 19 mei 2017, 23:03

bzawity schreef: Als ik een paaltje raak dan kan ik gewoon zeggen dat mijn vriendin het heeft gedaan en zijn we verzekerd.

Nooit een vrouw de schuld geven, daar komt heibel van :lol:
Gewoon realistisch zijn en het huren van een cabrio gaat je gewoon wat meer kosten, of je huurt wat kleiners + underage fee voor een schappelijke prijs!
Afbeelding

vimo
Amerikakenner

Berichtdoor vimo » 19 mei 2017, 23:04

bzawity schreef:Jullie hebben ook allemaal helemaal gelijk hoor. Ik dacht er heel even omdat ik geergerd was door de under age fee. Maar ik kwam net een heel mooi prijsje tegen voor een jeep grand cherokee 21 dagen inclusief underage fee 1120 dollar.

Super dus.

Als je blij bent met die prijs, gewoon direct boeken!
Afbeelding

elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Berichtdoor elninjoo » 21 mei 2017, 09:19

Is usareisen.de nog steeds dé site voor het regelen van je huurauto?

vimo
Amerikakenner

Berichtdoor vimo » 21 mei 2017, 09:30

Ik kijk naar de grotere websites en zoek gewoon de goedkoopste uit :)
Afbeelding

bzawity
Amerika-ontdekker

Berichtdoor bzawity » 22 mei 2017, 13:26

Ik kom er net achter de jeep grand cherokee 1120 is zonder enige verzekering, waarbij een normale verzekering waar je jezelf dekt 26 dollar per dag kost.

Kan iemand mij uitleg geven over verzekeringen in USA aub?

Ik heb vaker een auto gehuurd in het buitenland en dan gebeurde het als volgt: Ik betaalde voor de auto en moest daarna een eigen borg van meestal tussen de 700 en 1700 euro betalen. Als ik dan schade had dan hielde ze de eigen borg in en was ik er van af (het is niet bij mij gebeurt (afkloppen), maar dat is hoe het ging).

Maar in usa lijkt dit totaal anders te gaan? Het lijkt alsof je nergens tegen verzekerd bent en als je een schade rijdt (jouw fout of niet) moet je hiervoor gaan betalen, bij een auto die total loss is moet ik dus misschien iets van 30-50k gaan betalen?

Kan iemand hier iets over verduidelijken aub, bedankt!

Terpies
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Berichtdoor Terpies » 22 mei 2017, 13:30

@bzawity: waarschijnlijk heb je voor de prijs gekeken op een amerikaanse site, zonder aan te geven dat je uit nederland/belgie komt.

Voor amerikanen geldt, dat ze hun eigen verzekering (op persoonlijke naam) hebben bij een auto verzekering. Deze gaat dan mee in het geval als ze een auto huren.

Voor buitenlanders geldt dat echter niet, dus moet je bij het boeken aangeven dat je in een ander land woonachtig bent dan in de usa.
Als je dit doet, krijg je gelijk de goede prijzen incl verzekeringen (CDW/LDW) te zien.

Kijk bv via http://www.skyscanner.nl

harryh
Amerikakenner

Berichtdoor harryh » 22 mei 2017, 14:27

bzawity schreef:Kan iemand mij uitleg geven over verzekeringen in USA aub?

Lees even de startpagina van dit topic onder kopje Verzekeringen ;)

bzawity
Amerika-ontdekker

Berichtdoor bzawity » 22 mei 2017, 17:01

Terpies schreef:@bzawity: waarschijnlijk heb je voor de prijs gekeken op een amerikaanse site, zonder aan te geven dat je uit nederland/belgie komt.

Voor amerikanen geldt, dat ze hun eigen verzekering (op persoonlijke naam) hebben bij een auto verzekering. Deze gaat dan mee in het geval als ze een auto huren.

Voor buitenlanders geldt dat echter niet, dus moet je bij het boeken aangeven dat je in een ander land woonachtig bent dan in de usa.
Als je dit doet, krijg je gelijk de goede prijzen incl verzekeringen (CDW/LDW) te zien.

Kijk bv via http://www.skyscanner.nl

Dankjewel, skyscanner ziet er zeker goed uit. Een standard SUV voor 1100-1200 incl underage en allerlei soorten verzekeringen.

harryh schreef:
bzawity schreef:Kan iemand mij uitleg geven over verzekeringen in USA aub?

Lees even de startpagina van dit topic onder kopje Verzekeringen ;)

Excuses, ik had niet gekeken.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht